Moto Guzzi kaikkien aikojen

kestävin?

Moto Guzzi ja BMW ovat kautta aikojen kilpailleet siitä, kumpi valmistaa kestävimmät moottoripyörät. Kummalakin merkillä ajetaan yleisesti 200 000-400 000 km. Nyt näyttäisi siltä, että Moto Guzzi on johtamassa kestävyskilpaa 6-4. BMW on vain parin pisteen päässä, mutta riittääkö Moto Guzzin etumatka? Muut merkit tulevat kaukana perästä ja osa hyytyy jo alle 100 000 km:n.

9

2694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TimoStone

      On toki totta, että MG on erittäin kestävä pyörä ja että pyörillä ajetaan yli 200´000 km ennen "koneremonttia". Sekin on totta, että vikoja tulee joihinkin jne.
      Vaan millähän mittarilla tuota MG vs. BMW mitataan?

      • Turo--Inkeri

        juttutyylin perusteella haiskahtaa vahvasti, että lienee ihan sama "mittari" joka on täällä väittänyt mielenkiintoisia asioita esim. Norgen ketjuvetoisuudesta!! Taitaa ainakin se "mittari" olla pientä kalibrointia vailla...


      • Väinö-Irmeli
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        juttutyylin perusteella haiskahtaa vahvasti, että lienee ihan sama "mittari" joka on täällä väittänyt mielenkiintoisia asioita esim. Norgen ketjuvetoisuudesta!! Taitaa ainakin se "mittari" olla pientä kalibrointia vailla...

        Sylinterien poraus, mäntien ja laakereiden vaihto, venttiiliremontti, kardaanin korjaus, muu merkittävä osien vaihto...mitä vielä?


      • Pyykkilautaotsa
        Väinö-Irmeli kirjoitti:

        Sylinterien poraus, mäntien ja laakereiden vaihto, venttiiliremontti, kardaanin korjaus, muu merkittävä osien vaihto...mitä vielä?

        Voikos niitä Guzzin pyttyjä edes porata, kun niissä on se nicasil pinnoite? Niin tämä oli vain kysymys.


      • Gusti
        Pyykkilautaotsa kirjoitti:

        Voikos niitä Guzzin pyttyjä edes porata, kun niissä on se nicasil pinnoite? Niin tämä oli vain kysymys.

        Ei porata, vaan pinnoitetaan uudestaan. :) Ja taas mennään!


    • kummeli

      on se kestävin,toki joka pyörään tulee vikoja,yk
      silöitä, niinkuin mekin

    • Diploomi insinööri

      Kuinka lie näiden vipstaakilla kummallistettujen laitteiden kesto elikkä, vallankin arveluttaa kestääkö gardaani. Eli jos,ohut tikku heiluu vimmatusti päivä toisensa perään tulee metalliin kuolio ja alkaa vatkata ja poikkimenee tahi vääntyy mutkalle. Sen sijaan jos, olisi kunnon jalometallista taotut kettingit joissa, kunnon sinkkiuutepäällys. Sinkki estää metallin pahimman haitan elikkä korroosion, jota me inssinööriopiskelijat Otanimessä entisaikaan hapetustaudiksi kutsusimme. Elikkä sanoisin vallan että, Harley Davidson on sitä kestävää laatua. Japanin laitteessa on liikaa sähköjohtoa joka, menee poikki aikain kuluessa ja sateessa pysäyttää matkanteon tuonne Nurmijärven taakse.

    • Reiman

      Minä antaisin pisteeni 2-7-11-3.

      Kaikki tuo on tietysti tasapuolisuuden vuoksi korotettava potenssiin kaksi ja lopputuloksesta on vähennettävä Lordin Euroviisuissa saama äänimäärä.

    • assss

      ei ainakaan ollut mikään kestävä. Ostin sellaisen vuonna 1979. Täydellinen koneremontti piti tehdä v. 1987 ja helvetin kalliiksi tuli. Sitä ennen olin vaihtanyt sylinterit ja männät (sylinterit ns. käytettyjä). En oikein muista mitä sillä oli oikeasti kilometrejä ajettu mutta ei kai paljoa yli 100.000 edes silloin kun myin sen v. 1991 alussa. Omistajia oli varmaan ollut jotain 6 ennen minua. Olisikohan pyörä nykyään jossain Mikkelissä päin, r ek. nro AP-???
      Kestävätkö uudet vuosimallit paremmin? Virranjakaja oli myös arka kosteudelle, loppusyksyn räntäkeleillä meinasin jäädä tielle. Eräänä vuonna olin 1.12. viemässä MG:tä maalle talvisäilöön kun taas tuli sama käyntiongelma virranjakajan kannen takia. Onneksi sain jostain talosta työkaluja lainaksi ja jakajan kuivaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe