ongelmana outoa ihottumaa

riitta

mulla on jo useamman vuoden vaivannut ihottuma josta en oikein ota mitään tolkkua mistä se johtuu.ihottuma on punaisia pieniä läiskiä jotka lähinnä ovat ylävartalon seudulla ja niskassa ja kaulan ja rintojen alueella.kun hikoilen tai olen saunassa tai käyn lämpimässä suihkussa niin läiskät tulevat paremmin esiin ja niitä on silloin ihan käsivarsissakin.eivät ole kyllä mitään kovin kauniin näköisiä.

lääkärissä joskus kävin ja sanoivat että tuo on savi ihottumaa ja sain siihen voidettakin mutta ei sillä ihottuma tunnu paranevan.

oisko kellään enemmän tietoa tähän vaivaan???ne ihottuma läiskät ei kutise eikä hilseile.ne vaan on ihossa ja lämmön ansiosta tulee enemmän esille ja näyttää isommilta läiskiltä.

7

5157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sannuli

      moi!et oo ainut jolla on outoa ihottumaa..mulla on ollu noin puol vuotta kans sellasia läiskiä jotka punottaa enemmän suihkun tai hikoilun jälkeen..lääkäri sano et se ois jäkälä ihottumaa,oon saanu erilaisia voiteita mut ne ei auta ja lääkäri ei ymmärrä et en saa ite levitettyä sitä selkään.on tyhmää ostaa kalliita voiteita ku ne ei auta.nyt mul on sitä nitzoral hilse shampoota ja se on vähän auttanu..mullaki ne läntit on enimmäkseen ylävartalossa ja jonkun verran jaloissa.alussa ne läntit kutis ja vähän hilseili mut nyt ne vaan on ja ärsyttää mua!!!pitää koittaa kestää!!!

    • Toivottavasti auttaa..

      Käypäs ostamassa apteekista tea-tree (teepuu)öljyä ja pyydä siihen mukaan ohjevihkonen.Ostin itse kyseistä öljyä,tosin ihan eri juttuun,mutta ton ohjevihkosen luettuani huomasin,että se sopii aika monenlaisiin vaivoihin.

      • Selja

        Tea-tree öljy on tosiaankin hyvää vähän mihin ihovaivaan tahansa, mutta haisee kamalalle (ja eläimille sitä ei saa käyttää).

        Oireesi voivat hyvinkin tulla propylene glycolista, joka on säilöntäaine. Sitä on monessa suihkusaippuassa, ihovoiteessa, shampoissa, meikeissä ym.


    • Kimalainen

      ..Sama juttu ku mulla. Atooppinen ihottuma.. Kantsii käydä ihotautilääkärillä.. Mul on kaikkii voiteita ja nyt alotetaan valohoito.. =vastaa kesän auringon valoa, ei kuitenkaan Solarium..

    • Esa K

      Onko sinulla malesiasta tai sieltäpäin huonekaluja, niin niistä saa ne hyönteismyrkyt-lahonesto- kyllästysaineista myrkyt joista tulee tuollaista näppylää!

    • Henna

      Niin, itselläni on ns. atooppinen iho, lääkäreillä monesti todettu. Ja ennen oli ihottuma joka ajoittain teki työkyvyttömäksi.
      Se lähti kun aloin välttää homogenoitua maitoa, joten kokeilpaa sitä!

      Olin ite alussa sitä mieltä, että hu-hu, toihan on täys huuhaa... Mutta mun puolestani oli ehdottomasti vaivan väärtti kokeilla, enkä ole koskaan mistään lääkäreistä tai eri voiteista saanut enemmän apua. :D

      Homogenointu muuten tarkoittaa prosessia jolla pilkotaan maidossa oleva rasvaa, ja se tehdään lähes kaikille markkinoilla oleville maitotuotteille, mm. ulkonäön takia.

      Jos tämä mahdollisuus kiinnostaa, niin käy ihmeessä katsomassa terveyshoitajan Raija Tukkisen sivut;
      http://www.susiraja.net/sivut/susielamanmeno/2263

    • ituhippi74

      Miehellä lähti punaiset läiskät kun alkoi pesemään itseään vain käsintehdyillä saippuoilla. Voi olla aine nimeltään sodium laureth / lauryl sulfate, mikä nuo aiheuttaa ja sitä on kaikissa vaahtoavissa pesuaineissa, mutta saippuassa sitä ei ole, koska saippua vaahtoaa muutenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7060
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2741
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2313
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      87
      1996
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1717
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1515
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1298
    Aihe