Ruoka ja kalorit..

Laiha odottaja!

Onko sopiva jos syö 1200kcal todella terveellistä ruokaa ja kaikki vitamiinit vielä purkeista lisäksi. Neuvolassa ainakin valittavat painon noususta kun olen 165 ja ennen raskautta 40kg (pieni rakenteinen aina ollut) ja nyt jo painan 55kg ja rv25 menossa vasta. Liikun pari tuntia päivässä ja syön tosi tarkasti ja kirjaan kaiken ylös ja punnitsen vielä ruuatkin vaaassa että saan kalorit ylös ja kaloreita tulee päivässä 1000-1200kcal. Muutenkin tosi terveelliset elämäntavat ja liikun paljon jne...joten turha ainakaan kaikkien väittää että raskauskilot tulee pelkästä syömisestä..mistähän nää kilot mulle voisi tulla..??

9

1634

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lai-ne

en tiedä oletko täysin tosissasi vaiko tosissasi ollenkaan?

kuitenkin vastaan sillä tuo mitä kirjoitit ei ole missään määrin normaalia, ei raskaana olessa tai muutenkaan.

olet todella hälyttävästi alipainoinen ollut ennen raskauttasi jostuo 40 on oikea painosi. itse olen sinua sentin lyhyempi ja painan noin 50 kiloa ja tiedän olevani hoikka vaikka olenkin sirorakenteinen. jos minusta ottaisi 10 kiloa pois ei mitään jäisi jäljelle.

en voi uskoa että kukaan sanoo sinulle neuvolassa tai muutenkaan painosi noususta. painosi nousee sillä onneksi luonto turvaa sen mitä ihminen yrittää estää. kehosi toimii onneksi vastoin mieltäsi ja kerää vauvalle ja sinulle jotain mistä ponnistaa sitten äitiyteen.

älä missään tapauksessa laske enää kertaakaan kaloreita jos vaan voit sen jättää, siitä ei ole mitään hyötyä jos kerta muutenkin syöt terveellisesti, otat vitamiinit ja liikutkin.

lämmin halaus ja toivon ymmärrät olevasti kaunis odottava äiti ja keskityt johonkin ihan muuhun kuin kaloreihin ja syömisen tarkkailuun. sinulla lienee anoreksia:(

oikein paljon voimia ja koeta ajatella joka kerta kun alat miettimään painoa tai kaloreita tai kiloja että sitä tärkeämpää on vauva masussasi ja sinä itse.

• Laiha_tyttö

no kuule, pienenä vinkkinä..itse painan 39kg/155cm..ja olen 18vuotias..mutta harmikseni yritän lasta mutta olen liian alipainoinen varmaan sitä saadakseni, tuo todellakin voi olla mahdollista, äitini painoi minua hiukan enemmän odottaessaan. Ps. ei syömishäiriötä, ja aivan normaalisti syön.

• hmm,,,,
        Laiha_tyttö kirjoitti:

no kuule, pienenä vinkkinä..itse painan 39kg/155cm..ja olen 18vuotias..mutta harmikseni yritän lasta mutta olen liian alipainoinen varmaan sitä saadakseni, tuo todellakin voi olla mahdollista, äitini painoi minua hiukan enemmän odottaessaan. Ps. ei syömishäiriötä, ja aivan normaalisti syön.

Aloittajan tilanne lienee jo selvinnyt, on "hieman" vanha tuo aloitus

• Lee-na

Täytyy sanoa, että hiukan pelottavalta kuulostaa kirjeesi. Naisen energiantarve päivää kohti vaihtelee riippuen naisen koosta sekä liikunnan määrästä. Kuitenkin energiaa päivittäin kuluu n. 1800-2200 kcal. Laihduttajien päivittäiseksi kalorimääräksi suositellaan 1500 kcal, joten sinun saamasi energia päivittäin jää jopa tästäkin paljon pienemmäksi!
      On hienoa kuulla, että liikut ja huolehdit monipuolisesta ruokavaliosta raskauden aikana, mutta toivoisin silti kovasti, että pystyisit jättämään kalorien laskemisen kokonaan tai ainakin lisäämään päivittäistä kalorimääräsi huomattavasti. Loppuraskauden aikana äidin energian tarve kasvaa n. 300 kcal/päivä, joten normaali raskaana oleva nainen voi syödä reilusti yli 2000 kcal päivässä. On myös normaalia, että painokasvaa odotusaikana riippuen äidin koosta n. 12-15 kg. Kuitenkin hoikat äidit voivat helposti (ja terveellisesti) kartuttaa painoaan jopa 20 kg. Näin luonto turvaa lapselle hyvät kehitysmahdollisuudet sekä äidille terveellisen odotusajan.
      Toivon sinulle kaikkea hyvää odotusaikaasi. Toivon, että pystyisit olemaan ajattelematta painoasi ja nauttimaan odotusajastasi täysin rinnoin ja iloisena. Muistathan, että kaikki naiset eivät nykyisin voi olla kanssasi yhtä onnellisessa tilanteessa, eikä nykyisin ole harvinaista, että lapsettomuuden syy on juuri jokin syömishäiriö...

• realniina

Juu,

Älä hyvä tyttö tapa itteäs ja tulevaa vauvaa noin vähällä ruualla...

Ja täytyy sanoa, että ompa ollut vähän tyly neuvolantäti, jos on valittanut painostasi.

Ei kannata ottaa kirjaimellisesti kaikkien höpötyksiä, he eivät itsekään aina tiedä mitä puhuvat.Siis neuvolassa.

Ainoastaan, jos sinulla olisi raskausajan diabetes, niin tuo kalorimäärä olisi oikeansuuntainen, mutta silloinkin hieman liian alhainen, mutta kun ei ole, niin älä missään nimessä laske kaloreita.

Teet hallaa sekä itsellesi, että tulevalle vauvalle.

• että että

neuvolatäti on valittanu painon noususta.Toiki kuuluu tohon sairauteen,että uskottelee itselleen ja muille,että on pakko laihduttaa.Noin alhasella lähtöpainolla ei 20 kiloakaan olis tossa vaiheessa liikaa painonnousua.

• realniina
        että että kirjoitti:

neuvolatäti on valittanu painon noususta.Toiki kuuluu tohon sairauteen,että uskottelee itselleen ja muille,että on pakko laihduttaa.Noin alhasella lähtöpainolla ei 20 kiloakaan olis tossa vaiheessa liikaa painonnousua.

Joo, oikeassa saatat olla.

• ----

Muista että jos raskausaikana paino nousee minkä verran tahansa, ei tarkoita että itse lihot sen verran. Älä anna vauvan kärsiä aliravitsemuksesta, mistä tuo 1000-1200 kcal todellakin kertoo. Terveelliset elämäntavat ei tarkoita että pitää kituuttaa mahdollisimman vähällä ja rasvattomalla ruoalla ja olla tikkulaiha. Ihminen tarvitsee ravintoa! Etenkin jos liikut paljon, tulisi sinun syödä huomattavasti enemmän. Raskausaikana laihduttaminen voi olla erittäin haitallista.

• justjoo...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      974
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    8. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      888
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe