Nielun hiiva

väsynyt

Siis auttakaa oikeesti joku...oon vuosikaudet kärsiny nielun hiivasta (kurkku kipee ja valkosia täpliä nielurisoissa ja tuola kurkun perällä. Melko samanlaiset oireet ku angiinassa mut sitä se ei oo. On tutkittu että on hiiva, yleensä kolmella plussalla...). Lääkärit määrää vuorotellen imeskelytabletteja, geeliä yms. mu mikään ei enää auta...On jotenki niin kauheen väsyny olo. Kokeilin tässä vähän aikaa sitte sitä hiivatonta dieettiäki ja lisäks oon syöny luonnontuotteita (candida forte), eikä auta.
Mietin tässä vain että voiko tuo hiiva aiheuttaa "palan tunteen" kurkkuun ja voiko se turvottaa noita rauhasia/imusolmukkeita?
Pääsen onneks ens viikolla ultraan että saa ainaski varmistuksen siitä ettei oo (toivottavasti) mitään vakavampaa.
Mutta jos jollaki on edes jotakin pieniäkään tiedon murusia niin laittakaa ihmeessä tänne, kaikki pieniki tieto on varmasti avuksi! =) Aurinkoista kesää!

14

23791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väsyneelle!

      Jos toi palan tunne johtuukin muusta. Minulla tuli kovan stressin jälkitautina pala kurkkuun. Se vaihteli päivittäin ja minun oma diagnoosi asiasta oli se, että minulla oli ruokatorvessa takaisinvirtausta ja se ärsytti kurkun niin että sulkijaan tuli aina toiminnallinen häiriö. Tuntui että imusolmukkeetkin olis turvonnu. Korvien takanakin olevat olivat koholla. Tilanne parani itsestään kun olin hoitanut stressin kunnolla pois. Huoli oireista vain lisäsi oireita eli se on jatkuva kierre. Kun vihdoin tajusin tilanteen, alkoi paraneminenkin. Mulla se takaisinvirtaus ei tuntunut korventamiselta kun ei tullut niin ylös saakka mut senverran että äänihuulten kohdalta välillä teki sen että äänikin käheni. Hullua oli se etten tuntenut mitään "virtausta" ja siksi en voinut kuvitellakaan että se olisi mitään sellaista.

      Mulla vatsalaukku tähystettiin mut turhaan kun ei siä mitään tyrää ollu tms.

      En tiedä oliko tästä kokemuksen jakamisesta sulle mitään apua, mut toivon et vastaus löytyy. Toi hiivakin on sellainen että stressi aiheuttaa eikä siitä pääse millään eroon.

      Tsemppiä sulle! Pyydä lääkäriä varmuuden vuoksi otatuttamaan kilpirauhas-arvot, niin nekin tulee poissuljettua. Ne jutut on kans lääkkeillä sitten hoidettavia, jos sieltä löytyis jotain, mutten todellakaan usko. Olis muutakin oiretta. Tuli sellainen olo, että oirees voi HYVINKIN olla psykosomaattisia niinkuin mullakin. Stressi ei muuten näkynyt mitenkään ulospäin mutta kroppa rupes oireileen.. ´Tunnen toisenkin jolla oli ihan samanlainen juttu kuin mullakin eikä sekään voinu kuvitella että se olis stressistä, kunnes usko niin ja rupes heti paranemaan kun huoli poistui.

    • kokeilisin

      ostaa maitohappobakteerikapseleita.
      Avaisin kapselin, ja laittaisin puolet sisällöstä suuhun, en huuhtelisi heti juomalla.
      Toistaisin näin vähintäin 4-6 kertaa päivässä.
      Maitohappobakteerit pyrkivät tasapainottamaan ja normalisoimaan luonnollisen bakteerikannan.
      Valmisteitahan löytyy, Probiootti, DDS , Idoform....
      Muutaman viikon kokeilu ei ainakaan tilannettasi pahenna.
      Tsemppiä.

      • hyvä...;)

        Täällä näkyy olevan tämä yksi maitohappouskovainen, jolle kaikki vaivat hoituvat maitohappobakteereilla. Joka kysynykseen ilmestyy takuuvarmasti sama vastaus - maitohappobakteereja!!


      • farkku

        mutta ne maitohappobakteerit kuuluvat suoleen, eivät suuhun. Eivätkä ne siksi siellä suussa välttämättä palauta mitään normaalia tasapainoa.


      • mhb-tietäjä
        hyvä...;) kirjoitti:

        Täällä näkyy olevan tämä yksi maitohappouskovainen, jolle kaikki vaivat hoituvat maitohappobakteereilla. Joka kysynykseen ilmestyy takuuvarmasti sama vastaus - maitohappobakteereja!!

        maitohappobakteereilla on saatu jopa pavut sellaisiksi, että ne eivät aiheuta ilmavaivoja. Itse syön paljon papuja, koska ne ovat sydämelle terveellisiä, mutta en saa niistä ilmavaivoja, joska syön päivittäin pari kapselia maitohappobakteereja. EU:kin näyttää aloittaneen laajan tutkimuksen koskien maitohappobakteerien käyttöä sairauksen ehkäisyssä ja hoidossa. Antibiootit eivät tehoa enää liikakäytön vuoksi ja tilalle pitää saada uusia hoitomenetelmiä.

        Katsopa alempaa kirjoitusta Näitä mhb suussa ja nenässä! Sieltä löytyy niiden kantojen nimiä, joita kannattaa suihkuttaa suuhunsa.


      • stressaa kovin
        hyvä...;) kirjoitti:

        Täällä näkyy olevan tämä yksi maitohappouskovainen, jolle kaikki vaivat hoituvat maitohappobakteereilla. Joka kysynykseen ilmestyy takuuvarmasti sama vastaus - maitohappobakteereja!!

        ja aina ei edes laikkuja tai kipuja , mutta jatkuva kakominen. Nielun viljely selvitti.
        Nykysin on erikoislääkäreillä nenän kautta asetettava sondi, jolla samalla näkee syvälle nieluun, että otetaan viljemä.
        Lukasta aina voi-ei mutu tietoa
        http://www.violetlight.fi/Ravinto ja terveys/hiivasyndrooma.htm
        http://209.85.135.104/search?q=cache:kolNOzDnOrAJ:www.violetlight.fi/Pdf/hiiva.pdf nielun hiiva&hl=fi&ct=clnk&cd=4&gl=fi


    • saman kokenut

      Kuulostaa siltä, että sulla on tuo elimistön hiiva vaivana, joka sitten tulee esiin tuon nielun kautta. Joillain se tulee esim. kroonisena jalkasilsana tms.
      Jos vain pystyt, kokeile kuukaudeksi (vähintään) jättää pois sellaiset ruoka-aineet (tai ainakin vähentää paljon) joissa on sokeria, vehnää, hiivaa, ja tietenkin hometta (eli siis sienet ja juustot), koska nuo kaikki ruokkii elimistön hiivaa. Joku tuossa sanoi maitohappobakteereista, ne on tosi hyviä, ja niiden lisäksi, jos saat käsiisi luonnontuotetta nimeltä ThreeLac (googleta, löytyy paljon ainakin postimyyntinä Euroopasta) se on TODELLA tehokasta, "syö" pois sitä elimistön hiivaa.
      Mulla alkoi helpottaa mun krooniset oireet kolmessa viikossa.

      • saman kokenut

        Anteeksi, luin hätäisesti, oletkin kokeillut hiivatonta dieettiä. Mutta jos siis saat käsiisi ThreeLacia niin siitä voi olla apu (lue googlesta tietoa) koska se tehostaa sitä dieettiä moninverroin. Dieetillä itsellään tarvii muuten olla aika kauan, että hiiva alkaa vähitellen nääntymään ravinnon puutteeseen.


    • tuskastunut

      Minulla myös jatkuva kurkkukipu, nielu täynnä
      valkoisia täpliä, hiivaksi todettu. Olen myös
      käyttänyt geeliä,imeskelytabletteja, mutta apu
      niistä tosi lythytaikainen. Minulla on myös
      epäilty refluksitautia, tutkimukset syksyllä.
      Tää ainainen kurkkukipu ja korvantaustakipu alkaa käydä voimille. Itselläni on myös stressiä, joka pahentaa tilannetta, mutta milläs
      sen pystyy poistamaan? Totta on että jos kokoajan stressaa, niin kaikki vaivat tuntuu todella raskaalta, olen huomannut itse että
      kiinnitän vaivoihini ehkä liikaa huomiota ja
      siitä seuraa enemmän vaivoja.

      • väsynyt

        Iso kiitos teille kaikille jotka vastasitte, ihana kuulla etten oo ainoa jolla on tämä vaiva. Täytynee kokeilla noita maitohappobakteereja, tuskin niistä ainakaan haittaa on. Vielä kun jaksaisi olla sillä inhottavalla dieetillä(kulinaristi kun olen, on vaikea jättää kaikki hyvä pois), ja jos jostakin saisi vielä vähän sinniä että viitsisi yrittää hieman kauemmin sitä dieettiä. =)


    • pen

      tuli vähän aika sitten kurkkuun sellasia valkoisia täpliä ja raitoja,samalla kurkkua kuristi ja siihen sattui niellessä.Ajattelin että olisiko angiina,mutta sitten ajattelin että jos vaikka hiivaa tai sientä koska astmalääkkeistä voi tulla sitä kurkkuun.´kurlasin muutamana päivänä kurkkuani sicilia sitruunamehulla, jota myydään kaupoissa keltaisessa sitruunan muotoisesa pullossa,täplät katosivat ja kurkku parani.Suosittelen.Käytän toki sitä maitohappojuttuakin.

    • tuma11

      Minulla samat oireet. Olet jo saanutkin vastauksen varmasti kun kyselyn olet tehnyt 2006. Mikäli tämä tavoittaa sinut niin pistä minulle tiedoksi mistä tähän vaivaan apu-kiitos:)

      • Anonyymi

        Minulla myös. Jos joku on päässyt hiivasyndroomasta ja kaulakivuista eroon niin kertokaa miten. Alkaa usko loppua kesken :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla myös. Jos joku on päässyt hiivasyndroomasta ja kaulakivuista eroon niin kertokaa miten. Alkaa usko loppua kesken :(

        Moi!

        Lääkärissä käyny monesti näiden samojen oireiden takia.. Koko homma lähti siitä, kun sairastin angiinan jonka jälkeen kurkkukipu hieman hellitti antibiootti kuurin jälkeen. Kipu koskaan siltikään poistunut kokonaan. Puolen vuoden aikana lääkärit syötti mulle kolme eri antibioottia ja ei mitää apua. Huomasin myös stressin olevan huipussaan tottakai koronan vietyä työt ja terveys reistaili, yhdessä loi valmiiksi stressi herkälle ukolle aika saatanalliset olosuhteet.. No sain loppujen lopuksi tohtoroituu itselleni sienilääkitykseb korvalääkärin kautta ja jumaliste! Vedin ekan satsin lääkettä ja kahden tunnin päästä nielu rauhoittui lähes täysin. Olin iha pikkasen sillai, että Heureka ja halleluja! No söin tän sieni kuurin loppuun, joka oli maksimit mitä sitä lääkettä (muistaakseni) flukonazoli sai syödä... Oireet tämän kuurin jälkeen pikkuhiljaa häipyivät. Saattoi olla että välillä juili kurkkua edelleen jonain päivinä, mutta tois sieni lääke vaikuttaa kehossa vielä kuurin jälkeenkin aika pitkään. Luulin olevani luulosairas ja vaikka mitä, mutta siinä se taas nähtii, että jos on fyysisiä oireita on ne pakko tutkia hyvin ja pyrkiä itsekkin etsimään ratkaisuja... Tämän tekstin laitoin nyt tulille, koska tänään taas pitkästä aikaa (noin vuosi ilman kipuja) alkoi kurkussa tämä tuttu vanha tunne ja kipuilu.. Jos pahenee otan oitis lääkäriin yhteyttä ja pyydän sen sienilääkkeen. En osaa sanoa onko refluksi , stressi vai kaiken combo tämän aiheuttajana, mutta onnelinen oon että tähänkin vaivaan löytyy lääkettä. Zemppiä kaikille tämmösen vaivan kanssa eläville ja muistakaa olla lääkärissä tosi lujana, että saatte tarpeelliset tukimukset ja avun se on suomalaiselle peruoikeus ja siitä maksetaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1632
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1369
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1212
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1076
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      713
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      707
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe