ongelmana outoa ihottumaa

riitta

mulla on jo useamman vuoden vaivannut ihottuma josta en oikein ota mitään tolkkua mistä se johtuu.ihottuma on punaisia pieniä läiskiä jotka lähinnä ovat ylävartalon seudulla ja niskassa ja kaulan ja rintojen alueella.kun hikoilen tai olen saunassa tai käyn lämpimässä suihkussa niin läiskät tulevat paremmin esiin ja niitä on silloin ihan käsivarsissakin.eivät ole kyllä mitään kovin kauniin näköisiä.

lääkärissä joskus kävin ja sanoivat että tuo on savi ihottumaa ja sain siihen voidettakin mutta ei sillä ihottuma tunnu paranevan.

oisko kellään enemmän tietoa tähän vaivaan???ne ihottuma läiskät ei kutise eikä hilseile.ne vaan on ihossa ja lämmön ansiosta tulee enemmän esille ja näyttää isommilta läiskiltä.

7

5305

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sannuli

moi!et oo ainut jolla on outoa ihottumaa..mulla on ollu noin puol vuotta kans sellasia läiskiä jotka punottaa enemmän suihkun tai hikoilun jälkeen..lääkäri sano et se ois jäkälä ihottumaa,oon saanu erilaisia voiteita mut ne ei auta ja lääkäri ei ymmärrä et en saa ite levitettyä sitä selkään.on tyhmää ostaa kalliita voiteita ku ne ei auta.nyt mul on sitä nitzoral hilse shampoota ja se on vähän auttanu..mullaki ne läntit on enimmäkseen ylävartalossa ja jonkun verran jaloissa.alussa ne läntit kutis ja vähän hilseili mut nyt ne vaan on ja ärsyttää mua!!!pitää koittaa kestää!!!

• Toivottavasti auttaa..

Käypäs ostamassa apteekista tea-tree (teepuu)öljyä ja pyydä siihen mukaan ohjevihkonen.Ostin itse kyseistä öljyä,tosin ihan eri juttuun,mutta ton ohjevihkosen luettuani huomasin,että se sopii aika monenlaisiin vaivoihin.

• Selja

Tea-tree öljy on tosiaankin hyvää vähän mihin ihovaivaan tahansa, mutta haisee kamalalle (ja eläimille sitä ei saa käyttää).

Oireesi voivat hyvinkin tulla propylene glycolista, joka on säilöntäaine. Sitä on monessa suihkusaippuassa, ihovoiteessa, shampoissa, meikeissä ym.

• Kimalainen

..Sama juttu ku mulla. Atooppinen ihottuma.. Kantsii käydä ihotautilääkärillä.. Mul on kaikkii voiteita ja nyt alotetaan valohoito.. =vastaa kesän auringon valoa, ei kuitenkaan Solarium..

• Esa K

Onko sinulla malesiasta tai sieltäpäin huonekaluja, niin niistä saa ne hyönteismyrkyt-lahonesto- kyllästysaineista myrkyt joista tulee tuollaista näppylää!

• Henna

Niin, itselläni on ns. atooppinen iho, lääkäreillä monesti todettu. Ja ennen oli ihottuma joka ajoittain teki työkyvyttömäksi.
      Se lähti kun aloin välttää homogenoitua maitoa, joten kokeilpaa sitä!

Olin ite alussa sitä mieltä, että hu-hu, toihan on täys huuhaa... Mutta mun puolestani oli ehdottomasti vaivan väärtti kokeilla, enkä ole koskaan mistään lääkäreistä tai eri voiteista saanut enemmän apua. :D

Homogenointu muuten tarkoittaa prosessia jolla pilkotaan maidossa oleva rasvaa, ja se tehdään lähes kaikille markkinoilla oleville maitotuotteille, mm. ulkonäön takia.

Jos tämä mahdollisuus kiinnostaa, niin käy ihmeessä katsomassa terveyshoitajan Raija Tukkisen sivut;
      http://www.susiraja.net/sivut/susielamanmeno/2263

• ituhippi74

Miehellä lähti punaiset läiskät kun alkoi pesemään itseään vain käsintehdyillä saippuoilla. Voi olla aine nimeltään sodium laureth / lauryl sulfate, mikä nuo aiheuttaa ja sitä on kaikissa vaahtoavissa pesuaineissa, mutta saippuassa sitä ei ole, koska saippua vaahtoaa muutenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1371
    2. 68
      1340
    3. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1261
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1255
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1059
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      1009
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      967
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      933
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      89
      886
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      871
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      801
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      696
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      666
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      663
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      646
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      638
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      628
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      622
    19. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      586
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      577
    Aihe