Kesällä monille tulla tupsahtelee kutsuja erilaisiin suku- ym juhliin, mutta
ei vain riitä, että kutsutaan, vaan määrätään vielä vaatetuskin. Ei kelpa sellaisnaan, vaan pitää olla tumma puku. Mieheltä sellainen nuhraantunut tavallisti löytyy, muttä vaimo ei tahdo mistään löytää kolttua, jonka uskoo kelpaavan isäntäväelle tai pelkää joutuvansa häpeämään, jos toisilla sattuisi olemaan vieläkin fiinimpi. Pukukoodi kun salakavalasti koskettaa myös daamia.
Pirullinen pukukoodi
13
9037
Vastaukset
- työnjako
Pojan kirkkohäät kyseessä.
Vaimo suostui löysäämään puvun housujeni takasaumasta sen verran kuin on varaa.
Lopu täytyy lihduttaa.
Itse joutui kiertämään kolmen kaupungin rättikaupat, rinnakkaisvisamme kanssa, ennenkuin löytyi häntä miellyttävä 3-osainen vaate.
Onneksi krokokengät ja -laukku olivat valmiina ettei tarvinnut lähteä hankkimaan sitäkin rekvisiittaa.
Ymmärtämisyrityksistä olen luopunut jo aikoja sitten!- salakaataja
helpolla ku jäläkikasvu älys alkaa vuan avoliittoloihin. Ei ou pukkeutumisongelmia kyläreisuille;)
- 200€ iltapuku ja
laukku 50€, näillä eväillä ne häät pitäisi kelvata :/
- Taas kerran
Jokaisella miehellä pitäisi olla yksivärinen tumma puku juuri tällaisia tapauksia varten. (Minulla ei itselläni ole tällä hetkellä mitään pukua, jota kehtaisin käyttää julkisesti.) Jos ei ole tummaa pukua, niin sitten vain ykkösvaatteet päälle. Ja kun seuraavan kerran ostaa puvun, niin on hyvä ostaa tumma, jossa ei ole liituraitoja. Mieluiten yksivärinen tai muuten hillity, vaikka raidat ovatkin kuulemma tällä hetkellä muotia. (tumman harmaa, sininen, musta, ei ruskea).
Daami pukeutuu parhaimpiinsa. Jos pukukoodi on tumma puku, niin daamilla on aika suuri vapaus pukeutua. Käytännössä se tarkoittaa: Ykköset päälle. "Tumma puku" -koodi ei ole kovinkaan rajoittava, eikä tarvitse pelätä pukeutuvansa väärin, kunhan on pukeutunut juhlavasti. Daami voi esiintyä aivan hyvin joko pitkässä puvussa tai lyhyessä. Kutsussa mainittu "tumma puku" ei sisällä suuria vaatimuksia daamin pukeutumiselle.
Kutsuja tarkoittaa koodillaan sitä, että tilaisuus on juhlava, ja hän toivoo sen mukaista pukeutumista.
Pukukoodi ei ole tarkoitettu pakkopaidaksi. Kukin pukeutukoon parhaimpiinsa oman makunsa ja vaatekaappinsa mukaan. Jos ei ole tummaa pukua, niin sitten ei ole. Kukaan ei aja ulos sen takia, eikä siistiä muunlaista pukua ole yhtään syytä hävetä. Ei varsinkaan, jos tilaisuus on päivällä, kuten sukulaisten juhlat yleensä ovat.
Tässä pari internetin poimintaa. En muista, miltä sivulta ensimmäinen lainaus on.
"Miehen parempi pukeutuminen
Hyvästä materiaalista valmistettu yksivärinen tummapuku on miehen juhlapukeutumisen perusvaate. Tällaisella puvulla mies pärjää melkein tilaisuudessa kuin tilaisuudessa, myös kansainvälisissä, olematta ylipukeutunut. Myös hillitystä kuosillisesta kankaasta valmistettu puku toimii monissa tilanteissa edustusasuna. Yhdistelmäpuku on arkipuku, ei pyhäpuku."
Minusta viimeinen lause on oleellinen. Ja sitten
http://www.turotailor.fi/turotailor/fi/pukeutumisopas/miesten_etiketti/tummapuku.php
Olet varmaankin se sama kirjoittaja, joka kirjoitti hääpukeutumisesta. Minusta on mautonta panna pukukoodi hääkutsuun. Kyllä kai jokainen ymmärtää muutenkin, ettei häihin mennä repaleisissa farkuissa ja T-paidassa.
Anteeksi nyt näin pitkä vuodatus. Olen aina joutunut olemaan työn takia puku päällä joka päivä, ja minua kiukuttaa se, miten paljon rahaa siihen menee. Nyt olen lomalla, mutta en voi mennä takaisin töihin hankkimatta uutta pukua. Hyvästi siis taas 5-600 euroa. - maahanpaniaisiin
mutta en voinut mennä,kun ei ollunna muuta mustaa kun valakonen paeta.
- tie?
Kv-risteilyillä on vakiintuneena pukukoodina kapteenin illallisella tuo "black tie".
Ensimmäisille risteilyille raahasin ko. vaatteet mutta olen luopunut siitä.
En kaipaa valokuvaa kapun kanssa ja on siellä muitakin vapaammin pukeutuneita. Puvut päällä toki.
Pahin kanto kaskessa on oma muija joka ei halua mennä sinne yksin (puhuu vain suomea ja hieman espanjaa) ja minun täytyisi hänen mielestään vetää ykköset päälle tuon takia.
Emme ole leikanneet mattoja halki tun vuoksi mutta vakava, harmonista parisuhdetta vaarantava tekijä se on.- tie?
black tie kirjoitti:
tarkoittaa smokkia: http://www.teja.fi/pukeutuminen/38.html
Mutta laivaolosuhteissa joustavat enemmänkin.
Ovat kuitenkin eliminoineet shortsiengelsmannit pois.
- Takila M
Jos kutsussani on pukukoodi
palautan sen merkinnällä
"asianne on varmaankin kannatettava mutta minulle tuommonen ei passaa" -- villi ja vapaa
sukujuhlissa en aio laitta hirttonarua kaulaani
minun juhlissani on asu vapaa -kernaasti kuitenkin edes jotain ainaskin noilla naikkosilla - cocas sheik
minulla on neljä siskoa vihitty,kolme veljeä myös,ja kenenkään häissä en ole ollut.Just tämän pukutouhun vuoksi.Isä ja äiti on hautaan saatu ilman pukua.
Maailmaan tulin ilman pukua,varmaan lähdenkin ilman
pukua,näkee,ken elää.
Joillekkin on tietysti vaikeaa käsittää tätä elämäntapaa,mutta itseppä olen osani valinnut.Töitä on saatu ilman pukua ja työt on loppuneet,vaikka olisi minkälaisia pukuja ollut päällä.Näin on minun
kohdallani.- Takila M
Nainwen katsoo pukua mutt
se mitä on puvun alla
se kiinnostaa
ja kätilölläkin on helpompaa kun pikku vesselit syntyvät ilman pukua
näkee heti mikä se on miehiään se uus tulokas
ja krematoriossa ei ole pukupakkoa
- köyhä kaunis itsellänsä
Eikös se ole näinkin sanottu. Itse haen kaupasta siistit vaatteet, joissa itse viihdyn ja joilla on käyttöä myöhemminkin, en hepeneitä. Jos en kelpaa sellaisena kuin olen, jätän juhlat väliin... Jonkin pukukoodin noudattaminen saa minut tuntemaan oloni äärettömän epämukavaksi ja pukeutumisessa hyödynnän sitten sitä, mitä luoja minulle lahjaksi antoi... Eikä minua ole poiskaan ajettu, vaikken olekaan koristellut itseäni joulukuuseksi. Yksinkertainen on minulle kaunista ja olen nainen.
- asia.
On asiallista ilmoittaa tilaisuuden järjestäjän taholta pukeutumisesta. Kyseessä on ikiaikainen tapa juhlien järjestämisessä. Pukukoodilla nimenomaan pyritään välttämään sitä että joku olisi pukeutunut väärin ja siksi joutuisi häpeämään. Lisäksi pukukoodin noudattamatta jättäminen on syvä loukkaus juhlia ja juhlittavaa asiaa kohtaan.
Ilman pukukoodia miehet voivat pukeutua melkein tilaisuuteen kuin tilaisuuteen tummaan pukuun ( yleensä asia pilataan valkoisilla tennissukilla ja harmailla purjehdus kengillä). Ja naisille riittää siisti jakkupuku tai juhlakleninki. Periaatteessa voi ajatella että miten on pukeutunut rippijuhlissaan niin se sopii myös moniin muihinkin arvokkaisiin tilaisuuksiin.
Black tie tarkoittaa itseasiassa smokkia. http://www.teja.fi/pukeutuminen/38.html
perustietoa kutsuista:
http://www.serlaklubi.com/klubi/juhlakutsu.html
perustietoa pukeutumisesta:
http://www.juhlitaan.net/oppaat/juhlapukeutuminen/miestenetiketti.php
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841