Lisäsalama E 500 järjestelmään

Jarmo

Tekisi mieli ostaa kunnon lisäsalama E 500 järjestelmääni. Vanha OM-sarjan T32 ei tietenkäään toimi (hyi-hyi Olympus) ja uudet järjestelmäsalamat ovat hirveän hintaisia (yli 200 euroa).

Onko kenelläkään olympusystävällä neuvoja ja kokemuksia hyvistä vaihtoehdoista E 500 valotusautomatiikkaan soveltuvista järjestelmäsalamoista?

4

945

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuvaaJa!

Olis tarjolla Olympus fl-40

• XV_yritys

Oly FL-40 on hyvä salama, mutta se toimii vain E-1 ja sitä vanhemmilla kameroilla. Minulla on toisena salamana FL-36, joka on kohtuuhintainen ja minulle riittävän tehokas ja nopea (hinta lienee 200-250). Olyn edullisin vaihtoehto on FL-20, joka lienee noin 150 euroa, mutta se ei ole erikoisen tehokas. Oly FL-50 on lähes 500 euron hintaisena varsin arvokas.

Metzillä on sovitin, jonka avulla heidän salamansa sopivat E-sarjaan. Sovittimesta ei minulla on minkäänlaisia kokemuksia.

Käsittääkkseni E-sarjassa voi käyttää kaikkia salamoita käsisäädöllä (mikäli niissä ei ole liian suurta jännitettä).

Olen muuten aivan samaa mieltä Olympusten huonosta sopivuudesta alaspäin.

• Jarmo

Täytyy siis vain etsiä sopivaa kauppapaikkaa.

• jasku
        Jarmo kirjoitti:

Täytyy siis vain etsiä sopivaa kauppapaikkaa.

huutonetissä näköjään kohtuu hinnalla fl-36. itselläni sama salama ja riittää omiin tarpeisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      324
      4243
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      135
      2385
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2026
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1521
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      40
      1028
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      136
      986
    7. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      26
      967
    8. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      959
    9. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      337
      901
    10. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      877
    Aihe