Hyvät hajusteille allergiset kertokaa mitä voin enää tehdä.
Olen lievästi astmaattinen ja atoopikko. Naapurin takia huoneilmaani on tullut jo vuoden ajan makeanimelää hajua eikä ko. oleva asia näytä kiinnostavan mitään viranomaisia. Ja viimeisen vuoden sisällä olen tullut todella allergiseksi.
Uskon myös, että kyseessä on tahallinen kiusanteko. Huoneilmassani haisee luultavasti glykoli tai jokin lattiavaha, en ole varma.
Tuntuu, etten pysty olemaan enää missään huoneessa jossa vähänkin haisee esim. lattiavaha tai parfyymit ja jopa autojenpakokaasut ärsyttävät minua. Olen kertakaikkiaan mennyt niin huonoon kuntoon, että reagoin kaikille hajuille.
Hajujen seurauksena päälaelleni on tullut pieni kipukohta joka ei tunnu lähtevän enää pois edes särkylääkkeellä. Kun tulee vähänkin esim. parfyyminhajua, päästäni alkaa tästä kohtaa kiristää aivan kuin kalloani " porattaisiin ".
Tietääkö teistä kukaan lähteekö tälläinen kipukohta enää pois ?Olen myös miettinyt pitäisikö minun mennä neurologille vai keuhkosairauksien erikoislääkärille vaiko kenties allergologille. Allergologejakin on kahdenlaisia:
sekä ihotauteihin että keuhkosairauksiin erikoistuneita.
Minun pitäisi päästä nopeasti asunnosta pois, mutta kaikki asunnot jossa olen ollut on ollut allergisoiva tekijä. Ja vielä vuosi sitten asunnossani oli todella hyvä huoneilma.
Mitä tekisitte ? Kiitos vastauksista !
APUA
3
458
Vastaukset
- hankalaan tilanteeseen..
kysyt neuvoja. Tiedät itse parhaan neuvon, hajuista on päästävä eroon ja saat rauhoitettua tilanteen. Näin ulkopuolisena valitettavasti keinojen keksiminen on vaikeaa. Olisiko isännöitsijästä apua???
Tarvitset todella hyvän ja luotettavan lääkärin. Tässä netissä ei voi sitäkään neuvoa.
Toivon muidenkin ottavan osaa keskusteluun. Homepalstalta voi löytyä apua. Voi soittaa hengitysliitto Heliin jne..- toinen samanlainen
Kyllä kuulosti tutulta tarinasi.
Mulla on myös astma, atooppinen iho ja kaikenmaailman haju- ym. allergioita. Nuorempana eivät hajut vaivanneet, mutta mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän ne vaivaavat.
Nuo hajuvedet, maalit ja muut vahvat hajut ovat aivan hirveitä.
Pölyallergisena joudun vielä työpaikallanikin altistumaan paperi- yms. pölyille. Jatkuva nuha- ym. kierre päällä.
En valitettavasti osaa neuvoa antaa, mitä pitäisi tehdä. Edellinen kirjoittaja kyllä neuvoi pari hyvää vinkkiä, kokeile ainakin niitä. Ja tosiaan, kunnollinen lääkäri, joka ottaa asiasi vakavasti, olisi nyt tarpeen.
Asunnon vaihtaminen tietysti on yksi vaihtoehto, mutta onko aina varmaa, ettei seuraavassakin paikassa olisi vastaavanlaista ongelmaa?
Onkohan missään olemassa sellaisia asuntoja, jotka olisivat tarkoitettu allergisille???
Yritä jaksaa:) - Muuta
toinen samanlainen kirjoitti:
Kyllä kuulosti tutulta tarinasi.
Mulla on myös astma, atooppinen iho ja kaikenmaailman haju- ym. allergioita. Nuorempana eivät hajut vaivanneet, mutta mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän ne vaivaavat.
Nuo hajuvedet, maalit ja muut vahvat hajut ovat aivan hirveitä.
Pölyallergisena joudun vielä työpaikallanikin altistumaan paperi- yms. pölyille. Jatkuva nuha- ym. kierre päällä.
En valitettavasti osaa neuvoa antaa, mitä pitäisi tehdä. Edellinen kirjoittaja kyllä neuvoi pari hyvää vinkkiä, kokeile ainakin niitä. Ja tosiaan, kunnollinen lääkäri, joka ottaa asiasi vakavasti, olisi nyt tarpeen.
Asunnon vaihtaminen tietysti on yksi vaihtoehto, mutta onko aina varmaa, ettei seuraavassakin paikassa olisi vastaavanlaista ongelmaa?
Onkohan missään olemassa sellaisia asuntoja, jotka olisivat tarkoitettu allergisille???
Yritä jaksaa:)Muuta pois ja omakotitaloon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999