Mitkä ovat maissin vaiheet? Nyt kukkii(?), eli jokaisen maissin päässä lehtien lomasta on tupsahtanut esille sellaiset "viuhkat". Yksi "viuhka" tosin on erivärinen kuin muut, sellainen hiukan punertava kun muissa nämä "kukat" ovat vihreävalkoiset.
Maissit kasvavat avomaalla, kerkeääkö tekemään tämän kesän aikana tähkät, jos vasta nyt kukkii? Maissi on muistaakseni early king.
Maissin vaiheet
5
5772
Vastaukset
- ???
Niin se piti vielä sanoa, että III-vyöhykkeellä maisseja kasvattelen, maissit kasvavat todella aurinkoisella paikalla. Kuinka monta tähkää tulee yhteen varteen?
- viki
Nuo päässä olevat röyhyt on hedekukintoja. SEuraavaksi tulee alemmaksi versojen hankoihin emikukinnot, joista tähkät kehittyy, eli sellainen "tukka" tulee näkyviin. Kun ne haivenet kuivuu, maissintähkän pitäisi olla kypsä. Yhteen runkoon tulee yleensä muutama tähkä. Neljä alkaa olla jo niin paljon ettei yksi kasvi jaksa niin montaa kunnolla tuottaa. Mullakin on vasta nyt pari emikukintoa ilmaantunut, eli pitäis vielä hyvinkin ehtiä!
- ???
kiitosta tiedoist! En ole ennen maissia kasvattanut, joten uppo-outoja ovat. Luulin että niihin päässä oleviin tupsuihin tulee maissit.. Mutta hyvä jos kerkeävät vielä tänä kesänä maissit kasvaa:)
- ???
Kuinka kauan kestää noin suunnilleen maissin kypsyminen? Pari vaiikkoa on ollut ne haivenet näkyvissä, meneeköhän vielä kauan?
Mistähän johtuu, että yhden maissin hedekukinnot ja haituvat ovat punaisia?
Ja yhdessä maissin haituvanipussa on samanlainen kukka kuin hedekukinnon yksi "pötkylä" on, onko normaalia vai onko se se tähkän alku?
Ihan tietämäntön olen maissin suhteen, kun ekaa kertaa vasta kasvatan niitä. ??? kirjoitti:
Kuinka kauan kestää noin suunnilleen maissin kypsyminen? Pari vaiikkoa on ollut ne haivenet näkyvissä, meneeköhän vielä kauan?
Mistähän johtuu, että yhden maissin hedekukinnot ja haituvat ovat punaisia?
Ja yhdessä maissin haituvanipussa on samanlainen kukka kuin hedekukinnon yksi "pötkylä" on, onko normaalia vai onko se se tähkän alku?
Ihan tietämäntön olen maissin suhteen, kun ekaa kertaa vasta kasvatan niitä.Maissin kasvatuksesta kuvien kera löydät asiaa kotisivuiltani:
http://www.geocities.com/white_paprika/ => maissit
Kun emitähkien röyhyt ruskettuvat ja kuivuvat, voi varovasti raottaa suojuslehtiä ja katsoa minkä värisiä jyvät ovat. Mitä keltaisempia, sitä kypsempiä! Sokerimaissi on parhaimmillaan, kun jyvät ovat vaalean keltaisia. Aivan tuleentuneiden tähkien jyvät (kirkkaan keltaiset) ovat mauttomampia, koska niiden sokeri on muuttunut jo tärkkelykseksi. Parhaiten saa selvää kokeilemalla!
-voi syödä raakana, grillattuna tai mikrossa/ vedessä kypsennettynä.
Joskus kasvaa tosiaan hedekukinto tähkän jatkoksi, mutta tähkä on kuitenkin aivan käyttökelpoinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1522954Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3682050- 411805
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371772Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328975Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53792