Haluaisin hankkia jonkin hajutiiviin roskiksen uuden tulokkaan vaippoja varten, olisko kellään kokemusta mikä olis hyvä (oikeasti hajutiivis), mistä niitä saa ja mitä suunnilleen maksaa? Ostopaikan toivoisin löytyvän Etelä-Suomen alueelta.
Hajutiivis roskis vaipoille?
10
5719
Vastaukset
- tellu80
Lastentarvikeliikkeessä ainakin myydään vaipparoskiksia nimeltä Sangenic. Siinä jokainen vaippa kääriytyy ns. omaan makkarankuoreen ja haju pysyy hyvin loitolla.
- HDlady
Ihan pakko kommentoida, tän jälkeen saa ihan vapaasti haukkua hörhöksi viherpiipertäjäksi :)
Eli joo, kääritään vaan ne muutenkin maatumattomat vaipat vielä muoviin ettei vahingossakaan hajoa tonne kaatopaikoille. Siellä onkin sitten monta sataa vuotta iso valkoinen vuori, vaippoja... Onnea vaan tuleville sukupolville sen kanssa.
Ja tähän loppuu mun purnaus, ite on tarkoitus yrittää onnistua kestovaippailussa, tosin en meinaa kyllä kuolla häpeään jos kertakäyttösiinkin tulee turvauduttua. Ja viherpiipertäjää musta ei taida saada tekemälläkään, kun on toi mopo joka saastuttaa ihan tarpeeksi :) - edelliseen..
HDlady kirjoitti:
Ihan pakko kommentoida, tän jälkeen saa ihan vapaasti haukkua hörhöksi viherpiipertäjäksi :)
Eli joo, kääritään vaan ne muutenkin maatumattomat vaipat vielä muoviin ettei vahingossakaan hajoa tonne kaatopaikoille. Siellä onkin sitten monta sataa vuotta iso valkoinen vuori, vaippoja... Onnea vaan tuleville sukupolville sen kanssa.
Ja tähän loppuu mun purnaus, ite on tarkoitus yrittää onnistua kestovaippailussa, tosin en meinaa kyllä kuolla häpeään jos kertakäyttösiinkin tulee turvauduttua. Ja viherpiipertäjää musta ei taida saada tekemälläkään, kun on toi mopo joka saastuttaa ihan tarpeeksi :)mutta eilen näin kyseisestä roskiksesta lehdessä mainoksen, tarjouksessa 49e..ite olen sen verran laiska,että aion kertakäyttövaippoja käyttää, mutta tavallisen kannellisen roskiksen kanssa aion pärjätä, tyhjentää sen vaan tarpeeksi usein..:)
- mopo?
HDlady kirjoitti:
Ja tähän loppuu mun purnaus, ite on tarkoitus yrittää onnistua kestovaippailussa, tosin en meinaa kyllä kuolla häpeään jos kertakäyttösiinkin tulee turvauduttua. Ja viherpiipertäjää musta ei taida saada tekemälläkään, kun on toi mopo joka saastuttaa ihan tarpeeksi :)Oletko ottanut selvää, ettei kyse ole maatuvista muovipusseista???? Itselläsi on siis mopo ja sitten viitsit arvostella, jos joku haluaa käyttää vaipparoskista. Hoh, hoijaa. Kumpihan saastuttaa enemmän...
- HDlady
mopo? kirjoitti:
Oletko ottanut selvää, ettei kyse ole maatuvista muovipusseista???? Itselläsi on siis mopo ja sitten viitsit arvostella, jos joku haluaa käyttää vaipparoskista. Hoh, hoijaa. Kumpihan saastuttaa enemmän...
Mun Harrikka vaan ei tuu koskaan joutumaan kaatopaikalle :)
Mää en tohon saastuttamiseen puuttunukaan sen enempää, mutta se mua oikeesti hirvittää että ne vaipat jumittaa siellä kaatopaikalla satoja vuosia, ilman että ne hajoaa... Ja harrikan muoviosat on aika vähissä ;) toisin ku vaipassa...
Mut kuten sanottu, tiedä vaikka itekin käyttäsin kertisvaippoja, en voi vielä tietää miten mikään lapsen hoitoon ja kasvatukseen suunnittelemani juttu oikeesti toimii, kun ensimmäistä vasta oottelen.... - Sangenic
Tätä Sangenicia suosittelen minäkin. Noin kerran kuussa joutuu ostaan rullan, joka maksaa noin 10 euroa, mutta on kyllä sen arvoinen. Pitää hajut kokonaan poissa. Itsestäni tuntuu kamalalle, kun joillakin vauvaperheissä vaipat haisee... Vielä kamalampaa, jos keittiön roskiksessa lemuaa kakkavaipat ja sit siinä pitäis kokkailla ja syödä... Ja itse en ainakaan jokaista kakkavaippaa jaksa heti lähteä ulos kiikuttamaan. Ja jos on yksin vauvan kanssa kotona, niin ei aina ole edes mahdollisuutta.
Pääkaupunkiseudulla ainakin Stockmann myy sekä Varistossa Lastentarvikeliike. - vaan omasta
Sangenic kirjoitti:
Tätä Sangenicia suosittelen minäkin. Noin kerran kuussa joutuu ostaan rullan, joka maksaa noin 10 euroa, mutta on kyllä sen arvoinen. Pitää hajut kokonaan poissa. Itsestäni tuntuu kamalalle, kun joillakin vauvaperheissä vaipat haisee... Vielä kamalampaa, jos keittiön roskiksessa lemuaa kakkavaipat ja sit siinä pitäis kokkailla ja syödä... Ja itse en ainakaan jokaista kakkavaippaa jaksa heti lähteä ulos kiikuttamaan. Ja jos on yksin vauvan kanssa kotona, niin ei aina ole edes mahdollisuutta.
Pääkaupunkiseudulla ainakin Stockmann myy sekä Varistossa Lastentarvikeliike.kokemuksestani..ostin metallisen kannellisen poljinroskiksen..pitää hajut poissa hyvin,eikä tosiaan joka vaipan kanssa tarvii juosta ulos viemään..eikä lemua keittiössä roskikset..:)
- lisään
Sangenic kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla ainakin Stockmann myy sekä Varistossa Lastentarvikeliike.tähän sen verran, että meillä nuo pussit riittää pidempäänkin, koska laitamme pissavaipat tavalliseen roskikseen.
- saastuttaa
HDlady kirjoitti:
Mun Harrikka vaan ei tuu koskaan joutumaan kaatopaikalle :)
Mää en tohon saastuttamiseen puuttunukaan sen enempää, mutta se mua oikeesti hirvittää että ne vaipat jumittaa siellä kaatopaikalla satoja vuosia, ilman että ne hajoaa... Ja harrikan muoviosat on aika vähissä ;) toisin ku vaipassa...
Mut kuten sanottu, tiedä vaikka itekin käyttäsin kertisvaippoja, en voi vielä tietää miten mikään lapsen hoitoon ja kasvatukseen suunnittelemani juttu oikeesti toimii, kun ensimmäistä vasta oottelen....No, ehkä jos et sitten aja sillä harrikallasi niin ei kai se ehkä saastuta. Mutta mikäli kuljet sillä niin kyllä se polttoaine saastuttaa ihan reilusti vai onko se joku viherharrikka??? Tätä vain tarkoitin, että joku voi säästää toisessa aisassa luontoa, joku toinen toisessa.
- tellu80
Sangenic kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla ainakin Stockmann myy sekä Varistossa Lastentarvikeliike.Meillä siis oli tuo sangenic-roskis ja mammalassa tavallinen kannellinen roskis ja täytyy sanoa että sitä kannellista roskista saa tyhjätä vähän väliä kun se haju pöllähtää sieltä roskiksen avatessa. ITse olen tottunut vauvankakan hajuun mutta äitini manailee että koko peskari haisee sonnalle vaikkakin vaipat kannellisessa roskiksessa. Kyllä olen ollut tyytyväinen sangenic roskikseen ja harmi kun ei ole tyhjää täyttökasettia että voisi tarkistaa onko muovi hajoavaa vai ei. Tietääkö kukaan? Meilläkin nuoria ja villejä koiria joten haluttiin tuo roskis ettei pikku-hirviöt kävisi kaivelemassa vaippoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3077750Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne866041Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733581Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322087Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san221936Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1951921- 371736
- 611539
- 441504
En mä itke
sun perään mies. Tykkäsin kyllä. Tykkään vieläkin, mutta kyllä tä tästä. Mun sisällä kuplii kuitenkin jo ilo kesästä ja311450