steinerlapset

Kettuliini

Steinerlapset syövät roskaruokaa, pelaa tietokonepelejä, katselevat telkkaria, pelaavat jalkapalloa ja kaikkea muutakin mitä peruskoulukasvatit kotona?Eikö, siis miksi sitten koulussa leikitään niin hiton hartaita, ja mietitään miten se tietokone altistaa ja tekee levottomaksi, jalkapallokin on pahasta ja liha epäterveellistä... Jos olette valinnut steinerkoulun missä edellämainitut arvot on miksi kotona teillä toimii toiset arvot??Pysykää linjassa steinerlaiset!!!

6

1333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - - - -

      Steinerkoulu ei ole uskonto, joten kaikki saavat valita omat arvonsa joiden mukaan elää. Koulu tahtoo tarjota lapsille sitä minkä tietää olevan hyväksi, vanhemmat tekevät omat ratkaisunsa kotona. Ei ole olemassa mitään steinerilaista linjaa - kaikki saavat ajatella itse.

    • staineri

      Ei elämä ole oikeasti noin mustavalkoista. Sitä paitsi esittämäsi kärjistykset eivät edes yleisesti ottaen pidä paikkaansa. Esimerkiksi meillä Vantaan steinerkoulussa, kuten useimmissa Suomessa toimivissa steinerkouluissa, pelataan jalkapalloa ja syödään liharuokaa.

      • kertokaapa,

        Itse olen tavannut vain steiner-oppilaita joiden koulussa ei punaista lihaa, eikä jalkapalloa saa esim. välitunnillakaan pelata saati liikkatunnila. Tiedätkö kuka kouluissa nämä linjaukset tekee? Onko se rehtori vai opettajat yhdessä vai miten? Eihän se elämä aina mustavalkoista ole, mutta ymmärsit varmaan pointtini. Itse olen hyvinkin tarkka omista arvoistani, ja on asioita missä en jousta yhtään edes lapsien kanssa. Mielestäni väkivalta- pelit ja ohjelmat on tosi ikäviä enkä missään tilanteissa anna lasteni niitä katsoa/pelata. Se oli vaan yksi esimerkki, mutta ne asiat mitä pidän tärkeinä on meillä jokapäivä läsnä.


      • staineri
        kertokaapa, kirjoitti:

        Itse olen tavannut vain steiner-oppilaita joiden koulussa ei punaista lihaa, eikä jalkapalloa saa esim. välitunnillakaan pelata saati liikkatunnila. Tiedätkö kuka kouluissa nämä linjaukset tekee? Onko se rehtori vai opettajat yhdessä vai miten? Eihän se elämä aina mustavalkoista ole, mutta ymmärsit varmaan pointtini. Itse olen hyvinkin tarkka omista arvoistani, ja on asioita missä en jousta yhtään edes lapsien kanssa. Mielestäni väkivalta- pelit ja ohjelmat on tosi ikäviä enkä missään tilanteissa anna lasteni niitä katsoa/pelata. Se oli vaan yksi esimerkki, mutta ne asiat mitä pidän tärkeinä on meillä jokapäivä läsnä.

        Steinerkoulujen hallintokäytännön mukaisesti opettajainkokous eli opettajat yhdessä päättävät välituntien säännöt alempien luokkien osalta. Ylempien luokkien osalta säännöt tehdään yhteistyössä eli oppilaskunta (oppilaat) laatii järjestyssääntöehdotuksen, jonka opettajakunta hyväksyy. Luonnollisesti liikuntatuntien sisällöstä vastaa liikunnan opettaja. Tiedän kyllä, että esim. Espoon steinerkoulussa on ollut kielteistä suhtautumista jalkapallon pelaamiseen. Kovin vakuuttavia perusteita tähän ei tietenkään ole. Kokonaisuuden kannalta futiksen peluu tai pelaamattomuus on kuitenkin aika merkityksetön seikka.
        Koska ruoka ei ole niin selkeästi pedagoginen asia, siitä useimmissa kouluissa vastaa lähinnä koulun johtokunta/kannatusyhdistys eli vanhemmat. Taloudellisista syistä useimmissa kouluissa on tavallinen laitoskeittiö amica tms. usein sentään luomupainotuksella. Tietenkin oppilaan valinnasta riippuen kasvisruokavaihtoehtokin aina on. Joissakin pikkukouluissa, muistaakseni ainakin Lappeenrannassa on kasvisruoka, koska se on mahdollista (saatavuus ja hinta) toteuttaa luomuna.


    • steinerlapsi

      Meistähän liikkuu villejä huhuja ihan siitä lähtien, että pukeudumme kaapuihin ja palvomme aurinkoa. Väitöksesi jalkapallon kieltämisestä kouluissa on varmasti koulu kohtaista, mutta herra steinerilla ei ole asiaan kyllä mitään sanottavaa ollut. Ihan tavallisia nuoria me steineritkin ollaan. Meidän koulussa vaan keskitytään taiteelliseen kasvatukseen enemmän. Kokeilisit sinäkin niin ehkä ahdas maailmankuvasikin laajentuisi :)

    • Asiaan perehtynyt

      On typerää alkaa puhumaan nettipalstoilla asioista josta ei itse tiedä mitään. Oma typerät ennakkoluulot voit rikkoa kävelemällä lähimpään Steiner-Kouluun ja tajuomalla omat stereotypiat vääriksi. Steinerissä ei ole mitään vähempää kuin periskouluissa, päin vastoin, etkö sinäkin tahtoisi antaa lapsillesi niin paljon kuin mahdollista? Steinerkoulu antaa lapselle enemmän kun peruskoulu, se on vain kylmä fakta.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe