hiustenlähtö

Nimetön

hei.
minulla todettiin keliakia tänään. nyt haluaisinkin tietää, että kuinka monella teistä on hiuksia lähtenyt keliakian myötä? itsellä on lähtenyt tämän kevään aikana hiuksia niin runsaasti päälaen alueelta, että näkyy jo päälaki hiusten läpi. voiko tämmöinen kuulua keliakin oireisiin? korjaantuuko asia, kun aloitan oikeanlaisen ruokavalion?

12

12071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hohhoijaah

      Onko sulla tutkittu kilpirauhanen? Keliakia liittyy usein kilpirauhasen sairauksiin ja myös hiustenlähtö.

      • ihan perusverikokeita

        ja kyllä ne on ihan varmasti otettu, jos keliakiavasta-aineetkin on tutkittu. Minulta ainakin otetaan aina myös TSH ja T4V, vaikka kilpparissa ei ole mitään vikaa koskaan ollut.


      • vielä että
        ihan perusverikokeita kirjoitti:

        ja kyllä ne on ihan varmasti otettu, jos keliakiavasta-aineetkin on tutkittu. Minulta ainakin otetaan aina myös TSH ja T4V, vaikka kilpparissa ei ole mitään vikaa koskaan ollut.

        ennen kuin keliakia todettiin, niin tukkaa lähti tosi paljon ja muutenkin hiukset olivat huonokuntoiset, kuivat ja katkeilevat. Kun suoli vaurioituu, niin ravintoaineiden imeytyminen huonobee ja vaikuttaa kyllä nopeasti hiuksiin. Minulla kärsi hiukset, kynnet ja luusto. Tukkaa piti leikata lyhyemmäksi, että ei näyttäisi niin rumalta, mutta kynnet tuli kuntoon noin kuukaudessa. Luustomuutokset olivat onneksi niin vähäisiä, että ei mitään erityistä hoitoa tarvittu. Kyllä se tukka siitä rupeaa taas kasvamaanb ja vahvistumaan, kun noudattaa dieettiä ja suoli paranee. Älä huoli!


      • testattu on
        vielä että kirjoitti:

        ennen kuin keliakia todettiin, niin tukkaa lähti tosi paljon ja muutenkin hiukset olivat huonokuntoiset, kuivat ja katkeilevat. Kun suoli vaurioituu, niin ravintoaineiden imeytyminen huonobee ja vaikuttaa kyllä nopeasti hiuksiin. Minulla kärsi hiukset, kynnet ja luusto. Tukkaa piti leikata lyhyemmäksi, että ei näyttäisi niin rumalta, mutta kynnet tuli kuntoon noin kuukaudessa. Luustomuutokset olivat onneksi niin vähäisiä, että ei mitään erityistä hoitoa tarvittu. Kyllä se tukka siitä rupeaa taas kasvamaanb ja vahvistumaan, kun noudattaa dieettiä ja suoli paranee. Älä huoli!

        joo kaikki kilppari yms arvot on tosiaankin otettu ja ne olivat normaalit..voikohan keliakiaan liittyä myös aknea? mulla tulee sellaista pientä finnimäista näppyä kasvoihin.


      • olla
        testattu on kirjoitti:

        joo kaikki kilppari yms arvot on tosiaankin otettu ja ne olivat normaalit..voikohan keliakiaan liittyä myös aknea? mulla tulee sellaista pientä finnimäista näppyä kasvoihin.

        että kasvoihin tulee näppyjä keliakian takia, mutta mitään tietoa minulla ei asiasta ole. Mutta huono syöminen kyllä näkyy ainakin minulla naamassa ja aina kun olen ollut sairaana niin naama on näppylöillä. Kun ravintoaineiden imeytyminen on häiriintynyt, niin kai se voi naamassakin näkyä. Itse söin jonkin aikaa vitamiineja purkista ja vieläkin syön kalkkia varmuuden vuoksi (lääkäri ei tosin määrännyt), kun luuston tilanne vähän huolettaa. Keliakiani todettiin siis viime keväänä.


      • nikkimerkki
        testattu on kirjoitti:

        joo kaikki kilppari yms arvot on tosiaankin otettu ja ne olivat normaalit..voikohan keliakiaan liittyä myös aknea? mulla tulee sellaista pientä finnimäista näppyä kasvoihin.

        Lääkärit pitää usein arvoja jotka jo viittaa kilpirauhasen häiriöön, normaaleina. Ota itse selvää mitkä ne sun arvot on olleet ja vertaile.
        Akne liittyy myös kilpirauhasen häiriöön.


    • Anni

      voi tosiaankin johtua keliakiasta. Kun noudatat tarkasti gluteenitonta ruokavaliota, niin suolisto lähtee paranemaan ja ravintoaineet imeytymään. Minulle suositeltiin kalkkia ja d-vitamiinia ruuan lisäksi otettavaksi. (Keliakiani todettiin viime syksynä.) Syön sellaista kalkkia, missä on magnesium ja d-vitamiini mukana. Tsemppiä, kyllä se siitä lähtee, kun nyt tiedät diagnoosisi.

      • Alo

        Alopecia on yksi keliakian liitännäissairaus. Siihen ei ole parannusta, en tiedä auttaako dieetti. Ihotautilääkärien alaa.


      • että hiustenlähtö

        voisi johtua keliakiasta :)) Onko sinullakin ollut oireena hiustenlähtöä vai oletko jostakin kuullut tuosta?


    • Päälakinäkyy

      Minulla on sekä keliakia että kilpirauhasen vajaatoiminta. Ja lisäksi vielä maitosokeri tekee vatsalle harmia, joten olen laktoosittomalla ruokavaliolla.
      Hiukset lähtivät vuosien aikana niin pahasti, että päänahka paistaa reippaasti. Lääkärin mielestä ei silti ole mikään ongelma. No, ymmärrän kyllä, että vaarallisempia asioita kun hoitaa päivät pitkät, niin nämä ovat ihan pikkujuttuja lääkärin silmissä.

    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta kerron silti. Lapsellemme lähti puolet hiuksista parin viikon sisään, ja keliakia selvisi syyksi. Maha oli ollut välillä kipeä ja kovalla. Ei muita oireita

    • Anonyymi

      Hiustenlähtö.fi sivustolla oikeasti virallisesti tutkittua tietoa mikä auttaa kaljuuntumiseen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1925
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      100
      957
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      564
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe