Tasarahalla 20 e

laskulla 50 e

Vahinkojahan aina sattuu, kuten avaimet unohtuu kotiin ulos lähtiessä.
Täällä hervannassa HH-Kiinteistöpalvelut ottaa 20e maksettaessa TASARAHALLA, sitä en tiedä mitä tapahtuu kun maksaa viis kymppisellä.
Jos ei ole rahaa, kuten yleensä tapa täällä hervannassa on ( ja jos sattuis taskunpohjalla kakskymppiä oleen, se juataisiin naapurin kanssa pois). silloin HooHoo lähettää 50 e laskun.
Melkoinen rahastuskeino tuokin, kun HooHookin tietää saavansa yleensä sen 50e.

12

6241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siitä viisikymppisestä pitää maksaa verot, kun se 20 euroa on puhtaana käteen. Mitään muuta syytä noin suurelle erolle ei voi olla. Siis onko mielestäsi ihmiset yleensä niin jurrissa, että juovat kaikki rahansa?

      • Verot kuntoon

        20:sestäkin pitää verot maksaa, jos sitä ei kirjata, kyseessä on veropetos. Pistähän kyselyä verottajan suuntaan.


      • höpsis
        Verot kuntoon kirjoitti:

        20:sestäkin pitää verot maksaa, jos sitä ei kirjata, kyseessä on veropetos. Pistähän kyselyä verottajan suuntaan.

        Ei nyt sentään ihan noinkaan.Huoltoyhtiön ovenavausmaksut ovat yleensä talon ilmoitustaululla ja pääkaupunkiseudulla on aivan yleistä,että laskutettaessa tuo summa suurenee huomattavasti.Pitäähän jonkun työajallaan se lasku tehdä,hommata postimerkki ja kirjekuori jne.
        Siksi toiseksi,verottaja ei puutu ovenavausmaksun
        "taskuun laittamiseen",koska kyseessä on ainoastaan hyvin satunnainen tulo,ei säännöllinen palkkatulo.Eihän ravuntolatyössäkään tipeistä esim. makseta veroa,vaikka kyseessä on huomattavasti suurempi tulo kuin satunnaiset ovenavaukset.Jos talossa on vanhanajan talonmies,myös hänelle ovenavausmaksu on verotonta tuloa.


      • -Kooma-
        höpsis kirjoitti:

        Ei nyt sentään ihan noinkaan.Huoltoyhtiön ovenavausmaksut ovat yleensä talon ilmoitustaululla ja pääkaupunkiseudulla on aivan yleistä,että laskutettaessa tuo summa suurenee huomattavasti.Pitäähän jonkun työajallaan se lasku tehdä,hommata postimerkki ja kirjekuori jne.
        Siksi toiseksi,verottaja ei puutu ovenavausmaksun
        "taskuun laittamiseen",koska kyseessä on ainoastaan hyvin satunnainen tulo,ei säännöllinen palkkatulo.Eihän ravuntolatyössäkään tipeistä esim. makseta veroa,vaikka kyseessä on huomattavasti suurempi tulo kuin satunnaiset ovenavaukset.Jos talossa on vanhanajan talonmies,myös hänelle ovenavausmaksu on verotonta tuloa.

        Ei se ole talohuoltoyhtiölle mitään satunnaista tuloa vaan ihan normaalia verotettavaa tuloa, sillä ovenavaus eri maksusta kuuluu heidän työnkuvaansa. Sinun logiikallasi jos autokauppias myy silloin tällöin myös moottoripyörän niin moottoripyörän myynnistä ei tarvitse maksaa veroja, koska kyseessä on "hyvin satunnainen tulo, ei säännöllinen palkkatulo".


      • n22v
        -Kooma- kirjoitti:

        Ei se ole talohuoltoyhtiölle mitään satunnaista tuloa vaan ihan normaalia verotettavaa tuloa, sillä ovenavaus eri maksusta kuuluu heidän työnkuvaansa. Sinun logiikallasi jos autokauppias myy silloin tällöin myös moottoripyörän niin moottoripyörän myynnistä ei tarvitse maksaa veroja, koska kyseessä on "hyvin satunnainen tulo, ei säännöllinen palkkatulo".

        kyllä taa talonmiesten moraalikin on aika kepoinen, itse päässyt sisään ne vaaditut pari kertaa ihan hymyllä ja pyytämällä. Vaikka olisivat pimeenä pyytäneet niin eivät siis ole raaskineet.


      • assss
        höpsis kirjoitti:

        Ei nyt sentään ihan noinkaan.Huoltoyhtiön ovenavausmaksut ovat yleensä talon ilmoitustaululla ja pääkaupunkiseudulla on aivan yleistä,että laskutettaessa tuo summa suurenee huomattavasti.Pitäähän jonkun työajallaan se lasku tehdä,hommata postimerkki ja kirjekuori jne.
        Siksi toiseksi,verottaja ei puutu ovenavausmaksun
        "taskuun laittamiseen",koska kyseessä on ainoastaan hyvin satunnainen tulo,ei säännöllinen palkkatulo.Eihän ravuntolatyössäkään tipeistä esim. makseta veroa,vaikka kyseessä on huomattavasti suurempi tulo kuin satunnaiset ovenavaukset.Jos talossa on vanhanajan talonmies,myös hänelle ovenavausmaksu on verotonta tuloa.

        se on varma. Jotkut vain ilmoittavat alle 50%, esim. 20% siitä mitä ovat saaneet. Varsinkin ravintoloiden ovimiehet voivat saada paljon tippiä.
        Kaverini joka oli tilausmatkojen bussikuskina ulkolaisille turistiryhmille kertoi saavansa tippejä. Hän kertoi miten "hyvä" systeemi esim. Italiassa on: Bussikuski sopii muutamien liikkeenharjoittajien kanssa tuovansa turisteja liikkeisiin ja saavat "komissioita" siitä. Turisteille myydään sitten ylihinnoiteltua tavaraa. Bussikuskien pimeät provikat saattoivat siellä kuulemma olla nykyrahassa yli 5000 euroa /kk. Kaverini ajelutti turisteja Helsingissä jossa ei olluttällaista mätää systeemiä. Jotain matkalaukkujen kantamistippiä vain.
        Tätä tehdään yleisesti etelän mailla ja taisin itsekin aikanaan maksaa moninkertaisesti tilauspuvusta Thaimaassa. Intialainen räätäli olisi tehnyt hotellini lähellä puvun murto-osalla siitä mitä maksoin hieman paremman näköisessä pikkuliikkeessä. Mutta ainakin myyjätär oli hyvin kaunis, lienee ollut omistajan tytär. Omistajan poikakin tuli ihailemaan Visaani, vuosi taisi olla 1989.


      • ajele bussitkaan
        assss kirjoitti:

        se on varma. Jotkut vain ilmoittavat alle 50%, esim. 20% siitä mitä ovat saaneet. Varsinkin ravintoloiden ovimiehet voivat saada paljon tippiä.
        Kaverini joka oli tilausmatkojen bussikuskina ulkolaisille turistiryhmille kertoi saavansa tippejä. Hän kertoi miten "hyvä" systeemi esim. Italiassa on: Bussikuski sopii muutamien liikkeenharjoittajien kanssa tuovansa turisteja liikkeisiin ja saavat "komissioita" siitä. Turisteille myydään sitten ylihinnoiteltua tavaraa. Bussikuskien pimeät provikat saattoivat siellä kuulemma olla nykyrahassa yli 5000 euroa /kk. Kaverini ajelutti turisteja Helsingissä jossa ei olluttällaista mätää systeemiä. Jotain matkalaukkujen kantamistippiä vain.
        Tätä tehdään yleisesti etelän mailla ja taisin itsekin aikanaan maksaa moninkertaisesti tilauspuvusta Thaimaassa. Intialainen räätäli olisi tehnyt hotellini lähellä puvun murto-osalla siitä mitä maksoin hieman paremman näköisessä pikkuliikkeessä. Mutta ainakin myyjätär oli hyvin kaunis, lienee ollut omistajan tytär. Omistajan poikakin tuli ihailemaan Visaani, vuosi taisi olla 1989.

        minkähänlaista tippiä saavatkaan yhtiöt, jotka kuljettavat matkalaisia suomesta tallinnaan,


      • meijänfirma
        n22v kirjoitti:

        kyllä taa talonmiesten moraalikin on aika kepoinen, itse päässyt sisään ne vaaditut pari kertaa ihan hymyllä ja pyytämällä. Vaikka olisivat pimeenä pyytäneet niin eivät siis ole raaskineet.

        Aika heikko moraali, kun ne aurailee koneillaan, niin saa katsoa ettei aja päälle. Eikä mitään anteeksi pyyntoo, iloisesti vaan naureskelevat. Ei mitään tajua vaarallisuudesta tai toisen vahingoittamisesta. Sivistyksen ja sympatian taju aika heikko noilla pihojen aurailijoilla. Jäisivät ite kerran jonku jyrän alle, niin voisi ajatus maailma vähän muuttua. Tosin noin pienillä aivoilla vaan syyttelisivät ja olisivat kostomeiningilla. Aikuisia isoja ukkoja, joilta voisi odottaa vähän fiksumpaa käytöstä.


    • myöhemmin

      kirjeellä, eikö olisi helpointa jos ovenavaaja kirjoittaisi kuitin heti paikan päällä.

    • Ovenavauksia

      Olin aikoinaa availemassa HH:n ovia asiakkaille ja ne on aina hoitanut paikallinen vartioimisliike, maksu oli vielä hiljattain 15e mutta nyt sen hoitaa HH:n oma "alainen" vartioimisliike ja oli minullekkin yllätys että hinta on nyt 20e/avaus, vaikuttaa rahastukselta.
      Aina ovenavauksesta maksetusta rahasta on lain mukaan saatava kuitti, laitetaan se verotukseen tai ei, mutta mietitään nyt olisiko se satunnaista tuloa jos ovenavauksia on vuorokaudessa 2-15kpl. tuollainen 10 avausta/yö ja ilta ei ollut harvinaista.

    • virtanen6

      Itse olen huoltomies ja meidän taloyhtiössä ovenavausmaksu on päivällä ilmainen ja klo 16 - 22 välillä 20 € ja 22 - 7 välillä se on 40 €. Ovenavausmaksuista EI makseta veroja - eikä kukaan ole 15-vuotisen urani aikana koskaan vaatinut kuttia. Normaali ihminen ei ole niuhottaja - ovenavausmaksut nousisivat huimasti jos joka pikkuasiasta pitäisi kirjoittaa kuitti ja kirjata ne kirjanpitoon ja laskea verottajalle maksettava vero jne. Useimmat haluavat että ovenavausmaksut pysyvät kohtuullisella tasolla. Ovenavauksista on parhaimmillaan tullut 180 € vuorokaudessa normi päivystyskorvauksen lisäksi.

    • Asukaskas

      Meillä myös hh kiinteistöpalvelu ja lumityöt usein tekemättä tai osittain tehty. En tajua miksi vts ostaa näiltä edelleen palveluja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe