tietääkö kukaan paljonko yhdessä hattarassa on kaloreita?
hattara..
12
5529
Vastaukset
- Armas Tanska
Aika turhaa miettii jotain hattaran kaloreita. Eiköhän hattaroita syödä sen verran harvoin että niillä tuskin pääsee lihomaan.
- pikkuintiaani
hattarahan on pelkkää sokeria joten pakko siinä on aika paljon olla.. en valitettavasti tiedä kuinka paljo....
- Kyl kyl
pikkuintiaani kirjoitti:
hattarahan on pelkkää sokeria joten pakko siinä on aika paljon olla.. en valitettavasti tiedä kuinka paljo....
wikipediaaa....
. "Hattara ei ole hyväksi hampaille, mutta sisältää silti yllättävän vähän sokeria: tavallisessa hattarassa sokeria on vähemmän kuin tölkillisessä normaalia virvoitusjuomaa."
ja
"Hattara koostuu hyvin ohuista, silkkimäisistä sokerisäikeistä."
eli onhan se hattaran sokeri vissiin aika vähäistä koska siitä sokerisäikeestä tulee sellasta karvasta ja höyhenen kevyttä. Kun puserrat sen kasaan niin huomaat että se iso hattara menee nyrkin pieneen tilaan, joten ei se paljoa paina...
Tuskin se hattara kuitenkaan on sieltä terveellisimmistä päästä ja eiköhän siinä kaloreita ole, mutta kyllä sellaisen voi syödä silloin tällöin, vastaa varmaan jotain suklaapatukkaa sillon tällön. - Ohhoj
Kyl kyl kirjoitti:
wikipediaaa....
. "Hattara ei ole hyväksi hampaille, mutta sisältää silti yllättävän vähän sokeria: tavallisessa hattarassa sokeria on vähemmän kuin tölkillisessä normaalia virvoitusjuomaa."
ja
eli onhan se hattaran sokeri vissiin aika vähäistä koska siitä sokerisäikeestä tulee sellasta karvasta ja höyhenen kevyttä. Kun puserrat sen kasaan niin huomaat että se iso hattara menee nyrkin pieneen tilaan, joten ei se paljoa paina...
Tuskin se hattara kuitenkaan on sieltä terveellisimmistä päästä ja eiköhän siinä kaloreita ole, mutta kyllä sellaisen voi syödä silloin tällöin, vastaa varmaan jotain suklaapatukkaa sillon tällön.lisää löyty
http://72.14.221.104/search?q=cache:jzDX--HmSIgJ:www.tiede.fi/arkisto/print.php?id=428&vl=2005 hattara sokeria&hl=fi&gl=fi&ct=clnk&cd=10&client=firefox-a
Miten hattara tehdään?
"Hattara on runsas ruokalusikallinen sokeria, jonka alkuperäinen kiderakenne on muokattu ohueksi, lasimaiseksi rihmastoksi. Huvipuistojen hattaroihin lisätään ripaus karamelliväriä juhlan kunniaksi.
Hattarakoneessa hattara näyttää muodostuvan tyhjästä, eikä ihme, sillä 98 prosenttia siitä on ilmaa. Koneessa sokeri kuumennetaan 165 asteeseen, jolloin se sulaa ja sen kiderakenne särkyy. Kun tällainen sula sokeri jäähtyy,"
jne jne.. jos ruokalusikallinen on n. 5 grammaa niin harratassa on sokeria 5 grammaa että syö vaan huoletta, ilmaahan se on :D - on noin
Ohhoj kirjoitti:
lisää löyty
http://72.14.221.104/search?q=cache:jzDX--HmSIgJ:www.tiede.fi/arkisto/print.php?id=428&vl=2005 hattara sokeria&hl=fi&gl=fi&ct=clnk&cd=10&client=firefox-a
Miten hattara tehdään?
"Hattara on runsas ruokalusikallinen sokeria, jonka alkuperäinen kiderakenne on muokattu ohueksi, lasimaiseksi rihmastoksi. Huvipuistojen hattaroihin lisätään ripaus karamelliväriä juhlan kunniaksi.
Hattarakoneessa hattara näyttää muodostuvan tyhjästä, eikä ihme, sillä 98 prosenttia siitä on ilmaa. Koneessa sokeri kuumennetaan 165 asteeseen, jolloin se sulaa ja sen kiderakenne särkyy. Kun tällainen sula sokeri jäähtyy,"
jne jne.. jos ruokalusikallinen on n. 5 grammaa niin harratassa on sokeria 5 grammaa että syö vaan huoletta, ilmaahan se on :D½ hattarapurkissa on noin 407.0 kcal
se on sataprosenttista sokeria joten kannattaa ainakin kohtuudella nauttia:)
itse en kyllä edes pidä hattaran mausta liian makeaa, olen enemmän suolaisen ystävä=) - Pamm
on noin kirjoitti:
½ hattarapurkissa on noin 407.0 kcal
itse en kyllä edes pidä hattaran mausta liian makeaa, olen enemmän suolaisen ystävä=)Hattarassa tosiaan 95% on ilmaa. Sokeria siinä ei ole kuin pala tai kaksi. Kuumentamalla siitä saadaan ilmavaa haperoa, eikä valmis hattara siis todellakaan sisällä 400 kaloria edes missään teoriassa. Eihän ilmassa ole kaloreita. Ehkä jossain hattaramassa purkissa josta siis tulee kymmenitäin valmiita hattaroita valmistamalla, voi olla noin paljon kaloreita koska se massahan on sokeripitoista, mutta sitä massaa tuleekin vain noin lusikallinen yhteen hattaraan ja loppu on ilmaa. Yhdessä hattarassa ei ole sokeria tai sitä massaa kummiskaan kuin maksimissaan 5 grammaa. Loppu onkin 95 prosenttisesti ilmaa.... Mistähän "hattarapurkista" lienee kysymys...
- pitää paikkaansa
on noin kirjoitti:
½ hattarapurkissa on noin 407.0 kcal
itse en kyllä edes pidä hattaran mausta liian makeaa, olen enemmän suolaisen ystävä=)Jos katsoit kalorilaskurista, niin tuo 407 kaloria taisi olla sataa grammaa kohden ja puoli purkkia hattaraa painaa 14 g, joten vaikka se olisi täyttä sokeria naan ei siinä voi olla yli 400 kaloria todellakaan. Tuon verran kaloreita on sadassa grammassa sokeria ja hattarassa on vielä ilmaakin välissä..
- nancy
Kyl kyl kirjoitti:
wikipediaaa....
ja
Tuskin se hattara kuitenkaan on sieltä terveellisimmistä päästä ja eiköhän siinä kaloreita ole, mutta kyllä sellaisen voi syödä silloin tällöin, vastaa varmaan jotain suklaapatukkaa sillon tällön.kuulin kemian tunnilla että sokeri sulaisi 170 celsius-asteessa....
- minä_
Mistä te tiedätte paljonko hattarassa on noita kaloreita?
- .......
Yhdessä hattarapurkissa on n.122 kaloria..eli ei kauheesti :) eikä sitä yleensä pysty edes syömään kokonaan.
- cottoncandy<3
Ai ei muka pysty syömään kokonaan? Voisin syödä vaikka monta 50 gramman hattarapurkkia mutta onko niissä oikeesti kauheen paljon kaloreita tai sokeria? kun oon niihin jo aika koukussa ;D
- Hattarankone
YHDESSÄ HATTARASSA ON TOSIAAN RUOKALUSIKALLINEN, ELI NOIN 5G SOKERIA, SE LUKEE NETISSÄ, JA TIEDÄN SEN, KOSKA OMISTAN HATTARAKONEEN, SE ON 95PROSENTTIA ILMAA :D jos haluat laskea kalorit, ni laske tosiaan viidella grammalla, tano, mä voi laskee, venaas... 20kcal :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1201038
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713