Onko normaalia, että kurkku voi olla kipeä, ilman flunssaa/ angiinaa? (koputtaa puuta). Mulla on nimittäin on ollut kurkku kipeä nieltäessä jo neljättä pvää kipeä, tai oiekastaan on se jo tänään neljäntenä pvänä jo hiukan lievemmin kipeä. Onko jollain ollut samalla lailla? Mistä mahtaa johtua? Kävin nimittäin kolmanatena pvänä näyttämässä tk:n lääkärille, ja se sanoi että epäilee viruspohjaista, mutta kun ei ole mitää nuhaa..(koputtaa jälleen puuta) Itseäni se vaivasi, koska huomasin nielun takaseinässä kuin jotain vesikellon näköisiä pallukoita..leku sanoi, että viittaa juuri viruspohjaseen, mutta onko siis nuha tulossa, vai onko joku lievempi muoto nuhasta, jonka piti alkaa, muttei tullukkaan..jos jatkuu, niin meen kyllä toisen lekun neuvoa kysymään..ja kuumettta ei ole ollut..mut katotaan..
kurkku kipua..
21
25804
Vastaukset
- hpop
Mulla oli angiina 2vko sitten ja antiobiootti kuurin söin silloin. Lopetin lauantaina ja tiistaina taas on kurkku ihan sika kipeä. Ei muita oireita. Minkäs tälle mahtaa...
- Vaatemyyjä
Moro.
Mulla on pistänyt ja koskenut kurkkuun jo viikon, ainoastaan kurkkupastilleja syömällä olen selvinnyt töistäni myyjänä. Tänään kipu oli niin paha että jouduin lähtemään kotiin, menen huomenna lääkärille, kun tänään en pääse. En tajua mistä tämä johtuu, olen juonut lämmintä jne...koska ei auta niin kai se on viruspohjainen tämäkin. Mutta jos olisi jokin keino että pystyisin menemään töihin? Kurkkunamit ei enää tehoa.
- Sairasko?
Mulla on ollu keväästäasti kurkku kipeä. Ei oikeastaan muuta. Oli kyllä muutama muukin sairaus. Niin ja suun pielet rikki. Kävin lääkärissä ja bakteeria ei ainakaan löytynyt. Lääkäri epäili alllergiaa jne. mutta olen nyt itse alkanut epäillä juuri tuota virus juttua. Mutta vitutaa kun on sellainen olo ettei ole normaali, muttei varsinaisesti kipeäkään. Kuinka kauan tätä pitää jaksaa...
- homeasunnossa asunut
Mulla oli suupielet rikki kun asuin homeasunnossa. Oireet lähti kun muutin pois noin 3kk päästä... Home asunnossa tulee aika hirveitä oireita ja ihme flunssia yms. Home kukkii niin välillä ei itiöt lentele ja tulee parannuksia oloon mahdollisesti.
- konst
mulla ihan samat oireet. 2 viikkoa sitten samat oireet aluksi joka todettiin angiinaksi. heti kun kuuri päättyi alkoi kurkkukipu.
- laflalf
mulla alko eilen ja on ihan sairaan kipeä hyvä kun juoman pysyy pastillit hiukan auttaa, ja paktteria ei löytynyt.. epäili myös jotain virusta ja passitti kotiin, ja kaymään uudestaan jos ei hellitä.. makuullaan ei ole niin kipee, ottaa vaan päähän kun ei tiedä mikä on
- Ihmettelyä...
Mulla kans pelkästään kurkku kipeenä kohta viikon. Ei siis muuta, ei kuumetta ei nuhaa. Hutera olo. Nieluviljelyn tulokset neg., eli ei angiinaa. Joku kettumainen virus?? Kuulostaa typerältä, mutta nuhakin olisi tervetullut niin olisi edes varma, että flunssaahan tää vaan on...
- samaa
Eli mullakin, nieluviljely ja verikokeet ok, eli tod.näk viruksen aiheuttama, mut kurkku ollut tosi kipeä jo puolitoista viikkoa ja sellaisia vesikellomaisia paukamia (kuten joku asian jo ilmaisikin) näkyy kurkussa.
- jokuku
no kävin tänään taas lääkäris ku ei saanu kunnolla hengitettyy ja totes vain et paisuksis on ja anto jotain v-pen 1500 pensiliinia mukaan ja ohjeet kuinka niit käyttää.. tulehdus arvot oli yli 50 mut kurkku ei ole enään kipeä vaan turvoksis eikä pysty puhumaan selkeästi
- gghhg
jokuku kirjoitti:
no kävin tänään taas lääkäris ku ei saanu kunnolla hengitettyy ja totes vain et paisuksis on ja anto jotain v-pen 1500 pensiliinia mukaan ja ohjeet kuinka niit käyttää.. tulehdus arvot oli yli 50 mut kurkku ei ole enään kipeä vaan turvoksis eikä pysty puhumaan selkeästi
mulki oli tulehdus arvot yli 140 kurkkukivun takii, mut sain siihe jtn penisiliiniä ku oli joku viirus
- kipeä
Joo mulla on nii hirviän kipiä kurkku en jaksa eikä unta saa millään kurkkua nipistelee ja kaikkia muuta tiiän ehkä syyn.Syy (olin silmä lääkärissä tartunta saattoi johtua siitä).
- eieessatu
Joo, olen käynyt mononukleoosin läpi, angiinan oireita ei havaittavissa, silti kurkku mielettömän kipeä, limainen ja lähes kokonaan turvonnut kiinni, lääkäriin menen huomenna jos ei herätessä ole hellittänyt.
Ärsyttää koska en tosiaan tiedä mikä tämä on. Tabut auttaa lievästi, pastilleista ei vaikutusta, tee - ei, alkoholi - vähän, valkosipulinkynnet - ei.
- mononukleoosin uhri
kaikki alkoi ihan pienestä kurkku kivusta.
heräsin sunnuntai yönä viiltävään kipuun kurkussa.
nieleminen tuntui masokistiselta ja kurkussa tuntui olevan karvapallo. kävin nieluviljelyssä, mutta tuloiksia joutuu odottamaan pari päivää. ei siinä vielä ollut tarpeeksi, sain sylkeä joka puolen helvetin minuutin välein. ja sitten räkää alkoikin kerääntyä nieluun. sitä olikin jännä yrittää sylkeä pois ja juomisen ja syömisen sai kokonaan unohtaa. valvottuani 20 tuntia, kurkkuni turposi ja alkoi olla vaikea hengittää. lähdin poikaystäni kanssa klo 03.00 peijakseen, missä oli vain yksi lääkäri töissä. siellä saimme odottaa 2h enne kuin pääsin lääkärin juttusille. meinasin tukehtua kun yrtin oksentaa räkää... (kurkku tukossa)ja hoitaja nauroi päin naamaa kun pyysin saada apua kauheaan olooni. sanoin etten kohta pysty hengittämäään, ja pyysin happipulloa... hoitaja kysyi enkö pysty muka hengittämään nenän kautta! tämän helvetin aikana lääkärimme oli tikkaamassa jonkun poloisen pottuvarvasta. tärkeys järjestys on hyvä muistaa! kotiin tultuamme nukuin kolmetuntia ja sainkin oksentaa räkää koko loppu päivän, pakko juotin itseäni ja tungin pieneksi muruiksi musertamiani pillereitä samaan aikaan suuhun kun nielin. taisin saada pari murusta nieltyä kun tänään voin jo premmin olen nukknut ihanat 12h ja
olen pystynyt nielemään hieman nuudelikeittoa ilman tuskaa!!!
helvetti on takana päin! mutta lähtipä jenkkakahvat... heh heh toivottavasti ette joudu kokemaan samaa kun minä!
2h...- tällästäsontaa
No siis mulla iha sama homma. Räkää, limaa, paskaa, soraa, kuraa, multaa kaikkee sontaa tulee suuhu ja joudut räkimää sitä ulos. Laitoin yöksi astian viereen johon pysyin räkimään. Aamulla koko astia oli täynnä kyseistä limaräkä -tavaraa. Käytiin edellisenä päivänä terveyskeskuksessa. Totesivat 4 tunnin odotuksen jälkeen että tauti "saattaisi" olla angiina. No totta helvetissä se angiina on kun oireet viittaavat angiinaan. On kyllä muuten hyviä lääkäreitä... Sitten kotia napsimaan V-Pen 1000 ja Panadol 500. Kuume laski, mutta nieleminen kurkkukivun takia edelleen tuskalillista.
- iippa
tällästäsontaa kirjoitti:
No siis mulla iha sama homma. Räkää, limaa, paskaa, soraa, kuraa, multaa kaikkee sontaa tulee suuhu ja joudut räkimää sitä ulos. Laitoin yöksi astian viereen johon pysyin räkimään. Aamulla koko astia oli täynnä kyseistä limaräkä -tavaraa. Käytiin edellisenä päivänä terveyskeskuksessa. Totesivat 4 tunnin odotuksen jälkeen että tauti "saattaisi" olla angiina. No totta helvetissä se angiina on kun oireet viittaavat angiinaan. On kyllä muuten hyviä lääkäreitä... Sitten kotia napsimaan V-Pen 1000 ja Panadol 500. Kuume laski, mutta nieleminen kurkkukivun takia edelleen tuskalillista.
onko kukaan kuullut pusutaudista? se on tauti jonka voi saada vain kerran elämässä, ja sitä pahempi mitä vanhempi on. kurkku kipu kuuluu asiaan ja kovat kivut joita ei pysty lievittämään lääkkein.
- jawwxx212
no ei ihme että hoitaja naurahti jos jotain happipulloa kyselit :D Miten luulet saavasi sitä ilmaa sen paremmin siitä kurkusta läpi tuli se sitten pullosta tai huoneilmasta?? Oisit pyytänyt intubointia :)
- JL
mul on ollu samal lail mut ku kävin terkkarilla ne sano et on angniina. tälläkin hetekklää on sama kipu
- stockka
mulla nyt tuo sama mikä edellisillä. Ollut tosin vasta eilisestä. En tiedä olenko tyhmä mutta aloitin jämä antibiooteilla omavaltaisen kuurin. Ei siihen aina lääkäreitä tarvita? Hullua kai se on tämä "kaiken varalta lääkitys", mutta ihnoan maksaa kalliita terveyskeskusmaksuja kun rahat lopussa muutenkin.
- nurse.
stockka kirjoitti:
mulla nyt tuo sama mikä edellisillä. Ollut tosin vasta eilisestä. En tiedä olenko tyhmä mutta aloitin jämä antibiooteilla omavaltaisen kuurin. Ei siihen aina lääkäreitä tarvita? Hullua kai se on tämä "kaiken varalta lääkitys", mutta ihnoan maksaa kalliita terveyskeskusmaksuja kun rahat lopussa muutenkin.
jämäantibiooteilla saadaan sitten aikaan resist.kantoja ja se vasta kalliiksi tuleekin!
Ja mononukleoosin, ns. pusutaudin, voi saada useammin kuin kerran....
- >:(
mulla on täl hetkel valkei täplii nielus näyttää vähän ku vesikelloilt tai joltain rakkoloilt...räkä tauti ja yskä ollu yli 5vk ja noi täplät ollu tost ekast räkä taudist asti.....ja aamusin ku herää on pieni kurkkukip mut menee ohi jossai 5-10 minuutis jja välil päiväälläki tulee kurk´kkku vähä kipeeeks mut pystyy sentää hyvin syömää yms.......mikä voi olla?tai onks jollakin ollu tälläst samanlaist????
ärsyttää tämmönenki jo>:( - jaskapaska
kurkku täynnä valkosii täplii ja ei pysty nielemää eikä mitää.. kävin nieluviljelys ja verikokeis. luulisin et angiina antibiooteilt hoituu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389