APUA

Mitä enää tehdä

Hyvät hajusteille allergiset kertokaa mitä voin enää tehdä.

Olen lievästi astmaattinen ja atoopikko. Naapurin takia huoneilmaani on tullut jo vuoden ajan makeanimelää hajua eikä ko. oleva asia näytä kiinnostavan mitään viranomaisia. Ja viimeisen vuoden sisällä olen tullut todella allergiseksi.
Uskon myös, että kyseessä on tahallinen kiusanteko. Huoneilmassani haisee luultavasti glykoli tai jokin lattiavaha, en ole varma.

Tuntuu, etten pysty olemaan enää missään huoneessa jossa vähänkin haisee esim. lattiavaha tai parfyymit ja jopa autojenpakokaasut ärsyttävät minua. Olen kertakaikkiaan mennyt niin huonoon kuntoon, että reagoin kaikille hajuille.

Hajujen seurauksena päälaelleni on tullut pieni kipukohta joka ei tunnu lähtevän enää pois edes särkylääkkeellä. Kun tulee vähänkin esim. parfyyminhajua, päästäni alkaa tästä kohtaa kiristää aivan kuin kalloani " porattaisiin ".

Tietääkö teistä kukaan lähteekö tälläinen kipukohta enää pois ?Olen myös miettinyt pitäisikö minun mennä neurologille vai keuhkosairauksien erikoislääkärille vaiko kenties allergologille. Allergologejakin on kahdenlaisia:
sekä ihotauteihin että keuhkosairauksiin erikoistuneita.

Minun pitäisi päästä nopeasti asunnosta pois, mutta kaikki asunnot jossa olen ollut on ollut allergisoiva tekijä. Ja vielä vuosi sitten asunnossani oli todella hyvä huoneilma.

Mitä tekisitte ? Kiitos vastauksista !

3

446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hankalaan tilanteeseen..

      kysyt neuvoja. Tiedät itse parhaan neuvon, hajuista on päästävä eroon ja saat rauhoitettua tilanteen. Näin ulkopuolisena valitettavasti keinojen keksiminen on vaikeaa. Olisiko isännöitsijästä apua???
      Tarvitset todella hyvän ja luotettavan lääkärin. Tässä netissä ei voi sitäkään neuvoa.
      Toivon muidenkin ottavan osaa keskusteluun. Homepalstalta voi löytyä apua. Voi soittaa hengitysliitto Heliin jne..

      • toinen samanlainen

        Kyllä kuulosti tutulta tarinasi.
        Mulla on myös astma, atooppinen iho ja kaikenmaailman haju- ym. allergioita. Nuorempana eivät hajut vaivanneet, mutta mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän ne vaivaavat.
        Nuo hajuvedet, maalit ja muut vahvat hajut ovat aivan hirveitä.
        Pölyallergisena joudun vielä työpaikallanikin altistumaan paperi- yms. pölyille. Jatkuva nuha- ym. kierre päällä.

        En valitettavasti osaa neuvoa antaa, mitä pitäisi tehdä. Edellinen kirjoittaja kyllä neuvoi pari hyvää vinkkiä, kokeile ainakin niitä. Ja tosiaan, kunnollinen lääkäri, joka ottaa asiasi vakavasti, olisi nyt tarpeen.
        Asunnon vaihtaminen tietysti on yksi vaihtoehto, mutta onko aina varmaa, ettei seuraavassakin paikassa olisi vastaavanlaista ongelmaa?
        Onkohan missään olemassa sellaisia asuntoja, jotka olisivat tarkoitettu allergisille???

        Yritä jaksaa:)


      • Muuta
        toinen samanlainen kirjoitti:

        Kyllä kuulosti tutulta tarinasi.
        Mulla on myös astma, atooppinen iho ja kaikenmaailman haju- ym. allergioita. Nuorempana eivät hajut vaivanneet, mutta mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän ne vaivaavat.
        Nuo hajuvedet, maalit ja muut vahvat hajut ovat aivan hirveitä.
        Pölyallergisena joudun vielä työpaikallanikin altistumaan paperi- yms. pölyille. Jatkuva nuha- ym. kierre päällä.

        En valitettavasti osaa neuvoa antaa, mitä pitäisi tehdä. Edellinen kirjoittaja kyllä neuvoi pari hyvää vinkkiä, kokeile ainakin niitä. Ja tosiaan, kunnollinen lääkäri, joka ottaa asiasi vakavasti, olisi nyt tarpeen.
        Asunnon vaihtaminen tietysti on yksi vaihtoehto, mutta onko aina varmaa, ettei seuraavassakin paikassa olisi vastaavanlaista ongelmaa?
        Onkohan missään olemassa sellaisia asuntoja, jotka olisivat tarkoitettu allergisille???

        Yritä jaksaa:)

        Muuta pois ja omakotitaloon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      165
      6911
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4087
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2065
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1999
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1849
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1591
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1583
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      20
      1564
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe