kaksi viikkoa sydneyssä

anita

Sydney ois matkakohteena marraskuun lopulla. Mitä siellä voi tehdä kahden viikon lomalla? Millainen mahtaa sää olla tuohon aikaan vuodesta? Kivoja shoppailupaikkoja, nähtävää, uimarantoja? Missä kannattais käydä jos vuokraa auton? Mahdollisuus bongata kenguru tai pitää koalaa sylissä? Ruoka ravintoloissa?
Kannattaako kahden viikon lomalta lähteä kauemmaksi, esim. lennot Tasmaniaan?
Kaikki mahdollinen juttu tervetullutta!!!

8

1349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmeestä

      minä voisin tietää, mitä sinä matkaltasi haluat. Jos olet itse matkan ostanut, niin kerro ensin mitä halusit Sydneystä löytää. Kaksi viikkoa on aika pitkä aika yhden suurkaupungin nuohoamiseen noin eka kertana.

    • anita

      kiitos vaan runsaista vinkeistä. Ihan vaan vinkkejä olisin kaivannut, mitä erikoista siellä vois tehdä. Mitä ei oo missään muualla. Ja mitä erikoista esim. Tasmaniassa on, kun kaikki siitä puhuu. Mutta onneks on muitakin foorumeita olemassa kuin tämä;-)

      • hessu.4

        Onhan Tasmanian Piru ainakin ihan mielenkiintoinen nähtävyys, kuten muutkin sikäläiset eläinlajit ja kasvit ja ihmiset j.n.e. Olen ollut pari päivää Sydneyssä ja siinä välillä Sinisillä vuorilla, nähnyt eläintarhat, Olympia stadionin, kasvitieteellisen puutarhan, Oopperatalon sisältä ja ulkoa, seilannut päivällisristeilyllä Harbour Bridgen ympäristössä ja todella kannatti. Lähtisipä joku kanssani vielä sinne! Olisiko halukkaita? Olen jo iäkäs, mutta sinne kaipaan!


    • sheila.

      on maailman kauneimpia kaupunkeja, jopa eläintarhan elukoilla on mitä huikeammat näköalat oopperatalolle, satamaan. Marraskuun loppu on jo näin suomalaisittain täyttä kesää. Sydneyssä on mahtavat beachit. Oma suosikkini aikoinaan, kun siellä asuin oli Palm -beach, mutta on sikseen piilossa ja kauempana turistialueista, että Bondi ja Manly, niissä ehtivät käydä parin viikon matkalaiset. Ei kannata lähteä 2-viikon matkalla Tasmaniaan, yksinkertaisesti tuo aika on liian lyhyt vierailla liian monissa paikoissa. Välimatkat ovat siellä pitkiä, se ei ole kuin jokin Kreikan tai Espanjan turistipaikka, missä ollaan kuin sardiinit purkissa. Hyvää matkaa ja vilaise vaikka http://www.dundernews.com/ -sivustoa.

      PS. Viehän terveiseni Hornsbyyn, missä asuin vuosina 1 ja 2, Bondi Junctioniin, missä asuttiin nuorina. Viikonloput vietettiin Bondi:lla. Siitä on jo kauan...

    • vinkkejä

      Kahden viikon aikana ei kannata Tasmaniaan lähteä, mutta jos kiinnostaa niin Brisbanessa voisi käydä ja tehdä samalla retken Moreton Islandille, netissä :http://www.moreton-island.com/. Saari on aikalailla samanlainen kuin Fraser, mutta pienemmässä paketissa (tosin ei dingoja,) mutta pääsee hiekkasurffausta kokeilemaan, näkee rannoilla laivojen hylkyjä ja kokee upean luonnon.
      Sydneystä kannattaa ainakin tehdä retki Blue Mountainsille, ja omatoimisesti junalla niin säästää pitkän pennin :)

      Sydneyssa katsottavaa ainakin oopperatalo ja ympäristö, tornissa ihailemassa maisemia, Darling Harpour, The Rocks ja siellä kannattaa käydä markkinoiden aikaan viikonloppuna! Muutenkin kaupat, torit, paikallisesti tehdyt makeiset (herkkusuille:)) kannattaa katsastaa! Muut perinteiset aussi tuliaiset kuten didgeridoot ja bumerangit maksaa sydneyssä ihan kauhean paljon verrattuna esim. Darwin ym. ja osa on vielä ihan epäaidon näköisiä.. :( Mutta kyllä sieltäkin paljon kivaa tuotavaa löytää! :D

      Niin ja Oxford Street gay-katu kannattaa myös suvaitsevien ihmisten tsekata :)

      Rannoista Bondi Beach oli suosikki ja vielä silloista majapaikkaa lähellä :D

      Ja siellähän marraskuun lopulla kesä rupeaa olemaan ovella, joten hyvät ilmat varmasti luvassa!

      Ruokaa saa laidasta laitaan, ja isolla hintahaarukalla paikasta riippuen.. Vaikea sanoa mitään.

      Sydneyssä en autolla itse ajaisi ja jos on vaan parin viikon reissu, voi olla hankalaa "vääränpuoleiseen" liikenteeseen tottuminen. Junalla pääsee vuorille ja bussilla jos haluaa Brisbaneen tai Camberraan, kauemmas ei mun mielestä kannata lähteä.. Etäisyydet tosiaan niin erilaisia kun täällä koto suomessa.
      Mutta jos on rahaa ja halua, niin voihan sitä vaikka lentää Ulurulle keskelle Ausseja. On muuten upea Kivi! ;D

      • vinkkejä

        siis Canberraan :) Pääsi painovirhepaholainen tekstiin..


    • E-ehdokas

      Hei,

      olen itsekin tulossa Sydney:in marraskuun lopulla, tosin vain muutamaksi päiväksi. Melbournessa vietän suurimman osan marraskuusta.

      Sydneyssä ohjelmaan kuuluu ainakin Sydney Opera House, the Rocks, Bondi Beach, Bond Ferry sekä elämys nimeltä Sydney Harbour Bridge Climb. Tämä "ohjelma" on paikallisen suunnittelema eli varmasti kaikki nuo ovat näkemisen arvoisia. Tuo viimeksi mainittu on suht kallis hupi, mutta uskon, että kannattaa maksaa! Ellei sitten satu olemaan pahaa korkean paikan kammoa. Lisää netistä:
      http://www.bridgeclimb.com/

    • Siellä kuukausi sit vierail...

      Moi Anita!

      Tässä muutama vinkki mun matkasta:

      - Sydneyn oopperatalo
      - Harbour Bridge
      - Manley, lautalla pääsee Circular Quaysta
      - Bondi-Beach
      - Blue Mountains/Katoomba/Three Sisters
      - Ruokapaikoista EHDOTTOMASTI I´m Angus pihviravintola!! Sieltä saa mahtavaa kengurun filettä. Sijaitsee Darling Harbourissa
      - Ostoskatu Pitt-street
      - Sydney Tower
      - 3D Imax-teatteri on myös Darling Harbourissa
      - Kiinalainen kaupunginosa, mahtavaa ruokaa halvalla
      - Rocksissa viikonloppuisin on kivoja toreja, sieltä löytää kaikkee kivaa

      Muuta ei tullu mieleen, mut toivottavasti näillä pääset alkuun.
      Mukavaa matkaa Sydneyyn. Se jätti ainaki mulle lämpimän muiston sydämmeeni...:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      423
      1826
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      186
      1475
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      156
      1358
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe