Gallup tv-ohjelmien tallennustavoista

kiinnostunut tietämään

1. Tallennatko ohjelmaa TV:stä VHS videolla, kiintolevylle vai poltatko dvd:lle?

2. Editoitko yleensä mainoskatkot ja muut, esim. ohjelmakuulutukset pois?

3. Jätätkö edes joskus mainoksia jne. tallennusvälineellesi ja jos niin miksi?

Omat vastaukset:
1. Tallennan VHS videolla
2. Jätän mainokset nauhoittamatta yleensä, ajastimella mainoksetkin tietenkin menevät nauhalle.
3. Joskus kun kasetti alkaa olla täynnä, esim. 3 tunnin kasetilla on jo vaikkapa 2,5 tuntia ohjelmaa, olen antanut videon nauhoittaa kasetin loppuun mitä nauhoittamani ohjelman jälkeen on telkkarista tullut, mainoksia, uutisia, ohjelmakuulutuksia jne. Niitä on mukava katsella vuosien jälkeen :)

6

401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiirus

      tallentavalla digiboxilla. Pakko otta mukaan myös mainokset. Harvoja ikuistan DVD:lle

    • edit edit

      1) Mulla on tallentava digiboksi, joten sillä. VHS:kin olisi, mutta ei tule käytettyä. En säilö tallennettuja ohjelmia, katson ne ja poistan.
      2) Ei voi editoida. Tallennukset on ajastettuja.
      3) Joo.

    • A.II

      1. Tallennatko ohjelmaa TV:stä VHS videolla, kiintolevylle vai poltatko dvd:lle?

      VHS:llä toistaiseksi, talven aikana siirryn DVD:eitä polttelemaan. VHS videot kuitenkin ahkerassa käytössä, kasetteja useita satoja.

      2. Editoitko yleensä mainoskatkot ja muut, esim. ohjelmakuulutukset pois?

      Kaikki ylimääräset pois.

      3. Jätätkö edes joskus mainoksia jne. tallennusvälineellesi ja jos niin miksi?

      Ajastimella jos nauhotan tai sitten jos nauhotan jonku ohjelman jonka "päälle nauhoitan pian" en poista mainoksia.

    • 1) Ajansiirrot hoidan VHS:llä. Pysyvästi tallennan DVD:lle digiboksista.

      2) DVD:llä editoin mainoskatkot (ml. jatkuu-merkit) piiloon. Jos mahdollista en edes tallenna niitä. Sama koskee alku/loppu puppua.

      3) Aina ei jaksa editoida katkoja pois, etenkään jos kyse on pelkästään jatkuu-merkeistä.

    • Olio

      1. Tallennatko ohjelmaa TV:stä VHS videolla, kiintolevylle vai poltatko dvd:lle?

      - Videolle nauhoittelen ja sieltä siirrän
      tietokoneelle ja polttelen lopuksi dvd:eille.
      Pitäisi vain enemmän tulostella kuoria noihin teoksiin, mutta laiskuus on iskenyt kesällä. :)


      2. Editoitko yleensä mainoskatkot ja muut, esim. ohjelmakuulutukset pois?

      - 99% deletoin roskat pois.


      3. Jätätkö edes joskus mainoksia jne. tallennusvälineellesi ja jos niin miksi?

      - Joskus tosi harvoin, jos on todella hauska mainos tai vastaavaa. :)

    • Tuplatallennin

      Tallennan videolle yleensä, koska nauhalle mahtuu enemmän ohjelmaa kuin DVD:lle (jos haluaa kuvanlaadun pysyvän hyvänä). Sellaiset ohjelmat, joita en halua säilyttää, katselen videolta pikakelaten mainoskatkot ja muut turhuudet. Jos haluan tallentaa ohjelman pysyvästi, kopioin DVD:lle niin, että poistan mainoskatkot, kuulutukset yms.

      Kaikkien aikojen lempiohjelmastani "Näkemiin vaan, muru" tosin halusin joka jaksoon myös alku- ja lopputekstit talteen, koska pidin tunnusmusiikista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe