Edessä olisi autokoulun II vaiheen suoritus. Mitä toinen vaihe pitää sisällään? Kuinka paljon olisi hyvä olla ajettuna ennen sitä?
II vaihe
Millainen?
112719
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- KORPIGYMI KONKURSIIN!Miten tämä kaikentietävä jumppatyttö saa kaikki puulaakinsa konkurssiin? Kovaa meteliä piti ja Kuusamoa myöten kävi hämmentämässä, mutta lähtöpassit antoi Kuusamolaiset. Tyhjät tynnyrit kolisoo..sanottiin ennen vanhaan.…
- Harmittaa vain todetaEttä elämä on ajanut meidän ohi. Se on totuus. Me oltaisiin oltu hyvä pari nuorempana, mutta ei enää. Olen liian vanha. Naiselta.
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
Vastaukset 11
Vanhimmat
Eiköhän tuo pidä sisällään muutaman tunnin teoriaosion ja liukkaan radan käsittelykokeen, joka voi olla samana tai eri päivänä.
2. vaiheen voi suorittaa 6kk kortin saamisen jälkeen ja viimeistään 2 vuoden kuluttua siitä.
joo, mä en ollut ajanut paljon mitään kun menin siihen 2 vaiheeseen, ehkä jotain satoja kilometrejä max. onnekseni huomasin että en ollut ainoa. pelkäsin jo että nää muut on ajellu vaikka kuinka. se 2 vaihe oli aika kiva muutenkin, olin omistanu tän väliaikasen kortinki jo 2v..
II-vaihe sisältää:
-arvioiva ajo taajamassa (autokoulun autolla)
-3h teoriaa
-liukasajo (omalla autolla)
Itsellä oli ensin arvioiva ajo ja sit teoria ja liukas samana päivänä, mutta varmaan vaihtelee aika paljon eri autokouluilla.
Niin ja ennen arvioivaa ajoa tehtiin Traffic Interact -kuljettajatesti, mistä sitten näki, että millanen kuski on. Ihan hauska.
II-vaihe oli ihan kiva suorittaa!
rataosuuteen ottaa mukaan autokouluopettjaan vai pitääkö se ajaa yksin? Mietin vain tuota, kun olen ajanut todella vähän ja olen epävarma taidoistani...
sinne mennään isommalla porukalla, ja 1 tai 2 opettajaa on mukana. He eivät kuitenkaan istu kenenkään autossa. Ja mitähän hyötyä siitä olisi jos ope istuisi vieressäsi. Hän ei kuitenkaan voi ajaa puolestasi
tuo kakkosvaihe..Kyllä uskoisin sen pääsevän läpi...
Kommentoiko opettaja ensimmäisellä kerralla arvointiajossa vai istuuko se hiljaa? Millaisia reittejä teillä on ollut arvointiajossa? Ovatko olleet haastavia/vaikeita? Onko teillä tiedusteltu miten paljon olette ajaneet ym.?
autossa II vaiheen arvioivassa ajossa opettajalla polkimet vai kuinka paljon ajaminen on omalla vastuulla...?
Mulla ei kommentoinut ajon aikana. Sitten kun sen reitin on mennyt ekan kerran läpi, ope antaa taloudellisemman ajotyylin ohjeet ja sitten yritetään ajaa niitten mukaan. Lopuksi katotaan, kuinka paljon pienempi polttoainekulutus oli.
Omasta ajotyylistä saa kirjallisen ja suullisen palautteen opelta.
Mulla oli ihan normaali reitti taajama-ajoa, ei ollut vaikea. Tosin asunkin melko pienessä kaupungissa, ei täällä ole niin monimutkainen liikenne, että siitä voisi tehdä vaikeata.
Ei tiedusteltu, kuinka paljon on tullut ajettua.
Kyllähän sillä opettajalla on polkimet, kun se kerran ajetaan autokoulun autolla. Kyllä siitä arvioivasta ajosta omin avuin yleensä selvitään, kun kuitenkin on jo ajokortti. Mutta kyllä se opettaja sitten ottaa tilanteen haltuun, jos tekee jotain tyhmää. Nimimerkki Kokemusta on! :)
”Onko autokoulun autossa II vaiheen arvioivassa ajossa opettajalla polkimet vai kuinka paljon ajaminen on omalla vastuulla...?”
Kyllähän siinä autokoulun autossa ne opettajan polkimet ovat, mutta siitäkin huolimatta jatko-opetuksessa oppilas katsotaan vastuulliseksi kuljettajaksi!
Tämä vastuuperiaate ei tietenkään estä opettajaa polkimiensa avulla tai joskus rattiinkin tarttumalla estämästä esim. kolaria myöskään jatko-opetuksessa.
Säädösten mukaanhan opettaja katsotaan vastuulliseksi kuljettajaksi B - tai C - ajokortin saantiin liittyvässä ensimmäisen vaiheen ajo-opetuksessa.
Myöskin A - korttiopetuksessa opettaja on kuljettajavastuussa silloin, kun hän istuu oppilaan kyydissä, eli on saman moottoripyörän satulassa oppilaan kanssa.
Kun moottoripyöräopetus tapahtuu takaa tulevasta autosta radioteitse ja opettaja siis on siellä takana tulevassa autossa ohjeistamassa ja oppilaalla on mp itsenäisessä hallussa, oppilas on itse kuljettajavastuinen.
Yleisemminkin on niin, että muissakin jatko-opetuksien ajoissa oppilas itse on kuljettajavastuussa eikä opettaja tai kouluttaja, ollenkaan siihen katsomatta mitä opettajan lisävarusteita, polkimia, peilejä ynnä muita opetusajoneuvossa on.
Siispä mm. pikku e - eli BE - kursseilla, kuten myös bussi- ja rekkakursseilla ajoharjoittelut ajetaan aina oppilaiden omilla vastuilla, eikä vastuut siirry autojen opetuslisävarustelunkaan myötä kouluttajille!