Multa varastettiin kytky kännykkä. Joudun maksaa sen 500€ elisalle kertakorvauksena 2 vuotta maksan 26€ kuussa sitä puhelinta. Onko muka laillista ottaa tuplahinta puhelimesta. yli 1000€ nokian n70:stä on snadisti liikaa.
elisa vedättää
20
3426
Vastaukset
- yhteyttä
kuluttaja-asiamieheen, elisa kusettaa täysillä tos.
Mitäihmettä tarkoitat ja mitä jätit sanomatta? Mikä on tuo 500 euron kertakorvaus? Sekö, että päätit ostaa uuden N70 puhelimen? Siis sinä ostit ensin puhelimen, sitten hukkasit sen ja ostit toisen. Miksi ihmeessä sinun ei pitäisi maksaa kahden puhelimen hintaa? Miksi se olisi Elisan syy, että sinun puhelimesi varastettiin?
- Ei Elisan
Siis jos kyse on vain tuosta yhdestä kytkykännystä, joka varastettiin, ei se kuulu Elisalle. Omistusoikeus siihen siirtyi sillä hetkellä kun vastaanotit puhelimen etkä käyttänyt palautusoikeutta. Joudut tietenkin maksamaan sitä sopimuksen mukaan, vaikka sitä ei enää sinulla olisikaan. Pyydä Elisalta uusi kortti kadonneen tilalle, niin saat ainakin vähän vastinetta rahoillesi.
- on?
"Omistusoikeus siihen siirtyi sillä hetkellä kun vastaanotit puhelimen etkä käyttänyt palautusoikeutta."
Onko muka näin?
Eikö se oo ihan tavallinen osamaksukauppa, jossa omistusoikeus siirtyy vasta kun viimeinenkin lyhennyserä on maksettu? - Oho!
on? kirjoitti:
"Omistusoikeus siihen siirtyi sillä hetkellä kun vastaanotit puhelimen etkä käyttänyt palautusoikeutta."
Onko muka näin?
Eikö se oo ihan tavallinen osamaksukauppa, jossa omistusoikeus siirtyy vasta kun viimeinenkin lyhennyserä on maksettu?Operaattorit kiertävät osamaksukaupasta seuraavan vastuun/epävarmuuden lisäämällä sopimukseen ehdon että matkapuhelimen omistus siirtyy heti asiakkaalle.
- tällä kertaa
on? kirjoitti:
"Omistusoikeus siihen siirtyi sillä hetkellä kun vastaanotit puhelimen etkä käyttänyt palautusoikeutta."
Onko muka näin?
Eikö se oo ihan tavallinen osamaksukauppa, jossa omistusoikeus siirtyy vasta kun viimeinenkin lyhennyserä on maksettu?Eipä ole tavallinen osamaksukauppa, vaan omistusoikeus nimenomaan siirtyy asiakkaalle heti. Kerrotaan kyllä esim. mainoksissa tai myös, jos olet ostanut kännyn puhelinmyynnistä. Ja siinä siirtyy siis vastuutkin samalla heti.
- Oho!
Ja esittäisitkö asian vähän selkeämmin? Joka tapauksessa sopimus sitoo sinua sopimuksen ehdoin ja jos matkapuhelimen omistus on siirretty sinulle niin matkapuhelimen menettäminen varkauden seurauksena on sinun vastuulla ja tappio on yksin sinun.
Tietenkin sinulla menee puhelim(i)en hankintaan tuplahinta, jos puhelimia saat kaksi.
Avauksesi oli hieman epäselkeästi kirjoitettu, mutta kyse taisi olla siitä että sinulla on liittymä, jonka kuukausimaksu (sis. puhelimen) on 26 euroa. Se jatkuu niin kauan kuin on sovittu, eli kaiketi 2 vuotta. Kun kadotat puhelimen, niin tietysti uusi maksaa. Eli kaiketi nyt sen 500 e?
Mikä nyt mielestäsi oli se vedätys? Sekö että Elisa ei maksa sinun kadottamiasi puhelimia?Siis halusit Elisalta uuden puhelimen, jossa kytkykortti toimii?
Toivottavasti sinulla on kotivakuutus, joka korvaa edes osan varastetusta puhelimesta?- pumpökt
en hanki tuollaista 3G puhelinta koska se on niin sikakallis. jos sen hankin niin pitää saada ehdot että puhelin pysyy puhelimena ja siitä ei vedätetä ylimääräistä. puhelin pysyy kaupassa jos mun ehdot ei toteudu, samoin liittymä pistetään poikki jos rupeaa tippumaan satasien laskuja.
- pommimies
Siis mulla oli yksi kytkypuhelin elisalta.Ostin uuden ihan eri kaupasta, mihin laitoin elisan liittymän. Minkä takia siis joudun maksaa 2:n puhelimen hinnan 1:stä puhelimesta?
- takia
pommimies kirjoitti:
Siis mulla oli yksi kytkypuhelin elisalta.Ostin uuden ihan eri kaupasta, mihin laitoin elisan liittymän. Minkä takia siis joudun maksaa 2:n puhelimen hinnan 1:stä puhelimesta?
Elisa sen maksaisi? Elisan työntekijäkö sen varasti?
- käsitinkö...
nyt oikein? Sinulla oli kytky kännykkä joka maksaa 26 egee kuus.Sinulta varastettiin puhelin.Ostit uuden puhelimen omilla rahoillasi vanhan tilalle.Elisa vaatii 500 egee ton kuukausmaksun lisäksi koska vanha puhelin katos.Eli periaattees maksat ns. yhtä puhelinta nyt kolmatta kertaa (26egee/24kk 500 egen kertakorvaus kaupasta ostettu uus puhelin)? Vai väitätkö että Elisan olisi pitänyt hommata sinulle uus puhelin ilmasiks varastetun tilalle?
- pommimies
hähähäää olen siis maksanu sen pöllityn luurin elisalle kertakorvauksena. Elikkä mun mielestä en ole niille enää mitään velkaa. Silti joudun maksaa lisää 2v elisalle
- edelleen
pommimies kirjoitti:
hähähäää olen siis maksanu sen pöllityn luurin elisalle kertakorvauksena. Elikkä mun mielestä en ole niille enää mitään velkaa. Silti joudun maksaa lisää 2v elisalle
korvasitko sen pöllityn Elisalle kertakorvauksena vai ostit uuden tilalle kertakorvauksella?
- Ihan tosissasi???
pommimies kirjoitti:
hähähäää olen siis maksanu sen pöllityn luurin elisalle kertakorvauksena. Elikkä mun mielestä en ole niille enää mitään velkaa. Silti joudun maksaa lisää 2v elisalle
Voi herranen aika, miten dorkia juttuja täällä palstalla on.Välillä ihmettelen miten jengi osaa käydä edes vessassa ilman avustajaa.Tämäkin tarina;niin dorka että huimaa vitutuksesta kun juttua lukee.
- Puhelinmyyjä
pommimies kirjoitti:
hähähäää olen siis maksanu sen pöllityn luurin elisalle kertakorvauksena. Elikkä mun mielestä en ole niille enää mitään velkaa. Silti joudun maksaa lisää 2v elisalle
Minusta olisi oikeudenmukaista puhelimen varkaustapauksessa, että puhelimeen liittyvät maksut siirtyvät varkaalle. Ainakin minä vaatisin tällaisen sopimukseen. Operaattorin velvollisuus on selvittää uusi maksaja.
- Oho!
Puhelinmyyjä kirjoitti:
Minusta olisi oikeudenmukaista puhelimen varkaustapauksessa, että puhelimeen liittyvät maksut siirtyvät varkaalle. Ainakin minä vaatisin tällaisen sopimukseen. Operaattorin velvollisuus on selvittää uusi maksaja.
Vai niin, varsin erikoinen näkökulma! Aivan hullua! Kyllä se on kuules hyvä niin että kukin vastaa omaisuudestaan ja kukin rikollinen vastaa rikoksestaan yhteiskunnalle ja vahingon kärsineille. Sinä vastaat omaisuudestasi ja rikollinen vastaa sinulle sinulle aiheuttamastaan vahingosta.
Nyt minä ymmärrän paljon paremmin puhelinmyyjiä.. - joudut
pommimies kirjoitti:
hähähäää olen siis maksanu sen pöllityn luurin elisalle kertakorvauksena. Elikkä mun mielestä en ole niille enää mitään velkaa. Silti joudun maksaa lisää 2v elisalle
puheluista!Ärrr!!!
- tiedän
et sinä mitään 2 kertaa maksa vaan hävinneen/varastetun puhelimen pois jotta voit ottaa uuden tilalle tai olla ilman ja maksaa vain puheluista!
Pitäiskö mielestäsi operaattorin kustantaa sun hävitämäsi puhelin?
Dorka mieti ennenkuin puhut/kirjoitat tollaista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654