Minkälainen auto olis tuo Volvo 360. Miten se
eroaa 340:sestä? 360-mallia saa vissiin vain 2.0
litran koneella? Saatan hommata vm. jotain 84.
Paljonko kulututtaa? Onko siinä
kierroslukuerikoisuudet ja sähköikkunat?
Ohjaustehostimet ym. Oon kuullut että 300-sarjan
Volvot ois täynnä vikoja, mut miten lienee?
Kertokaa muutakin. Oisin neuvoista kiitollinen.
Tahtoo tietoa Volvo 360:sestä
14
3932
Vastaukset
- volvia
kaukaa!!!. Ei oo sähkölaseja, eikä juuri
muitakaan himmeleitä. Bensaa palaa paljon ja tosi
rajusti jos kaasari (stromberg) alkaa oikutella
ja yleensä oikuttelee. Muuten autossa hyvät
tilat. Ota jos saat ilmaseks muuten ei! - muumi
kiva aikalaisekseen,ainakin 360 GLT.Kääntyy
kopekan päällä,ison auton tuntu,iso kulutus ja
pirullisen pieni tankki. - öö
jos saat sen 3 rahaan niin osta pois.
Tsekkaa kuitenkin korin kunto . Voi olla mätä,
mikä on kyllä ilmeistä.
Bensaa palaa, mutta tilaa on ja lämpöä.
Ja ihan kiva ajaa.Kääntyy pienessä tilassa.
Konepellin alla on tilaa tehdä remppaa, kun kone
on pitkittäin.VOLVOLLA VAINIOT VILJAVIKSI! - onnea etsintään
-86 tai uudempi malli ja ruiskulla. Ei nimittäin
kuluta paljoo. 30tkm keskiarvo alle 7
litraa/100km. Pitkälti maatie-/moottoritieajoa.
Vanhemmat olivatkin sitten persompia menovedelle.
Sähköikkunoita en noissa koskaan nähnyt.
Kierroslukumittari löytyy ainakin GL-malleista.
Joistakin malleista pitäisi löytyä
ohjaustehostinkin.
Yleisesti, jos kori on ehjä ja moottori kunnossa,
niin saat siitä mukavan, lämpimän ja luotettavan
menopelin. Rahallinen arvohan tuollaisella ei oo
kovin iso, eli liikaa ei kannata maksaa. Osia saa
tarvittaessa halvalla esim. motonetista eikä auton
rakenne oo kovin vaikea räpläillä. Sähkövikoja voi
ilmentyä, mutta johtuvat 90% sulakkeiden ja
liittimien hapettumisesta eli kannattaa tarkastaa
ja uusia jo etukäteen. Ei ole monen euron
projekti.- jomppa2
Mulla on 360GL volvo, 2.0 litranen pensa.
Muuten pitää paikkaansa tuo sinun sepostus, mutta mulla ainakin syö pensaa aikas reilusti. sievällä ajolla pääsee hyvällätuurilla 8-12 litraan/100km
ja jos polettaa niin heti käy kierre tankissa.
Ja tuossa on kans ollut tuota sähkövikaa, hapettumia,
- 240GLi
Mulla oli n. 3 vuotta 360:n vm.84 ja ei siinä
kyllä mitään ihmeellisiä vikoja ollut. Ostaessani
auton sillä oli ajettu 270tkm ja myydessä siinä
oli n.360tkm. Myin sen työkaverilleni ja hän
ajelee sillä nytkin ja on tyytyväinen
ostokseensa. Joutui tosin juuri tekemään
kytkinremontin mutta vikaa ei ole ollut.
Kaasariin oli vaihdettu neula ennen ennen kuin
ostin auton ja eikä syönyt kauheasti bensaa.
Parhaillaan pääsin maantiellä tasan 7 litran
kulutukseen. Ja nurkka-ajossa kulutus oli
keskimäärin 8.5-9 litraa/100 km.
Kaiken kaikkiaan ihan mukava auto ja jaksoi 2-
litran koneella liikkuakin.
Huonoja puolia on sitten ruostumisherkkyys ja
ainakin itse pidin alustaa liian löysänä.
Varsinkin takapään lehtijouset ovat liian löysät.
Mutta hyvillä iskareilla saa asiaa hieman
korjattua. Yksi huono piirre oli sellainen, että
mielestäni auto söi renkaat nopeasti. Se oli
kesän jälkeen renkaat sileänä. Ja aurauskulmatkin
säädätin vissiin kolme kertaa, mutta ei auttanut
sekään.
Mun Volvo oli ihan perusmalli ja siinä ei
ainakaan lisävarusteita ollut juuri mitään.
Mutta ihan hyvä peli varsinkin juuri tuo 360:n ja
sillä 2-litran koneella. Ei minulla ainakaan
paljoa vikoja ollut vaikka autossa olikin jo
kilometrejä jonkin verran. Ja se moottori kyllä
kestää isältä pojalle kunhan vaan muistaa huoltaa
ja pitää hyvät öljyt sisällä. - Jönsson
360 on aina kahden litran koneella. 340:n
vaihtoehdot ovat 1,3; 1,4; ja 1,7 - kaikki Rellun
koneita. Ai niin, ja 1,6 diesel. Ikivanhoissa on
lisäksi olemassa 340 GL 2,0, mutta tällöin
puhutaan jo 20-vuotiaista autoista.
Eroja on muitakin kuin moottori, itse asiassa
autojen tekniikassa ei ole kovinkaan monia
vaihtokelpoisia osia. Kaikki, mikä on konepellin
alla eroaa jarrut kardaani pa-tankki. Jopa
tavaratila on erilainen samalla oviluvuillakin
varustetuissa 340 ja 360:ssä.
Molemmille on kuitenkin yhteistä vaivaton
ajettavuus, uskomaton ketteryys, hyvä näkyvyys,
kaikinpuolinen käteensopivuus sekä erinomainen
ohjaus, josta TM totesi v. 1988, että luultavasti
maailman paras tehostamaton ohjaus.
Itselläni on ollut 3 kpl 340-Volvoja, -83, -87, -
88. Jos kokemukset olisivat olleet huonoja,
olisin varmaan ostanut jotain muuta. Kaikki ostin
n. 100 tkm ajettuina ja myin pois n. 180 tkm
ajettuina. Hyvin pelasivat siihen asti, paitsi
ensimmäisen vaihdelaatikko, mutta se olikin
variaattorivehje. Seuraava söi mystisesti
takarengasta, minkä lisäksi taisi mennä laturi
vai startti uusiksi, mutta ne ovat 2-litraisessa
aivan eri tekeleet. Kolmannessa ei ollut huolen
häivää, paitsi että siinä oli kuumana aikas pitkä
vieteri ja lisäksi nykivä tyhjäkäynti, mikä
harvemmin perheen naisväkeä naurattaa.
Perusautohan on luotettava. Tietyt materiaalit
ovat vain halvempia kuin 240:ssä, ja se näkyy
sitten siinä, että auto on sangen kulahtaneen
näköinen, jos ei ole pidetty hyvin. Hyvä päältä
on hyvä sisältäkin.
Ruostepaikat: konepellin alaiset peltiosat l.
lokasuojat ja iskareiden kiinnityskohdat;
kynnykset varsinkin taka-oven kohdalta; 3- ja 5-
ovisten takaluukun kannen alareuna vastaava
kohta luukun sisältä. Yleisestiottaen -86 ja
uudemmat vastustavat ruostetta hyvin. Ne ovat
muutenkin edellisiä vuosikertoja parempia.
1986 ja sitä uudemmissa on hieman vanhoja
turvallisempi kori, mm. sivutörmäyssuojat tulivat
tuolloin oviin.
Varustetasoja on ollut monenlaisia. Varusteluun
vaikuttaa myös auton ikä, ei kuitenkaan paljoa.
DL ja vielä GL:kin ovat varsin askeettisia
perusautoja. Rundikello taitaa kuulua GL:n
varusteisiin. Uudemmissa GL:ssä on jo sitten
tummaa lasia ja keskuslukkokin taitaa löytyä.
GLE:ssä on hyvä varustetaso sähköisiä
hilavitkuttimia myöten. GLT taas on painottunut
vähän urheilullisempaan suuntaan.
Bensan kulutus on suhteellista. Se on ainakin
varmaa, että menovettä kuluu vähemmän kuin isolla
Volvolla. Vastapainoksi Pikku-Volvon varaosat
ovat kalliimpia ja niitä löytyy vähemmän
Biltemasta. - ex vaulva
ruostuu todellakin hyvin ja vähän on kyseisiä
rekisterissä mikä kertookin suurinpiirtein
totuden paskarasseja ne todellakin ovat. Vikaa
syntyy vaikka mootori olisikin luotettava. Se
siitä.- .
.
- S50
Ei minkäänlaisia kokemuksia kyseisestä autosta.
- Zle
mutta todellakin mieluusti 86-uudempi. Ei juuri
ruostu ja on todella luotettava ja tekniikaltaan
yksinkertainen (noista paremmin varustelluista ja
ruiskuista en tiedä), joskin varaosien saanti on
alkanut hiipua ja useasti joutuu kääntymään
BILIAn 'sopuhintaisten' varaosien puoleen. Mutta
kuten aina käytetyt ovat yksilöitä ja huonojakin
on liikkeellä. - Entinen Volvon omistaja
Meillä on perheessä ollut kaksi 360:stä yksilöä,
toinen 86-mallinen ja toinen 88-mallinen.
Jälkimmäinen osoittautui paremmaksi yksilöksi,
kiitos pienempien ajokilometrien ja paremman
varustelun (mm.ohjaustehostin).
Kori ruostuu herkästi, kannattaa olla tarkkana
Pikkuvikoja ja laatuongelmia esiintyi kuitenkin,
ei mitään vakavempaa.
Varaosat ovat kohtuullisen hintaisia ja niitä
löytyy myös tarvikkeina. Poikkeuksina mm.
pystyvakaajat "koiranluut" maksoivat 450 mk
kappale!
Bensankulutus onkin sitten oma lukunsa. Iso
volvon kaasutinmoottori on kestävä, mutta
maantiellä kesällä pääsi alle 8 litraan, mutta
keskikulutus oli siinä 10 litrassa per 100km ja
talvella oltiin jo reilusti yli 10 litrassa.
Oikeastaan kun bensa nousi 7 markkaan niin
minulle riitti.- onnea etsintään
jos tarkoitit kallituksenjakaajan kummastakin
päästä nivellettyjä pystytankoja, niin mulla makso
280 FIM / kipale - volvolta. Tarvike osa olis ollu
120. Ei vaan löytyny sopivaa tarviketta.
440/460:sen tanko oli hieman eri mittainen. Ei
välttämättä haittais, jos vaihtaa kummallekkin
puolelle kerralla. Niin, nuo nivelletyt tangot
löytyy uudemmista 3-satasista. Vanhemmissa on
suorat tangot á 60 markkaa.
Kovasti on muuten bensaa mennyt. Olikohan
kaasuttimesi ihan täydessä iskussaan. Omalla
-88 ruiskulla meni maantie alle seiskan myös
talvella. Eikä tarvinnu kaasun kanssa pihtailla. - Entinen Volvon omistaja
onnea etsintään kirjoitti:
jos tarkoitit kallituksenjakaajan kummastakin
päästä nivellettyjä pystytankoja, niin mulla makso
280 FIM / kipale - volvolta. Tarvike osa olis ollu
120. Ei vaan löytyny sopivaa tarviketta.
440/460:sen tanko oli hieman eri mittainen. Ei
välttämättä haittais, jos vaihtaa kummallekkin
puolelle kerralla. Niin, nuo nivelletyt tangot
löytyy uudemmista 3-satasista. Vanhemmissa on
suorat tangot á 60 markkaa.
Kovasti on muuten bensaa mennyt. Olikohan
kaasuttimesi ihan täydessä iskussaan. Omalla
-88 ruiskulla meni maantie alle seiskan myös
talvella. Eikä tarvinnu kaasun kanssa pihtailla.Ovat ilmeisesti tarkistaneet hintoja siellä
Bilialla. Muistan joutuneeni vaihtamaan nämä
"koiranluut" molempiin autoihin vuosina -94 ja -
98 ja meinasin pudota penkiltä kun kuulin hinnan.
Katteet oli ainakin kohdallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941759
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2351602- 901361
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!661032Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika37849