Tekisi mieli ostaa kunnon lisäsalama E 500 järjestelmääni. Vanha OM-sarjan T32 ei tietenkäään toimi (hyi-hyi Olympus) ja uudet järjestelmäsalamat ovat hirveän hintaisia (yli 200 euroa).
Onko kenelläkään olympusystävällä neuvoja ja kokemuksia hyvistä vaihtoehdoista E 500 valotusautomatiikkaan soveltuvista järjestelmäsalamoista?
Lisäsalama E 500 järjestelmään
4
921
Vastaukset
- kuvaaJa!
Olis tarjolla Olympus fl-40
- XV_yritys
Oly FL-40 on hyvä salama, mutta se toimii vain E-1 ja sitä vanhemmilla kameroilla. Minulla on toisena salamana FL-36, joka on kohtuuhintainen ja minulle riittävän tehokas ja nopea (hinta lienee 200-250). Olyn edullisin vaihtoehto on FL-20, joka lienee noin 150 euroa, mutta se ei ole erikoisen tehokas. Oly FL-50 on lähes 500 euron hintaisena varsin arvokas.
Metzillä on sovitin, jonka avulla heidän salamansa sopivat E-sarjaan. Sovittimesta ei minulla on minkäänlaisia kokemuksia.
Käsittääkkseni E-sarjassa voi käyttää kaikkia salamoita käsisäädöllä (mikäli niissä ei ole liian suurta jännitettä).
Olen muuten aivan samaa mieltä Olympusten huonosta sopivuudesta alaspäin.- Jarmo
Täytyy siis vain etsiä sopivaa kauppapaikkaa.
- jasku
Jarmo kirjoitti:
Täytyy siis vain etsiä sopivaa kauppapaikkaa.
huutonetissä näköjään kohtuu hinnalla fl-36. itselläni sama salama ja riittää omiin tarpeisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1653080Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732091- 411881
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431856Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul329993Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114973Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802