Sunnuntaisuomalainen

allergikko

13

1433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saa haista

      Juu, tärkeintähän on että saa vapaasti haista omille eritteille, virtsalle, paskalle, hielle.
      Yäk,hyi helvetti.

      • Luulotautia

        lähde:media.keskisuomalainen

        Allergiaksi tuoksuyliherkkyydestä ei ole; sillä ei ole diagnoosia eikä sitä voi mitata eikä lääkitä.

        Ja kuka tahansa voi JULISTAUTUA tuoksuyliherkäksi!


      • tietoa vai luuloa
        Luulotautia kirjoitti:

        lähde:media.keskisuomalainen

        Allergiaksi tuoksuyliherkkyydestä ei ole; sillä ei ole diagnoosia eikä sitä voi mitata eikä lääkitä.

        Ja kuka tahansa voi JULISTAUTUA tuoksuyliherkäksi!

        Osaat varmaan perustella, koska väität ettei tuoksuherkkyyttä ole, vaan sanot heitä luulotautiseski.
        Oma tietoni kyllä kumoaa sun tietosi.


      • Faktaa kaipaava
        tietoa vai luuloa kirjoitti:

        Osaat varmaan perustella, koska väität ettei tuoksuherkkyyttä ole, vaan sanot heitä luulotautiseski.
        Oma tietoni kyllä kumoaa sun tietosi.

        Sopii kertoa tietosi,vaivaa ei ole.


    • ei tahtoisi edes mieli..

      vastata. Minun puolestani voitte käyttää kemiaa ja hajusteita niin paljon kuin lystäätte ja niin kauan kuin hengityselimenne kestävät. Minä suojaudun kemiaa ja hajusteita vastaan. En vaadi yhteiskuntaa muuttumaan. Hengityselimeni eivät kestä kemikaaleja ja hajusteita enää missään muodossa.
      Astmaa ja pahaa allergiaa sairastavat pysyvät kotonaan. Heistä suurin osa on hiljaisia sairautensa keskellä, yrittäen selvitä päivästä toiseen. Tuttavat ja sukulaiset hoitavat kauppa ym. reissut.Yleisötilaisuuksiin ei voi mennä. Ei tietenkään ole pakko mennä.
      Älkäämme alkako nujertaa joitain sairausryhmiä.
      Jokainen voi olla raitis ja puhdas. Ei ole vastakohta hienhaju tai parfyymi. Kultainen keskitiekin on usein olemassa.

      • Tarkennus

        Hajusteyliherkkyys ei ole sama kuin allergia, eli sitä ei edes hyväksytä allergiakategoriaan ja astma taas on oma sairautensa.


      • riesana
        Tarkennus kirjoitti:

        Hajusteyliherkkyys ei ole sama kuin allergia, eli sitä ei edes hyväksytä allergiakategoriaan ja astma taas on oma sairautensa.

        Hajusteet voivat aiheuttaa astman.


      • kärventyvät
        riesana kirjoitti:

        Hajusteet voivat aiheuttaa astman.

        hajusteista ja kemiasta ja sitä kautta koko hengityselimistö.. lopulta tuli vaikeahoitoinen astma. Nenän eikä muitakaan limakalvoja saa korjauttua mitenkään. En silti julistaudu miksikään. Lääkärit ovat antaneet diagnoosit. Tämän taudin kanssa on vaikeuksia selvitä joka päivä. Olen syvästi pahoillani pilkanteosta.


      • herkkäheli
        kärventyvät kirjoitti:

        hajusteista ja kemiasta ja sitä kautta koko hengityselimistö.. lopulta tuli vaikeahoitoinen astma. Nenän eikä muitakaan limakalvoja saa korjauttua mitenkään. En silti julistaudu miksikään. Lääkärit ovat antaneet diagnoosit. Tämän taudin kanssa on vaikeuksia selvitä joka päivä. Olen syvästi pahoillani pilkanteosta.

        Mulla melkein 5-kymmenen vuoden aikana kehittynyt pikkuhiljaa vaikka minkälaista allergiaa ja vaivaa.
        Aikoinani roiskin kaikki Chanelit, niin että haisin varmaan kilometrin päähän. Eivät pesuaineet tai kosmetiikka ärsyttäneet...ei ollut astmaa, ei.

        Nyt on pahanlaatuinen astma ollut jo 15 vuotta, kosmeettiset tuotteet ja kaikenkarvaiset pesuaineet on valittava huolella, ettei vaan pientäkään hajua niissä ole. Voi olla astma- ja allergialiiton testaamakin, muttei silti käy.
        Toivotonta mennä teatteriin, konserttiin tmv. sisätiloissa, aina joutuu jossain vaiheessa poistumaan, kun käy yskittämään, päätä särkemään tai oksettamaan. ”Lääkitys on kohdallaan” ja mömmöä pistetään poskeen ja nenään ja vaikka mihin, että elämä olisi edes suht siedettävää.

        Jostain syystä kuitenkin esim hienhaju, viinanlöyhkä tai ulkohuussin p...an hajukaan eivät aiheuta oireita.
        En sitten varmaan ”oikeesti” olekaan sairas, vaikka 75% astmalääkityksestä yhteiskunta korvaakin. Luultavasti vain kuvittelen, tai haen huomiota vaivoillani...
        Tai sittenhän joku minua viisaampi voi sanoa, että sairaus on itse aiheutettu, ”mitäs roiskit niitä hajuvesiä aikoinasi, kärsi nyt, ja anna toisten elää”.

        Niinhän se varmaan sitten on myös esim. diabeteksessäkin, ihan turhaa hössötystä ja paljon melua tyhjästä.

        Näin ainakin voisi ajatella, jos tuon viisaan, edellä mainitun lehtikirjoituksen kirjoittajan näkökantoihin on uskomista.
        Ja uskommehan me, kun se on virallisesti lehdessä julkaistu.

        Aika laittamattomasti kirjoitettu artikkeli.


    • Kela ja yhteiskunta

      ymmärtää ja antaa tukensa tämän sairauden kanssa. En tunne olevani mikään julistaja vaan maan hiljainen vammainen. Sairaus on vakava, hankala ja jokahetki huomioitava. Miksi tuollainen artikkeli?

      • Yliherkkyydestä

        Etkö sinäkään tiedä, että yliherkkyys ei ole sama kuin allergia. Hajusteyliherkkyyttä ei luokitella allergiakategoriaan!


      • allergiat ja yliherkkyydet,
        Yliherkkyydestä kirjoitti:

        Etkö sinäkään tiedä, että yliherkkyys ei ole sama kuin allergia. Hajusteyliherkkyyttä ei luokitella allergiakategoriaan!

        koska ne ovat jokapäiväistä elämääni. Hajusteet ja kemialliset aineet laukaisevat allergiat ja pahat astmakohtaukset. Yliherkkyysoireet ovat todella hankalia ja vievät ihmisen työkunnon ja normaalin elämän.
        Kuka kirjoittaa tänne vähättelyä yliherkkyysoireista, allergiasta, astmasta ei ole niitä onneksi itse kokenut.


      • Miksi miksi ?
        allergiat ja yliherkkyydet, kirjoitti:

        koska ne ovat jokapäiväistä elämääni. Hajusteet ja kemialliset aineet laukaisevat allergiat ja pahat astmakohtaukset. Yliherkkyysoireet ovat todella hankalia ja vievät ihmisen työkunnon ja normaalin elämän.
        Kuka kirjoittaa tänne vähättelyä yliherkkyysoireista, allergiasta, astmasta ei ole niitä onneksi itse kokenut.

        Miksi ja miksi tyrmäätte mahdollisuuden kuntoutua ongelmasta ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8158
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      43
      4622
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      20
      2137
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1815
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1726
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1643
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe