Elikkäs, osaisikos joku kertoa että tehdäänkö suomessa ympärileikkauksia pojille? Ja jos ei tehdä niin missä nämä suomessa asuvat muslimit käyvät leikkauttamassa poikansa. Itse olen naimisissa arabilaisen miehen kanssa ja odotamme ensimmäistä lastamme. Viime viikolla saimme tietää että poika on tulossa, joten minua on ruvennut askarruttamaan kyseinen asia koska tiedän että se on vielä edessä. Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille ja palstan sefun haluan toivottaa lämpimästi tervetulleeksi, sinua on kaivattukkin täällä :). Ehkä nyt voin jopa ilolla lueskellakkin tätä palstaa. Hyvää kesän jatkoa kaikille!!
Pojan ympärileikkaus
26
8471
Vastaukset
- helppoa
ympärileikkauksia pojille tehdään suomessa ja on muutama muslimilääkäri ketkä tekevät niitä. jos asutte helsingisssä niin leikkaaja on helppo löytää mutta pääkaupunkiseudun ulkopuolelta en tiedä. jos miehesi on arabi niin varmasti saa tuttaviltaan selville. hinta on noin 150-250 euroa. leikkaus on paras tehdä 7 päivän ikäiselle. mitä myöhemmin sen vaikeampi
- leikaavat
siinä iässä arabit ja muslimit leikautavat myöhemmin ja minä olen leikkautunut poikani yksi-vuotiaana. En uskonnon takia vaan siksi että heidän puhtaus estää heidän tulevien vaimojen (naisten) saamasta kohdun kaulan syöpää.
- voi nostaa
leikaavat kirjoitti:
siinä iässä arabit ja muslimit leikautavat myöhemmin ja minä olen leikkautunut poikani yksi-vuotiaana. En uskonnon takia vaan siksi että heidän puhtaus estää heidän tulevien vaimojen (naisten) saamasta kohdun kaulan syöpää.
kanteen sinua vastaan! Syynä pienelle lapselle aiheutettu pysyvä ruumiinvamma!
Eikö lapsen silpominen ilman lääketieteellistä syytä ole mielestäsi moraalisesti arveluttavaa?
- menja
...tulee vähän mieleen koirien häntien typistys, joka sittemmin kiellettiin Suomessa.;)
Siitäkin käytiin aikoinaan Suomessa keskustelua moraaliselta pohjalta. Ja puolustajat väittivät, ettei niin pienillä koiranpennuilla ole tuntoaistia. Ja hännätön dobermanni näyttää niin kovin paljon komeammalta kuin hännällinen.
Sori, offtopiciksi meni.;)
Helle pehmentää aivot..:P - ???
menja kirjoitti:
...tulee vähän mieleen koirien häntien typistys, joka sittemmin kiellettiin Suomessa.;)
Siitäkin käytiin aikoinaan Suomessa keskustelua moraaliselta pohjalta. Ja puolustajat väittivät, ettei niin pienillä koiranpennuilla ole tuntoaistia. Ja hännätön dobermanni näyttää niin kovin paljon komeammalta kuin hännällinen.
Sori, offtopiciksi meni.;)
Helle pehmentää aivot..:PAmerikassahan ympärilaikataan pojat sen takia, että äidit pitävä ympärileikattua penistä kauniimpana. Myös se on kuulemma hygieniakysymys :)
Löydätte aiheesta varmasti lisätietoa netistä ja kirjoista. Itse luin tälläisen tutkimuksen. - ...minä vaan..
??? kirjoitti:
Amerikassahan ympärilaikataan pojat sen takia, että äidit pitävä ympärileikattua penistä kauniimpana. Myös se on kuulemma hygieniakysymys :)
Löydätte aiheesta varmasti lisätietoa netistä ja kirjoista. Itse luin tälläisen tutkimuksen.Itse kannatan poikien ympärileikkausta ihan hygieenisyyden takia. Ei siitä mitään haittaakaan ole. Tyttöjen ympärileikkaus ei kuitenkaan tulisi kysymykseenkään. Tämä on vain minun mielipide. :)
- eikö mitään haittaa?
...minä vaan.. kirjoitti:
Itse kannatan poikien ympärileikkausta ihan hygieenisyyden takia. Ei siitä mitään haittaakaan ole. Tyttöjen ympärileikkaus ei kuitenkaan tulisi kysymykseenkään. Tämä on vain minun mielipide. :)
Siitäkö ei ole mitään haittaa??????? Tutustupa muutamiin lääketieteen kirjoituksiin ennen kuin lauot kommentteja jotka eivät pidä paikkansa. Tuntoherkkyys kärsii ratkaisevasti. Lastenkirurgien mielipide on, että leikkausta ei pidä tehdä kuin lääketieteellisin hyvin tarkoin perustein (on vain yksi tila joka vaatii leikkausta). Ps. Oma kokemukseni on, tuntoherkkyys kärsii, poikasi ei tule aikuisena nauttimaan seksuaalisesti kovinkaan paljoa.
- kuis
muut traumaattiset kokemukset? Esimerkkinä mainittakoon suomalaisten tapa viedä pieniäkin lapsia kuumaan huoneeseen ja piiskata siellä. Saunaksi sanovat. Jos ei siitä lapselle traumoja tule niin ei sitten mistään.
- älä silvo lastasi
Lue vaikka tuosta ensin leikkauksen haitat:
Ympärileikkaus altistaa väkivaltaisuudelle, siksi jenkit,juutalaiset ja muslimit on niin sotaisia.
"Contribute to later aggressive, violent, and/or suicidal behaviour"
http://www.cirp.org/library/psych/
Sodan lopettamiseksi on siis ratkaisu:
http://www.circumstitions.com/Restore.html
http://www.norm.org/
http://foreskinrestorationchat.info/
http://www.iomfats.org/resources/restoring/
http://www.tugahoy.com/- keksit
Mitään näin pöljää selitystä en ollutkaan vielä kuullut: Ympärileikkaus altistaa väkivaltaisuudelle.
- valistajasi
keksit kirjoitti:
Mitään näin pöljää selitystä en ollutkaan vielä kuullut: Ympärileikkaus altistaa väkivaltaisuudelle.
Rhinehart has documented posttraumatic stress disorder resulting from the perinatal trauma of circumcision in middle-aged males.46 substantial evidence that perinatal trauma15,31,43,44,45,47,50,55 and/or deprivation of pleasure7,18 contribute to later aggressive, violent, and/or suicidal behaviour.
ja tämä oli lainaus sivulta: http://www.cirp.org/library/psych/
Asiaa on tutkittu, ja kyllä varhainen traumaattinen kokemus, ympärileikkaus altistaa myös väkivallalle.
Tärkeämpänä kuitenkin pidän sitä, että peniksen tuntoherkkyys alenee voimakkaasti leikkauksen seurauksena. - tunnettu tosiasia
valistajasi kirjoitti:
Rhinehart has documented posttraumatic stress disorder resulting from the perinatal trauma of circumcision in middle-aged males.46 substantial evidence that perinatal trauma15,31,43,44,45,47,50,55 and/or deprivation of pleasure7,18 contribute to later aggressive, violent, and/or suicidal behaviour.
Asiaa on tutkittu, ja kyllä varhainen traumaattinen kokemus, ympärileikkaus altistaa myös väkivallalle.
Tärkeämpänä kuitenkin pidän sitä, että peniksen tuntoherkkyys alenee voimakkaasti leikkauksen seurauksena.että raiskaajat ovat muita useammin ympärileikattuja. Kun itsetyytydys on vaikeaa, niin seksuaaliset himot purkautuvat helpommin raiskauksena!
- myötä
valistajasi kirjoitti:
Tärkeämpänä kuitenkin pidän sitä, että peniksen tuntoherkkyys alenee voimakkaasti leikkauksen seurauksena.Ja sen myötä naisten nautinto, kun miehet kestää pitempään. Ilmankos ympärileikattujen miesten naiset on onnellisempia.
- MitäIhmettä?
Et voi tosissas väittää että ympärileikkaaminen on syy jenkkien, juutalaisten ja muslimien väkivaltaisuuteen!!?! xD Noh nythän ne sodan syyt sit keksittiinkin...Älkää ympärileikatko poikianne niin maailmassa ei olisi sotia....Just näin....
- PirjoK
Mieheni on ainakin ylpeä ympärileikatusta kalustaan ja minuakin se miellyttää =o)
- joku tolkku
Etkö voisi ajatella asiaa lapsesi kannalta ETKÄ ITSESI JA MIEHESI.Eikö lapsellasi ole oikeutta päättää itse asiasta kun hän kasvaa isoksi ja on päätöskykyinen ja ymmärtää.Kuinka olet selittänyt asian itsellesi että mielestäsi on oikeus silpoa puolustuskyvytön lapsi.Ajattele edes siltä kannalta, että esinahka suojaa tulehduksilta.
- esinahka
Esinahka nimenomaan altistaa tulehduksille. Virtsatietulehduksen ja esim. hivin aiheuttavat bakteerit ja virukset muhivat paljon helpommin esinahkan alla. Naisille tämä tarkoittaa esim. miesten bakteerien aiheuttaman kohdunkaulantulehduksen ja -syövän lisääntymistä. Vaikka vehjettään kuinka usein pesisi, ei sitä voi saada esinahan alta pysymään yhtä puhtaana kuin esinahatonta.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että nuo asiat kuuluisi jokaisen itse päättää. Jos välttämättä haluaa leikata lapsensa ennen murrosikää, kannattaisi odottaa ainakin sinne saakka ja kysyä lapselta itseltään. On aika anteeksiantamatonta leikata puolustuskyvyttömiä vastasyntyneitä, mistäs sitä edes voi tietää mitä uskontoa lapsi haluaa isompana harjoittaa, puhumattakaan sitä haluaako hän vehkeensä ympärileikatuksi vai ei. - tok tok
esinahka kirjoitti:
Esinahka nimenomaan altistaa tulehduksille. Virtsatietulehduksen ja esim. hivin aiheuttavat bakteerit ja virukset muhivat paljon helpommin esinahkan alla. Naisille tämä tarkoittaa esim. miesten bakteerien aiheuttaman kohdunkaulantulehduksen ja -syövän lisääntymistä. Vaikka vehjettään kuinka usein pesisi, ei sitä voi saada esinahan alta pysymään yhtä puhtaana kuin esinahatonta.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että nuo asiat kuuluisi jokaisen itse päättää. Jos välttämättä haluaa leikata lapsensa ennen murrosikää, kannattaisi odottaa ainakin sinne saakka ja kysyä lapselta itseltään. On aika anteeksiantamatonta leikata puolustuskyvyttömiä vastasyntyneitä, mistäs sitä edes voi tietää mitä uskontoa lapsi haluaa isompana harjoittaa, puhumattakaan sitä haluaako hän vehkeensä ympärileikatuksi vai ei.Nimimerkistä päätellen tiedät jotkut asiat paremmin. No ei se mitään.Aina oppii uutta.
Enpä ole asiantuntija, kun en omista kyseistä nahkaa. Olen nimittäin nainen.Heissuli vei!!!
- tjurppiin
missään nimessä et sinä siitä hyödy etkä kärsi mutta poikasi.sairasta touhua jumalan luomaa ei saa rikkoa ootpa mikä uskon akka hyvänsä.
- kohta nahaton
26.9.2012 klo 12 leikkaus!
- Lapsen oikeus
Varmaan kerrot sitten aikanaan pojallesi TOTUUDEN minkä vuoksi TODELLISUUDESSA leikkautit pojan esinahan pois. Voi olla, että syyt: hygienia tai naisen kohdunkaulan syövän välttäminen ihan riitä mikäli poika saa normaalin sivistyneen kasvatuksen sekä yleistiedot tulevista kouluistaan. Olet itse myös saanut todennäköisesti hyvän yleissivistyksen ja tiedot koulutuksista sekä EETTISEN ajattelutavan. Oletkohan ihan rehellinen loppujen lopuksi itsellesi että olet valmis silpomaan OMAN lapsesi miehesi kultturin tai uskonnon takia. Luulisi sinun ÄITINÄ tarkemmin miettivän näitä asioita eettiseltä kannalta koska olet Suomalainen ja aivan erillaisesta kulttuuri/uskonto kasvatukset saanut. Olet avioitunut eri kultturitaustaisen miehen kanssa ja KUMMANKIN vanhemman vastuu on siinä mielessä antaa lapselle kummankin kulttuurin tietämystä hyvässä mielessä mikä ei loukkaa ihmisoikeuksia. Siinä vaiheessa kun lapsi on kasvanut täysi-ikäiseksi on hänellä enemmän maailmankatsomusta ja viisautta valita ihan itse ja PÄÄTTÄÄ mitä tekee esim. omalle keholleen tai uskomuksilleen. Ihmettelen suuresti sinua nykykasvatuksen saaneena Suomalaisena, että annat omalle lapsellesi vain YHDEN mahdollisuuden kasvaa YHDEN kulttuurin mukaisesti--> miehesi kulttuurin mukaisesti vaikka lapsella olisi mahdollisuus olla paljon rikkaampi kahden kulttuurin mukaisesti.
Toivon, että mietit vielä kerran asiaa hyvin tarkasti ja luulisi miehesi olevan myös hieman kansainvälisempi ja avarakasvoisempi koska on mennyt naimisiin eri kulttuuritaustaisen naisen kanssa ettei voi lapsen takia vaatia pelkästään omaa kulttuuriaan. Vielä kun todennäköisesti asutte täällä Suomessa. Vanha sanonta on: koira ei karvoistaan pääse ja se pätee myös sinuun kun olet syntynyt Suomalaisena. Itsepetosta on lähteä radikaalisti hylkäämään omat taustansa, juurensa koska tulet vääjäämättä viimeistään kuolinvuotteellasi palaamaan juurillesi. Et pysty sydämessäsi lopullisesti ikinä hylkimään kasvatustasi tasaarvoisena, demokraattisena,itsemäärämisoikeisena ihmisenä mihin meidät nykyajan suomalaiset on kasvatettu kansalaisina. Lastasi kohtaan on oikein, että hän saa periä myös näistä kulttuureista HYVÄT puolet.Muista että puolet juurista tulee sinulta.Hänellä on myös OIKEUS oman identiteetin takia omaksua ja tietää ensin asioista ennen vaikuttavia päätöksiä . Voin vain sanoa, että jos et pidä lapsesi puolia radikaalisissa ratkaisussa niin sydämmessäsi tulet kantamaan syyllisyyttä yksioikoisista valinnoista aina. Ja lapsesi tulee kärsimään aina niistä tavalla tai toisella. - Foreskinboy123
Esinahan poiston sedällemme aiheuttamien ongelmien vuoksi minun ahdas esinahkani korjattiin aikoinaan venyttämällä ja serkulla pidennettiin esinahan terskaan kiinnittävää jännettä. Olemme onnellisia ettei meistä tehty moniongelmaista silpomulkkua, kuten sedästämme tehtiin vaan nuoremmalta sukupolvelta korjataan kaikilla muilla mahdollisilla keinoilla eikä silvota.
- just me
Siis oikeesti, jos ette osa/halua vastata kysymykseen älkää kirjoitaako mitään. Tässä oli kyse poikien yl, ei tytöjen. On niitä muitaki tapoja silpoo lapsia; lävistykset joka paikassa esim., eikä kukaan puuttuu niihin vaikka kuin rumia olisivat, kun vanhemaat on antaneet luvan. Just joo. Mieheni on ympärileikattu(hygieniasyystä) , eikä tunnossa ja seksissa ole todellakin vika.
- TEE ILMOITUS!!!!!!!
Mitenkäs nämä "hygieniasyyt" pitäisi tulkita lasten silpomisen kohdalla? Tulee ihan pakostakin mieleen erinäisten uskonnollisten yhteisöjen aivopesu-hygieniat....
Vinkki: Suomessa lapsen vanhemmat on samanarvoisessa asemassa. JOS lapsen äiti tai isä ei halua silvotuttaa lapsiaan, niin siihen EI tarvitse alistua. Mikäli toinen vanhemmista, tai joku sukulainen, uskonnollinen yhteisö, tms aikoo silvotuttaa lapsesi, voit AINA TEHDÄ ASIASTA LASTENSUOJELUILMOITUKSEN & RIKOSILMOITUKSEN LAITTOMASTA UHKAUKSESTA. Lapseen kohdistuva väkivallan uhka on vakavasti otettava rikos & lastensuojeluasia, johon viranomaiset kyllä oikeasti puuttuu, JOS siitä vaan ilmoitetaan.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomessa on meneillään boomereiden kosto
1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä1423534Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?
Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri2162423IPCC romahtaa
Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Ilmastohourimoinnin tukijalka myöntää, ettei mitään ilmastokatastrofia olekaan. Eikös tääl692410Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al922250Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/21730- 1601694
Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1211504Perussuomalaisten onnistunut vappumarssi nostaa kannatusta
Rauhanmarssilla olleiden kimppuun hyökänneiden vassareiden kannatus sen sijaan romahtaa. Kaikki näyttää hyvältä vuoden161250Pelolla pakottaminen
Kristinusko on tuovinaan valoa ja toivoa, mutta ensin pitää olla pimeyttä ja toivottomutta jotta joku valoa ja toivoa ha6241086- 1201080