hiustenlähtö??

Nimetön

hei. olen 27-vuotias nainen ja helmikuusta alkaen minulla on lähtenyt hiuksia aivan valtavasti, että päänahka näkyy jo hiusten läpi. eniten hiuksia on lähtenyt edestä päälaelta. onko kenelläkään kokemuksia, voiko perinnöllisessä hiustenlähdössä hiukset lähteä näin valtavalla vauhdilla pois? minulla todettiin lievä anemia (hb109)voikohan tällä olla mitään vaikutusta hiustenlähtöön, kokemuksia? luulisi kuitenkin, että jos syynä olisi anemia, hiukset lähtisivät tasaisesti koko päästä..vai olenko väärässä, auttakaa ihmiset..

6

1098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaisa86

      Heippa. Itselläni oli jokin aika sitten pelottava hiustenlähtökausi. En uskaltanut enää kammata hiuksia koska se hiustupon suuruus oli liikaa herkälle mielelle! Itselläni tuo tapahtui kesäaikana jokunen vuosi sitten.

      Anemian vaikutuksesta en tiedä, miksei se voisi olla osasyyllinen, mutta kilpirauhasen vajaatoiminta on myös yksi hiustenlähdön aiheuttaja. Käyt vain verikokeissa, tuskin sieltä löytyy mitään kovin ihmeellistä. Lisäksi esim. vitamiinien puute voi johtaa hiustenlähtöön. MultiTabsia apteekista! Ja rautatabletteja, jossi niitä jo ole.

      Kaikkein tärkeintä on ettet stressaa liikaa. Se, että koko ajan on pelko päällä hiustenlähdön takia, aiheuttaa herkällä ihmisellä lisää hiustenlähtöä stressin takia.

      Apteekista saa myös kaljuuntumisen estävää ainetta, mikäs regaine tms olikaan. Se on kallista, mutta auttaa.

      Ps naisilla perinnöllistä hiustenlähtöä esiintyy silloin kun vauihdevuodet alkavat. Käytännössä mahdotonta ennen niitä (johtuu hormoonimuutoksista. eli naiset perivät myös miehen tavoin kaljuuntumisgeenin, mutta miehillä mieshormoni aktivoi sen. naisilla tämä tapahtuu vaihdevuosien aikaan).

      Pärjäile, ja kerro jos tapahtuu muutosta suuntaan tai toiseen.

    • kalju kiiltää

      Heippa itselles! Mä oon itte 32 v. lady.
      Mulla on lähteny hiukset kans aika vauhdilla.
      Onhan meillä toki suvussa huono tukkaisuutta ainakin miehillä, mutta niin on mullakin. Mulla todettiin joku infektio päänahassa ja määrättiin antibioottia, josta ei ollut apua.
      Vuosia kului ja mä kokeilin mm. laserhoitoa päänahkaan. Ei se kai tilannetta ainakaan pahentanut.
      Mulla saattaa tietty olla sairaudet & lääkkeet edesauttamassa hiustenlähtöön (astma&-lääkkeet). Sitten kului aikaa ja mä menin ihotautilääkärille. Hän suositteli käyttämään Hair Prota ja samoin sinkkitablettia. Sillä parantui hieman tilanne. On mulla vahvin kortisoni-liuos tulehduksen pahentuessa.
      Ennen mulla oli silloin parikymppisenä permanentti ja mahtavan paksut hiukset.
      En tiedä, liittyykö se myös ikään, että hiukset alkaa harveneen?
      Ehkes pälvikalju (ruma sana!) vois olla yks vaihtoehto. Voithan Sä jutskailla lääkärin kanssa asiasta.
      Ja muuten vielä... tukan kampaus sen kaljun peittämiseksi on taitolaji!
      Aurinkoista kesää! T. tukka takana, elämä edessä

    • Tainuli

      Jos lopettaa lihan syönnin kokonaan tai melkein pitää b-12 korvata tableeteilla Sillä kukan ei syö hapankaalia niin paljon että b-12 saisi tarpeeksi. Siitä vaan kova kuuri aloittamaan.

    • Kannattaa kokeilla

      Minultakin lähti muutama vuosi sitten hiuksia tukkoina pois. Ystäväni antoi volgansieniteetä ja hieroin sitä sellaisenaan päähän ja join aamusin. Alkoi tulla uutta vauvahiusta kaljuihin kohtiin ihan muutaman viikon sisään. Nykyään juon sitä aamusin ja joskus laitan päänahkaan vartti ennen pesua. Eikä ole edes kallista. Muutenkin olo on kohentunut.

      • minullekin apua

        Hei mistä saa tuota Volgansieniteetä? Heti heräsi kiinnostus, kärsin samasta ongelmasta eli ohentuineista hiuksista ja kaikki keinot kai on kokeiltava..


      • entinen kalju
        minullekin apua kirjoitti:

        Hei mistä saa tuota Volgansieniteetä? Heti heräsi kiinnostus, kärsin samasta ongelmasta eli ohentuineista hiuksista ja kaikki keinot kai on kokeiltava..

        ...ihan googlettamalla. Suomenkielistä blogia pitää ihan aiheesta kirjankin kirjoittanut henkilö.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe