mulla on jo useamman vuoden vaivannut ihottuma josta en oikein ota mitään tolkkua mistä se johtuu.ihottuma on punaisia pieniä läiskiä jotka lähinnä ovat ylävartalon seudulla ja niskassa ja kaulan ja rintojen alueella.kun hikoilen tai olen saunassa tai käyn lämpimässä suihkussa niin läiskät tulevat paremmin esiin ja niitä on silloin ihan käsivarsissakin.eivät ole kyllä mitään kovin kauniin näköisiä.
lääkärissä joskus kävin ja sanoivat että tuo on savi ihottumaa ja sain siihen voidettakin mutta ei sillä ihottuma tunnu paranevan.
oisko kellään enemmän tietoa tähän vaivaan???ne ihottuma läiskät ei kutise eikä hilseile.ne vaan on ihossa ja lämmön ansiosta tulee enemmän esille ja näyttää isommilta läiskiltä.
ongelmana outoa ihottumaa
7
5243
Vastaukset
- sannuli
moi!et oo ainut jolla on outoa ihottumaa..mulla on ollu noin puol vuotta kans sellasia läiskiä jotka punottaa enemmän suihkun tai hikoilun jälkeen..lääkäri sano et se ois jäkälä ihottumaa,oon saanu erilaisia voiteita mut ne ei auta ja lääkäri ei ymmärrä et en saa ite levitettyä sitä selkään.on tyhmää ostaa kalliita voiteita ku ne ei auta.nyt mul on sitä nitzoral hilse shampoota ja se on vähän auttanu..mullaki ne läntit on enimmäkseen ylävartalossa ja jonkun verran jaloissa.alussa ne läntit kutis ja vähän hilseili mut nyt ne vaan on ja ärsyttää mua!!!pitää koittaa kestää!!!
- Toivottavasti auttaa..
Käypäs ostamassa apteekista tea-tree (teepuu)öljyä ja pyydä siihen mukaan ohjevihkonen.Ostin itse kyseistä öljyä,tosin ihan eri juttuun,mutta ton ohjevihkosen luettuani huomasin,että se sopii aika monenlaisiin vaivoihin.
- Selja
Tea-tree öljy on tosiaankin hyvää vähän mihin ihovaivaan tahansa, mutta haisee kamalalle (ja eläimille sitä ei saa käyttää).
Oireesi voivat hyvinkin tulla propylene glycolista, joka on säilöntäaine. Sitä on monessa suihkusaippuassa, ihovoiteessa, shampoissa, meikeissä ym.
- Kimalainen
..Sama juttu ku mulla. Atooppinen ihottuma.. Kantsii käydä ihotautilääkärillä.. Mul on kaikkii voiteita ja nyt alotetaan valohoito.. =vastaa kesän auringon valoa, ei kuitenkaan Solarium..
- Esa K
Onko sinulla malesiasta tai sieltäpäin huonekaluja, niin niistä saa ne hyönteismyrkyt-lahonesto- kyllästysaineista myrkyt joista tulee tuollaista näppylää!
- Henna
Niin, itselläni on ns. atooppinen iho, lääkäreillä monesti todettu. Ja ennen oli ihottuma joka ajoittain teki työkyvyttömäksi.
Se lähti kun aloin välttää homogenoitua maitoa, joten kokeilpaa sitä!
Olin ite alussa sitä mieltä, että hu-hu, toihan on täys huuhaa... Mutta mun puolestani oli ehdottomasti vaivan väärtti kokeilla, enkä ole koskaan mistään lääkäreistä tai eri voiteista saanut enemmän apua. :D
Homogenointu muuten tarkoittaa prosessia jolla pilkotaan maidossa oleva rasvaa, ja se tehdään lähes kaikille markkinoilla oleville maitotuotteille, mm. ulkonäön takia.
Jos tämä mahdollisuus kiinnostaa, niin käy ihmeessä katsomassa terveyshoitajan Raija Tukkisen sivut;
http://www.susiraja.net/sivut/susielamanmeno/2263 - ituhippi74
Miehellä lähti punaiset läiskät kun alkoi pesemään itseään vain käsintehdyillä saippuoilla. Voi olla aine nimeltään sodium laureth / lauryl sulfate, mikä nuo aiheuttaa ja sitä on kaikissa vaahtoavissa pesuaineissa, mutta saippuassa sitä ei ole, koska saippua vaahtoaa muutenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1666733
- 562048
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes482014- 541182
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521180Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se541157Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141051Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79950Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384938Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14927