Kirjoja julkaistaan yhä enemmän vuosi vuodelta. Samalla internet, lisääntyvät tv-kanavat ja lehdistö lisäävät tiedon määrää valtavasti.
Onko systemaattisessa lukuharrastuksessa mitään järkeä?. No totta kai hyvä kirja kannattaa lukea jos se on niin hyvä että sitä ei saa käsistä pois...
informaatioähky
4
340
Vastaukset
kertoi muutama vuosi sitten Helsingin Kirjamessuilla miten televisiota kuuluu katsella; sama metodi käy kaikkeen muuhunkin informaatioon. Kajavan mukaan pitää katsoa mitä on tarjolla, valita sieltä mieleisensä ja sitten aikanaan katsoa se. Ei niinpäin, että avaa television ja katsoo mitä sieltä tulee.
- parturikampaaja Lissu
Minä näin muutama vuosi sitten Jukka Kajavan Thaimaassa. Käveli siellä poninhäntä viuhuen käsikädessä jonkun nuoren poitsun kanssa.
Mitä taas tulee informaatioon; Kari Suomalaisen sanoja lainaten: Oleellista ei ole mitä tietää vaan se mitä ymmärtää tietämästään.
- Hiram
>> Onko systemaattisessa lukuharrastuksessa mitään järkeä?. No totta kai hyvä kirja kannattaa lukea jos se on niin hyvä että sitä ei saa käsistä pois...
Mitä tarkoittaa "systemaattinen"? Tarkoittaako se keskittymistä markettien valikoimiin? - irtopippuri
"Lukeminen kannattaa aina", kuten me kaikki hyvin tiedämme. Tiedon määrän lisääntyminen ei välttämättä vaikuta ihmisten lukuharrastuneisuuteen..ainakaan vähentävästi. Voipi olla niinkin, että kaiken tuon "kovan tiedon" vastapainoksi haetaan entistä enemmän fiktiota ja löydetään mieleistä luettavaa & todellisuuspakoa. Totta tietenkin, että eri viestimet kilpailevat ihmisten ajasta, mutta vannoutuneet kirjojen ystävät tuskin kokevat esim. tv-kanavien tarjontaa mitenkään uhkaksi harrastukselleen. Mikään ei voita hyvää kirjaa... =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761725
- 108977
- 89849
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19673- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41557Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164513Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;191453- 26439