Synkmetsän haltiaväki

Durin

Mihin haltiaheimoon kuuluivat Thranduil ja hänen väkensä? Kaiken järjen mukaanhan heidän pitäisi olla nandoria, mutta itse olen kuullut että he voisivat olla myös sindaria. Vai onkohan se mahdollisesti sillä tapaa että Thranduil on nandoria, mutta hänen kansansa joukossa on sindaria...
Heitähän kutsutaan myös salohaltioiksi ellen väärässä ole. Ja mitähän salohaltiat tarkalleen ottaen olivat?

3

682

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dr-Ban

Thranduil oli sinda.
      Väki oli lähinnä avaria, vaikkakin sekaantumista nandoriin on varmasti tapahtunut, koska Lorienkin oli niin lähellä.

• jawetus

Itse olen kuvitellut sekä Thranduilin väen että Lórienin haltioiden olleen liki puhdasta Nandor-kansaa. Kansathan olivat liki yhtä ja asuivat iät ajat Anduinin molemmin puolin.
        Heidän hallitsijansa olivat tietenkin tunnetusti Sindaria (paitsi G. noldo) ja väessä oli varmasti jonkun verran myös muuta sindaria ja varmaan sekaliittojakin.

Mutta tosiaankin, miksei varsinkin Synkmetsän kansan seassa voisi tosiaan olla myös Nandoriin liittynyttä avaria, kuten DrB epäilee. Enpä ole aiemmin tullut edes ajatelleeksi enkä muista viittausta tähän suuntaan kirjoista.

Mitäpä Avarin viimevaiheista Keski-Maassa edes tiedetään. Lähtivätkö kolmannen ajan lopussa länteen vai tuhoutuivat viimeiseen mieheen Keski-Maassa ja siirtyivät Mandosin saleihin.

• DrBan
        jawetus kirjoitti:

Itse olen kuvitellut sekä Thranduilin väen että Lórienin haltioiden olleen liki puhdasta Nandor-kansaa. Kansathan olivat liki yhtä ja asuivat iät ajat Anduinin molemmin puolin.
        Heidän hallitsijansa olivat tietenkin tunnetusti Sindaria (paitsi G. noldo) ja väessä oli varmasti jonkun verran myös muuta sindaria ja varmaan sekaliittojakin.

Mutta tosiaankin, miksei varsinkin Synkmetsän kansan seassa voisi tosiaan olla myös Nandoriin liittynyttä avaria, kuten DrB epäilee. Enpä ole aiemmin tullut edes ajatelleeksi enkä muista viittausta tähän suuntaan kirjoista.

Mitäpä Avarin viimevaiheista Keski-Maassa edes tiedetään. Lähtivätkö kolmannen ajan lopussa länteen vai tuhoutuivat viimeiseen mieheen Keski-Maassa ja siirtyivät Mandosin saleihin.

Joo, kyllä...
        Mun moka, kirjoittelin kiireessä ajattelematta, mitä kirjoitin.

Nyt kun muistelen tarkemmin, tulen siihen tulokseen, että Synkmetsän haltiat olivat Teleriä, jotka olivat jättäneet matkan kesken. Sukua siis Nandorille, jotka asustelivat Ossiriandissa ja Sindoille, jotka jäivät Beleriandin rannoille.

Avaria he eivät siis olleet. Minun moka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      24
      3712
    2. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      540
      2712
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      53
      2270
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      212
      2251
    5. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1739
    6. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1529
    7. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      52
      1501
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1389
    9. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      62
      1231
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1194
    Aihe