Pohja pois kristinuskolta

entinen hihhuli

http://www.dlc.fi/~etkirja/et14.htm#_Toc135808604

Krishna Asa Jalaksen mukaan

1) Krishna syntyi viattomasta neitseestä nimeltä Devaki, jonka Jumala oli valinnut tähän tarkoitukseen.

2) Devatien kuoro veisasi ylistystä Devakille sanoen: Tämän otollisen naisen synnyttämisestä on koko luomakunnan syytä iloita. (Maurice: History of Hindostan, 2.osa, sivu 329-)

3) Krishnan syntymää ilmoitti taivaalla hänen tähtensä.

4) Sinä aamuna, jona Krishna syntyi, ilman ääret olivat täynnä iloa ja riemua ja koko maailma hohti kirkkaana kuin kuutamossa, taivaan henget ja haltijat tanssivat ja lauloivat ja pilvistä kuului hiljaisia ääniä. (Vishnu Purana, siv. 502-sanskritinkielinen)

5) Krishna, vaikka olikin kuninkaallista sukua, syntyi sangen alhaisissa ja puutteellisissa oloissa. hän syntyi luolassa.

6) Sinä hetkenä, kun Krishn4 syntyi, koko luolaa valaisi kirkas valo, ja hänen isänsä ja äitinsä kasvoja ympäröi sädekehä.

7) Varsin vähän sen jälkeen, kun Krishnan äiti oli hänet synnyttänyt, ja kun hän itki ja valitti poikansa onnetonta tulevaisuutta, tuo helläsydäminen lapsi sai äkkiä puhelahjan ja alkoi lohduttaa surevaa äitiänsä.

8) Jumalallisen lapsen, Krishnan, tunsivat ja häntä palvelivat karjapaimenet, jotka lankesivat maahan tämän jumalallisen lapsen edessä.

9) Krishnalle lahjoitettiin santelipuuta ja hyvänhajuista voiteita.

10) Kohta Krishnan syntymisen jälkeen pyhä intialainen profeetta Nared, kuultuaan ihmeellisestä Krishna - lapsesta, kävi häntä tervehtimässä Gokulissa, tutki tähtiä ja julisti hänen olevan jumalallista alkuperää.

11) Krishna syntyi sillä aikaa, kun Nanda, hänen kasvatusisänsä, oli poissa kotoa, kaupungissa, jonne hän oli lähtenyt kuninkaalle veroaan maksamaan.

12) Krishna, vaikka hän syntyikin köyhissä ja alhaisissa oloissa, oli kuninkaallista sukuperää.

13) Krishnan isää kehotti ääni taivaasta pakenemaan lapsen kanssa Gakoliin, Jumna -virran yli sen tähden, että maan kuningas väijyi hänen henkeänsä.

14) Sen maan kuningas, missä Krishna syntyi, kuultuaan hänen syntymästään, koetti surmata hänet. Siinä tarkoituksessa hän käski tappaa kaikki poikalapset koko valtakunnassaan, jotka olivat syntyneet sinä yönä, jona Krishna syntyi.

15) Mathura oli sen kaupungin nimi, missä Krishna oli syntynyt, missä hän teki merkillisimmät ihmeensä, ja missä vielä tänäkin päivänä kunnioitetaan hänen nimeään enemmän kuin missään Hindostanin (Intian) maakunnassa.

16) Krishnan edelläkävijä oli Kama, joka syntyi vähän ennen häntä ja jonka henkeä kuningas Kantsa väijyi samaan aikaan, kun hän etsi Krishna-lasta surmatakseen hänet.

17) Krishnalla, joka oli kasvanut paimenten keskuudessa, ei ollut tilaisuutta saada tieteissä opetusta. Myöhemmin, hänen tultuaan Mathuraan, hänelle hankittiin opettaja, hyvin oppinut mies. Mutta lyhyessä ajassa hän tuli niin oppineeksi, että hänen opettajansa suuresti hämmästyi ja ihmetteli hänen taitoansa käsitellä Sanskritin tieteen mutkikkaimpia kysymyksiä.

18) Erään kerran kun Krishna oli kävelemässä toisten paimenten kanssa, valitsivat nämä hänet kuninkaakseen, ja jokaiselle määräsi uusi kuningas määrätyn paikkansa.

19) Eräitä Krishnan leikkitovereita pisti käärme, jolloin hän, säälien heidän surkeata kohtaloansa. loi heihin jumalallisen armon silmäyksen, jolloin he heti paranivat.

20) Kerran veivät rosvot Krishnan leikkitoverit ja muutamia vasikoita kätkien heidät erääseen luolaan. Silloin Krishna sillä voimalla, mikä hänellä oli, loi toisia poikia ja vasikoita, jotka olivat täydellisesti samannäköisiä kuin ne, jotka varkaat olivat vieneet.

21) Ensimmäisiä ihmeitä, mitä Krishna aikuisena teki, oli spitaalitautisen parantaminen.

22) Eräs köyhä rampa vaimo tuli astia täynnä maustimia, hyvänhajuista öljyjä, santelipuuta, saframia, sivetöljyä ja hajuvesiä, teki merkin (Krishnan) otsalle ja kaatoi astiansa sisällön hänen päällensä.

23) Krishna kuoli ristillä, ja hänet on kuvattu kädet ojennettuina riippumassa ristinpuussa. (Guigniaunt: Religion de Antiquite)

24) Krishnan kuollessa sattui kamaloita onnettomuuksia ja näkyi pahoja enteitä. Musta kehä ympäröi kuuta ja aurinko pieneni päiväsydännä. Pilvistä satoi tulta ja tuhkaa, liekki kadotti luonnollisen värinsä, pahat henget tekivät paljon pahaa maan päällä, auringon noustessa ja laskiessa nähtiin tuhansia olentoja pilvissä

25) Krishnan ruumis lävistettiin nuolella.

26) Krishna sanoi metsästäjälle, joka ampui häntä: Mene, metsästäjä, minun armostani taivaaseen, jumalien asuinsijaan.

27) Krishna astui alas helvettiin. (Asiatic Researches I, s. 237)

28) Krishna nousi ylös kuolleista.

29) Krishna nousi ruumiillisessa muodossa ylös taivaaseen ja monet näkivät hänen nousevan. (Asiatic Researches II s.142-145)

30) Krishna on tuleva jälleen maan päälle viimeisinä päivinä. Hän tulee sotasankarina ratsastaen valkoisella hevosella. Hänen lähestyessään aurinko ja kuu pimenevät, maa vapisee ja tähdet putoilevat alas taivaalta.

31) Krishna on tuomitseva kuolleita viimeisenä päivänä. (Johnson: Oriental Religions s. 504)

32) Krishna on kaikkien luontokappaleiden luoja, näkyväisten ja näkymättömäin, koko maailmankaikkeus tuli hänen kauttaan, iankaikkisen luojan.

33) Krishna on alfa ja omega, alku ja loppu.

34) Krishna oli maan päällä alituisessa taistelussa pahaa henkeä vastaan. Hän torjuu tavattomia vaaroja, tekee kaikenlaisia ihmeitä herättäen kuolleita, parantaen sairaita, rampoja, kuuroja ja sokeita, kaikkialla pitäen heikkojen puolta vahvoja vastaan, sorrettujen puolta mahtavia vastaan. Ihmiset tunkeilivat hänen ympärillään, kun hän kuljeskeli ja kunnioittavat häntä jumalana.

35) Krishnalla oli rakastettu opetuslapsi - Arjuna.

36) Krishna kirkastettiin opetuslapsensa Arjunan nähden. Ja yhtäkkiä hän näki tuhansien aurinkojen valon hohtavan hänestä, ja koko maailman valo oli kokoontuneena jumalien jumalan olemukseen.

37) Krishna oli lempein ja hyväntahtoisin olento. Hän saarnasi erinomaisen jalosti ja ylevästi. Hän oli puhdas ja siveä, ja nöyryyden merkiksi hän suostui pesemään bramiinien jalat.

38) Krishna on totinen Brahma, vaikka se onkin salaisuus, miten jumala voi ottaa ihmisen muodon.

39) Krishna on toinen persoona hindujen kolminaisuudessa.

40) Krishna sanoi: Se joka tahtoo tulla, syvästi tuntemaan jumalan, luopukoon omaisuudestaan ja toiveistaan, menköön johonkin yksinäiseen paikkaan ja kiinnittäköön ajatuksensa yksinomaan jumalaan. (Williams: Hinduism, s. 2-11)

41) Krishna sanoi: Mitä tahansa teetkin; mitä syötkin, mitä ikinä annat köyhille, mitä uhrannetkin, mitä antanet pyhäksi lahjaksi, tee se kaikki aivan kuin jos minulle tekisit. Oi Arjuna. Minä olen se suuri tietäjä ilman alkua. Minä olen hallitsija ja ylläpitäjä.

42) Krishna sanoi: Minä olen koko maailman alkusyy. Minun kauttani se on luotu ja minun kauttani se hajoaa. Minun kauttani kaikki olevainen on yhdistetty aivan kuin helmet nauhassa.

43) Krishna sanoi: Minä olen vaikeus auringossa ja kuussa, kaukana pimeyden takana. Minä olen liekkien kirkkaus ja valkeuden valkeus.

44) Krishna sanoi: Minä olen maailman ylläpitäjä, sen ystävä ja herra. Minä olen sen tie ja turva.

45) Krishna sanoi: Minä olen hyvyyden hyvyys, minä olen alku. keskus ja loppu, iankaikkisuus, kaiken syntyminen ja kuoleminen.

46) Krishna sanoi: Sen tähden älä siis ole murheellinen. Kaikista synneistä sinut päästän. Ajattele minua, luota minuun, palvele ja kunnioita minua, liity minuun ajatuksessa. Niin tulet sinä minun luokseni Arjuna, siten tulet sinä nousemaan minun ylhäiseen asuntooni, minne ei auringon eikä kuun tarvitse paistaa, sillä kaikki heidän loistonsa on minun.

16

578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

Mitä tekemistä kristinuskon kanssa?

• entinen hihhuli

että Jeesuksen elämäntarina on lähes suora kopio Krishnalta.

Krisha eli ja vaikutti kuiten n. 500 vuotta ENNEN Jeesusta.

• Muuta perustusta ei kukaan voi laskea sen lisäksi, mikä on pantu, ja se on Jeesus Kristus. 1 Kor.3:11

• Kristinusko oli alusta asti hyvin tiukka muiden uskontojen suhteen, vieraita vaikutteita ei hyväksytty. Hindulaisuus taas on ollut suopea muiden uskontojen vaikutteille. Ehkä onkin niin että, kun apostoli Tuomas perimätiedon mukaan evankelioi Intiaa, hindut sulauttivat osia kristinuskosta oman Krishnansa hahmoon? Ainakaan historia ei tunne Intiasta tulleita vierailijoita Jeesuksen ajan Israelista. Manu:
      http://www.netikka.net/mpeltonen/jeesus4.htm

• eipä taida olla noin

koska kristinuskosta ei kukaan vielä tiennyt mitään Krishan parantaessa sairaita ja sanoessaan olevan tie, totuus ja elämä.

Krisnalla oli lähes 500 vuoden "etumatka".

• kristinusko on kopiotu muista

paljon myyttejä ja käsitteitä sekä zarathustralaisuudesta että mithralaisuudesta.

http://www.dlc.fi/~etkirja/et14.htm#_Toc135808610

Tuskin minkään muun uskonnon jäänteitä kristityt tuhosivat yhtä suurella vimmalla kuin mithralaisuuden. Kristinuskon ja mithralaisuuden samankaltaisuudet ärsyttivät alkuaikojen kristittyjä niin paljon, että mm. Tertullianus ja Justinus Marttyyri sanoivat paholaisen varastaneen kristilliset sakramentit ja antaneen ne etukäteen mithralaisille, jotta ihmisten sielut eivät pelastuisi.

• eipä taida olla noin kirjoitti:

koska kristinuskosta ei kukaan vielä tiennyt mitään Krishan parantaessa sairaita ja sanoessaan olevan tie, totuus ja elämä.

Krisnalla oli lähes 500 vuoden "etumatka".

Kyse on siitä, minä ajankohtana nuo kertomukset Krishnasta on kirjoitettu, ennen Kristusta vai hänen jälkeensä. Apropå, Raamattu taitaa olla maailman ainoa uskonnon perusteos, jonka tekstejä väitetään myöhemmin kirjoitetuiksi kuin mitä ne itse kertovat. Ehkä joku joskus uskaltaa ajoittaa Krishna-kertomuksetkin nuoremmiksi kuin nyt tehdään. Yhtäläisyydet kertomuksissa eivät muuten ole yksiselitteisiä, mikä ilmenee linkistäni.

• ...
        kristinusko on kopiotu muista kirjoitti:

paljon myyttejä ja käsitteitä sekä zarathustralaisuudesta että mithralaisuudesta.

Tuskin minkään muun uskonnon jäänteitä kristityt tuhosivat yhtä suurella vimmalla kuin mithralaisuuden. Kristinuskon ja mithralaisuuden samankaltaisuudet ärsyttivät alkuaikojen kristittyjä niin paljon, että mm. Tertullianus ja Justinus Marttyyri sanoivat paholaisen varastaneen kristilliset sakramentit ja antaneen ne etukäteen mithralaisille, jotta ihmisten sielut eivät pelastuisi.

ovat olleet tietoisia yleisistä yliluonnollisista lainalaisuuksista, koska ovat jakaneet samat todellisuuden kanssamme. Myytit ovat seurausta Enkelien kapinan jälimainingeista ja Ihmisen luomisen jälkeisistä tapahtumista. Tottahan sellaisen asiat kulkeutuvat suullisena perimätietona ja saattavat muodostua yliluonnollisten elementtien myötävaikutuksella myös uskonnoiksi.

• kristinusko on kopiotu muista kirjoitti:

Tiedän väitteet yhteyksistä mithralaisuuteen, mutta en ole perehtynyt aiheeseen. Vaatisi melkoista urakkaa perehtyä jokaiseen kristinuskon vastaiseen väitteeseen maailmassa, ja pelkkä Elämänkatsomustiedon oppikirjan kumoaminenkin lause lauseelta on isompi homma.

• tarkempaa tietoa
        Basker kirjoitti:

Kyse on siitä, minä ajankohtana nuo kertomukset Krishnasta on kirjoitettu, ennen Kristusta vai hänen jälkeensä. Apropå, Raamattu taitaa olla maailman ainoa uskonnon perusteos, jonka tekstejä väitetään myöhemmin kirjoitetuiksi kuin mitä ne itse kertovat. Ehkä joku joskus uskaltaa ajoittaa Krishna-kertomuksetkin nuoremmiksi kuin nyt tehdään. Yhtäläisyydet kertomuksissa eivät muuten ole yksiselitteisiä, mikä ilmenee linkistäni.

/wiki/Image:Radhakrishna_manor.JPG/wiki/Image:Radhakrishna_manor.JPG

The first possible recorded instance of a Krishna who may be identified with the deity can be found in the Chandogya Upanishad (ca. 900 BCE). The teacher Ghora Angirasa discusses the nature of the soul with Krishna, the son of Devaki.

Krisha on "elänyt" siis 900 vuotta (eikä 500) ennen Jeesusta.

• tarkempaa tietoa kirjoitti:

/wiki/Image:Radhakrishna_manor.JPG/wiki/Image:Radhakrishna_manor.JPG

The first possible recorded instance of a Krishna who may be identified with the deity can be found in the Chandogya Upanishad (ca. 900 BCE). The teacher Ghora Angirasa discusses the nature of the soul with Krishna, the son of Devaki.

Krisha on "elänyt" siis 900 vuotta (eikä 500) ennen Jeesusta.

Täältä löytyy joitakin perusteltuja vastauksia kopiointiväitteisiin:
        http://www.christiancadre.org/topics/historicaljesus.html

• se olí propagandaa
        Basker kirjoitti:

Täältä löytyy joitakin perusteltuja vastauksia kopiointiväitteisiin:
        http://www.christiancadre.org/topics/historicaljesus.html

uskonnollista paatosta.

Tuollaisia sivustoja pitää välttää, koska ne eivät ole neutraaleja. Juuri tuollaiset sivustot synnyttävät väärää tietoa, joka sitten lähtee kiertämään maailmaa vahvistaen itse itseään.

Maailmassa on paljon ääriuskovaisia ihmisiä, jotka ovat tehneet huomattavia lahjoituksia tuollaisten sivustojen ylläpitäjille. Tällöin on erittäin ymmärrettävää, että syntyy tuollaista tulosta.

• se olí propagandaa kirjoitti:

uskonnollista paatosta.

Tuollaisia sivustoja pitää välttää, koska ne eivät ole neutraaleja. Juuri tuollaiset sivustot synnyttävät väärää tietoa, joka sitten lähtee kiertämään maailmaa vahvistaen itse itseään.

Maailmassa on paljon ääriuskovaisia ihmisiä, jotka ovat tehneet huomattavia lahjoituksia tuollaisten sivustojen ylläpitäjille. Tällöin on erittäin ymmärrettävää, että syntyy tuollaista tulosta.

Tunnepitoinen vastauksesi ei oikein vakuuttanut. Ehkä luotan mieluummin hindujen pyhiä tekstejä kääntäneeseen sanskriittia ja hindulaisuutta tutkineeseen professoriin:
        http://www.answeringinfidels.com/content/view/34/49/

• ...

Olet käyttänyt liikaa aineita, tai sitten olet kokenut paljon menetyksiä elämässäsi.

• uskovainen solvaa profetoimalla. Saitko ilmestyksen?

• osa Jeesus-myyttiä

Vaikuttaa todellakin siltä, että Krishna-myytti on tärkeä palanen palapelissä nimeltä "Jeesus".

Muita palasia löytyy mm. Mitra-kultista, orfilaisuudesta ja astrologiasta (12 tähtimerkkiä, 12 opetuslasta!)

Ja myös hieman yllättäviltä tahoilta. Caesarin ja Brutuksen tositarina muistuttaa oudon paljon Jeesuksen ja Juudaksen satutarinaa...

Mitä enemmän tutustuu antiikin historiaan ja mytologiaan, sitä enemmän ymmärtää asioiden välisiä yhteyksiä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2855
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      109
      1132
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      931
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      895
    5. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      887
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      867
    7. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      824
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      820
    9. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      754
    10. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      136
      749
    Aihe