Erkki Tuomioja Jerusalem Postissa

järkytys

Shokki!

Kyllä nyt alkaa olla maailmankirjat sekaisin! Tässä pitkän kesäillan päätteeksi ajattelin vilkaista uusinta Jerusalem Postia ja saada vähän lisätietoja myös siltä puolelta Lähi-idän tämänhetkistä sotaa ja rintamien takaisista tunnelmista. Mutta eikös sielläkin tämä Suomen ulkoministeri Tuomioja ollut ykkösuutisten joukossa:

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?pagename=JPost/Page/IndexPhoto&cid=1123495333335

Tässä uutisen varsinainen sisältö:

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1153292016064&pagename=JPost/JPArticle/ShowFull

Mitenkä te lopunaikoihin perehtyneet ihmiset näette tällaisen? Onko Suomella jokin osa Lähi-idän ja "lopun aikojen" rähinöissä? Itsestäni on ihan kummallista, että joku Erkki Tuomioja nähdään nyt jonain, jota pitäisi ilmeisesti kuunnellakin, koska Suomi on EU-puh.johtajuusmaa.

Vai onko kyse ohimenevästä, lähes sattumanvaraisesta asetelmasra?

13

556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HerätettyN25

      Ainut mikä voi auttaa on enää koko maan kansallinen kääntyminen Helluntalaisuuteen! Koko maan päättäjien tulisi ola Helluntalaisia ja heidän tulisi ohjata koko maan kansa kääntymään Helluntalaisuuteen ja alkaa noudattamaan Helluntalaista eli OIKEAA elämäntapaa. Tupakat ja viina vedetään heti Suomen markkinoilta pois ja heavyrock ja seksi!

      • umpihetero

        joku ei sitten haluakkaan lopettaa tupakointia tai ryyppäämistä tai seksittelyä? mitäs heille sitten tehdään? kun he kuitenkin jostakin haluillensa objektin löytävät. niin että mitä meidän tulisi tehdä tällläisille ihmisille, joita on vieläpä selvä enemmistö kansasta. kerro nyt, mitä heille tehdään...saisiko vastausta kun kerran noin uhoat...seiso nyt sanojesi takana ja anna vastaus.

        PS. Niin ja mitä siihen Tuomiojaan tulee, niin mieshän on jo pitemmän aikaa pelannut selvää presidenttipeliä. Tuomis haluaa pressaksi Tarjan jälkeen. Siksi ulkoministerin tontti on hänelle kuin järvenrantahuvila kaupungin keskustassa...


      • Mun_Nimi

        olemme täsmälleen samaa mieltä asiasta! :)


      • poikalapsi

        Amen! Amen! Amen!


    • pelkkää

      pistetilin kartuttamista.

    • UNIFIL mark II

      Tyypillistä punikkia, että Israeliin pitäisi lähettää oikea YK:n armeija turvaamaan rauhaa. Siitähän se helvetti repeää, sillä kyllä UNIFIL mark kakkonen vauhdin tuo, jumankauta juu nääs päivää! Onneksi ei ehdi tapahtua Suomen lyhyen EU - puheenjohtajakauden aikana.

    • todé

      suomi on EUn puheenjohtajamaana vain 1/2 vuotta ja on sattumoisin sitä juuri nyt. eivät tuomiojan lausunnot muuttuisi miksikään ulkopuolella puheenjohtajuuden, hänhän edustaa muutenkin virallisesti suomi=Eu:a.
      raamatun sanan mukaan KAIKKI tulevat vihamaan israelia, jonka Jumala ON asettanut kompastuskiveksi. ei suomi ole, vaikka suomen kristityt, luterilainen kirkko etunenässä, ovat israelilaismyönteisiä mitenköään erikoisasemassa isrealiin nähden.
      se, että suomi ylipäätään on EUn jäsen on sinällään vakava asia ei yksin maailmanpolitiikan vuoksi.

      • poikalapsi

        Alkoi kiinnostaa, vaikkei tähän avaukseen kuulukaan: mitä tarkoitat, kun sanot, että Suomen EU-jäsenyys on vakava asia?


      • Mun_Nimi

        kiinnostunut näkemästäsi Suomen EU-jäsenyyden "vakavavuudesta". Apokalyptisin perustein vaiko minkä vuoksi?

        Ite en ny sen kummemmin osaa nähdä jäsenyydessä mitään vakavavuutta. Se, että viis miljoonaa suomalaista on tehdyin päätöksin mukana yhteis-eurooppalaisessa päätöksenteossa, ei mielestäni ole vakava asia sen kummemmin kuin yleensäkään mieltämämme asiat ovat ;)


      • todé
        poikalapsi kirjoitti:

        Alkoi kiinnostaa, vaikkei tähän avaukseen kuulukaan: mitä tarkoitat, kun sanot, että Suomen EU-jäsenyys on vakava asia?

        eikä se johdu ollenkaan uskostani. pidän koko ajatusta "EU" vakavana virheliikkeenä euroopan sydämmessä. oikein etoi katsoa äsken uutisia, jossa kerrottiin ja esiteltiin tulevia EU:n synttärijuhlia. suomenkin PITÄÄ järjestää nyt sitten valtava konsertti sen kunniaksi. kaikki maat järjestävät. pyh ja pah ja äh.


      • Mun_Nimi
        todé kirjoitti:

        eikä se johdu ollenkaan uskostani. pidän koko ajatusta "EU" vakavana virheliikkeenä euroopan sydämmessä. oikein etoi katsoa äsken uutisia, jossa kerrottiin ja esiteltiin tulevia EU:n synttärijuhlia. suomenkin PITÄÄ järjestää nyt sitten valtava konsertti sen kunniaksi. kaikki maat järjestävät. pyh ja pah ja äh.

        mitä tarkotat. Oon itekki ollu havaitsevinani EU:n kehityksesä piirteitä, jossa kollektivisoidaan yhä useampia asioita koskemaan kaikkia EU-maita.

        Näiden 'yhä useampien asioiden' joukossa näen sellaisiakin asioita, joiden olisi luonnollista antaa muuttua vain ajallaan jos ylipäätänsä ovat muuttuakseen, koskien siis mm. kulttuurisia asioita. Nyt EU mielestäni keinotekoisesti pyrkii yhtenäistämään jäsenmaitaan monissa asioissa.

        En näe EU:n perustuslakia tarpeellisena. En katso, että on fiksua (taas kuten niin monesti aiemminkin maailmanhistorian aikana) muodostaa yhteistä, uljasta järjestelmää, jota sitten juhlitaan synttäreillä ja muilla seremoniamenoilla. Eikö ihminen todellakaan muista aiempia tapauksia, joissa "järjestelmään uskominen" ja järjestelmän juhliminen sai näin jälkikäteen tarkastellen hyvinkin ongelmallisia piirteitä?

        En tietenkään väitä, että vielä oltaisiin EU:n suhteen tilanteessa, joka muistuttaisi vaikkapa ent. Neuvostoliiton "järjestelmäuskovaisuutta". Mutta mahdollisuuden ja vaaramomentin tälle näen olevan olemassa myös EU:n suhteen.

        Näkisin EU:n mieluummin vain löyhänä yhteistyöjärjestönä tiettyjen asioiden tiimoilta. Näillä asioilla tarkoitan päätöksiä esim. ympäristöasioista ja ihmisoikeusasioista. Jälkimmäisen rinnalla myös päätöksiä ihmisvastuuasioista.


      • todé
        Mun_Nimi kirjoitti:

        mitä tarkotat. Oon itekki ollu havaitsevinani EU:n kehityksesä piirteitä, jossa kollektivisoidaan yhä useampia asioita koskemaan kaikkia EU-maita.

        Näiden 'yhä useampien asioiden' joukossa näen sellaisiakin asioita, joiden olisi luonnollista antaa muuttua vain ajallaan jos ylipäätänsä ovat muuttuakseen, koskien siis mm. kulttuurisia asioita. Nyt EU mielestäni keinotekoisesti pyrkii yhtenäistämään jäsenmaitaan monissa asioissa.

        En näe EU:n perustuslakia tarpeellisena. En katso, että on fiksua (taas kuten niin monesti aiemminkin maailmanhistorian aikana) muodostaa yhteistä, uljasta järjestelmää, jota sitten juhlitaan synttäreillä ja muilla seremoniamenoilla. Eikö ihminen todellakaan muista aiempia tapauksia, joissa "järjestelmään uskominen" ja järjestelmän juhliminen sai näin jälkikäteen tarkastellen hyvinkin ongelmallisia piirteitä?

        En tietenkään väitä, että vielä oltaisiin EU:n suhteen tilanteessa, joka muistuttaisi vaikkapa ent. Neuvostoliiton "järjestelmäuskovaisuutta". Mutta mahdollisuuden ja vaaramomentin tälle näen olevan olemassa myös EU:n suhteen.

        Näkisin EU:n mieluummin vain löyhänä yhteistyöjärjestönä tiettyjen asioiden tiimoilta. Näillä asioilla tarkoitan päätöksiä esim. ympäristöasioista ja ihmisoikeusasioista. Jälkimmäisen rinnalla myös päätöksiä ihmisvastuuasioista.

        EU:n järjestelmäuskollisuus on hyvää vauhtia kehittäytymässä. maatalon poikana tiedät varmaankin hyvin, minkälainen ruletti on esim. EU:n maataloustukijärjestelmä. maajussia vahditaan ja kytätään, eikä kuulemma ollenkaan tarpeeksi. tukien pudottamisella ollaan jo uhkailtu, ellei valvontaa lisätä. valvontaa siis!


    • Hänellä on hyvä suunnitelma myös arvoisaa ulkoministeri Erkki Tuomiojaa varten.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      771
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe