liikaa lääkettä

simpsa

Nyt kävi niin että otin aamulääkkeen(neurotol slow 300) kahteen kertaan kun unohdin ottaneeni sen jo.. Kertokaahan mitä on vaarana tapahtua. Alkoi hirveä jännitys kun tajusin.

9

4802

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaanakka

Hei! Itse käytän samaa lääkettä kuin sinä, en tosin ainakaan vielä ole ottanut sitä liikaa. Mutta on sellainen kuin terveysneuvontanumero!! Mieheni on ottanut astmalääkkensä tuplana ja ao. numerosta selvisi nopeasti vaikutukset (ts. he ottivat yhteyttä lääkäriin). En tiedä missäpäin olet, täällä Helsingissä numero on 09-10023.

• Suosittelen ostamaan apteekista Medi-Annox rasian.

Siihen voit ladata koko viikon lääkesatsin ja näet sitten helposti onko aamu/ilta lääke otettu.

• Simpsa

ajattelin minäkin.Olen muutenkin matkalla tänään aptekkiin =)

niin, ja olo on nyt ihan ok kun join paljon vettä ja söin.

• Simpsa kirjoitti:

ajattelin minäkin.Olen muutenkin matkalla tänään aptekkiin =)

niin, ja olo on nyt ihan ok kun join paljon vettä ja söin.

Meillä Rakas Vaimoni täyttää annostelijan ja tarkistaa aina, että olen myös lääkkeen ottanut.

Unohduksesta seuraa mahtava saarna:)))))

• jossuli

osta "annostelija" Apteekista. Niitä on nykyisin tosi kivankin ;) värisiä!

Itse otin kerran vahingossa tupla-annoksen, kun en myöskään muistanut lääkettä ottaneeni *huokaus* soitin myrkytystietokeskukseen ja kysyin ohjeita... onneksi ei ollut mitään vakavaa! Silloin käytinkin vain minimin Trileptal-lääkettä.

• HugoGrotius

Itse olen ottanut monta kertaa tupla-annoksen annostelijasta huolimatta tai unohtanut ottaa kokonaan. Juomisen takia kahden lääkkeiden ottamatta jättäminen tuntui todellakin vaikuttavan. Yksistä lääkkeistä en ole huomannut.

Yliannostukseen ei lienee ole hirvittävää vaaraa, ellei vasta kokeilu menossa... juo vaan paljon vettä, mahdollisesti kahvia ja odottaa, että sivuvaikutukset ohi. En tietenkään voi sanoa varmasti paljonko lääkkeitä syöt ja onko Sinulla kovin tarkkaa lääkkeiden ottaminen. Yleensä kukaan ei lienee aivan säännöllisesti pysty ottamaan lääkkeitä, kun elämä ei ole niin säännöllistä.

Annostelija auttaa muistamaan, itse en ainakaan olisi ollenkaan hajulla, että mitä pitää ottaa. Jos joku oikeasti popsii lääkkeitä suoraan purkista 30 vuotta, niin ihmettelen, että miten voisi muistaa, että on ottanut jo lääkkeen. Minä ainakin otan ne niin rutiininomaisesti, että en koskaan muista edes ottaneeni ja tarvittaessa tarkistan sen. Vieraissa paikoissa nuo rutiinit unohtuu ja pitää olla tarkka sitten, mutta siihen tottuu.

Eli: Eiköhän runsaan nesteen juominen ja syöminen laimenna lääkkeen vaikutusta tarpeeksi ja ei tietenkään pahaksi tee soittaa lääkärille, jos huolestuttaa. Yleislääkärit eivät kyllä yleensä tiedä, että mitä pitää tehdä, mutta voivat kyllä halutessa tai keretessään ottaa selvää, mutta oma lääkäri on paras apu. Tosin kesällä he ovat yleensä lomalla...

• timanttimies

lääkekaappiin

• Phys

Moi,

Kirjailin muutama päivä sitten Lamictalin yliannostuksen aiheuttamista oireista. Tai niin ainakin uskotaan, että oireet johtuivat yliannostuksesta.

Ennen Lamictalia söin mm. Trileptalia ja Tegretolia. Olen varma, että olen epähuomiossa syönyt molempia lääkkeitä tupla-annoksia. Missään vaiheessa en kuitenkaan huomannut yliannosten aiheuttaneen mitään mainittavia oireita.

Joka tapauksessa Lamictalin yliannostuksen jälkeen lääkkeiden otosta on tullut tietynlainen päivän "kohokohta" (olkaa huoleti, ei elämäni ihan oikeasti niin tylsää ole ;)), jonka muistan tehdä varmuudella ja vain kerran ajallaan.

-Phys-

• katja

oireita myöhemmin? Toivottavasti ei!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      3163
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1167
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1142
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1075
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      33
      1011
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    7. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      45
      847
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      831
    Aihe