Kova Laji

Noviisi

Krav maga on kova ja toimiva laji, kävin karatessa kolme vuotta ja sain monta kertaa tappeluisssa selkääni en pärjännyt, koska ei toiminut ja oli pupu pöksyssä, aloitin kaverin yllytyksestä magan ja vuoden jälkeen tunne oli jo toinen, eräänä iltana minut yritettiin ryöstää iso korsto ja pienempi kaveri, magan tekniikoilla pärjäsin puolusti itseäni, koska tekniikat olivat toimivia ja lajissa oli opittu oikea asenne.

Krav maga toimii toisin kuin moni muu laji, karate, judo. aikido tae kwon do ne on hömppää, jujutsussa oppii jotakin, mutta maga on tehokas tapa , mutta muistakaa vain itsepuolustuksee saatte käyttää opittuja taitoja.

12

2663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      yrittää muistaa. Hyvä kun muistutit. :-)

      • pöppöppööö

        sun juttujas!


    • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

      ...toimii jos niitä opettelee vähän kauemmin kuin pelkän alkeiskurssin ajan. Hokuto-ryu Ju-jutsu (Auvo Niinikedon kehittämä tyylisuunta Ju-jutsusta) on ehkä itsepuolustuksen kannalta nopeimmin mahdollista oppia. Taekwondo, Taido ja muut esim hyppypotkuja ja muita hankalia tekniikoita vaativat lajit vaativat myös pidemmän ajan opetella. Kyokushinkai-tyylin karate on ehkä yksi rankimmista lajeista, siinä otellaan ilman mitään suojuksia, päähän potkiminen on kiellettyä, mutta alavartaloon, jalkoihin ja jopa munille potkiminen on ihan sallittua.

      • ...

        Onkohan noi Kyokushinin säännöt sulla ihan oikein??? Sanoisin, että päähän lyönnit on kiellettyjä, muualle saa lyödä, potkut kaikkialle (paitsi munille) sallittuja ja hanskoja ei ole. Joku viisaampi voi korjata, jos olen väärässä.


      • MarkiisiDeFuckingÅmÅl
        ... kirjoitti:

        Onkohan noi Kyokushinin säännöt sulla ihan oikein??? Sanoisin, että päähän lyönnit on kiellettyjä, muualle saa lyödä, potkut kaikkialle (paitsi munille) sallittuja ja hanskoja ei ole. Joku viisaampi voi korjata, jos olen väärässä.

        ..ja mul on kuiteski vyö kyseisessä lajissa, enkä muista mitään. Juu, munille ei saa potkasta, paitsi jos tuomari ei huomaa. Päähän ei saa lyödä. Mitään suojia ei käytetä. Polviin tai nilkkaan saa potkia jos onnistuu osumaan


    • Kaapo Kanki (TVS)

      Kovaksi ei laji miestä tee, se on nähty.
      En ole lajeja paljoa treenaillut kuin nyrkkeilyä 8 vuotta ja vähän potkinut säkkiä lisäksi.
      Kaksi kaveriani on houkutellut minua krav magaan monesti. Pyysin magakaverit kanssani kerran salille.
      Minulla hanskat kädessä ja pojilla sellaiset avohansikkaat. Kumpikaan magaaja ei saanut minuun yhtään kunnon osumaa puhumattakaan siitä, että olisivat päässeet kiinni. Löin molemmat kanveesiin useasti, eikä kaveruksilla ollut enää intoa jatkaa.
      Loppui ne puheet magan tehokkuudeta sen jälkeen, ei ole työpaikalla tarvinnut enää kuunnella kuinka kova laji maga on. en epäile etteikö lajista löytyisi opettajia jotka pistävät meikäläisen unten maille, mutta nämä magaajat eivät kahden vuoden harjoittelulla sitä tehneet.

      Olen joskus leikkimielellä ennenkin käynyt salilla joidenkin eri lajien harrastajien kanssa ottaen vapaata sparria. Jujutsu ja hapkido kaverit olivat huomattavasti vaikeampia, mutta heillä oli pidempi harjoitteluhistoria lajinsa parissa kuin näillä magakavereilla. Ehkä jonain päivänä näen kokeneemman magaajan joka sparraa kanssani.

      • thai-nyrkki

        Pyydäppä joskus pari-kolme vuotta harrastanu thaikku-kaveri sparraileen ja ottakaa tietenkin thai-nyrkkeily säännöillä niin katso sitten montako osumaa saat itse perille.


    • miksiköhän

      vapaaotteluissa ei näe koskaan näitä magan huipputehokkaita tekniikoita? Tai itseasiassa on niitä joskus nähtykin, ainakin niissä ensimmäisissä ufc kisoissa. Ei toiminut.

      • ....

        johtuisikohan siitä että vapaaottelu säännöt kieltävät tehokkaat maga tekniikat.


      • maga tekniikat?
        .... kirjoitti:

        johtuisikohan siitä että vapaaottelu säännöt kieltävät tehokkaat maga tekniikat.

        ..??


      • Joonas Kymäläinen
        maga tekniikat? kirjoitti:

        ..??

        sitä minäkin mietin. Vapaaottelu on melko tehokasta.
        Munille potkut eivät onnistu niin helposti kuin magaajat luulevat.
        Thainyrkkeilyssäkin oppii varmasti suojaamaan myös haaroja, koska potkut ovat sallittu sisäreisiin ja alavatsaan vaparista puhumattakaan. Magaajille tulee helposti väärä kuva tästä.
        Maga ei ole niin ihmeellinen laji kuin luulette, vaikka siinä paljon asiaakin on.
        Itsepuolustuslajina ei huono, mutta jujutsut ja hapkidot ovat yhtälailla hyviä ja monesti pidemmälle kehitettyjä ja monipuolisempia.


    • joenez

      karatea kolmevuotta??? ja jouduit monta kertaa tappeluun!!! taitaa olla asenteessakin jotain vikaa??? joka hevoselle löytyy kengittäjä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe