Millä keinolla saa kalusteisiin peittävän maalipinnan? Tarkoitukseni on maalata kaksi huonekalua, toinen kirkkaanpunaiseksi ja toinen limenvihreäksi. Maalikaupassa vakuutellaan, että kirkkaista väreistä ei saa peittävää maalipintaa ikinä koskaan aikaiseksi maalasi sitten kuinka monta kerrosta tahansa.
Olen maalannut vanhan puisen laatikoston nyt kaksi kertaa alkydimaalilla. Ensimmäinen kerros ohennetulla maalilla ja toinen ohentamattomalla. Pinta on ruman kuultava, kaikki tummat kohdat ja puunsyyt paistavat läpi kuin kuultomaalissa.
En saata uskoa etteikö olemassa olisi joku konsti miten saa peittävän maalipinnan aikaiseksi! Kaikki vinkit ovat tervetulleita!
Miten peittävä maalipinta?
6
1047
Vastaukset
- maalikauppiaita
Kovin on omituisia nuo väitteet etteikö maalilla saisi pintaa peittoon. Kyllä mä olen aina saanut vaikka millä värillä.
Valkoinen on vaikein mutta ei sekään millään tavalla vaikeaa nykyväreillä. Kerroksia vaan niin kauan että peittyy. Yleensä jo kolmannella menee kaikki piiloon jos vaan antaa maalin kuivua välillä.
Mene seuraavan kerran johonkin kunnon maalikauppaan kyselemään lisätietoja.- Siili-
Onko alkydimaali mielestäsi siis ok? Minulla on Tikkurilan Unicaa.
Maalikauppias sanoi, että haluamiini sävyihin tulee pastaa niin vähän, että maali jää väkisinkin heikosti peittäväksi... - maalikaupan myyjätär
Siili- kirjoitti:
Maalikauppias sanoi, että haluamiini sävyihin tulee pastaa niin vähän, että maali jää väkisinkin heikosti peittäväksi...Ensin hyvä pohjamaali,niin sitten ei mikään värisävy kuulla läpi.
- braaa
Siili- kirjoitti:
Maalikauppias sanoi, että haluamiini sävyihin tulee pastaa niin vähän, että maali jää väkisinkin heikosti peittäväksi...Ihan on alkydimaali braa. Suosin ite kuitenkin ruiskiessa katalyyttymaaleja. Käsipelillä alkydi on hyvää. Unica on laatukamaa. Myös miranol,empire,ja sadolux/tex käy. Eniten on olen vedellyt futuralla.
Ulkomaisia alkydi uutuuksia olen vältellyt kun kaikki ei ole olleet hyvää. Nuo em. on tasalaatuisia.
Tuo maalikauppiaan termi "heikkopeittävyys" tarkoittaa vaan,että valmistaudu ajatukseen ettei peitä ekalla. Olet tulkinnut kauppiaan jutut liian kirjaimellisesti.
Tuo ehdotettu pohjaväri on myös hyvä ja suositeltava ratkaisu mutta ei pakollinen.
- Ammattimies
otepohjalla joka on sävytetty samaan sävyyn, välihionta kevyesti ja sitten pintaväri.
Kerralla valmis.- Unto
moi
ehkä tyhmäkin väliheitto, mutta olethan sekoittanut maalin kunnolla ennen maalausta ? Vaikka värikauppa ravistanut koneella, ja maali tehty C-perusmaaliin saattaa kiintoaineet painua astian pohjalle hyvinkin pian.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2257007Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää431280Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271082- 75911
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62867Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49865Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.94819Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38801Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14766- 43743