Tukiaiset työn perään lähteville.

Pär Pillhard

Vaalit ovat tulossa ja sen huomaa. Kolme suurpuoluetta ovat lisänneet työttömyyttä vuosikymmenet. Työttömyyskorvaukset ja tukiaiset antavat paremman toimeentulon kuin työn tekeminen.

Omituinen työttömyyttä lisäävä byrokratia ja lakipykälät ovat suurpuolueiden aikaansaannoksia. Kannattaa katsoa ettei äänestä näitä kolmea suurpuoluetta.

Meillä on vaihtoehtoja; kommareita, vihreitä, kristillisiä, ruotsalaisia, suomalaisia, vasureita j.n.e. Protestoikaa ja äänestäkää jotakin näistä.

13

544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • just ja just

      En kolmea ent. valtapuolue koplaajaa missään tapauksessa kannata.

    • parempaa

      ainakaan. Jätit mainitsematta todelliset vaihtoehdot. Vasuriuskonto ei tuo mitään hyvää, se onnähty. Vihreä cityhörhö/medipelleporukka ei ole uskottava, eikä uskonnonvarjolla olevista kähmijöistäkään ole apua. Pelkkä kielihomma ei Suomi ole ja ei mitään hyvää rakenneta perussuomalaisten suunsoitolla ja kaiken vastustamisella. Eiköhän pikku-halme ollut siitä tarpeeksi hyvä esimerkki. Vasurit ovat taas vanhoja kommareita, mutta kun uskonto meni alta pois, niin sinnittelevät vielä vallankumousromantiikan voimalla. Pelkkä protesti ei kanna mihinkään, kunnollinen vaihtoehto kantaa.

      • Nimetön

        ...kuin ei mitään. Jos et tuota ymmärrä, äänestät sitten vain sossuja, niinkuin aina ennenkin.


      • vajonnut
        Nimetön kirjoitti:

        ...kuin ei mitään. Jos et tuota ymmärrä, äänestät sitten vain sossuja, niinkuin aina ennenkin.

        että olisin äänestänyt sossuja. Jos nuo olemattomat terrieri-pikkupuolueet keskittäisivät voimansa järkevästi, sillä olisi jo jotain arvoa ja voimaakin. Suomen onnettomuus on siinä, että sossut ovat pystyneet vähemmistönä pompottamaan muita enemmistönä olevia puolueita. Demarit uhkaavat aina tarvittaessa Suomen haurasta demokratiaa heidän militanttisiivellään SAK:lla ja sen rettelöinnillä. Siitä se oikea johtopäätös pitäisi tehdä, eikä hajottaa keskusta-oikeiston rivejä millään onnettomilla protestiäänillä.


      • Nimetön
        vajonnut kirjoitti:

        että olisin äänestänyt sossuja. Jos nuo olemattomat terrieri-pikkupuolueet keskittäisivät voimansa järkevästi, sillä olisi jo jotain arvoa ja voimaakin. Suomen onnettomuus on siinä, että sossut ovat pystyneet vähemmistönä pompottamaan muita enemmistönä olevia puolueita. Demarit uhkaavat aina tarvittaessa Suomen haurasta demokratiaa heidän militanttisiivellään SAK:lla ja sen rettelöinnillä. Siitä se oikea johtopäätös pitäisi tehdä, eikä hajottaa keskusta-oikeiston rivejä millään onnettomilla protestiäänillä.

        ...hallinneet Suomea. Toisinaan oppositiossa, mutta kuitenkin. Äänikato kaikille voisi antaa ao puolueille ajattelemisen aihetta. Sellaista protestia kaavailen. Ymmärrän, että kaikki eivät ole valmiita siihen, mutta kuitenkin ehdotan sitä.

        Pär


      • ja se ei olisi
        Nimetön kirjoitti:

        ...hallinneet Suomea. Toisinaan oppositiossa, mutta kuitenkin. Äänikato kaikille voisi antaa ao puolueille ajattelemisen aihetta. Sellaista protestia kaavailen. Ymmärrän, että kaikki eivät ole valmiita siihen, mutta kuitenkin ehdotan sitä.

        Pär

        lainkaan hyvä juttu. Ei vallanpitäjiä mikään protesti heilauta, jos heilauttaisi, niin eivät niin ylimielisesti nostelisi liksojaan ja nostaisi vielä kovan palkan lisäksi extraa verovapaana. Siinä mentiin pieleen kun puoluetuki tuli, senjälkeen puolueet eivät enää tarvitse kansan tukea, homma toimii itsestäänkin.


      • Nimetön
        ja se ei olisi kirjoitti:

        lainkaan hyvä juttu. Ei vallanpitäjiä mikään protesti heilauta, jos heilauttaisi, niin eivät niin ylimielisesti nostelisi liksojaan ja nostaisi vielä kovan palkan lisäksi extraa verovapaana. Siinä mentiin pieleen kun puoluetuki tuli, senjälkeen puolueet eivät enää tarvitse kansan tukea, homma toimii itsestäänkin.

        ...puoluetta saavat tavallisesti yhteensä 60 - 70 prosenttia äänistä.

        Jos esim eläkeläiset, joita on enemmän kuin miljoona, protestoisivat antamalla äänensä muille kuin yhdellekään näistä suurista puolueista, jonkinlainen äänikato voisi herättää tekemään jotain oikeasti eläkeläisten ja työttömien hyväksi.

        Pär


      • voi näitä
        vajonnut kirjoitti:

        että olisin äänestänyt sossuja. Jos nuo olemattomat terrieri-pikkupuolueet keskittäisivät voimansa järkevästi, sillä olisi jo jotain arvoa ja voimaakin. Suomen onnettomuus on siinä, että sossut ovat pystyneet vähemmistönä pompottamaan muita enemmistönä olevia puolueita. Demarit uhkaavat aina tarvittaessa Suomen haurasta demokratiaa heidän militanttisiivellään SAK:lla ja sen rettelöinnillä. Siitä se oikea johtopäätös pitäisi tehdä, eikä hajottaa keskusta-oikeiston rivejä millään onnettomilla protestiäänillä.

        Kyllä Lipposelta oli viimeinen niitti sossujen arkkuun, kun vastusti ruan arvonlisäveron yhtenäistämistä eu:n kanssa eli vero olisi alentunut. mutta kyllä omaa palkaa nostetaan sujuvasti


      • sehän se on
        Nimetön kirjoitti:

        ...puoluetta saavat tavallisesti yhteensä 60 - 70 prosenttia äänistä.

        Jos esim eläkeläiset, joita on enemmän kuin miljoona, protestoisivat antamalla äänensä muille kuin yhdellekään näistä suurista puolueista, jonkinlainen äänikato voisi herättää tekemään jotain oikeasti eläkeläisten ja työttömien hyväksi.

        Pär

        niin taitava meidän etujen ajaja. Asiat muuttuivat heti kun Halme pääsi eduskuntaan? Ei pidä sekoittaa unelmia ja ankeaa todellisuutta.


    • Noista tukiaisista vielä, jos muuttaa työn perässä..

      Mikäli se edes tulee niin se tehdään luultavasti sellaiseksi, että on aivan sama saako tukea vai ei.

      Eli vittumaiseksi saada/hakea ehtojen vuoksi ja lopputuloksena saa varmaan todeta, että ei edes kannata.

      Saa taas jotkut byrokraatit lisää työtä!Onhan papereiden pyörittämisellä ja nyhveltämisellä viranomaisille olennainen työllisyyttä nostava vaikutus, tavallisten ihmisten kustannuksella.

      Suurimmat puolueet jakaa nyt taas normaaliin tapaan ennen vaaleja niitä lupauksiaan ja nimenomaan tavallisille ihmisille.Aivan sama kuka saatana siellä eduskunnassa istuu.Omia etuja ajavat suurin osa.Viis veisaavat työttömistä, eläkeläisistä ja perheistä.

      • huomautus

        Suurimmat puolueet ovat suuraia vain jos riittävän moni äänestää niitä. Pienistä puolueista tulee suuria heti kun ne saavat paljon ääniä.

        "Aivan sama kuka saatana siellä eduskunnassa istuu.Omia etuja ajavat suurin osa.Viis veisaavat työttömistä, eläkeläisistä ja perheistä."
        -Ei kai se aivan sama ole kuka siellä istuu.
        Kannattaa etsiä sellaisia puolueita ja ehdokkaita että tyyli muuttuu.
        Jos jättää äänestämättä, se hyödyttää nykyisiä vallassa olijoita.


      • metsään mennään

        Kyllä se näin on politikot ovat niin paksunahkaisia etteivät kuuntele köyhiä oma etu parasetu Lipponenkin vastustaa ruan arvolisäveron yhtenäistämistä koska eihän se häneen koske kun rahat riittää leipään muutenkin mutta entäs pieneläkeläiset ja tulevaisuudessa 90 luvulla väliin pudonneet joilte viedään eläkkeet ja toimeen tulon mahdollisuudet tällä menolla. Tukiaiset ovat turhia koska eivät ainakaan yli 50 v saa töitä oli sitten tukiaisia tai ei.


      • Kun äänestää
        huomautus kirjoitti:

        Suurimmat puolueet ovat suuraia vain jos riittävän moni äänestää niitä. Pienistä puolueista tulee suuria heti kun ne saavat paljon ääniä.

        "Aivan sama kuka saatana siellä eduskunnassa istuu.Omia etuja ajavat suurin osa.Viis veisaavat työttömistä, eläkeläisistä ja perheistä."
        -Ei kai se aivan sama ole kuka siellä istuu.
        Kannattaa etsiä sellaisia puolueita ja ehdokkaita että tyyli muuttuu.
        Jos jättää äänestämättä, se hyödyttää nykyisiä vallassa olijoita.

        jotain uutta, niinkuin esimerkiksi pikku-halmetta. Silloinko asiat alkavat parantua? Hänhän oli se luotettava ja nuhteeton uudistaja? Niinkö? Niitä tarvittaisiin vielä siihen leikkikehään? Se vasta kalliiksi tulee, mutta mediahan saisi lisää hyviä aiheita, kun nykäsestä ei enää paljon mitään voi saada irti. Kas vain kun et sitä ehdota eduskuntaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe