Mitä olette maksaneet Renaultin vuosihuollosta ?
Omani on just Biliassa 30000 km:n huollossa ja ensin sanoivat perushuollon hinnaksi n. EUR290.
Sovittiin sitten, että tehdään samalla pakokaasupäästömittaus EUR12 katsastus EUR47 (kun se oli joka tapauksessa tulossa).
Lisäksi piti vaihtaa takajarruvalon lamppu.
Nyt sitten tuli ilmoitus, että hinta on EUR446 ????
Olen menossa hakemaan illalla, mutta kyllä ihmetyttää etukäteen, miten on löydetty hintaa huomattavasti enemmän.
Vuosihuollon hinta ?
4
1647
Vastaukset
- veit.
vuosihuoltoon, katsastuksen kanssa tuo hinta on ihan ymmärrettävävissä.
tarkista jatkossa itse pissapojan nesteet ja renkaiden ilmanpaineet ei maksa mitään.- Alli Kaarina
kauheesti tuosta ystävällisestä viestistäsi. Ihan vaan tiedoksi että pissapojan nesteet ja rengaspaineet EIVÄT kuuluneet tähän huoltoon, kuten ei pyyhkijänsulkien vaihtokaan...ne on hoidettu ihan itse.
Sen sain nyt tietää, että hintaa nostaa takajarrun (siellä takaikkunan yläpuolella olevan jarruvalon) led-lamppu (koko systeemi), joka piti vaihtaa, maksaa 95 eur, eli sehän sitä hintaa nostaa. Ihmetellä voi nyt seuraavaksi vain sitä, miten on osattu taas hinnoitella joku lamppusysteemi aika hunajaisesti. - Nimetön
Alli Kaarina kirjoitti:
kauheesti tuosta ystävällisestä viestistäsi. Ihan vaan tiedoksi että pissapojan nesteet ja rengaspaineet EIVÄT kuuluneet tähän huoltoon, kuten ei pyyhkijänsulkien vaihtokaan...ne on hoidettu ihan itse.
Sen sain nyt tietää, että hintaa nostaa takajarrun (siellä takaikkunan yläpuolella olevan jarruvalon) led-lamppu (koko systeemi), joka piti vaihtaa, maksaa 95 eur, eli sehän sitä hintaa nostaa. Ihmetellä voi nyt seuraavaksi vain sitä, miten on osattu taas hinnoitella joku lamppusysteemi aika hunajaisesti.Hinnoittelu johtuu kovista liikkeen menoista.
( Ei tuollaisia lasipalatseja pidetä ilmaiseksi pystyssä. Tosin katseleppa vielä työntekijöiden lukumäärää autoa hakiessasi, oletettavasti et näe heistä kuin pienen osan.)
Lisäksi hintoihin vaikuttaa mahdollisimman suuren voiton tekeminen tilikautena.
Tästä johtuen saat tarvikeliikeestä jopa saman osan samassa laatikossa murto-osalla euroja verrattuna sitä merkkihuollon varaosatiskin hintoihin.( Tosin uusia osia ei aina varaosaliikeistä saa.)
Huollon tuntiveloitus on toista kuin pikkupajoilla. Sekin johtuu työllistettävien henkilöiden määrästä sekä ulkoisista puitteista jotka eivät muistuta kylpylöiden sisääntuloauloja.
Mitä sitten työn laatuun tulee pikkupajoissa on usein vastuuntuntoinen vanhepi asentaja kun taas merkkikorjaamolla on nuoria ammattikoululaisia työharjoittelussa ilman palkkaa ja motivaatiota, muutaman vanhemman asentajan "opissa". Laskutuksen toimiessa normaalisti asikkaallepäin.
( No kyllähän niiden nuortenkin pitää saada kokemusta, mutta tuohon hintaan toivoisi saavan jo kunnolla ja ammatitaidolla tehdyn huollon. Mutta esim. lehtien tekemät huoltovertailut osoittavat aika lailla muuta.)
Tietenkin on huoltovaiheita joita ei voi tai ei kannata teettää muualla kuin merkkiliikkeessä erikoiskaluilla.
Takuuaikanakin voi huollattaa auton pajalla kuin pajalla alkupräisiä huolto-osia käyttäen, takuun siitä mitenkään heikentyen.
Tämähän oli taas minun mielipiteeni.
Vsku
- jos Biliassa asioit
Sinulla kävi melkoinen tuuri jos autoasi "huoltaneen" (nyt saa nauraa) mekaanikon kaverin autoon ei tarvinnut vaihtaa yli 200€ osaa joka talon ikimuistoisen tavan mukaan laitetaan ensimmäisen eteen sattuvan asiakkaan laskun sekaan.
Viimeksi kun Biliassa kävin ei laskussa ollut kuin 120€ hintainen ylimääräinen vipstaaki joka otettiin pois vasta varin kun vaadin huollon vastaanottajan esimiestä paikalle selvittämään kenenköhän autoon kyseinen osa olikaan livahtanut. Tämän jälkeen osa poistui ilman että kaverin yllättäen tarvitsi tarkistaa asiaa mistään...
Noh, armeijassa sattui olemaan tupakaverina erään tunnetun Volvo/Renault merkkihuollon kaveri joka viihdytti koko tupaa kertoilemalla hiukan ko. liikkeen kulttuurista joten tiesin heti mistä narusta kannattaa nykäistä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854568
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163493Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392093Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1061307