Yksi etappi

Kai tässä on tullut vuoden verran kannettua tuota tähteä.
Myt on aika tarkistaa onko ehdokkaita kaliffiksi kaliffin paikalle.

Mikäli olet kiinnostunut sheriffin tehtävästä, ota yhteyttä ylläpitoon ja tee hakemus.

Olisin kiitollinen, jos joku terveen harkinnan hengellä varustettu lähimmäinen asettaisi hartiansa tämän ikeen alle.

11

1439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitollinen lukija

      Olet mielestäni hoitanut hyvin postisi. Olet pitänyt keskustelut raiteillaan. Kiitos !

    • eräs palstalainen

      Esittäisin palstaa jo pitkään lukeneena, että sheriffiksi alkaisi Lasse-setä. Vaikka ajatukset ei aina Lasse-sedän kanssa kohtaakkaan, niin keskustelijana mainio ja myös laajakatseinen, joten rupea meille sheriffiksi.

      Tietysti ensin toivoisin vihneen jatkavan tai vanha vaimo voisi tulla uudestaan ruoriin...

      • Lasse-setä

        Mahtasko enää maistua, jos sheriffi ottaisi kantaa joka asiaan. Älkää nyt tukkiko minun suutani!


      • eräs palstalainen
        Lasse-setä kirjoitti:

        Mahtasko enää maistua, jos sheriffi ottaisi kantaa joka asiaan. Älkää nyt tukkiko minun suutani!

        Ei se ole sheriffiltäkään keskustelu kielletty. Ja onhan tähdessä vähän auktorinen vaikutus :)


      • ...................

        syystä siitä että hän saisi keskittyä kirjoitteluun


      • Agtiivinen ja varma
        ................... kirjoitti:

        syystä siitä että hän saisi keskittyä kirjoitteluun

        Agriippa saattaisi olla halukas räätälin töihin.


      • Touhoakka
        ................... kirjoitti:

        syystä siitä että hän saisi keskittyä kirjoitteluun

        joku Lasse-setä tai vastaavan energisyyden omaava ja itseensä tyytyväinen ja esiintymiskipeä tyyppikin voisi tulla kyseeseen. Meidänkin paikkakunnalla on yks es-lesta saarnamies, jonka pitäis päästä joka paikkaan ja virkaan seurakunnassa, vaikkei taidot ja muutkaan resurssit riitä eikä anna edellytyksiä. Mutta itsellä ja suvulla on vakaa käsitys, että tämä mies on sopivin ja pätevin joka hommaan, mitä yhteisöstä vain voi löytyä! Mottona on:Tuuppaa mua perseestä! Ja toi saarnatauti, joka tuskin on parannettavissa (kuten OM sanoi Joensuussa). Tähän pitäis myös konsulien puuttua!


      • Else
        Touhoakka kirjoitti:

        joku Lasse-setä tai vastaavan energisyyden omaava ja itseensä tyytyväinen ja esiintymiskipeä tyyppikin voisi tulla kyseeseen. Meidänkin paikkakunnalla on yks es-lesta saarnamies, jonka pitäis päästä joka paikkaan ja virkaan seurakunnassa, vaikkei taidot ja muutkaan resurssit riitä eikä anna edellytyksiä. Mutta itsellä ja suvulla on vakaa käsitys, että tämä mies on sopivin ja pätevin joka hommaan, mitä yhteisöstä vain voi löytyä! Mottona on:Tuuppaa mua perseestä! Ja toi saarnatauti, joka tuskin on parannettavissa (kuten OM sanoi Joensuussa). Tähän pitäis myös konsulien puuttua!

        Minusta Lasse-setä pikemminkin on ihminen, joka on itsensä kanssa sovussa. Hän vaikuttaa avarakatseiselta ja hänen kirjoituksensa ovat viisaita ja rakentavia kannanottoja, joita mielellään lukee.

        Se ei tosiaankaan ole merkki mistään "esiintymiskipeydestä", jos täällä palstalla keskustelee ja ottaa kantaa. Pikemminkin tällainen väite on merkki siitä, ettei "Touhoakan" oma arviointikyky taida olla aivan kirkkaimmassa terässä. Joten ainakaan hänestä ei olisi sheriffin saappaisiin.

        Lasse-setä olisi kyllä hyvä. Hänhän voisi kirjoittaa tänne edelleen "Lasse-setänä", mutta käyttää eri nimimerkkiä sheriffin roolissa.

        Mielelläni näen myös Vihnen jatkavan sheriffinä.


      • Galina Galiffi
        Else kirjoitti:

        Minusta Lasse-setä pikemminkin on ihminen, joka on itsensä kanssa sovussa. Hän vaikuttaa avarakatseiselta ja hänen kirjoituksensa ovat viisaita ja rakentavia kannanottoja, joita mielellään lukee.

        Se ei tosiaankaan ole merkki mistään "esiintymiskipeydestä", jos täällä palstalla keskustelee ja ottaa kantaa. Pikemminkin tällainen väite on merkki siitä, ettei "Touhoakan" oma arviointikyky taida olla aivan kirkkaimmassa terässä. Joten ainakaan hänestä ei olisi sheriffin saappaisiin.

        Lasse-setä olisi kyllä hyvä. Hänhän voisi kirjoittaa tänne edelleen "Lasse-setänä", mutta käyttää eri nimimerkkiä sheriffin roolissa.

        Mielelläni näen myös Vihnen jatkavan sheriffinä.

        Tasaisuus on yksi valtti hänellä, ei näytä tunnekuohuja ulospäin. Esiintymiskipeitä tyyppejä kyllä löytyy jonnin verran, pitää paikkansa joidenkin kohdalla. Ei siihen mitään touhoakkaja edes valittaisikaan eikä touhoserkkujakaan, kyllä jokin roti täytyy talossa olla. Ensisijaiseksi tavoitteeksi asettaisin "hengellisesti terveen yksilön" mutta vaatimus taitaa olla liian korkea, joten vaatimusta täytyy näillä palstoilla pudottaa. Terveethän ei tänne kirjoita kovinkaan aktiivisesti.


      • Else
        Galina Galiffi kirjoitti:

        Tasaisuus on yksi valtti hänellä, ei näytä tunnekuohuja ulospäin. Esiintymiskipeitä tyyppejä kyllä löytyy jonnin verran, pitää paikkansa joidenkin kohdalla. Ei siihen mitään touhoakkaja edes valittaisikaan eikä touhoserkkujakaan, kyllä jokin roti täytyy talossa olla. Ensisijaiseksi tavoitteeksi asettaisin "hengellisesti terveen yksilön" mutta vaatimus taitaa olla liian korkea, joten vaatimusta täytyy näillä palstoilla pudottaa. Terveethän ei tänne kirjoita kovinkaan aktiivisesti.

        Minä en pidä kirjoitusaktiivisuutta minään sairauden oireena. Yksinäisiä ja yksineläviä ihmisiä on paljon. Ihmisiä, jotka kaipaavat ajatustenvaihtoa ja joilla on myös paljon aikaa käydä usien internetissä (esim. eläkeläisillä ja työttömillä).

        "Hengellisesti terve" on minusta hyvä tavoite. Eikä siitä pidä tinkiä. Tosin "hengellinen terveys" taitaa olla aika vaikeasti määriteltävissä.

        Koin aiemman sheriffin "Deboran"/"vanhan vaimon" joustavampana kuin "Vihnen" tai ainakin sallivampana, mutta nyt olen tottunut "Vihnenkin" tyyliin, jota hän on myös johdonmukaisesti noudattanut, enkä valita - päinvastoin.


      • oikein!tasapuolinen
        Else kirjoitti:

        Minä en pidä kirjoitusaktiivisuutta minään sairauden oireena. Yksinäisiä ja yksineläviä ihmisiä on paljon. Ihmisiä, jotka kaipaavat ajatustenvaihtoa ja joilla on myös paljon aikaa käydä usien internetissä (esim. eläkeläisillä ja työttömillä).

        "Hengellisesti terve" on minusta hyvä tavoite. Eikä siitä pidä tinkiä. Tosin "hengellinen terveys" taitaa olla aika vaikeasti määriteltävissä.

        Koin aiemman sheriffin "Deboran"/"vanhan vaimon" joustavampana kuin "Vihnen" tai ainakin sallivampana, mutta nyt olen tottunut "Vihnenkin" tyyliin, jota hän on myös johdonmukaisesti noudattanut, enkä valita - päinvastoin.

        Kyllä Lasse-setä on osoittautunut maltilliseksi ja tasapuoliseksi. Jos sitävastoin seriffinä olisi joku katkera parjaaja, hän suosisi katkeruutta. Miksi sitäkin niin paljon on ? Ei se hoidu kirjoittamalla vaan katsomalla ensin omaan poveen ja sitten Jeesukseen, niin unohtuu pahat kun tulee kokemus ja toivo paremmasta tuonpuolisesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      133
      1768
    2. Jos sinua kiinnostaa nainen

      tai olet miettinyt, niin ei minulla ole ollut ketään. Olen viettänyt hiljaista ja yksinäistä elämää. En ole "käynyt nais
      Ikävä
      57
      1411
    3. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      49
      1159
    4. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      82
      1026
    5. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      371
      881
    6. Miksi toisille löytyy kumppani, mutta joillekin ei?

      Usein ihmettelee, miten helppoa joillekin on löytää seuraa. Jo nuoresta asti on kumppani vierellä ja jos tulee ero, vaih
      Sinkut
      124
      739
    7. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      39
      711
    8. aa eli nyt tajuan..

      eli siis pitkä-aikainen vaikeus parisuhteen saamisesta johtuu omalta kohdaltani alhaisesta yhteiskunnallisesta asemasta.
      Sinkut
      117
      685
    9. Mikähän auttaisi kun kuIIi

      Seisoo kun lipputanko. PaIIien sitominen antaa voimakkaan orkun mikä jeesaa himoja hetkeksi, mutta se panetus tulee pian
      Ikävä
      69
      663
    10. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      17
      661
    Aihe