suonikohjut

mikä avuksi

Huomasin äsken että säärien taakse on ilmestynyt suonikohjuja. Voiko niitä mitenkään estää tulemasta lisää? Häviääkö ne koskaan? Onko niistä vaaraa? Ensimmäisessä raskaudessa ei tullut mitään suonikohjuja.

3

3219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eka

että itselleni tuli pohkeisiin suonikohjuja mutta osoittautuikin raskausarviksi :) Ihme paikka!

• Miwi

on kanssa tullut vasempaan pohkeeseen suonikohjuja. Tosi rumia! Mä kävin lääkärissä, ihan muissa asioissa, mutta tulin maininneeksi nämä suonikohjut. Mulla oli silloin sellanen nuori naislääkäri, ei sinnällään, että naislääkäreissä olis mitään vikaa, mutta tää oli kyllä suhteellisen tyhmä! Sillon, kun kävin lääkärissä oli menossa kaikkein kovimmat helteet nää 30 ja päälle..... valitinkin siinä samalla myös tuskaista oloani kuumuudenvuoksi. Tämä lääkäri ehdotti mulle suonikohjuihin välittömästi hoidoksi tukisukkahousuja.... Joo tiedän että ne auttavat siinä määrin ,ettei niitä tule lisää, mutta että 30 ulkona lämmintä ja muutenkin meinaa saada lämpöhalvauksen, niin lääkäri ehdottaa sukkahousuja. Eli yksivaihtoehto on nämä tukisukkahousut. Hyvät sellaiset maksavat noin 50e. Sitten kun lapsesi on syntynyt kannattaa mennä lääkäriin ja valittaa, että suonikohjusi särkevät, etkä saa nukutuksi niin silloin ne leikataan, jos et niitä valita niin ei niille mitään tehdäkkään! Mulle eräs toinen lääkäri suositteli aamulla, päivällä, ja illalla hierottavaksi pohkeisiin Hirudoid Forte nimistä rasvaa joka on ollu aika hyvää... se viilentää samalla jalkoja(apteekista ilman reseptiä). Ja jos haluat estää, ettei niitä tule lisää niin sukkahousukauppaan vaan. Mä jätin kyllä ostamatta, koska on vieläkin niin kuuma ja mulla on niitä jo aikapaljon vasemmassa jalassa.

• suonikohjuja

Elikkä sain suonikohjuja myöskin toisen raskauteni jälkeen ja vielä aika isoja sellaisia toiseen sääreeni, ylettyy tonne polven yläpuolelle, ikäviä ovat, onneksi eivät vielä vaivaa kovin, mutta tosi ruman näkösiä, eikä niistä valitettavasti pääse eroon, jos kerran tulleet,meillä ns.sukuvika, äitiltäni leikattu joskus ja tulleet takaisin!

Suosittelen tukisukkiksia ja venastat-nimistä rohtovalmistetta, voipi ehkäistä lisää suonikohjujen saamista, mutta itse käyttänyt vielä niin vähän aikaa, etten vaikutuksista osaa paremmin luvata!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      93
      3641
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      29
      2403
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      142
      2049
    4. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      34
      901
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      44
      841
    6. En unohda sua

En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on
      Ikävä
      30
      820
    7. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      61
      805
    8. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      5
      799
    9. Kullan kemiallinen merkki on au

Ei välttämättä. Mikä sun kullan merkki on?
      Ikävä
      40
      707
    10. Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä

Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies
      Ikävä
      89
      695
    Aihe