Nettiriippuvaisuudesta

Tyttö89

Olen entinen nettiriippuvainen. Olen 17vuotias tyttö ja vietin 13-15vuodet nettiriippuvaisena. En tehnyt mitään kotona. Koulussa kävin, lintsauksia, huonoja arvosanoja, erkaannuin sukulaisistani, erkaannuin äidistäni(tuntuu vieläkin pahalta,kun ajattelee sitä mitä se oli äidille), kaikki oikeat kaverit jäivät, hylkäsin parhaan kaverinikin, musta tuli ujo, en uskaltanut puhua oikeasti, läksyjä jäi tekemättä, keskittymishäiriöitä jos en ollut koneella. Olin hermostunut, jos vaikka äiti käytti nettiä 5minuuttia. Sekin aika tuntui tosi pitkältä. Äitini kuitenkin piti sen rajan että klo: 22:00 pois koneelta. Noudatin sitä arkena. Viikonloppuisin ja lomilla meni välillä aamuun asti.Koska ei äitini pystynyt mua vahtimaan koko aikaan kun kävi töissä ym. Eli pystyin valvomaan vaikka 30tuntia putkeen kun olin netissä. Ja en pelannut netissä vaan juttelin. Aloin sitten tapaamaan niitä nettituttavia (olen tavannut yhteensä 13kpl) kaikenikäisiä 17-28vuotiaita. Yksi niistä on nykyinen kumppanini (22vuotias) ja asun hänen kanssaan. Kyllä se netti sitten jäi kun tapasin hänet. :)
Vieläkin on huono olo siintä kun tuli vietettyä niin paljon netissä aikaa. Tuli lihottua, kun ei liikkunut. Ja nyt keväällä pääsin ysiluokan läpi.
Kyllä, yksi vuosi enemmän peruskoulua oli. Mutta nyt elämä hymyilee. Sain keväällä takaisin sen mun entisen parhaan kaverinikin. :)
Syksynä alotan amislukion.Ja todellakin aion opiskella nyt kunnolla. EN TAHDO ENÄÄN KOKEA SITÄ NETTIRIIPPUVUUTTA!
Kyllä se niin on, että haluan nauttia elämästä.
Liikkua ja nauttia ihanista aurinkoisista päivistä!
Olla kavereiden kanssa. Halata äitiäni! Puhua hänelle. Hymyillä ja tavata aivan oikeasti ihmisiä. :)

5

888

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttö89

      Antoihan se netti mulle sitten lopuksi tämän kumppanini. Mutta, niinkuin kerroin, että tapasin yhteensä 13tuttavuutta. Nykyään pidän 4 vaan yhteyttä. Ja sekin aikalailla vaan netin kautta. Syksyllä nekin sitten vissiin jää, kun päätin, että haluan hävittää koko netin asunnostamme. Ei sitten kerta kaikkiaan mitään hyötyä. Hukkaan heitettyä aikaa koneella oleminen. Kyllä jotkut vanhemmat ehkä huokaavat helpotuksesta, että heidän lapsensa on mielummin koneella, kuin ulkona kavereiden kanssa.
      En nyt sitten tiedä onko se helpotus. Nettiriippuvuudesta voi tulla masennustakin. Siintä sitten myöhemmin lääkehoitoon.
      Ainakin siinä kunto heikkenee, kun päivät pitkät koneella on. Päänsärkyä, niskasärkyä ym.
      Sitä erkaantuu myös niin paljon oikeista tuttavista. Voi tulla paniikkihäiröitä, jos joutuu olemaan jossai missä paljon ihmisiä. Ja kyllähän te vanhemmat tiedätte mitä siihen nuoruuteen kuuluu...
      Ette te ole nuoruuttanne pilannut tietokoneella.
      Varmasti muistelette niitä teidän hyviä hetkiä nuoruudestanne. Entäs mitäs ne nuoret, jotka ovat olleet nettiriippuvaisia monenkin vuoden. Mitäs he muistelevat vanhempana sitten nuoruudestaan? Ehkäpä jotkut tuntevat kovaakin syyllisyyttä siintä että viettivät nuoruuden päivät tietokoneella!
      Ja jotkut nettiriippuvaiset eivät jaksa edes käydä kouluja loppuun! Ja sen syyllisyyden voi ehkä jopa tuntea loppuelämänsä!
      Nuorena kuuluu pitää terveydestään kiinni!
      Ja sanon vielä sen,että olen todellakin helpottunut
      kun pääsin eroon nettiriippuvuudesta! Ja enkä vietä koko nuoruuttani koneella! Lähdenkin tästä iltalenkille...

      • äärimmäisen...

        tutulta. Itse olin ala-asteen ja yläasteen todella nettiriippuvainen, en tehnyt mitään muuta kuin istunut koneella. Kaikki ihmissuhteet jäi, lihosin paljon ja lopetin harrastukset. Masennuin jne.

        Olen kohta 17, mutta yhä istun paljon koneella. Tämä eroaa vain siten, että olen koneella jos ei ole muuta tekemistä, jota yritän kokoajan keksiä päivänmittaan.

        En kuitenkaan suosittele hävittämään nettiä kokonaan, koska tulet tarvitsemaan sitä paljon kouluhommiin.


      • Tyttö89
        äärimmäisen... kirjoitti:

        tutulta. Itse olin ala-asteen ja yläasteen todella nettiriippuvainen, en tehnyt mitään muuta kuin istunut koneella. Kaikki ihmissuhteet jäi, lihosin paljon ja lopetin harrastukset. Masennuin jne.

        Olen kohta 17, mutta yhä istun paljon koneella. Tämä eroaa vain siten, että olen koneella jos ei ole muuta tekemistä, jota yritän kokoajan keksiä päivänmittaan.

        En kuitenkaan suosittele hävittämään nettiä kokonaan, koska tulet tarvitsemaan sitä paljon kouluhommiin.

        se netti nyt vaan lähtee. :)
        Kyllä mä koulujutut voin hoitaa kirjaston koneella, sukulaisten tai tuttavien luonna.


      • sinulle.

        täällä kaksi nettiriippuvaista. Äiti ja poika murrosikäinen. Jokapäiväistä riitaa siitä kumman vuoro on olla koneella, muusta emme enää keskustelekkaan! Toivoisin itse pääseväni tästä eroon, en sitä ennen ole jäävi sanomaan pojallenikaan, että et saa olla koneella. Oman riippuvaisuuteni sallin, muka ikääni vedoten 40 , mutta en haluaisi että poika elää vain tietokonepelien kautta, sillä niitä hän tällä pelaa, ei hän muita sivuja edes vilkuilekkaan.
        nomut... onnee sulle eroon pääsemisestä, ehkä mekin tästä kirotusta toosasta pääsemme eroon joskus, jota ei pitänyt alumperin meille hankkiakka, mut kun halvalla tuttava myi....
        Nyt on sitten kaikki koti sekä pihatyöt rästissä... aika karmeeta nykyään....


      • tulee tunne

        että tekis mieli viskata tämä toosa tuosta ikkunasta pihalle, ja vain itseni takia, kun en saa enää kotitöitäkään tehtyä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3045
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      105
      2395
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2152
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1963
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1247
    7. 164
      1238
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe