Mihin haltiaheimoon kuuluivat Thranduil ja hänen väkensä? Kaiken järjen mukaanhan heidän pitäisi olla nandoria, mutta itse olen kuullut että he voisivat olla myös sindaria. Vai onkohan se mahdollisesti sillä tapaa että Thranduil on nandoria, mutta hänen kansansa joukossa on sindaria...
Heitähän kutsutaan myös salohaltioiksi ellen väärässä ole. Ja mitähän salohaltiat tarkalleen ottaen olivat?
Synkmetsän haltiaväki
3
610
Vastaukset
- Dr-Ban
Thranduil oli sinda.
Väki oli lähinnä avaria, vaikkakin sekaantumista nandoriin on varmasti tapahtunut, koska Lorienkin oli niin lähellä.- jawetus
Itse olen kuvitellut sekä Thranduilin väen että Lórienin haltioiden olleen liki puhdasta Nandor-kansaa. Kansathan olivat liki yhtä ja asuivat iät ajat Anduinin molemmin puolin.
Heidän hallitsijansa olivat tietenkin tunnetusti Sindaria (paitsi G. noldo) ja väessä oli varmasti jonkun verran myös muuta sindaria ja varmaan sekaliittojakin.
Mutta tosiaankin, miksei varsinkin Synkmetsän kansan seassa voisi tosiaan olla myös Nandoriin liittynyttä avaria, kuten DrB epäilee. Enpä ole aiemmin tullut edes ajatelleeksi enkä muista viittausta tähän suuntaan kirjoista.
Mitäpä Avarin viimevaiheista Keski-Maassa edes tiedetään. Lähtivätkö kolmannen ajan lopussa länteen vai tuhoutuivat viimeiseen mieheen Keski-Maassa ja siirtyivät Mandosin saleihin. - DrBan
jawetus kirjoitti:
Itse olen kuvitellut sekä Thranduilin väen että Lórienin haltioiden olleen liki puhdasta Nandor-kansaa. Kansathan olivat liki yhtä ja asuivat iät ajat Anduinin molemmin puolin.
Heidän hallitsijansa olivat tietenkin tunnetusti Sindaria (paitsi G. noldo) ja väessä oli varmasti jonkun verran myös muuta sindaria ja varmaan sekaliittojakin.
Mutta tosiaankin, miksei varsinkin Synkmetsän kansan seassa voisi tosiaan olla myös Nandoriin liittynyttä avaria, kuten DrB epäilee. Enpä ole aiemmin tullut edes ajatelleeksi enkä muista viittausta tähän suuntaan kirjoista.
Mitäpä Avarin viimevaiheista Keski-Maassa edes tiedetään. Lähtivätkö kolmannen ajan lopussa länteen vai tuhoutuivat viimeiseen mieheen Keski-Maassa ja siirtyivät Mandosin saleihin.Joo, kyllä...
Mun moka, kirjoittelin kiireessä ajattelematta, mitä kirjoitin.
Nyt kun muistelen tarkemmin, tulen siihen tulokseen, että Synkmetsän haltiat olivat Teleriä, jotka olivat jättäneet matkan kesken. Sukua siis Nandorille, jotka asustelivat Ossiriandissa ja Sindoille, jotka jäivät Beleriandin rannoille.
Avaria he eivät siis olleet. Minun moka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.525280- 813870
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3222275Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2661912Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1171788Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain561362Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951290- 701232
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331197Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2951172