Patti alahuulessa

rommicola

Meidän yhdelle kissalle ilmestyi muutama päivä sitten patti alahuuleen. Kaukaa katsoen näyttää kuin kieli olisi jäänyt ulos...
Kissa ei sitä arista eikä sitä yritä tassulla räplätä tms.

Ulkoilu kissoilla tapahtuu valjaissa ja edellinen ulkoilu oli muutama päivä ennen kuin patti ilmestyi / sen huomasin. Eli luultavasti kyse ei ole mistään ötökän puremastakaan.

Mikähän tämä voisi olla?

8

5970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • romangolo

      Olisi kiva tietää kissasi ikä, jolloin olisi helpompaa kuvailla eri vaihtoehtoja. Patti voi johtua muutamasta syystä, joka sen aiheuttaa.

      Esimerkkinä kuitenkin omalla 14 vuotiaalla kissallani on patti nisässä ja kainalossa ja se tarkoittaa sitä, että kissalla on kasvaimia, joita ei voi enää leikata kainalossa olevan takia, koska se on mennyt jo imusuoniin.

      Yksi kissa on kuollut hampaissa olevaan luusyöpään ja toinen suussa olevaan syöpään.

      En halua missään tapauksessa peloitella sinua, mutta aina tällaisten pattien takia kannattaa kissa viedä mahdollisimman pian eläinlääkärille ja sieltä saa varmimman vastauksen tutkimusten jälkeen.

      • rommicola

        Kissani on 1v 2kk.

        Minulla on aika kissani uusintarokotukseen 2,5 viikon päästä ja silloin voisin asiasta kysyä, mutta kannattaako sitten odottaa niin pitkään... :/


      • eläinlääkärille
        rommicola kirjoitti:

        Kissani on 1v 2kk.

        Minulla on aika kissani uusintarokotukseen 2,5 viikon päästä ja silloin voisin asiasta kysyä, mutta kannattaako sitten odottaa niin pitkään... :/

        ja kysy, voiko asian antaa odottaa siihen asti..


    • kissafani

      ...se oli ampiaisen pisto? nimittäin meidän kissan
      alaleuka turposi kun ampiainen oli pistänyt sitä..
      kauan se on jo ollut siinä?

      • rommicola

        en usko että kyseessä on ampiaisen pisto. Patti ei ole kovin iso, n 4 mm, ja nyt se on parin päivän aikana hieman pienentynytkin. Patti on nyt ollut melkein viikon sillä.

        Joka tapauksessa soitin eläinlääkärille alkuviikosta ja tänään meillä on sinne aika parin tunnin päästä. Ehkäpä siellä jotain selviää.


    • mimimiamarika

      Meidän kissa on jo yli 10 vuotta ja olen huomannut jo jokin aika sitten että sille on tullut pieni patti oikealle puolelle suuta joka siis näkyy selvästi vaikka kissalla on suu kiinni. Syömisessä ei näytä olevan ongelmia eikä kissan luonteessakaan ole tullut muutoksia. Mietin että olisiko kyse jostain syövästä vai " rasvapatista " josta luin muiden keskusteluista. Kuulemma voi tulla jo suu on vaikkapa kolahtanut ja jokin en nyt muista mikä ärsyyntyy siitä ja aiheuttaa kyseisen patin ja se voi myös tulehtua.. ja jotkut sanovat että saattaa tulla ruokakiposta jos kissa joutuu sieltä vaivasesti noukkimaan ruokaa. Meillä on ollut jo samat kupit monta vuotta joten tuskin johtuu mistää kupeista, ja niistä kyllä kissat pystyy syödä ihan hyvin. Meillä on kaksi kissaa ja ovat tottuneet elämään yhdessä, toivon ettei kyse ole mistää vakavasta. Olisi kiva että meijän vanhus sais viettää koko elämänsä oman toverinsa kanssa ilman mitään syöpiä yms, vaikka saattahan sitä ikä tuoda tullessaan mitä vaan..se on harmi. Meillä on kuollut jo 2 kissaa joista toisella oli muistaakseni jonku tapanen verisyöpä? Olin pikku tyttö joten en muista tarkalleen. Toinen raukka kuoli virtsakiviin joka olisi voitu varmasti hoitaa pois jos oltais se huomattu että joku vaivaa. Myöhemmin kissan lähdettyä pois tajuttiin vasta että kun nostettiin kissaa niin se useesit maukas mutta ei aina kaikkea voi heti tajuta. Tottakai jäi kauhea olo ja mietteet päähän että ressukka oli kärsinyt varmasti kipuja ja tyhjäpäät ei tajuttu ajoissa. Harmittaa tosi paljon. Tämän jälkeen en aijo eläimiä hankkiä sillä en voi kestää sitä surua kun kuolevat pois.. liian kova paikka minulle. Varsinkin kun nykyset kissat ollut meillä pikkutytöstä asti ja toinen on pennusta asti nukkunut mun vieressä ja pistänyt päänsä mun niskaan hiuksien alle suojaan ja nukahtanut aina siihen. Aina tulee vastaan kun tuun kohtiin ja syliin ku nostaa niin pistää tassut kaulan ympäri ja halaa takasin. Jo nyt tulee tippalinssiin kun ajattelee miten surullista on näiden kissojen lähdettyä.
      Tästä ei pitänyt tulla mikään avautumis viesti vaan ihan toi patti juttu oli pää asia :D toivottavasti joltain löytyy jotakin sanottavaa tähän patti tilanteeseen. Kommentit ovat vuodelta 06 ja itse kirjoitan tänne melkeen kun on vuos 2012 :DDD

    • Anonyymi

      Moi! Mä en tiiä mikä se on mut meidän kolmesta kissasta kahdella on sama ongjelma ja se on kuulemma joku ohimenevä helposti tarttuva juttu mutta se aiheuttaa ruokahaluttomuutta/juomattomuutta nii itsehän me ollaan ruiskulla juotettu ja yritetty saada syömään että toivottavasti eivät kuole nälkään.

    • Anonyymi

      Sama ongelma oli - meni ohi itsestään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8604
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      126
      2331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe