E-PILLEREISTÄ KYSYMYS!

Onko sellaisia e-pillereitä olemassa jotka eivät vaikuta ihon kuntoon? Haluan aloittaa pillereiden käytön vain ehkäisyn takia.
101063
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 10

Vanhimmat

kyseessä on hormoonivalmiste ja hormoonit vaikuttavat myöskin ihon kuntoon.

Äänestä
  • Nyt mun elämä on pilalla :(

    Äänestä

  • sjdgkio kirjoitti:

    Nyt mun elämä on pilalla :(

    Onko joku sitten väittänyt, että ne vaikuttaisivat ihoon HUONONTAVASTI? Älä tyttö hyvä tee päätelmiä asioista, joista sinulla ei selkeästi ole vielä mitään tietoa. Lisäksi tuo alkuperäinen kysymys vaatisi ennustajan taitoja - kaikki kun eivät saa pillereistä mitään ylimääräisiä oireita, toiset saavat kaiken mahdollisen.

    Äänestä

  • kuka sanoi kirjoitti:

    Onko joku sitten väittänyt, että ne vaikuttaisivat ihoon HUONONTAVASTI? Älä tyttö hyvä tee päätelmiä asioista, joista sinulla ei selkeästi ole vielä mitään tietoa. Lisäksi tuo alkuperäinen kysymys vaatisi ennustajan taitoja - kaikki kun eivät saa pillereistä mitään ylimääräisiä oireita, toiset saavat kaiken mahdollisen.

    mitä olen muiden kokemuksia lukenut niin suurimmalle osalle akne on palannut pillereiden lopettamisen jälkeen..

    Äänestä

Jos 50:stä naisesta 49:lle tulee iho-oireita pillereiden tai niiden lopettamisen myötä, saatat sinä olla juuri se, jolle ei tule mitään oireita. Edelleen kyse on ennustajan taitojen hankkimisesta, koska ei pysty sanomaan miten sinun kohdallasi käy.

Kannattaa myös mietiskellä sitä, missä asioissa ihmiset yleensä netissä avautuvat. Enemmistö on "apua mitä nyt teen"-viestejä. Harvempi kirjoittaa "olen niin tyytyväinen ja kaikki on hyvin"-viestejä. Jos tajuat mitä tarkoitan.

Äänestä
  • ehkä sitten otan riskin

    Äänestä

Yleensä on niin, että ihan tavallisetkin e-pillerit (jotka eivät sisällä mitään ihoon vaikuttavia aineisosia) saattavat vaikuttaa ihon kuntoon parantavasti niillä, joille epäsäännöllinen kuukautiskierto aiheuttaa näppynöitä, sillä e-pillerit tasaavat hormonien rytmitystä. Mutta mikäli itselläsi on hyvä iho, en usko, että e-pillerit aiheuttaisivat sinulle näppyjä.

Äänestä
  • ei mulla aina oo ollu hyvä iho. Pääsin aknesta eroon roalla pari vuotta sitten. Enkä uskokaan että ihoni huononisi pillereiden käytön AIKANA. Pelkään vaan mitä tapahtuu lopetettuani pillerit..

    Äänestä

Älä aloita mitään sellaisia pillereitä, jotka vaikuttavat parantavasti ihonkuntoon!! Sillä juuri näiden pillereiden lopettaminen saattaa aiheuttaa vaikeaa ja pitkäaikaista aknea joskus jopa sellaisillekin, joilla ei sitä koskaan aiemmin ole ollut, saati sitten niille joilla on akneen taipumusta. Näitä pillereitä ovat ainakin Diane Nova ja Yasmine (ja sitten joku Diane Novan rinnakaisvalmiste, jolla on eri nimi, jota en nyt muista).

Kokeile jotain muita pillereitä tai sitten vaikka Nuva Ring ehkäisyrengasta, joka on aika matalahormoninen ja erittää hormonia tasaisesti elimistöön ja menee suoraan verenkiertoon toisin kuin syötävät pillerit. Tietenkin pillereiden aloittamiseen ja lopettamiseen liittyvään hormoonimuutokseen iho saattaa vähän reagoida olipa kyseessä mikä valmiste hyvänsä. Mutta se pitäisi kyllä mennä ohi muutamassa kuukaudessa.

Äänestä
  • Noin minäkin sen vähän ajattelin, mutta halusin varmistua. :)

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


fuiukgk kirjoitti:

Onko sellaisia e-pillereitä olemassa jotka eivät vaikuta ihon kuntoon? Haluan aloittaa pillereiden käytön vain ehkäisyn takia.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu