Mitä onnellisuus on?

Jairzinho

Moni ihminen kysyy itseltään ja muilta, mitä on onni, mitä on onnellisuus?

Se on mielestäni hyvin yksilöllinen kokemus, ihmisen tulisi tietää, mitkä ovat hänen omat arvonsa ja mikä juuri hänelle on tärkeää?

Kun pääsee elämässään toteuttamaan ja antamaan aikaa itselleen tärkeille asioille, niin voi olla varma, että on lähempänä onnea.

Joillekin onni on hyvät ihmissuhteet, toiselle materia. Kaikille meillä on omat onnenlähteet. Kannattaa tehdä itsensä onnelliseksi, koska vain onnellinen ihminen voi jakaa onnea ja tehdä lähimmäisensä myös onnelliseksi.

Mikä tekee sinut onnelliseksi?

nimim. Ai äm häppimän:-)))

19

2914

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnellinen ..

      kun saan olla omissa oloissani eikä tulee paskaa silmille miltään suunnalta

      • happiness

        Samaa mieltä.

        Itse tulen onnelliseksi myös matkustelusta ja eri kulttuureihin tutustumisesta.


    • pantse7

      Terveenä pysyminen, mukavien ihmisten ympäröivänä eläminen ja mielellään työpaikka josta pitää ovat asioita jotka helposti tekee ihmisen onnelliseksi. Perhe-elämä voi olla joko rasittavaa tai ihanaa, yleensä jotain siitä välistä... Hyvä talous (raha) ei tee onnelliseksi mutta se voi estää onnettomuutta. :) Riippumattomuus ja toisten ihmisten auttaminen tekee minut onnelliseksi koska tiedän että moni kokee stressiä melkein päivittäin ja jos mahdollista heitä kannattaa auttaa. Samoilla vesillä seilaamme kaikki.

      • 5 lasta + minä

        niin mitä se onnelisuus oikein on?? Kai se tulee omasta itsestä tai sit ei. Mulle se merkitsee lapsia, koska olen oppinut nyt, että oikestaan he ovat mun oikeita ystäviä eikä kukaan muu. Olen kokenut, että naiset ovat selkään puukottajia ja noita-akkoja. Miten kateellisia, huh, huh. Itse olen erillainen ja sen opetan myös omille lapselleni. Jos joku mättää niin siitä pitää pystyä puhumaan, sellaista ystävyyttä arvostan. On myös huonoja mies kokemuksia ihan lapsuudesta lähtien , joten en kuitenkaan ajattelle et kaikki miehet on samanlaisia. Kai niitä löytyy hyviäkin. Ainoa asia mikä mua ottaa päähän et mistä nää kaikki kusipäät tuleekin mun elämään? Miehet ja ystävät?


      • 5 lasta + minä kirjoitti:

        niin mitä se onnelisuus oikein on?? Kai se tulee omasta itsestä tai sit ei. Mulle se merkitsee lapsia, koska olen oppinut nyt, että oikestaan he ovat mun oikeita ystäviä eikä kukaan muu. Olen kokenut, että naiset ovat selkään puukottajia ja noita-akkoja. Miten kateellisia, huh, huh. Itse olen erillainen ja sen opetan myös omille lapselleni. Jos joku mättää niin siitä pitää pystyä puhumaan, sellaista ystävyyttä arvostan. On myös huonoja mies kokemuksia ihan lapsuudesta lähtien , joten en kuitenkaan ajattelle et kaikki miehet on samanlaisia. Kai niitä löytyy hyviäkin. Ainoa asia mikä mua ottaa päähän et mistä nää kaikki kusipäät tuleekin mun elämään? Miehet ja ystävät?

        jos teet väärän valinnan kärsit siitä ehkä koko loppuelämän


    • woogy

      Onneni on olla Herraa lähellä.

      Se on ainoa varma ja ikuinen onnenlähde, joka jatkuu kuoleman jälkeen elämänä.

      Jokaiselle annetaan mahdollisuus tähän hommaan, nimittäin Hän kutsuu jokaista luokseen. Kun hän kutsuu sinua, niin huomaat sen sillan että kiinnostut suunnattomasti elämän tarkoituksesta että mikä se on. Alat etsiä elämän tarkoitusta, ja vain Jeesukseen uskomalla saat levon ja onnen. Muutoin jatkat etsintää asiasta toiseen, uskonnosta toiseen, eikä sielusi saa rauhaa.

      Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen.

      1.Moos.26-27 ps. 73:28

      • tyytttö

        hei toi oli tosi hyvin sanottu. :) mun piti kanssa sanoo jotain tohon tyylin mutta en löytänyt sanoja. kivasti siitä laulusta; "onneni on olla Herraa lähellä, turvata voin yksin Jumalaan."


    • ruusunnuppu

      "Like gravity like love,
      you get up after you fall
      like gravity like love
      I`m not afraid anymore"

      ... Poets Of The Fall ...


      "Without you I am nothing at all
      and Life has the face of a morbid game
      with you nothing is impossible
      it all seems to fit the frame."


      ... Poets Of the Fall ...

    • tietoisuutta

      Ajattelemaan opettelua

      • ja unelmien toteutumista

        ...ja kun sitten pään sisällä kaikki "natsaa" hyvin, on tasapainossa asioiden kanssa, voi lähteä toteuttamaan haaveitaan ja unelmiaan. On onnellisuutta voida ylläpitää mielikuvia, uskoa niihin ja tavoitella niitä, ja elää niitä todeksi rakastamansa/rakastamiensa ihmisten kanssa.


    • -Siivekäs-

      Onnellisuus on tyytyväisyyttä nykyhetkeen ja luottamusta tulevaan.

      • Onnellisuus

        Onnellisuus on todellisten asioitten hyväksymistä.


      • Epä-Jaska
        Onnellisuus kirjoitti:

        Onnellisuus on todellisten asioitten hyväksymistä.

        Onnellisuutta ei ole se, että ajellaan avobemarilla kulosaareen omalle loistohuvilalle parikymppinen playboy-blondi kainalossa (ainakaan itse en määrittele onnellisuutta materiana).

        Onnellisuutta ei pidä tavoitella, se pitää saavuttaa. Se syntyy eri asioiden tekemisen tuloksena. Se syntyy itselle helposti jos on hyvä tukiverkosto (perhe ja ystäviä joille voi oikeasti puhua luottamuksellisesti) ja terveys kunnossa. Tulen onnelliseksi kun voin rehellisellä työllä tienata rahaa, jolla tulen toimeen (rahaa ei silti tarvitse olla loputtomiin, siitäkin seuraisi mahdollisesti vain harmia). Tulen onnelliseksi kun voin haaveilla huoltamon pullakahveista ja myöhemmin käydä nauttimassa ne.

        Valitettavasti vain elämäntilanne on tällä hetkellä sellainen, joka ei mahdollista onnellisuuden määrän olevan kovin korkea. Sen takia teenkin vain kovasti töitä kaiken mahdollisen eteen (tottakai pitää osata myös rentoutua ja levätä) ja elän toivossa, että jatkossa asiat voivat vielä olla paremmin.


      • tuo onnen
        Onnellisuus kirjoitti:

        Onnellisuus on todellisten asioitten hyväksymistä.

        ...mutta kaikkea sitä, mitä todellisuus sisältää, ei tarvitse eikä aina voi hyväksyä. Voihan olla, ja onkin niin, että onnellisuuden kokemus tulee vasta sitten, kun elämän järjestää osaltaan niin, että se on rehellisesti sitä, mitä arvostaa. Ja onnellisuutta osaa tuolloin pitää arvossa, ja vaalia sitä.


      • olotilasta
        Epä-Jaska kirjoitti:

        Onnellisuutta ei ole se, että ajellaan avobemarilla kulosaareen omalle loistohuvilalle parikymppinen playboy-blondi kainalossa (ainakaan itse en määrittele onnellisuutta materiana).

        Onnellisuutta ei pidä tavoitella, se pitää saavuttaa. Se syntyy eri asioiden tekemisen tuloksena. Se syntyy itselle helposti jos on hyvä tukiverkosto (perhe ja ystäviä joille voi oikeasti puhua luottamuksellisesti) ja terveys kunnossa. Tulen onnelliseksi kun voin rehellisellä työllä tienata rahaa, jolla tulen toimeen (rahaa ei silti tarvitse olla loputtomiin, siitäkin seuraisi mahdollisesti vain harmia). Tulen onnelliseksi kun voin haaveilla huoltamon pullakahveista ja myöhemmin käydä nauttimassa ne.

        Valitettavasti vain elämäntilanne on tällä hetkellä sellainen, joka ei mahdollista onnellisuuden määrän olevan kovin korkea. Sen takia teenkin vain kovasti töitä kaiken mahdollisen eteen (tottakai pitää osata myös rentoutua ja levätä) ja elän toivossa, että jatkossa asiat voivat vielä olla paremmin.

        Onni voi jollekulle merkitä ulkoisia asioita, ja se heille suotakoon. Mutta toivoisi silti, että myös tuossa esim.tapauksessa elämän arvot kaikkinensa olisivat muutoinkin koossa, ja elämä ei keskittyisi näyttelemiseen, sillä silloin onnellisuudesta ei liene voi puhua. (huom. kaunis nainen ei ole materiaa)..-käsitin kai väärin... :)

        Mielestäni onnen tulisi olla kaikkien elollisten "olioiden" saavutettavissa, ja sitä kai me kaikki jollain tapaa myös tavoittelemme, eikä kai siinä mitään vahingollista ole? Onneenhan mielletään kaikki positiivinen tekeminen ja oleminen, ja ei pelkästään itseä, vaan myös toista ihmistä kohtaan.
        Ilman Toivoa ei voine onnea saavuttaa.


    • tulee

      Varsinkin talla hetkella kun ei ole muslimeja lahella.

    • Onnellisuuden ydin

      Lähimmät ihmissuhteet määrittävät onnellisuudesta paljon. Kun on rakastavia ihmissuhteita ainakin muutama, niin kaikki on hyvin varsinkin jos kaikista lähimmät ihmiset ovat niitä parhaimpia ja rakastettavimpia/rakastavimpia. =)

      Jos onnellisuus pitäisi kiteyttää yhteen sanaan niin se olisi varmaankin rakkaus. =)

      Kristittyjä on helppo ymmärtää kun ajattelee Jumalasta seuraavalla tavalla: Jumala on rakkaus.

      Muslimeja on helppo ymmärtää kun ajattelee näin: Allah on rakastava.

      Kun ajattelee, että monien asioiden takana piilee rakkaus niin niitä on helpompi ymmärtää. Jokaiselle ihmiselle soisi yhden rakkaan ystävän, sen minä antaisin ilo mielin kaikille ihmisille jos pystyisin! =)

      • ollaan

        Rakkaus- se on kaiken Ydin. :)


    • Isän_prinsessa

      Olen onnellinen, kun:

      -omatuntoni on puhdas
      -en pelkää
      -en murehdi (vaikka olisikin aihetta)
      -sielulla on suloinen rauha

      -saan rakkautta
      -saan tehdä, sanoa tai ajatella hyvää ja totta
      -kun olen kiitollinen kaikesta hyvästä elämässäni
      -saan antaa ystävälle kauniin lahjan

      -kun on aitoja hetkiä läheisten kanssa
      -kun voitan neg. luonnettani kärsivällisyydellä ym.
      -kun Jumala osoittaa taas kerran johdatustaan, turvaansa ja rakkauttansa juuri minulle
      -kun yksikin sielu pelastuu taivaaseen

      -kun joku on oikeista asioista onnellinen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      205
      8317
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4708
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2270
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2158
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1845
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1756
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe