Parin paivan aikana olen @seikkaillut@ taalla. Toiset ovat monesti viitanneet Aimo Hautamaen haastatteluun Kotimaa-lehdessa.
Se nakyikin olleen tuore haastettelu ja oli viela luettavissa internetissa.
Siinahan oli kaikki ihan kohdallaan (minun mielestani).
Mita nesellaiset puheet ovat, etta Hautamaki muka ei olisi tehtaviensa tasalla (kysymysmerkki).
Aimo Hautamaki
9
1991
Vastaukset
- ...niin tietysti...
...heistä tuntuu, että ei ole tehtäviensä tasalla, niinhän se on.
- santra
Jos on tottunut siihen ,ettei kritiikkiä sallita ja omat mielipiteet ovat toisten mielipiteitä niin silloin tuntee olevansa varmasti sisällä.
- admata.
Tällä palstalla jotenkin vielä ymmärtää että tietämättömät vl-nuoret yrittävät kaunistella SRK:n järjestelmällistä henkistä väkivaltaa ja yöllisiä itkettämisiä, pakkorippejä, ym. jotka johtivat monien kohdalla sairaalahoitoon ja joiden jäljiltä kaikkein onnettomimmat tappoivat itsensä.
Jos tuo on positiivista, niin mikäs siinä. Herää vain kysymys, että millaiseen paholaiseen Aimo Hautamäki uskoo, kun kertoo Kotimaalehdessä että "hoitokokoukset koettiin pääosin myönteisiksi."
Sitten tämän järjestelmällisen henkisen väkivallan simputukseen suostumattomista erotetuista ja "helvetin matkalaisiksi" tuomituista Hautamäki toteaa leimaten heidät yleistäen kaikki vain katkeriksi:
"Jäi kyllä ihmisiä, joille asiat eivät kirkastuneet. Heille jäi sydämeen katkeruus, ja tämän seurauksena on nyt sitten vaadittu SRK:lta yleistä anteeksipyyntöä, Hautamäki arvioi."
Asioista tietämättömältä nuorelta vl:ltä voisi noin harkitsemattoman kommentin ymmärtääkin, mutta että SRK:n pääsihteeri leimaa yli tuhat vl-liikkeen sisäisen puhdistusten uhria ylimielisesti "katkeriksi", kertoo kyllä mielestäni valitettavan paljon SRK:n nykytilasta ja siitä mädännäisyydestä että todellisia asioita yritetään vieläkin valehtelemalla kaunistella ja liikkeen itsensä harjoittamista vääryyksistä syyllistetään vieläkin vääryyksien uhreja...
Jos tämä linja on sinusta ok, niin en voi muuta kuin varoittaa että valitsemallasi tiellä varoittaa Raamattu olevan karmea loppu.
Ellet puolestaan tiedä mitä hoitokokoukset todella olivat, niin olepas hyvä ja tutustu:
http://koti.mbnet.fi/vltietoa/hoitokokoukset/hoito.html- hoitokokouksiin
itse, joten toki tiedan, mita ne olivat. Ei kaikki mita siella silloin tapahtui suinkaan tuntunut miellyttavalta. En kuitenkaan viitsinyt jaada elamaan 1970-lukua, se meni ohi, vanhuuskin tuli sitten akkia - nopeammin kuin olisi osannut aavistaakaan.
Admata, Sinun tietosi hoitokokouksista ovat paaasiassa toisen kaden tietoa. Minakin voisin kylla kirjoittaa jannittavbia ja karmivia kauhukertomuksia niista oista. Vaikea vain keksia mitaan syita, miksi niin tekisin. Kuka sellaista viitsisi lukea. Keta se palvelisi. Eraanlainen kaunokirjallinen tuotehan se olisi, niin. - admata.
hoitokokouksiin kirjoitti:
itse, joten toki tiedan, mita ne olivat. Ei kaikki mita siella silloin tapahtui suinkaan tuntunut miellyttavalta. En kuitenkaan viitsinyt jaada elamaan 1970-lukua, se meni ohi, vanhuuskin tuli sitten akkia - nopeammin kuin olisi osannut aavistaakaan.
Admata, Sinun tietosi hoitokokouksista ovat paaasiassa toisen kaden tietoa. Minakin voisin kylla kirjoittaa jannittavbia ja karmivia kauhukertomuksia niista oista. Vaikea vain keksia mitaan syita, miksi niin tekisin. Kuka sellaista viitsisi lukea. Keta se palvelisi. Eraanlainen kaunokirjallinen tuotehan se olisi, niin.Lukuisat ihmiset ovat tällä palstalla kokemuksiaan hoitokokouksista kertoneet. Moniin löytyy linkit sivuiltani. He kertovat omakohtaisista kokemuksistaan.
Myös monet itse vanhoillislestadiolaiset ovat menneet hoitokokoukset tuominneet ja jopa tämän palstan vanhoillislestadiolainen sheriffi on kommentoinut niitä "traumaattisiksi".
>>
Minakin voisin kylla kirjoittaa jannittavbia ja karmivia kauhukertomuksia niista oista. Vaikea vain keksia mitaan syita, miksi niin tekisin. Kuka sellaista viitsisi lukea.
>>
No sinähän kirjoitat fiktiivistä kaunistelua, jolla yrität maalata vääryyksiänne valkoisiksi. Jatka toki, mutta valheillanne on lyhyet jäljet. Liian monet itse hoitokokouksien henkisen väkivallan karmeudet kokeneet ovat yhä elossa ja olen itse tavannut heitä kymmeniä. Lisäksi monet fiksut vl:tkin alkavat pikkuhiljaa tunnustaa liikkeen harjoittamat menneet hirmutyöt, joten aika heikoilla te vääryyksien kaunistelijat olette. Virallisen linjanne totuusarvo alkaa olla entisten sosialistimaiden julistuksen luokkaa tyyliin kuinka "Neuvostoliitossa asuu maailman onnellisin kansa, jossa kaikki ovat tyytyväisiä maansa järjestelmään." - huvittamaan tuo
admata. kirjoitti:
Lukuisat ihmiset ovat tällä palstalla kokemuksiaan hoitokokouksista kertoneet. Moniin löytyy linkit sivuiltani. He kertovat omakohtaisista kokemuksistaan.
Myös monet itse vanhoillislestadiolaiset ovat menneet hoitokokoukset tuominneet ja jopa tämän palstan vanhoillislestadiolainen sheriffi on kommentoinut niitä "traumaattisiksi".
>>
Minakin voisin kylla kirjoittaa jannittavbia ja karmivia kauhukertomuksia niista oista. Vaikea vain keksia mitaan syita, miksi niin tekisin. Kuka sellaista viitsisi lukea.
>>
No sinähän kirjoitat fiktiivistä kaunistelua, jolla yrität maalata vääryyksiänne valkoisiksi. Jatka toki, mutta valheillanne on lyhyet jäljet. Liian monet itse hoitokokouksien henkisen väkivallan karmeudet kokeneet ovat yhä elossa ja olen itse tavannut heitä kymmeniä. Lisäksi monet fiksut vl:tkin alkavat pikkuhiljaa tunnustaa liikkeen harjoittamat menneet hirmutyöt, joten aika heikoilla te vääryyksien kaunistelijat olette. Virallisen linjanne totuusarvo alkaa olla entisten sosialistimaiden julistuksen luokkaa tyyliin kuinka "Neuvostoliitossa asuu maailman onnellisin kansa, jossa kaikki ovat tyytyväisiä maansa järjestelmään."sinun uhosi tuon palstasi suhteen :) lapsettaako sinua vielä,iso mies?
Tiedätkö,että sinun sivusi voikin palvella päinvastaisella tavalla kuin toivot, Jumalalla on monet mahdollisuudet myös sinun varallesi!
Muista että Jumalaa sinä et petä,etkä myös pääse karkuun. - admata.
huvittamaan tuo kirjoitti:
sinun uhosi tuon palstasi suhteen :) lapsettaako sinua vielä,iso mies?
Tiedätkö,että sinun sivusi voikin palvella päinvastaisella tavalla kuin toivot, Jumalalla on monet mahdollisuudet myös sinun varallesi!
Muista että Jumalaa sinä et petä,etkä myös pääse karkuun.Annat hieman huonoa kuvaa edustamasi uskon ihmisistä kun et keskity käsiteltävään asiaan, vaan käyt huvittavan kovaa uhoamista toista ihmistä kohtaan, kykenemättä sanallakaan tarttumaan esitettyihin asioihin vaan menet lapsellisesti henkilökohtaisuuksiin.
- Totuus ja armo
huvittamaan tuo kirjoitti:
sinun uhosi tuon palstasi suhteen :) lapsettaako sinua vielä,iso mies?
Muista että Jumalaa sinä et petä,etkä myös pääse karkuun.Kyllä se niin on että kristitty rakastaa totuutta.
Oikealla paikalla uskomassa olevalla ei ole mitään pelättävää, kun totuus nousee esiin.
Totuus ei ole yksiselitteinen. Mutta jos sen yrittää salata, ja estää totuuden esiin pääsyä, se on aivan kestämätön tie.
Admatan palstaa voi vapaasti arvostella. Arvostelu on vapaan yhteiskunnan merkki.
Jos syyttä palstaa valheesta, on velvollinen osoittamaan missä kohtaa siellä on valhetta.
Jos jokin asia on esitetty yksipuolisesti, tulee kertoa mikä näkökohta on myös syytä ottaa mukaan.
Näin yhdessä kehitellen voimmme tavoittaa sitä vaikeaa asiaa: totuutta.
Totuus ei ole yhden tahon sanelema asia.
- monia (huutomerkki)
jos (isolla alkukirjaimella) kaikki vl(kaksoispiste)t olisivat yhta tiukkapipoisia kuin sina ja a (iso kirjain ja piste) hautamaki (isolla alkukirjaimella) (pilkku) tuskin koko liike kehittyisi yhtaan (huutomerkki) riidanhaastajat (isolla alkukirjaimella) olisivat siis vallalla vl(valiviiva)liikkeessa (piste) rukoilemme (isolla alkukirjaimella) (pilkku) etta te jamahtaneet haviatte valtataisteltn vl(valiviiva)liikkeessa(piste)
enempaa (isolla alkukirjaimella) kaanaankielistä tekstia en jaksa kirjoitella (pilkku) joten kirjoittele keskenasi (piste)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6014898Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?252694HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2652371- 1251690
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1271443Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3461358Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101193- 121075
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P73916- 100843