Tahtoo tietoa Volvo 360:sestä

Sid

Minkälainen auto olis tuo Volvo 360. Miten se
eroaa 340:sestä? 360-mallia saa vissiin vain 2.0
litran koneella? Saatan hommata vm. jotain 84.
Paljonko kulututtaa? Onko siinä
kierroslukuerikoisuudet ja sähköikkunat?
Ohjaustehostimet ym. Oon kuullut että 300-sarjan
Volvot ois täynnä vikoja, mut miten lienee?
Kertokaa muutakin. Oisin neuvoista kiitollinen.

14

4012

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvia

      kaukaa!!!. Ei oo sähkölaseja, eikä juuri
      muitakaan himmeleitä. Bensaa palaa paljon ja tosi
      rajusti jos kaasari (stromberg) alkaa oikutella
      ja yleensä oikuttelee. Muuten autossa hyvät
      tilat. Ota jos saat ilmaseks muuten ei!

    • muumi

      kiva aikalaisekseen,ainakin 360 GLT.Kääntyy
      kopekan päällä,ison auton tuntu,iso kulutus ja
      pirullisen pieni tankki.

    • öö

      jos saat sen 3 rahaan niin osta pois.
      Tsekkaa kuitenkin korin kunto . Voi olla mätä,
      mikä on kyllä ilmeistä.
      Bensaa palaa, mutta tilaa on ja lämpöä.
      Ja ihan kiva ajaa.Kääntyy pienessä tilassa.
      Konepellin alla on tilaa tehdä remppaa, kun kone
      on pitkittäin.VOLVOLLA VAINIOT VILJAVIKSI!

    • onnea etsintään

      -86 tai uudempi malli ja ruiskulla. Ei nimittäin
      kuluta paljoo. 30tkm keskiarvo alle 7
      litraa/100km. Pitkälti maatie-/moottoritieajoa.
      Vanhemmat olivatkin sitten persompia menovedelle.
      Sähköikkunoita en noissa koskaan nähnyt.
      Kierroslukumittari löytyy ainakin GL-malleista.
      Joistakin malleista pitäisi löytyä
      ohjaustehostinkin.

      Yleisesti, jos kori on ehjä ja moottori kunnossa,
      niin saat siitä mukavan, lämpimän ja luotettavan
      menopelin. Rahallinen arvohan tuollaisella ei oo
      kovin iso, eli liikaa ei kannata maksaa. Osia saa
      tarvittaessa halvalla esim. motonetista eikä auton
      rakenne oo kovin vaikea räpläillä. Sähkövikoja voi
      ilmentyä, mutta johtuvat 90% sulakkeiden ja
      liittimien hapettumisesta eli kannattaa tarkastaa
      ja uusia jo etukäteen. Ei ole monen euron
      projekti.

      • jomppa2

        Mulla on 360GL volvo, 2.0 litranen pensa.
        Muuten pitää paikkaansa tuo sinun sepostus, mutta mulla ainakin syö pensaa aikas reilusti. sievällä ajolla pääsee hyvällätuurilla 8-12 litraan/100km
        ja jos polettaa niin heti käy kierre tankissa.
        Ja tuossa on kans ollut tuota sähkövikaa, hapettumia,


    • 240GLi

      Mulla oli n. 3 vuotta 360:n vm.84 ja ei siinä
      kyllä mitään ihmeellisiä vikoja ollut. Ostaessani
      auton sillä oli ajettu 270tkm ja myydessä siinä
      oli n.360tkm. Myin sen työkaverilleni ja hän
      ajelee sillä nytkin ja on tyytyväinen
      ostokseensa. Joutui tosin juuri tekemään
      kytkinremontin mutta vikaa ei ole ollut.
      Kaasariin oli vaihdettu neula ennen ennen kuin
      ostin auton ja eikä syönyt kauheasti bensaa.
      Parhaillaan pääsin maantiellä tasan 7 litran
      kulutukseen. Ja nurkka-ajossa kulutus oli
      keskimäärin 8.5-9 litraa/100 km.
      Kaiken kaikkiaan ihan mukava auto ja jaksoi 2-
      litran koneella liikkuakin.
      Huonoja puolia on sitten ruostumisherkkyys ja
      ainakin itse pidin alustaa liian löysänä.
      Varsinkin takapään lehtijouset ovat liian löysät.
      Mutta hyvillä iskareilla saa asiaa hieman
      korjattua. Yksi huono piirre oli sellainen, että
      mielestäni auto söi renkaat nopeasti. Se oli
      kesän jälkeen renkaat sileänä. Ja aurauskulmatkin
      säädätin vissiin kolme kertaa, mutta ei auttanut
      sekään.
      Mun Volvo oli ihan perusmalli ja siinä ei
      ainakaan lisävarusteita ollut juuri mitään.

      Mutta ihan hyvä peli varsinkin juuri tuo 360:n ja
      sillä 2-litran koneella. Ei minulla ainakaan
      paljoa vikoja ollut vaikka autossa olikin jo
      kilometrejä jonkin verran. Ja se moottori kyllä
      kestää isältä pojalle kunhan vaan muistaa huoltaa
      ja pitää hyvät öljyt sisällä.

    • Jönsson

      360 on aina kahden litran koneella. 340:n
      vaihtoehdot ovat 1,3; 1,4; ja 1,7 - kaikki Rellun
      koneita. Ai niin, ja 1,6 diesel. Ikivanhoissa on
      lisäksi olemassa 340 GL 2,0, mutta tällöin
      puhutaan jo 20-vuotiaista autoista.

      Eroja on muitakin kuin moottori, itse asiassa
      autojen tekniikassa ei ole kovinkaan monia
      vaihtokelpoisia osia. Kaikki, mikä on konepellin
      alla eroaa jarrut kardaani pa-tankki. Jopa
      tavaratila on erilainen samalla oviluvuillakin
      varustetuissa 340 ja 360:ssä.

      Molemmille on kuitenkin yhteistä vaivaton
      ajettavuus, uskomaton ketteryys, hyvä näkyvyys,
      kaikinpuolinen käteensopivuus sekä erinomainen
      ohjaus, josta TM totesi v. 1988, että luultavasti
      maailman paras tehostamaton ohjaus.

      Itselläni on ollut 3 kpl 340-Volvoja, -83, -87, -
      88. Jos kokemukset olisivat olleet huonoja,
      olisin varmaan ostanut jotain muuta. Kaikki ostin
      n. 100 tkm ajettuina ja myin pois n. 180 tkm
      ajettuina. Hyvin pelasivat siihen asti, paitsi
      ensimmäisen vaihdelaatikko, mutta se olikin
      variaattorivehje. Seuraava söi mystisesti
      takarengasta, minkä lisäksi taisi mennä laturi
      vai startti uusiksi, mutta ne ovat 2-litraisessa
      aivan eri tekeleet. Kolmannessa ei ollut huolen
      häivää, paitsi että siinä oli kuumana aikas pitkä
      vieteri ja lisäksi nykivä tyhjäkäynti, mikä
      harvemmin perheen naisväkeä naurattaa.

      Perusautohan on luotettava. Tietyt materiaalit
      ovat vain halvempia kuin 240:ssä, ja se näkyy
      sitten siinä, että auto on sangen kulahtaneen
      näköinen, jos ei ole pidetty hyvin. Hyvä päältä
      on hyvä sisältäkin.

      Ruostepaikat: konepellin alaiset peltiosat l.
      lokasuojat ja iskareiden kiinnityskohdat;
      kynnykset varsinkin taka-oven kohdalta; 3- ja 5-
      ovisten takaluukun kannen alareuna vastaava
      kohta luukun sisältä. Yleisestiottaen -86 ja
      uudemmat vastustavat ruostetta hyvin. Ne ovat
      muutenkin edellisiä vuosikertoja parempia.

      1986 ja sitä uudemmissa on hieman vanhoja
      turvallisempi kori, mm. sivutörmäyssuojat tulivat
      tuolloin oviin.

      Varustetasoja on ollut monenlaisia. Varusteluun
      vaikuttaa myös auton ikä, ei kuitenkaan paljoa.
      DL ja vielä GL:kin ovat varsin askeettisia
      perusautoja. Rundikello taitaa kuulua GL:n
      varusteisiin. Uudemmissa GL:ssä on jo sitten
      tummaa lasia ja keskuslukkokin taitaa löytyä.
      GLE:ssä on hyvä varustetaso sähköisiä
      hilavitkuttimia myöten. GLT taas on painottunut
      vähän urheilullisempaan suuntaan.

      Bensan kulutus on suhteellista. Se on ainakin
      varmaa, että menovettä kuluu vähemmän kuin isolla
      Volvolla. Vastapainoksi Pikku-Volvon varaosat
      ovat kalliimpia ja niitä löytyy vähemmän
      Biltemasta.

    • ex vaulva

      ruostuu todellakin hyvin ja vähän on kyseisiä
      rekisterissä mikä kertookin suurinpiirtein
      totuden paskarasseja ne todellakin ovat. Vikaa
      syntyy vaikka mootori olisikin luotettava. Se
      siitä.

      • .

        .


    • S50

      Ei minkäänlaisia kokemuksia kyseisestä autosta.

    • Zle

      mutta todellakin mieluusti 86-uudempi. Ei juuri
      ruostu ja on todella luotettava ja tekniikaltaan
      yksinkertainen (noista paremmin varustelluista ja
      ruiskuista en tiedä), joskin varaosien saanti on
      alkanut hiipua ja useasti joutuu kääntymään
      BILIAn 'sopuhintaisten' varaosien puoleen. Mutta
      kuten aina käytetyt ovat yksilöitä ja huonojakin
      on liikkeellä.

    • Entinen Volvon omistaja

      Meillä on perheessä ollut kaksi 360:stä yksilöä,
      toinen 86-mallinen ja toinen 88-mallinen.
      Jälkimmäinen osoittautui paremmaksi yksilöksi,
      kiitos pienempien ajokilometrien ja paremman
      varustelun (mm.ohjaustehostin).

      Kori ruostuu herkästi, kannattaa olla tarkkana
      Pikkuvikoja ja laatuongelmia esiintyi kuitenkin,
      ei mitään vakavempaa.
      Varaosat ovat kohtuullisen hintaisia ja niitä
      löytyy myös tarvikkeina. Poikkeuksina mm.
      pystyvakaajat "koiranluut" maksoivat 450 mk
      kappale!
      Bensankulutus onkin sitten oma lukunsa. Iso
      volvon kaasutinmoottori on kestävä, mutta
      maantiellä kesällä pääsi alle 8 litraan, mutta
      keskikulutus oli siinä 10 litrassa per 100km ja
      talvella oltiin jo reilusti yli 10 litrassa.
      Oikeastaan kun bensa nousi 7 markkaan niin
      minulle riitti.

      • onnea etsintään

        jos tarkoitit kallituksenjakaajan kummastakin
        päästä nivellettyjä pystytankoja, niin mulla makso
        280 FIM / kipale - volvolta. Tarvike osa olis ollu
        120. Ei vaan löytyny sopivaa tarviketta.
        440/460:sen tanko oli hieman eri mittainen. Ei
        välttämättä haittais, jos vaihtaa kummallekkin
        puolelle kerralla. Niin, nuo nivelletyt tangot
        löytyy uudemmista 3-satasista. Vanhemmissa on
        suorat tangot á 60 markkaa.

        Kovasti on muuten bensaa mennyt. Olikohan
        kaasuttimesi ihan täydessä iskussaan. Omalla
        -88 ruiskulla meni maantie alle seiskan myös
        talvella. Eikä tarvinnu kaasun kanssa pihtailla.


      • Entinen Volvon omistaja
        onnea etsintään kirjoitti:

        jos tarkoitit kallituksenjakaajan kummastakin
        päästä nivellettyjä pystytankoja, niin mulla makso
        280 FIM / kipale - volvolta. Tarvike osa olis ollu
        120. Ei vaan löytyny sopivaa tarviketta.
        440/460:sen tanko oli hieman eri mittainen. Ei
        välttämättä haittais, jos vaihtaa kummallekkin
        puolelle kerralla. Niin, nuo nivelletyt tangot
        löytyy uudemmista 3-satasista. Vanhemmissa on
        suorat tangot á 60 markkaa.

        Kovasti on muuten bensaa mennyt. Olikohan
        kaasuttimesi ihan täydessä iskussaan. Omalla
        -88 ruiskulla meni maantie alle seiskan myös
        talvella. Eikä tarvinnu kaasun kanssa pihtailla.

        Ovat ilmeisesti tarkistaneet hintoja siellä
        Bilialla. Muistan joutuneeni vaihtamaan nämä
        "koiranluut" molempiin autoihin vuosina -94 ja -
        98 ja meinasin pudota penkiltä kun kuulin hinnan.
        Katteet oli ainakin kohdallaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksköhän mä oon tuolla

      Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4631
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

      Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2618
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

      Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2435
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

      Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2433
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

      Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1817
    6. Saattaisimme olla yhdessä

      Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1631
    7. Se meidän sydänyhteys

      Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

      Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1315
    9. Vanhemmalle naiselle

      Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1294
    10. Epäiletkö että kaivattusi

      On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1241
    Aihe