Keittiön kaappien maalaus

???

Keittiön kaappien ovet ovat jo aika huonon näköiset, varsinkin tiskipöydän "alla" olevan kaapin ovet.
Ovet on maalattu valkoiseksi, mutta en tiedä lainkaan mitä materiaalia ne ovat.
Ajattelin itse maalata ovet, mutta tarvitsen neuvoja miten homma kannattaa hoitaa, että lopputulos olisi tyydyttävä?
Kiitokset asiallisista vastauksista!

4

2077

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikaremppakin

Materiaali on todennäköisesti lastulevy tai sitten jos vähän uudempi kööki niin jokin mfdlevy. Ihan sama mitä materiaalia ovet on aina ne voi maalata.

Enenpi ratkaisee millä maalilla ne on maalattu? Tskin lateksilla sentään, mutta mikälie pulverimaali ,sitä on vaikea sanoa. Kokeile ensin maalin tarttuvuutta vaikka oven sisä puolelle niin näkee alkaako kuplimaan tai pysyykö kiinni.

Sitten se maalaus. Ovet kannattaisi irroittaa ensin. Sitten hionta karkealla hiekkapaperilla. (suosittelen tasahiomakoneen ostoa, halpoja saa parilla kympillä ja kestävät kotikäytön). sitten kitaraan kolot ja sellaiset, mielluusti pariinkin kertaan koska kitti kutistuu kuivuessaan. Sitten lisää hiomista, lopuksi aina hienolla paperilla. Pölyt pyyhitään hyvin pois.

Kannattaa maalata jossain suihkuhuoneessa ja vaikka vähän kastellakin lattiaa jotta pöly sitoontuisi. Hyvä pensseli jos on jotain peilivirityksiä. Laakaoville ja tasaisille pinnoille suosittelen mohair-telaa, maksaa vähän enemmän mutta näkyy jäljessä. Itse olen käyttänyt maalina Empire kalustemaalia, se on tiksotrooppista, ei roiski ja silenee itsestään hyvin. Tarttuu myös melkein mihin vain. Kannattaa ohentaa vain vähän. Ekan kerroksen jälkeen annetaan kuivaa rauhassa mieluusti muutamakin päivä ja sitten hionta hienolla hiekkapaperilla Ja uusi maalikerros päälle.

Olen suurinpiirtein noin maalannut jo parinkin asunnon väliovet ja kaapistojen ovet. Aikaa menee paljon ja vaatii tilaa ja kärsivällisyyttäkin. Mutta lopputulos on erinomainen.

Ja jos kiire jne. Niin elä irrota ovia tee homma paikallaan. Myöskin muissa vaiheissa voi vähän lintsailla. Muista kuitenkin hioa pohja kunnolla enenen maalausta. Jälki nyt voi olla vähän enenpi itsetehdyn näköistä mutta jos ovet olivat toosi rumat niin paranevatpahan silmiinpistävästi!

Ja sitten aletaan odottelemaan keittiökauppiaitten mainospuheita uusien keittiöiden paremmuudesta :D

• mema

ensin maalata esim. otepohjamaalilla ja siitten vasta pintaa tekemään. pysyy paremmin.

• voi kokeilla

kidesooda on osottautunut mitä mahtavimmaksi aineeksi remontin yhteydessä (halpaa ja riittosaa). Puupinnoilla se korvaa hiomapaperin käytön. eli pesu kidesoodalla ja hyvä huuhtelu sitten paklaus ja paklin hionta ja maalia pintaan. Maalikaupassa saa sitten päästää mielikuvituksen liikkeelle.. aivan ihania maaleja kun löytyy...en uskalla luvata että sopisi keittiön kaappeihin, mutta ite käsittelin seinät, lattiat, katot, ovet ja on toiminut hyvin.

• itse...

Kysyin hinnan ja teetin maalauksen paikallisessa pienessä verstaassa, joka ilmoitti paikallislehden rivi-ilmoituksissa.

Ei maksanut niin paljoa/ovi, että olisin tuohon hiontaurakkaan itse lähtenyt.

Kannattaa kysyä tarjouksia, hinta riippuu aivan ovien määrästä ja koosta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5233
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5034
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4104
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3178
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2287
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1904
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      38
      1760
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1618
    Aihe