Olen vähän katsellut mustikkamielessä ympärilleni täällä kaakkoisessa Suomessa mutta kuivuus on tehnyt tehtävänsä,marjoja ei ole.Onko muilla samoja kokemuksia?Soiden reunuksia en ole käynyt tutkailemassa.Sama tilanne vadelmalla,kuivahtaneita varsia kyllä löytyy mutta kunnon vatukoita ei.Erään soramontun laiteilta keräsin muutaman litran.Puolukoiden tulota ei saa vielä mitään selvää.
Minkälaisia ovat näkymät näiltä osin muualla Suomessa?
Kaakkoinen
Suomi
2
319
Vastaukset
- löytyy
Hillat on laitettu jo talven varalle, samoin mustikoitakin on tullut noukittua jo 3 sankollista, kypsiä ovat ja rämeiden laitamilla ihan kunnollisen kokoisiakin. Myös puolukkaaa näyttäisi tulevan mukavanlaisesti.
- Oulun läänistä
ja vadelmia pitäisi alkaa olla jo, mutta vasta tänään aioin katsastaa tilanteen. Ainakin puutarhavadelmaa tulee paljon ja laatu vaikuttaa hyvältä. Omasta pihasta olen syönyt jo kolmena päivänä.Mustikka ei ole metsäisimmillä paikoilla täysin kypsää. Odottelen vielä. Tulee vaihtelevasti ja osin pientä.Puolukasta en osaa sanoa vielä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1385104
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253376Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132684- 472358
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2611791Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt471729- 321577
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201546- 281520
- 191281