Kasvien lannoittaminen

Kasvitar

Moi!
Uusi harrastus on aloitettu...
Miten siis lannoittaisin parhaiten (hinta/laatu)? Ostin Seran nestemäistä kasvilannoitetta, mutta jäin miettimään olisi pitänyt ostaa juuren viereen upotettava tabletti. Vai pitääkö/ voiko niitä molempia käyttää samaan aikaan?????

4

772

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kasvitar

Pieni täsmennys ;) kyseessä siis akvaariokasvit ;)

• ludwigia

minun mielestäni on saviturvepallot pohjaan, pmdd veteen pari kertaa viikossa ja hiilidioksidilevitin. Näissä on hinta-laatu suhde kohdallaan kun tekee pallot itse ja tilaa ainekset tuohon pmdd-lannoitukseen ja sekoittaa senkin itse. Tarvikkeita näihin saa esim. Suomen akvaariotekniikan webkaupasta.
        Toiset kasvit hyödyntävät vedessä olevan lannoitteen ja toiset pohjassa olevan, joten molemmat on siis hyvä olla.

• harakka1

Akvaarioni toimi nestemäisellä lannoitteella todella hyvin. Sitten erehdyin laittamaan seran pohjatabuja ja levän määrä lisääntyi melkoisesti. Oikein huomasi että ne kohdat missä tabu oli, levää tuli lasiin.
      Ikinä en enää laita!

• lukenut jostain

Miten on toimiiko pelkällä nestemäisellä jos sen laittaa ruiskulla pohjahiekkaan. Muistaisin lukeneeni jostain. Jos ei ole kuin pohjasta ravinteita ottavia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      201
      11831
    2. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      29
      8208
    3. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      58
      6246
    4. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      172
      5174
    5. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      51
      4938
    6. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      47
      4492
    7. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      116
      4398
    8. Missä vaiheessa

Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      118
      3880
    9. Juuri muiston ne

Rakastuneet katseesi. Huh
      Ikävä
      81