Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Valkopilkkutauti

Sami65

vaivaa todennäköisesti muutamaa neontetraani.
Olen nyt lääkinnyt neljättä päivää Waterlife;Protozin-nimisellä lääkkeellä.
Sain ammattilaisen ohjeet lääkkeen annostukseen ja hoidon pituuteen (ovat kuulemma päin persettä
pakkauksen ohjeissa).
Häviääkö jo sairastuneista kaloista pilkut (jotkin pilkuista on jo aika isoja n.1mm halkasialtaan) vai/ja jääkö niistä jonkinlainen
jälki kalan ihoon?
Onko kokemuksia kyseisen lääkkeen tehosta. Pitäisi olla tehokkain?
Onko loinen tullut jonkin mukana akvaarioon? Vai "syntyykö" loiset huonokuntoisiin kaloihin
itsestään?
Olen kuullut, että loisia elelisi jatkuvasti akvaarioissa ja hyökkäisivät sitten kun on kalat
"heikossa hapessa".

7

2495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Sami65

        linkeistä! Eipä vaan ole pilkut hävinnyt, vaikka oon lääkinnyt tunnollisesti jo viiden päivän ajan. Ei kylläkään ole muut kalat sairastuneet..kop,kop..onneksi. Täytyy vaan jatkaa lääkitystä ja toivoo parasta. Vai voiskohan se Seran Costapur olla toimivampi lääke kuin Porotozin? Voikohan vaihtaa suoraan lennossa tohon Seran lääkkeeseen?


      • samaa varalta jemmassa
        Sami65 kirjoitti:

        linkeistä! Eipä vaan ole pilkut hävinnyt, vaikka oon lääkinnyt tunnollisesti jo viiden päivän ajan. Ei kylläkään ole muut kalat sairastuneet..kop,kop..onneksi. Täytyy vaan jatkaa lääkitystä ja toivoo parasta. Vai voiskohan se Seran Costapur olla toimivampi lääke kuin Porotozin? Voikohan vaihtaa suoraan lennossa tohon Seran lääkkeeseen?

        Miten kävi saitko taudin häviämään tuolla lääkkeellä uteliaisuuttani vaan haluaisin tietää kun sitä on mullakin varalla tuolla.
        Mikä se oikea annostus olisi mulla on 120 ml pullo ja siinä annostus esim. 5ml 75l kohti, mutta jos nuoliaisia niin puoliannosta ,mahtasko se silloin tehotakaan.
        Olen kerran tarvinnut pilkkutautiin lääkettä,laitoin silloin tetran vastaavaa ja sillä lähti viidessä päivässä , laitoin kuitenkin vielä toisen kuurin perään


      • Sami65
        samaa varalta jemmassa kirjoitti:

        Miten kävi saitko taudin häviämään tuolla lääkkeellä uteliaisuuttani vaan haluaisin tietää kun sitä on mullakin varalla tuolla.
        Mikä se oikea annostus olisi mulla on 120 ml pullo ja siinä annostus esim. 5ml 75l kohti, mutta jos nuoliaisia niin puoliannosta ,mahtasko se silloin tehotakaan.
        Olen kerran tarvinnut pilkkutautiin lääkettä,laitoin silloin tetran vastaavaa ja sillä lähti viidessä päivässä , laitoin kuitenkin vielä toisen kuurin perään

        Mokasin viikonloppuna ku unohdin käydä duunissa antaa lääkettä fisuille:( Oon antanut viimeviikon maanantaista perjantaihin ja tänään maanantaina lääkettä. Jatkan nyt vielä päivittäin lääkitystä, kun noita pilkkuja on vieläkin.

        Kaloja pitäisi lääkitä seuraavalla kaavalla: 5-8 päivää, kunnes pilkut on hävinneet. Tämän jälkeen joka toinen päivä n. kahden viikon ajan. Lääkemäärät jotka Porozinohjeissa on, ovat oikeat. Siis lääkitysaika on ohjeissa vaan ihan metsässä.
        Tuntuu vaan, että ei tää Protozin kovin nopeasti ainakaan toimi.


      • mojo jojo
        Sami65 kirjoitti:

        linkeistä! Eipä vaan ole pilkut hävinnyt, vaikka oon lääkinnyt tunnollisesti jo viiden päivän ajan. Ei kylläkään ole muut kalat sairastuneet..kop,kop..onneksi. Täytyy vaan jatkaa lääkitystä ja toivoo parasta. Vai voiskohan se Seran Costapur olla toimivampi lääke kuin Porotozin? Voikohan vaihtaa suoraan lennossa tohon Seran lääkkeeseen?

        valkopilkkutauti voi huomata ennen valkotäplien syntyä
        -kala liikkuttaa koko ajan suunsa ja ui harhailen
        -jos on pohjalla oleva kala se nousee pinnalle
        -jos on vilkas kala niin se hidastuu

        jos huomaat näitä aloita lääkitsemisen vaikka ei näy täpliä

        mullakin on lääketys päällä yhellä punatetralla


    • ei enää paniikkia

      Nostan tän aiheen uudelleen esille.

      Meillä valkopilkkutauti alkoi viime keskiviikkona, hiljattain ostetut 5 ruusutetraa olivat yhtäkkiä täynnä pilkkuja. Aloitettiin Sera Costapur-lääkitys jo samana iltana, sitä ennen oli 3 ruusutetraa jo ehtinyt kuolla. Lääkityksen aloittamisen jälkeen ei yhtäkään kalaa ole kuollut, vaikka kolme päivää näytti todella huonolta, sillä myös miekkapyrstöt, miljoonakalat ja kultakalat sairastuivat. Vain mollit ja taistelukala pysyivät terveinä.
      Nyt kalojen käyttäytyminen on taas jo normaalia, ruokahalut ennallaan ja täplät kadonneet. Jatkamme kuitenkin vielä muutaman päivän ajan lääkitystä.
      Todella hyvä ja tehokas lääke tämä Sera Costapur siis!

      • Anon

        Lääkettä ei voi vaihtaa suoraan lennosta. Pidä vähintään kahden (2) vuorokauden tauko ennen uuden lääkkeen laittamista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2328
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      42
      1537
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1467
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      73
      1254
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe