kuulolaite vinkuu

peeerr

nii että tässä jokunen vuos sitten olin kyläilemässä vanhan sukulaismiehen luona.. no se omistaa kuulolaitteen.. ihmettelin pitkään, että mikä hitto siellä huoneessa vinkuu aivan mielettömän kovaäänisesti vieläpä, sitten tajusin, että se oli hänen kuulolaitteensa. mistä se ääni johtui, mies ei sitä ilmeisestikään itse kuullut, koska ääni oli todella kirkas. onko teillä samoja kokemuksia? ottaako kuulolaite jotain signaaleja joistakin sähkölaitteista, vai mitä ihmettä se oli?

14

11262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsekin kuulokojeen käyttäjä

      Kuulolaitteen vinkuminen voi johtua muutamista syistä; korvakappale liian likainen, muoviletku liian vanha/kova, kuulokoje rikki tai niin edelleen..Eli monta syytä voi löytyä tuohon kuulokojeen vinkumiseen.

      Itse käytän myös kuulokojetta, ja minulla on tuo vinkuminen johtunut siitä,että muoviletku on koventunut, jolloin sitä pitää vaihtaa uuteen.Viime kesänäkin kuulokojeeni alkoi vinkumaan, kun siihen pääsi kosteutta ja vinkuminen ärsytti minua niin kovin,että menin näyttämään sitä kuulokeskukselle. Siellä todettiin sitten, että vinkuminen johtui nimenomaan liiallisesta kosteudesta, jollaista pääsi kuulokojeeseen.

      Itse kuulen aina sen,jos kuulokojeeni alkaa vinkumaan ja otan aina selville mistä se voi johtua. Niin inhottava se vinkuminen on ja se loppuukin heti, kun kuulokojeeseen saadaan jokin korjaus.

      On ihme, kun se sun sukulaismies ei kuullut oman kuulokojeensa vinkumista...

      • peeerr

        niin, tai ainakin luulen, että hän ei kuullut vinkumista, koska ei maininnut siitä ja näytti muutenkin siltä, kun ei olisi kuullut sitä olemoisinkaan.
        hänellä kyllä on jo ikää varmaan päälle 80v, mietin vaan, kun ääni kuitenkin oli hyvin korkea, että hän ei sitten vanhana ihmisenä olisi kuullut sitä, vaikkakin sitten kuulokojeen kanssa.
        mutta hyvin paljon kiitoksia sinulle, kun vastasit! :)


    • hilkkaliisa

      Kun kuulokoje on auki ja se vinkuu, johtuu se siitä, että vahvistettu ääni menee takaisin mikrofonille ja vahvistuu uudelleen. Syntyy akustinen kierto.

      Useimmilla kuulovammaisilla kuulo huononee aluksi aina korkeiden äänten puolelta (yli 3000 Hz) ja he eivät aina itse kuule kuulokojeensa vinkumista.

      Seuraavassa viestissä olikin muut syyt: Korvakappaleen muoviletku on kovettunut ja ääni vuotaa takaisin mikrofonille. Yksi syy voi olla myös se, että korvakappale on väljä tai se on väärin korvassa. Kun korvassa on vieras esine (korvakappale), korvanlehti voi vähitellen venyä hieman ja korvakappale löystyy. Korvakappale on uusittava aina kun se käy väljäksi (yksilöllistä).

      Auta vanhaa sukulaistasi laittamaan kuulokoje korvaan ja kerro hänelle ystävällisesti, että koje vinkuu ja mistä se voi johtua. Helpompihan teillä on keskustella, kun kuulokoje ei vingu ja hän kuulee puheesi, kun kuulokoje on korvassa. Aina voi kysyä neuvoa paikasta, josta kuulokoje on annettu.

      Kuulokojeitakin on uusittava sillointällöin. Lähimmästä keskussairaalasta saa uuden kuulokojeen kun vanha menee rikki tai sillä ei enää kuule, jos kuulo heikkenee. Kuulokojeet sovitetaan yksilöllisesti kuulon mukaan.

      Terveisin kuulontutkija (työkyvyttömyyseläkeläinen)
      [email protected]

    • Kuulovammainen.

      Hei!
      Onkos kellään tullut vastaan sellaista ongelmaa:
      Minullahan on sellaiset kuulokojeet joita ei voi itse säätää, eli pitää käydä säätämässä kuulo -ja tasapainokeskuksessa korkeita,matalia,puheääni taajuuksia.
      Ongelmaa olen miettinyt pitkään mikä on;
      Vasemmassa kuulokojeessa ääni kaikuu(kuulokoje on uusi) ja on säädetty ja ei ole saatu selvää. Pitääköhän nostaa puheääni taajuutta ylemmäs, vai mitenkähän. Oikeassa korvassa kaikki on ok, kuulen hyvin yms. Vasemmassa korvassa ei ole ollut ennen suurempia ongelmia; mietin voiko olla myös korvakappale joka vaikuttaa kaikumiseen myös, vai onko kenties säätämisessä jotain tehtävä.
      Liian kovalla ei ainakaan ole minun mielestä, sillä en kunnolla nyt kuule sillä kojeella. toinen kuulee erittäin hyvin ja toinen kaikuu. Olen kiitollinen jos jollain ollut joskus sama ongelma ja on ratkennut niin voisi tänne kertoa :)

      • audiovisual_1

        Tervehdys,

        Kaikuminen on useimmiten merkki siitä että kuulokoje on säädetty väärin. Olet oikeassa myös siinä suhteessa että korvakappaleella voi olla osuutta ongelmaan.
        Ota yhteys kuulokojeen maahantuojaan mikäli sairaalassa eivät saa säädettyä kojetta miellyttäväksi. Koje jää käyttämättä jos se ei tunnu hyvältä. Mikäli ongelmaan ei löydy ratkaisua vaadi toinen kojemerkki mutta kannattaa sitä ennen kysyä neuvoa maahantuojalta. Heiltä löytyy tarvittaessa säätöapua ja he osaavat omat kojeensa parhaiten.


      • Hondo
        audiovisual_1 kirjoitti:

        Tervehdys,

        Kaikuminen on useimmiten merkki siitä että kuulokoje on säädetty väärin. Olet oikeassa myös siinä suhteessa että korvakappaleella voi olla osuutta ongelmaan.
        Ota yhteys kuulokojeen maahantuojaan mikäli sairaalassa eivät saa säädettyä kojetta miellyttäväksi. Koje jää käyttämättä jos se ei tunnu hyvältä. Mikäli ongelmaan ei löydy ratkaisua vaadi toinen kojemerkki mutta kannattaa sitä ennen kysyä neuvoa maahantuojalta. Heiltä löytyy tarvittaessa säätöapua ja he osaavat omat kojeensa parhaiten.

        Olen joutunut tekemisiin tuon vinkumisen kanssa, vaikka Itse en käytä kuulokojetta, ainakaan vielä. Isälläni on kuulokoje ja se vinkaisee lähes jatkuvasti.Ystäväni isä joka on lähes 90v sai myös hiljan kuulokojeen joka tuntuu vinkuvan ajoittain.Yleensä sanotaan syyksi huono asennus, tai kovettunt letku.olen kuitenkin sitä mieltä, että perussyy on kojeen rakenne.Kuuloke ja mikrofoni ovat liian lähellä toisiaan, jolloin koje on herkkä vinkumiselle etenkin kun käytetään suurta vahvistusta. vanhanmallinen taskukuulokoje ei vingu ollenkaan niin herkästi.Ystäväni kyllästyi 90v isänsä vinkuvaan kojeeseen ja yhdisti korvakappaleeseen tulevan letkun ohueeseen paineilmaletkuun, joka puolestaan jaettiin T-kappaleen avulla kahdeksi letkuksi, jotka hän kiinnitti sankakuulokkeeseen jossa oleviin korvatulppiin hän porasi reijät.Korvantauskoje pantiin nyt taskuun ja letkukuuloke korviin, eikä vingu lainkaan. Mielestäni vanhuksille pitäisi tarjota taskukojeita nykyisten mallien sijaan.


      • kuulematon
        Hondo kirjoitti:

        Olen joutunut tekemisiin tuon vinkumisen kanssa, vaikka Itse en käytä kuulokojetta, ainakaan vielä. Isälläni on kuulokoje ja se vinkaisee lähes jatkuvasti.Ystäväni isä joka on lähes 90v sai myös hiljan kuulokojeen joka tuntuu vinkuvan ajoittain.Yleensä sanotaan syyksi huono asennus, tai kovettunt letku.olen kuitenkin sitä mieltä, että perussyy on kojeen rakenne.Kuuloke ja mikrofoni ovat liian lähellä toisiaan, jolloin koje on herkkä vinkumiselle etenkin kun käytetään suurta vahvistusta. vanhanmallinen taskukuulokoje ei vingu ollenkaan niin herkästi.Ystäväni kyllästyi 90v isänsä vinkuvaan kojeeseen ja yhdisti korvakappaleeseen tulevan letkun ohueeseen paineilmaletkuun, joka puolestaan jaettiin T-kappaleen avulla kahdeksi letkuksi, jotka hän kiinnitti sankakuulokkeeseen jossa oleviin korvatulppiin hän porasi reijät.Korvantauskoje pantiin nyt taskuun ja letkukuuloke korviin, eikä vingu lainkaan. Mielestäni vanhuksille pitäisi tarjota taskukojeita nykyisten mallien sijaan.

        Olen käyttänyt 51v. taskukojetta, muuta kehitystä ei juurikaan ole tapahtunut kuin, että ei enää tarvi kantaa puolen kilon anodiparistoa pers`taskussa. Oticon P11P on ollut justiinsa sama ainakin 30v. On edelleen lähes röökiaskin kokoinen ja sisältää vain migin, vahvistimen ja töpselillä varustetun kuulokkeen, ei mitään hienouksia. On kaksikymmentä kertaa kalliimpi kuin kännykkä joka sisältää kaiken tämän ja lisäksi vielä vastaanottaa ja lähettää puheen, textin ja valokuvan langattomasti toiselle puolelle maapalloa, on vielä videokamerakin ja muokattava puhelinluettelo ym.ym.
        Migin ja kuulokkeen pitkästä etäisyydestä huolimatta tuppaa vingumaan, korvakappale on väljähtynyt joten valittelin paikalliselle terveyskeskuslääkärille josko laittaisi lähetteen keskussairaalaan ihan uudenkin kojeen toivossa. No sieltä tuli lappunen, jossa kehotettiin viemään koje korjaukseen, ei puhettakaan korvakappaleen mallinnuksesta. Varmistaakseni ettei vingu pidänkin nykyään kojette pari pykälää pienemmällä ja kaivelen yhä useammin sanavarastostani sanoja häh?, mitä?


      • vanhaeno
        Hondo kirjoitti:

        Olen joutunut tekemisiin tuon vinkumisen kanssa, vaikka Itse en käytä kuulokojetta, ainakaan vielä. Isälläni on kuulokoje ja se vinkaisee lähes jatkuvasti.Ystäväni isä joka on lähes 90v sai myös hiljan kuulokojeen joka tuntuu vinkuvan ajoittain.Yleensä sanotaan syyksi huono asennus, tai kovettunt letku.olen kuitenkin sitä mieltä, että perussyy on kojeen rakenne.Kuuloke ja mikrofoni ovat liian lähellä toisiaan, jolloin koje on herkkä vinkumiselle etenkin kun käytetään suurta vahvistusta. vanhanmallinen taskukuulokoje ei vingu ollenkaan niin herkästi.Ystäväni kyllästyi 90v isänsä vinkuvaan kojeeseen ja yhdisti korvakappaleeseen tulevan letkun ohueeseen paineilmaletkuun, joka puolestaan jaettiin T-kappaleen avulla kahdeksi letkuksi, jotka hän kiinnitti sankakuulokkeeseen jossa oleviin korvatulppiin hän porasi reijät.Korvantauskoje pantiin nyt taskuun ja letkukuuloke korviin, eikä vingu lainkaan. Mielestäni vanhuksille pitäisi tarjota taskukojeita nykyisten mallien sijaan.

        myös tarvitsisn takukojetta.Olen päätynyt samaan lopputulokseen: kojeen pitää olla kaukana korvakappaleesta.Onkohan tällaisia saatavana ja antavatko kuulokojekeskukset jos kysyy.


    • Vinkuuuu

      Tiiän pari eli Kuulokoje kastunut, rikki, paristot lopussa, ruuvi huonosti (Ruuvi jossa laite pysyy kiinni), Huonossa asennossa. Siin on jonkun verra

    • jake12345

      No kyll on kojeet tän ketjun alkuajoista ja kokemuksista sentään parantuneet, ainakaan nää mun kolme-neljä erilaista ja merkkistä kojetta eivät vingu, kun se vinkuminen niistä vaan säädettiin pois. Mutt voi olla, ett 'kaltoin kohdeltuna' nääkin alkais vinkuun, mutt ei mulla vielä ainakaan vajaan vuoden käytön aikana.
      Tosin noita 'reppumalleista' tai 'taskumattimalleista' en mitään tiedä ;)

    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä. Kuulokojeet vieläkin lastenkengissä. Kuuhun kyllä lennetään kaikenlaisilla härpäkkeillä mutta kuulokoje on jäljessä kehityksestä. Esimerkiksi tämä muoviletku. Eikö tosiaan osata kehittää sellaista kojetta jossa tuota ärsyttävää letkua ei tarvita. Kuka sen letkun laittaa , uusii yksin asuvalle puolisokealle, reumatismin runtelemat sormet omistavalle ihmiselle. Mistä hän sen saa ostetuksi 60km päässä kirkolta jossa on vaan kauppa. Takuulla on kone piirongin laatikossa käyttämättä.

      • Anonyymi

        Onhan niitä kokonaan korvakäytävään sijoitettavia laitteita, mutta ne ovat niin tajuttoman kalliita ettei terveydenhuolto hanki niitä.


    • Anonyymi

      onko kukaan käyttänyt Acust Oil PRo kuulon palautus tipat

      • Anonyymi

        Tosi moni on käyttänyt. Palauttaa kuulemma kuuroille kuulon, hampaattomille hampaat suuhun, kaljuille hiukset takaisin ja on muutama tapaus, joissa jalkansa menettäneet on saanet jalat takaisin. Tipat ei kuitenkaan tehoa siihen, kuinka helposti ihminen on vedätettävissä kaikenlaisilla esansseilla ja öljyillä. Mikään öljy ei kuuloa palauta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe