Onko järkee olla..

Sanin

..'sairaaloisen' pihi, jos ei siihen ole 'pakkoa'?
Paljonko lopulta säästää, jos jättää esim. kupposellisen kahvia juomatta kahvilassa..
Lehden tilaamatta.. etsii "halvimman" bensan..
Ei nyt tule muita esimerkkejä, mutta niitä on, ja tiedän hyvätuloisia ihmisiä, jotka noin tekevät.
Ehkä juuri he ovatkin kaikki hyvätuloisia, siksi ihmettelen ;))

Sitten on ihmisiä jotka väittää, että vaikka lopettaa tupakoinnin, "ei niitä rahoja missään näy" ;)

19

970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tilaamatta jättämisellä kyllä säästää...sillä hinnalla saa jo monta kaffeekupposta...;)

      • ..'päivän lehteä' tarkoitin :)
        Olit kyllä oikeassa, että monta kahvia joisi senkin hinnalla.
        Ja netistä voi lueskella, mutta se on erilaista..
        Tottumusta varmasti paljon, että on aamukahvilla selattavaa.. :)


      • Sanin kirjoitti:

        ..'päivän lehteä' tarkoitin :)
        Olit kyllä oikeassa, että monta kahvia joisi senkin hinnalla.
        Ja netistä voi lueskella, mutta se on erilaista..
        Tottumusta varmasti paljon, että on aamukahvilla selattavaa.. :)

        päivän lehti se vasta maksaakin....:) Sitä tottumustahan se on...mitäs se muuten voi olla,kun ei tossa meidän lehdessä ole koskaan oikeen mitään kunnon lukemista....sarjakuvat vaan..;)


    • pihi?

      Onko pakko käyttää rahaa tarpeettomaksi kokemaansa vaikka rahaa sattuisi olemaankin?

      Ensimmäisen ja miljoonannen euron ostovoima on sama.
      Tosin ihmisten käyttäytyminen ei tue tätä tosiasiaa.
      Ilmenee jopa niin että tili-/eläkkeenmaksupäivän ostokset kohdistuvat kalliimpiin tuotteisiin. Jopa ruokaan.

      Jospa menot mitoittuvat todellisten, OMIEN tarpeiden mukaisesti eivätkä tulojen mukaan?

      • ..että toiset haluaa "palkita" itsensä tili, -eläkepäivänä pienellä luksuksella :)
        Ei varmastikaan ole pakko käyttää rahaa tarpeettomaksi kokemaansa.. Ja pahahan sitä on ulkopuolisen sanoa mitä kukakin pitää tarpeellisena, mitä turhana :)


    • Ellen

      nuukia, minä en ole koskaan osannut.

      Raha on pyöritettäväksi tarkoitettu,
      eletään nyt,
      Säästellään sitten joskus ;D

      • Käyttöä varten tarkoitettu; kun se elämäkin on tässä ja nyt :)


    • jotku hyvätuloiset on niitä kaikkein pihimpiä.

      • ..sopiva nicki sulla ;)
        Jokin aika sitte telkussa tuli jotain hyväntekeväisyysjuttua.
        Opiskelijat, yksinhuoltajat, eläkeläiset avaavat kukkaroaan keräyksiin helpommit kuin
        'vauraammat' ihmiset.
        Nämä ensinmainitut tietävät mitä on elää niukkudessa..


    • Ei luukuta

      Ei todella ole mitään järkeä pihistää kun ei tarvitse. Itseäni kuvottaa mielettömästi appi-vanhemmat, joilla ei todellakaan ole mitään tarvetta rahasta, mutta siitä huolimatta he luukuttavat yhteiskuntaa kaikissa mahdollisissa tilanteissa: verotuksessa yritettävät saada kaiken mahdollisen irti yhteiskunnalta; omista piharemonteista lähtien....kuvottavaa, kun täällä on todella myös ihmisiä, jotka todella tarvitsevat yhteiskunnalta apua. Omasta mielestään ovat sivistyneitä porvareita ja oikeutettuja ottamaan kaikki mitä porsaanreistä irti lähtee...Mielestäni tällaiset ihmiset ovat pahimpia yhteiskunnassa...Huomattavasti pahempia kuin ahdinkoon juotuneet "sossun asiakkaat", joita he halveksivat.

      • ..tulee heti mieleen sanonta "raha ei tee onnelliseksi". Mahtaako he olla..
        Ja tuo, että halveksii ahdingossa olevia ihmisiä;
        osoittaa jotain, sanat loppuu :(


    • niisku-myy46

      ja se ärsyttää >(

      Vai onko siinä just vitsi, että rikastumaan ei pääse, kun laskee joka centin.

      Olin aikoinaan erään kosmetiikka-yrityksen edustaja ja välitin tuotteita asiakkaille. Juuri ne, joilla oli sikaisot palkat laskivat vaihtorahatkin sentilleen takaisin. Kerran eräs hml kyllä antoi minulle ARMELIAIN ilmein 10 senttiä extraa. Vein kyllä tuotteet työpaikalle ja asioikseni...

      Tyhjänpäiväinen naukuminen ärsyttää. Juuri ne, jotka naukuvat, eivät todella ole rahapulaa nähneetkään. Ne, joilla on rahavaikeuksia, ovat hiljaa.

      • ..oli sanonta "pennissä on miljoonan alku"..?!
        Sekö lienee mottona näillä super-hyper piheillä ihmisillä? ;)


    • tuffe

      Ja paljonko loppujen lopuksi säästää kun lähtee vähän kauempaa hakemaan sitä halpakahvia, kuin että käy lähempää ostamassa sitä puolitoista euroa halvempaa..

      Itse vertailen kyllä hintoja kaupassa, otan yleensä hyllyn halvin vaihtoehto. Ja tuhlaan säästetyt roposet johonkin jonnin joutavaan :)) Toisaalta, ei mulla olisi varaa tuhlailla jos en jossain säästäisi :/

      • Ei mitenkään sinusta tietenkään, mutta muuten; kauan, siis tooosi kauan sitte oltiin kouluporukan kans' laivalla.
        Oma persoonansa oli tyttö, jolla oli laskin myymälässä mukana; hän laskeskeli eri tuotteiden kohdalla, onko edullisempaa maksaa kruunuilla vai markoilla ;))


      • tuffe
        Sanin kirjoitti:

        Ei mitenkään sinusta tietenkään, mutta muuten; kauan, siis tooosi kauan sitte oltiin kouluporukan kans' laivalla.
        Oma persoonansa oli tyttö, jolla oli laskin myymälässä mukana; hän laskeskeli eri tuotteiden kohdalla, onko edullisempaa maksaa kruunuilla vai markoilla ;))

        Hän on varmaan nyt sikarikas ;)) Vai joutuiko hän tuhlaamaan nekin pennit laskimen paristoihin :)


      • tuffe kirjoitti:

        Hän on varmaan nyt sikarikas ;)) Vai joutuiko hän tuhlaamaan nekin pennit laskimen paristoihin :)

        ..mennä "rikkaisiin naimisiin" ;))
        Vuosiin en ole hänestä kuullut..


    • on elämäntapa, minimalistisuus valinta. Jokapäiväisessä elämässä tulee eteen jatkuvasti tilanteita joissa joutuu valintojen eteen. Minulle kuluttamattomuus on haaste, kirppikset löytöretki. Marketista sitä tyydytystä ei saa.
      Pihiksi en tunnustaudu, kahvit juon jos kahvituttaa.

    • - niin missähän lienevät?
      Lopetin kahdeksan vuotta sitten - jos olisin päivittäin säästänyt parikymmentä mummonmarkkaa...

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe