Edessä olisi autokoulun II vaiheen suoritus. Mitä toinen vaihe pitää sisällään? Kuinka paljon olisi hyvä olla ajettuna ennen sitä?
II vaihe
11
2689
Vastaukset
- GTC
Eiköhän tuo pidä sisällään muutaman tunnin teoriaosion ja liukkaan radan käsittelykokeen, joka voi olla samana tai eri päivänä.
2. vaiheen voi suorittaa 6kk kortin saamisen jälkeen ja viimeistään 2 vuoden kuluttua siitä. - kokenut
joo, mä en ollut ajanut paljon mitään kun menin siihen 2 vaiheeseen, ehkä jotain satoja kilometrejä max. onnekseni huomasin että en ollut ainoa. pelkäsin jo että nää muut on ajellu vaikka kuinka. se 2 vaihe oli aika kiva muutenkin, olin omistanu tän väliaikasen kortinki jo 2v..
- Pisnesnainen
II-vaihe sisältää:
-arvioiva ajo taajamassa (autokoulun autolla)
-3h teoriaa
-liukasajo (omalla autolla)
Itsellä oli ensin arvioiva ajo ja sit teoria ja liukas samana päivänä, mutta varmaan vaihtelee aika paljon eri autokouluilla.
Niin ja ennen arvioivaa ajoa tehtiin Traffic Interact -kuljettajatesti, mistä sitten näki, että millanen kuski on. Ihan hauska.
II-vaihe oli ihan kiva suorittaa!- II vaiheen
rataosuuteen ottaa mukaan autokouluopettjaan vai pitääkö se ajaa yksin? Mietin vain tuota, kun olen ajanut todella vähän ja olen epävarma taidoistani...
- rata
II vaiheen kirjoitti:
rataosuuteen ottaa mukaan autokouluopettjaan vai pitääkö se ajaa yksin? Mietin vain tuota, kun olen ajanut todella vähän ja olen epävarma taidoistani...
sinne mennään isommalla porukalla, ja 1 tai 2 opettajaa on mukana. He eivät kuitenkaan istu kenenkään autossa. Ja mitähän hyötyä siitä olisi jos ope istuisi vieressäsi. Hän ei kuitenkaan voi ajaa puolestasi
tuo kakkosvaihe..Kyllä uskoisin sen pääsevän läpi...
- kysymys!
Kommentoiko opettaja ensimmäisellä kerralla arvointiajossa vai istuuko se hiljaa? Millaisia reittejä teillä on ollut arvointiajossa? Ovatko olleet haastavia/vaikeita? Onko teillä tiedusteltu miten paljon olette ajaneet ym.?
- autokoulun
kysymys! kirjoitti:
Kommentoiko opettaja ensimmäisellä kerralla arvointiajossa vai istuuko se hiljaa? Millaisia reittejä teillä on ollut arvointiajossa? Ovatko olleet haastavia/vaikeita? Onko teillä tiedusteltu miten paljon olette ajaneet ym.?
autossa II vaiheen arvioivassa ajossa opettajalla polkimet vai kuinka paljon ajaminen on omalla vastuulla...?
- Mestari
kysymys! kirjoitti:
Mulla ei kommentoinut ajon aikana. Sitten kun sen reitin on mennyt ekan kerran läpi, ope antaa taloudellisemman ajotyylin ohjeet ja sitten yritetään ajaa niitten mukaan. Lopuksi katotaan, kuinka paljon pienempi polttoainekulutus oli.
Omasta ajotyylistä saa kirjallisen ja suullisen palautteen opelta.
Mulla oli ihan normaali reitti taajama-ajoa, ei ollut vaikea. Tosin asunkin melko pienessä kaupungissa, ei täällä ole niin monimutkainen liikenne, että siitä voisi tehdä vaikeata.
Ei tiedusteltu, kuinka paljon on tullut ajettua. - Oppilas13
autokoulun kirjoitti:
autossa II vaiheen arvioivassa ajossa opettajalla polkimet vai kuinka paljon ajaminen on omalla vastuulla...?
Kyllähän sillä opettajalla on polkimet, kun se kerran ajetaan autokoulun autolla. Kyllä siitä arvioivasta ajosta omin avuin yleensä selvitään, kun kuitenkin on jo ajokortti. Mutta kyllä se opettaja sitten ottaa tilanteen haltuun, jos tekee jotain tyhmää. Nimimerkki Kokemusta on! :)
- rattijehu
autokoulun kirjoitti:
”Onko autokoulun autossa II vaiheen arvioivassa ajossa opettajalla polkimet vai kuinka paljon ajaminen on omalla vastuulla...?”
Kyllähän siinä autokoulun autossa ne opettajan polkimet ovat, mutta siitäkin huolimatta jatko-opetuksessa oppilas katsotaan vastuulliseksi kuljettajaksi!
Tämä vastuuperiaate ei tietenkään estä opettajaa polkimiensa avulla tai joskus rattiinkin tarttumalla estämästä esim. kolaria myöskään jatko-opetuksessa.
Säädösten mukaanhan opettaja katsotaan vastuulliseksi kuljettajaksi B - tai C - ajokortin saantiin liittyvässä ensimmäisen vaiheen ajo-opetuksessa.
Myöskin A - korttiopetuksessa opettaja on kuljettajavastuussa silloin, kun hän istuu oppilaan kyydissä, eli on saman moottoripyörän satulassa oppilaan kanssa.
Kun moottoripyöräopetus tapahtuu takaa tulevasta autosta radioteitse ja opettaja siis on siellä takana tulevassa autossa ohjeistamassa ja oppilaalla on mp itsenäisessä hallussa, oppilas on itse kuljettajavastuinen.
Yleisemminkin on niin, että muissakin jatko-opetuksien ajoissa oppilas itse on kuljettajavastuussa eikä opettaja tai kouluttaja, ollenkaan siihen katsomatta mitä opettajan lisävarusteita, polkimia, peilejä ynnä muita opetusajoneuvossa on.
Siispä mm. pikku e - eli BE - kursseilla, kuten myös bussi- ja rekkakursseilla ajoharjoittelut ajetaan aina oppilaiden omilla vastuilla, eikä vastuut siirry autojen opetuslisävarustelunkaan myötä kouluttajille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022226- 1041664
- 821337
- 1281333
- 1171236
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘601078Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis601054- 511027
- 36952
- 33824