En aina jaksa ymmärtää

matonen maan

Täällä arvostellaan paljon krav magaa ettei sen tekniikat toimi ja että laji vain apinoi itämaisia lajeja jne.

Ja sitten näytetään videoita joissa katujen puukonkäytön ammattilainen viiltelee kinkkuja palasiksi.

Mulle kun itsepuolustukseksi riittää se että saan häädettyä sen nakkarijonossa örveltävän ja päällekäyvän kusipään. Ja siihen riittää krav maga ihan mainiosti. Ei mun tarvii osata taistella kolme samuraimiekalla varustettua tyyppiä vastaan.

Ja jos joskus tulee puukkojunkkari vastaan niin sitä vastaan taistelen kuten olisin taistellut ennen krav magaakin: jalat vaan alle.

Kunnosta huolehtiminen yleensäkin antaa jo valmiuksia pärjätä pahassa tilanteessa.

11

2272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Magaa kolmatta vuotta

      minäkään en ymmärrä näitä huru-ukkoja jotka parjaavat magaa ja sanovat, että veitseä vastaan ei voi puolustautua ja sitä ei voi harjoitella.

      Kamoon! Tiedän paljon kavereita jotka ovat joutuneet puukkoa vastaan paljainkin käsin ja yhä ovat pystyssä, asennetta se vaatii ja oikeaa treeniä, tottakai ensin oteaan kättä pitempää, mutta jos ei mahdollista niin puolustaudutaa,

      Olen treeannnut Krav magaa kohta kolem vuotta ja sitä ennen aikidoa ,judoa ja karatea yhteensä kymmenen vuotta ja väitän, että kolmen maga-vuoden aikana olen oppinut katurealismia ja puolustautumista tuplasti enemmän, kuin 10 budo-vuoden aikana.

      Järjen käyttö on sallittua!

      Kysykää vaikka K Aittomäeltä tai Kai Koskiselta voiko veitseä vastaan puolustautua he ovat joutuneet sen tekemään ja useastikin.

      • poikako?

        Onko K.Aittoniemi Lainvalvoja/kansanedustaja Sulo Aittoniemen poika?


      • huomioida muutakin

        Usein kuitenkin on järkevintä juosta karkuun eikä edes yrittää puolustautua vastarinnalla koska tulos on aina huono aseettomalle. Tätä tulisi magassakin painottaa enemmän eikä kahdeksaa eri tekniikkaa ottaa veitsi pois kun hyökkääjä hyökkää hidastetusti ja lyöden vain kerran.

        Ammattilaisten on pakko ottaa/yrittää ottaa puukko pois hyökkääjältä (esim. Aittomäki) suojellessaan työnantajaansa. Harvan siviilin sitä on pakko yrittää tehdä. Jonkun on PAKKO suojella sitä tyttöystäväänsä ym. kavereita, mutta onhan ne jalat heilläkin joilla pääsee pakoon. Mielummin harjoittelee sitten harhautusta joilla muut saavat etumatkaa juoksuun ja lähtee itse perässä jos on pakko sankaria esittää.


      • sitä kukaan
        huomioida muutakin kirjoitti:

        Usein kuitenkin on järkevintä juosta karkuun eikä edes yrittää puolustautua vastarinnalla koska tulos on aina huono aseettomalle. Tätä tulisi magassakin painottaa enemmän eikä kahdeksaa eri tekniikkaa ottaa veitsi pois kun hyökkääjä hyökkää hidastetusti ja lyöden vain kerran.

        Ammattilaisten on pakko ottaa/yrittää ottaa puukko pois hyökkääjältä (esim. Aittomäki) suojellessaan työnantajaansa. Harvan siviilin sitä on pakko yrittää tehdä. Jonkun on PAKKO suojella sitä tyttöystäväänsä ym. kavereita, mutta onhan ne jalat heilläkin joilla pääsee pakoon. Mielummin harjoittelee sitten harhautusta joilla muut saavat etumatkaa juoksuun ja lähtee itse perässä jos on pakko sankaria esittää.

        on täysin aseeton. Kaikkialla ympärillä on tilapäisvälineitä kädenjatkeeksi. Hieno esimerkki tästä oli tämä Kallion Siwan tapaus. Kaksi asiakasta kiilasi puukolla varustautuneen ryöstäjän(nainen) ostoskärryillä seinää vasten ja saivat sitten puukon pois. Hyvä tilannetaju kavereilla, eivätkä sortuneet kyseisen naisen aliarviontiin.


      • kun jokainen osaa ulkoa
        poikako? kirjoitti:

        Onko K.Aittoniemi Lainvalvoja/kansanedustaja Sulo Aittoniemen poika?

        hänen puhelinnumeron ja tietää osoitteen, mistä lähteä kysymään. Kaikkien tuttu hänen täytyy joka tapauksessa olla.
        "Kysykää K. Aittoniemeltä.." ainakin pitää itsestään selvänä, että näin on.


      • ja Mäkiä
        kun jokainen osaa ulkoa kirjoitti:

        hänen puhelinnumeron ja tietää osoitteen, mistä lähteä kysymään. Kaikkien tuttu hänen täytyy joka tapauksessa olla.
        "Kysykää K. Aittoniemeltä.." ainakin pitää itsestään selvänä, että näin on.

        Tässä ketjussa kyllä puhuttiin Aittomäestä, joka on ilmeisesti se mystinen Kari Aittomäki, joka välillä tälläkin palstalla muistuttaa, kuinka kova kadun kingi ja kiukkusika-karateka hän nuorena poikana olikaan.

        Siitä Aittoniemestä en tiedä, mutta ilmeisesti samaan tyyppiin silläkin yritetään viitata.


    • x magaaja

      Samoin videossa Km vs mma.

      Noi mma miehet ovat maailman parhaita, joiden kanssa kenellä vaan on vaikeuksia.

      • vanha Konkari

        Minulla löytyy kamppailukokemusta vuodesta 1970 alkaen, 10 vuotiaana aloitin judon ja etenin siniseen vyöhön ja kilpailukokemusta tuli nuorten sarjoista 60 matsia, sitten Wadokaniin ja Dani tuli suoritettua vuonna 1982 ,sitten alkoivat tosihommat Aveen olin tutustunut jo kisiksessä kun treenailtiin parvella ja nosteltiiin puntteja alasalissa, ei kuin jujutsuun mukaan ja se oli siihen aikaan tosi kovaa, tyyli oli englantilainen juko-ryu ja Clark ja Morris pitivät kovia leirejä ja voi sitä tuskan määrää, kun jouduit Clarkin kipulukkoon, jujutsussa suoritin mustan vyön 80-luvun lopulla, sitten tuli totaalinen kyllästyminen, paikat eivät kestäneet ja perhe perustettiin, mutta yllätys yllätys, neljä vuotta sitten kaveri houkutteli mukaan Krav magaan ja silmiin pisti heti realistisuus tämähän on hyvä laji ja nyt olen magaa harjoitellut harrastusmielessä kolme kertaa viikossa, ohjaajahommiin en enään pyri, mutta kyllä laji on uskottava ja toimii ja paljon uusia ideoita kamppailuun ja PELISILMÄÄ se antaa taktisestikin mainio laji.


      • läppä on
        vanha Konkari kirjoitti:

        Minulla löytyy kamppailukokemusta vuodesta 1970 alkaen, 10 vuotiaana aloitin judon ja etenin siniseen vyöhön ja kilpailukokemusta tuli nuorten sarjoista 60 matsia, sitten Wadokaniin ja Dani tuli suoritettua vuonna 1982 ,sitten alkoivat tosihommat Aveen olin tutustunut jo kisiksessä kun treenailtiin parvella ja nosteltiiin puntteja alasalissa, ei kuin jujutsuun mukaan ja se oli siihen aikaan tosi kovaa, tyyli oli englantilainen juko-ryu ja Clark ja Morris pitivät kovia leirejä ja voi sitä tuskan määrää, kun jouduit Clarkin kipulukkoon, jujutsussa suoritin mustan vyön 80-luvun lopulla, sitten tuli totaalinen kyllästyminen, paikat eivät kestäneet ja perhe perustettiin, mutta yllätys yllätys, neljä vuotta sitten kaveri houkutteli mukaan Krav magaan ja silmiin pisti heti realistisuus tämähän on hyvä laji ja nyt olen magaa harjoitellut harrastusmielessä kolme kertaa viikossa, ohjaajahommiin en enään pyri, mutta kyllä laji on uskottava ja toimii ja paljon uusia ideoita kamppailuun ja PELISILMÄÄ se antaa taktisestikin mainio laji.

        täyttä soopaa. Et sovi kenenkään 80-luvun lopussa Avelle daninsa suorittaneen "profiiliin". Taitaa km-miehet ratsastaa muiden nimillä mainosmielessä.


      • sitten...
        läppä on kirjoitti:

        täyttä soopaa. Et sovi kenenkään 80-luvun lopussa Avelle daninsa suorittaneen "profiiliin". Taitaa km-miehet ratsastaa muiden nimillä mainosmielessä.

        tää on H...niemi. Sillä ukolla oli muistaakseni karate dan blakkarissa. Mutta toi judotausta oli uutta.

        Krav magan saa kyllä toimimaan judo, karate ja jujutsutaustalla keskimääräistä kadunmiestä paremmin. Onnea ja menestystä. Kunhan treeni ei lopu.


      • vähemmän puhetta enemmän tr...
        sitten... kirjoitti:

        tää on H...niemi. Sillä ukolla oli muistaakseni karate dan blakkarissa. Mutta toi judotausta oli uutta.

        Krav magan saa kyllä toimimaan judo, karate ja jujutsutaustalla keskimääräistä kadunmiestä paremmin. Onnea ja menestystä. Kunhan treeni ei lopu.

        Huonoiten pärjää aina ne jotka ei treenaa mitään mutta puhuu sitäkin enemmän. Ennen kamppailutilannetta on kyllä voittaja olo kun tietää paljon asiaa, joka on näiden tyyppien mielestä vielä melkeinpä sama kuin osaaminen mutta kun puheet on puhuttu niin yllättäen omassa päässä kolisee näin niinkuin jääkiekko termein.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1753
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1357
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1158
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1138
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      53
      987
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      966
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      954
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      870
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe