Hauaisin oppia tuntemaan Jeesuksen

V. Terranova

Haluaisin oppia tuntemaan Jeesuksen.
Jumalaan minulla on jo kontakti.

22

1101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      No mihin sinä jeesusta enään tarviit?

      • V. Terranova

        Olisi vähän konkreettisempi ote asiaan. Ikäänkuin kaveri ja esimerkki.


      • ...
        V. Terranova kirjoitti:

        Olisi vähän konkreettisempi ote asiaan. Ikäänkuin kaveri ja esimerkki.

        Ahaa.ok. Niin minäkin halusaisin oppia tuntemaan:) Toivotaan että joku fiksu osaa vastata


      • V. Terranova
        ... kirjoitti:

        Ahaa.ok. Niin minäkin halusaisin oppia tuntemaan:) Toivotaan että joku fiksu osaa vastata

        Jep, jäädään kuulolle :) Onhan niitä fiksuja(kin) ihmisiä.


      • etsimaan
        ... kirjoitti:

        Ahaa.ok. Niin minäkin halusaisin oppia tuntemaan:) Toivotaan että joku fiksu osaa vastata

        Rauhanyhdistyksen seuroista.


    • paikanetsijä

      sieltä Hänen persoonansa avautuu sitten kun on sen aika - Jumala meillä on kaikilla päässämme syntymastä niin pakanoilla kuin kristityillä ym.

      • V. Terranova

        Olen lukenut, mutta ei oikein tule lähemmäksi. Kaikki olen ymmärtänyt, mutta jotenkin ei konkretisoidu. Olisiko muut lukemista? Yöllä rukoilen paljon ja minusta tuntuu, että Jeesus on muuttanut luokseni asumaan, mutta en saa hänestä otetta.


    • Hieno tavoite sinulla :) Samaa olen itsekin tavoitellut. Eikö olisi hienoa kun voisi sanoa niin kuin Paavali, "minä tunnen hänet, johon minä uskon"?

      Minä en ala tässä antamaan mitään neuvoja ylhäältä päin, sen verran paljon on minullakin vielä oppimista. Rukoilen kuitenkin sinulle voimaa etsiä Jumalaa kaikesta sydämestäsi, sillä silloin Hän ilmaisee itsensä sinulle.

      • V. Terranova

        Kiitos myötäelämsestä ja rukouksista. Itsekin olen paljon rukoillut ja rukouselämäni toimii .Kaipaan vain niin Jeesusken läsnäoloa. Millon hän tulee?


      • V. Terranova kirjoitti:

        Kiitos myötäelämsestä ja rukouksista. Itsekin olen paljon rukoillut ja rukouselämäni toimii .Kaipaan vain niin Jeesusken läsnäoloa. Millon hän tulee?

        Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen sisälle hänen luokseen ja aterioin hänen kanssaan ja hän minun kanssani. Ilm.3:20

        Nyt on sopiva aika, nyt on pelastuksen päivä. 2 Kor.6:2

        Kyllä Jeesus, tahdon ottaa sinut sydämeeni asumaan. Kiitos, että kannoit syntini Golgatalle. Tule Herra Jeesus! Tahdon seurata sinua Isän tykö. Aamen!


      • kuten edellinen
        purje kirjoitti:

        Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen sisälle hänen luokseen ja aterioin hänen kanssaan ja hän minun kanssani. Ilm.3:20

        Nyt on sopiva aika, nyt on pelastuksen päivä. 2 Kor.6:2

        Kyllä Jeesus, tahdon ottaa sinut sydämeeni asumaan. Kiitos, että kannoit syntini Golgatalle. Tule Herra Jeesus! Tahdon seurata sinua Isän tykö. Aamen!

        ja Pyydä Pyhän Hengen kosketusta elämääsi,niin tulet saamaan kun Herran tahto on.
        Itse on turha yrittää valkoiset rystyset ristissä,vaan kärsivällisesti uskoen ja luottaen.
        Mutta muista,että USKO ei ole pelkkää tunnetta,se on myös lapsenuskoa ja tahto pysyä poissa synnin teiltä...
        olen saanut täyttyä Pyhällä hengellä vasta kolmen vuoden uskossa olemisen jälkeen,mutta en koe hengen läsnäoloa koko ajan,vaikka rauha sydämessä onkin.
        meidän pitää muistaa myös olla elävän veden virtoina muille ihmisille ettemme halkea haluun saada pyhää henkeä vain itsellemme.
        Jeesus kuulee rukoukset ja vastaa ajallaan,mutta haluaa myös,että Häntä myös rakastetaan,kuten Hän rakastaa meitä,syntisiäkin.siunausta.


      • V. Terranova
        purje kirjoitti:

        Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen sisälle hänen luokseen ja aterioin hänen kanssaan ja hän minun kanssani. Ilm.3:20

        Nyt on sopiva aika, nyt on pelastuksen päivä. 2 Kor.6:2

        Kyllä Jeesus, tahdon ottaa sinut sydämeeni asumaan. Kiitos, että kannoit syntini Golgatalle. Tule Herra Jeesus! Tahdon seurata sinua Isän tykö. Aamen!

        Kun muutin tähän nykyiseen asuntooni n. 2 kk. sitten, rukoilin Jumalaa ja Jeesusta, että Jeesus muuttaisi luokseni uuteen, kauniiseen kotiini. Minusta tuntui, että Jeesus muuti luokseni ja on täällä kanssasi. Kodissani on rauha ja se on siisti ja kaikin puolin elämän kotonani on harmoonsta. Olenko hullu?

        Nyt haluaisin oppia tuntemaan Jeesusta ja häntä henkilönä enemmän ninkuin Hän Raamatussa kuvataan. Tunnen Hänen spirituaalisen läsnäolonsa kyllä. Mutta jotenkin en ...tunne häntä. Hän on niin suuri.


      • sinua Sanassaan
        V. Terranova kirjoitti:

        Kun muutin tähän nykyiseen asuntooni n. 2 kk. sitten, rukoilin Jumalaa ja Jeesusta, että Jeesus muuttaisi luokseni uuteen, kauniiseen kotiini. Minusta tuntui, että Jeesus muuti luokseni ja on täällä kanssasi. Kodissani on rauha ja se on siisti ja kaikin puolin elämän kotonani on harmoonsta. Olenko hullu?

        Nyt haluaisin oppia tuntemaan Jeesusta ja häntä henkilönä enemmän ninkuin Hän Raamatussa kuvataan. Tunnen Hänen spirituaalisen läsnäolonsa kyllä. Mutta jotenkin en ...tunne häntä. Hän on niin suuri.

        ja Hengessään,kaikkea ei saa kerralla,muuten lasku olisi yhtä nopea kuin nousu,
        Elämän koulua Jeesus opettaa,Hän valmistaa minuakin tehtävään,ja kunkuulin siitä profetian niin ymmärsin miksi elämäni on sellainen kuin on,eikämikään easy,vaan aikamoista pyöritystä!


      • omaa mielipidettä
        V. Terranova kirjoitti:

        Kun muutin tähän nykyiseen asuntooni n. 2 kk. sitten, rukoilin Jumalaa ja Jeesusta, että Jeesus muuttaisi luokseni uuteen, kauniiseen kotiini. Minusta tuntui, että Jeesus muuti luokseni ja on täällä kanssasi. Kodissani on rauha ja se on siisti ja kaikin puolin elämän kotonani on harmoonsta. Olenko hullu?

        Nyt haluaisin oppia tuntemaan Jeesusta ja häntä henkilönä enemmän ninkuin Hän Raamatussa kuvataan. Tunnen Hänen spirituaalisen läsnäolonsa kyllä. Mutta jotenkin en ...tunne häntä. Hän on niin suuri.

        Varauksella: en ole varma ymmärsinkö tekstisi oikein. En tiedä mikä huru-ukko itsekään olen mutta tässä jotain itsekoettua..

        - En usko että Jeesuksesta voi saada "kiinni", Jumalan ja Jeesuksen kanssa oleminen ja tutustuminen on enemmänkin "haistelua" tai "likoamista", (sori typerät termit kun yrittää kuvata jotain kuvaamatonta :P ) olet hänen läsnäolossaan, et siis voi ottaa kiinni hänestä, liikutella tai manipuloida häntä tms.

        Kulttuurissamme usein asioita pyritään kontrolloimaan, tietämällä niistä paljon ja vaikuttamalla niihin. Jumalan kanssa pitäisi opetella toisenlaiset konseptit. Hän ON (Raamatussa Jumalan nimi on JHWH = "minä olen" - vapaasti tulkittuna "hän joka ON" - "Olevainen") läsnä, luota siihen. Uskon tämänlaisen lepäävän luottamuksen olevan avain häneen tutustumiseen.

        Vertauskuvana voisin sanoa että elämäsi on kuin lautta, jolla purjehdit meressä (Jumala). Kun haluat kuunnella meren ääntä ja nauttia siitä, ei sinun tarvitse sitä mistään saalistaa, se kun on jo kaikkialla ympärilläsi. Senkun rauhoitut ja nautit meren tuoksusta ja äänistä.

        Jeesuksen tuntemista opettaa parhaiten hän itse. Hyviä hetkiä hänen seurassaan =)


      • V. Terranova kirjoitti:

        Kun muutin tähän nykyiseen asuntooni n. 2 kk. sitten, rukoilin Jumalaa ja Jeesusta, että Jeesus muuttaisi luokseni uuteen, kauniiseen kotiini. Minusta tuntui, että Jeesus muuti luokseni ja on täällä kanssasi. Kodissani on rauha ja se on siisti ja kaikin puolin elämän kotonani on harmoonsta. Olenko hullu?

        Nyt haluaisin oppia tuntemaan Jeesusta ja häntä henkilönä enemmän ninkuin Hän Raamatussa kuvataan. Tunnen Hänen spirituaalisen läsnäolonsa kyllä. Mutta jotenkin en ...tunne häntä. Hän on niin suuri.

        Kun uskot Jeesukseen,niin hän on luvannut sinulle auttajan, Pyhän Hengen. " Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."
        Joh.14:26

        Pyydä Pyhää Henkeä auttamaan aina, kun luet Raamattua, sillä tavalla Sana tulee sinulle eläväksi ja saat tuoretta ruokaa päivittäin. Ensin se on maitoruokaa, mutta muuttuu ajastaan ruisleiväksi. " Janotkaa niin kuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, jotta sen avulla kasvaisitte pelastukseen, jos kerran olette maistaneet, että Herra on hyvä."
        1Piet.2:2-3

        Jeesus vastasi hänelle:" Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen." Joh.14:23

        Jeesus on uskollinen. Hän ei jätä eikä hylkää sinua. Hepr.13:5


    • Nähtävästi ei vielä ole Jumalan kontaktia, koska Jeesus ja Jumala ovat sama asia. Jumala on kolmiyhteinen. Jeesuksen opit tuntemaan siten, että luet monta kertaa Pyhän Raamatun Uuden Testamentin. Jeesuksen nimen ja veren kautta saadaan synnit pyytämällä anteeksi. Jeesuksessa on armo. Tässä kaksi asiaa. Jeesus näyttää millainen Jumala on. ELi jos tuntee Jeesuksen tuntee Jumalan. Jos tuntee Jumalan tuntee myös Jeesuksen. Jeesus on siis välimies, jonka kautta on pelastuminen taivaaseen ja täten helvetiltä välttyminen Jeesukseen uskoville. Pyhä Henki on se oikea yhteyskanava. Mutta kyllä sinä voit rukoilla esim Isä Meidän, joka olet taivaissa... esimerkin mukaisesti.

      Tarkista tästä että olet uskossa Jeesukseen. Ellet ole, tee ratkaisu nyt!

      http://www.jeesusonherra.net/uskoontulo.htm

      • varauksella

        Näihin "testaa oletko uskossa" - juttuihin, ihmiset kokee Jumalankin niin eri tavoin... Itselleni Jumala on aina Jumala, puhun mielummin Jumalasta kuin Jeesuksesta tai Pyhästä Hengestä. Vaikka kyllä uskon kaikkiin jne. Ei ne sanamuodot vaan se henki... Joku sanoi "Jeesuksen luokse on monta tietä, Isän luokse on kuitenkin vain yksi tie - Jeesus"

        Olen huomannut että sanamuodoista pitävien ihmisten parissa todellisen Jumalasuhteen omaava ihminen tulee usein väärinymmärretyksi käyttäessään luovia nimityksiä asioille jotka ovat hänelle todellisuutta, mutta joita hän ei osaa "oikeaoppisesti" määritellä.


      • V. Terranova

        Tämän logiikanhan perusteella minä siis tunnen Jeesuksen?


      • V. Terranova kirjoitti:

        Tämän logiikanhan perusteella minä siis tunnen Jeesuksen?

        "Rukoilen, että hän Henkensä kautta, suuren kirkkautensa mukaisesti, antaisi teidän sisäisen ihmisenne vahvistua voimassa ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne. Rukoilen, että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte yhdessä kaikkien pyhien kanssa käsittää, mitä on leveys, pituus, korkeus ja syvyys, ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä. Näin te tulette täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä. Hänelle, joka voi tehdä monin verroin enemmän kuin kaikki, mitä me anomme tai ymmärrämme, sen voiman mukaan, joka meissä vaikuttaa, hänelle kunnia seurakunnassa ja Kristuksessa Jeesuksessa kautta kaikkien sukupolvien, aina ja iankaikkisesti! Aamen. Ef.3:14-21

        Aina voi oppia lisää Jeesuksesta, tuntea syvemmin, niin kuin tuossa edellä Paavali rukoili.


    • taappo

      Lue Raamatusta,missä Jeesus liikkui:
      - teillä ja aitovierillä
      - köyhien ja sairaiden keskuudessa

      Jeesus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.

      Hän on tänäänkin samoissa paikoissa kuin 2000 vuotta sitten.
      Katso elämässään epäonnistunutta ihmistä, alkoholisoitunutta, sairasta, kaikkien hyljeksimää ihmisrauniota. - Mitä näet, mitä tunnet, mitä haistat?
      Käännytkö pois niinkuin muut? Suljetko oven takanasi ja jätät hänet yksin?

      Vai, sanotko hänelle: "Tule, hoidetaan haavasi kuntoon! Haetaan kaupasta ruokaa ja puhtaat vaatteet yllesi."

      Jos jälkimmäinen vaihtoehto tuntuu sopivan sinulle, tunnet Jeesusta vähän. Siitä on hyvä jatkaa eteenpäin ja rukoilla joka päivä, että Herra johdattaisi apua tarvitsevia kohdalleni, että oppisin tuntemaan paremmin Sinua!

      Siunausta elämääsi!

    • Mikko_78

      Ennenkuin luet enempää. Pyydän sinua kysymään itseltäsi: Millä perusteella minä tai kuka tahansa muu voi päästä taivaaseen.

      Minusta Raamattu kertoo selkeästi, että taivas on ilmainen lahja jota ei voi ansaita. Ihminen on syntinen eikä voi pelastaa iseään iankaikkisesta kadotuksesta. Jumala on pyhä. Hän sanoo sanassaan ettei jätä syyllistä ranaisematta. Mutta toisaalta Hän Rakastaa meitä, eikä halua että kukaan joutuisi kadotukseen. Tämän ongelman, joka siis on meidän ongelmamme Jumala ratkaisi Jeesuksen persoonassa.

      Jeesus kuoli ristillä ja nousi kuolleista lunastaakseen meille paikan taivaassa, mutta miten tämä lahja omistetaan omalle kohdalle?

      Tämä lahja omistetaan omalle kohdalle uskolla. Uskoa on monenlaista. On olemassa pelastavaa uskoa ja sellaista mikä ei sitä ole. Esim. Jos uskomme Jeesuksen olemassaoloon samalla tavalla kuin uskomme napoleoniin se ei meitä pelasta - pahat hengetkin uskovat jeesuksen olemassa oloon mutta eivät pelastu. Toisekseen tilannekohtainen usko ei meitä voi pelastaa. esim. jos luotamme Jeesukseen tämän maailman asioissa kuten rahahuolet tai esim sairaus.

      Pelastavaa uskoa on luottaa Jeesukseen iankaikkisen elämän samiseksi.

      Haluaisitko ottaa vastaan iankaikkisen elämän lahjan?

      Jos haluat tehdä niin. Siirrä Luottamus itsestäsi ja teoistasi siihen mitä Jeesus on puolestasi tehnyt ja anna hänen olla vapahtajasi. Tee parannus.

      Tunnusta ja hylkää syntisi Hänelle. Pyydä syntejäsi anteeksi. Kerro Jeesukselle, että haluaisit oppia tuntemaan Hänet. Rukoile, että Jumala antaisi sinulle uskon ja kyvyn parannuksentekoon. Rukoile pyhältä hengeltä pelastusvarmuutta.


      Rukoillaan yhdessä tämän Jumalalle rakaan ihmisen puolesta.

      T:Mikko

      • V. Terranova

        "Kerro Jeesukselle, että haluaisit oppia tuntemaan Hänet."

        Näin olen tehnyt rukouksissani ja ilokseni olen saanut tuntea Jeesuksen läheisemmän läsnäolon elämässäni. Olen sitä äärimmäisen kiitollinen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1057
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      940
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      297
      755
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe