530 d "oilservice"

Kra

Kertokaas kuka on asiaan paremmin perehtynyt!

Mitä kaikkea tuo huoltopanelin ilmoitus voi pitää sisällään?

- öljyn määrä ainakin
- öljyn laatu/kunto?
- öljysuodattimen kunto?

Moottoriöljy on vaihdettu noin 2thkm sitten, mutta suodatinta ei, se vaihdettiin edellisessä öljyhuollossa. Ajan samoilla öljyillä aina noin 15thkm. Ennen ei ole tullut vastaavaa ilmoitusta.

12

1920

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pekka_

      Tietokoneelle pitää ilmoittaa että huolto on tehty. Tämä tapahtuu huollossa testerillä.

      Oletko itse vaihtanut öljyt ja tehnyt huollon? Jos olet niin sinun pitää käydä huollossa silti nollaamassa ilmoits tai rakentaa itse "nollauslaite". Muussa tapauksessa auto ei tiedä öljynvaihdosta/huollosta mitään.

      Kannattaa muuten katsoa ohjekirjasta mitä kaikkea kukin huolto sisältää.

    • saabist

      Ohjeet huoltovalojen nollaukseen:

      BMW 2001 to current

      Ignition Off (Position 0)
      Press and Hold the trip odometer button while turning key to position 1 (ACCESSORY)
      Keep the button depressed (about 5 secs.) until you see "Oil Service" or "Inspection" with "Reset" or "Re" in the display*
      Press the button again and hold for approx. 5 secs. until "Reset" or "Re"
      flashes
      While the display is flashing, briefly press the button again to reset the
      Service Interval. After the display has shown the new interval you should see "END SIA" for about 2 seconds

      Note: that if the "Reset" or "Re" does not flash, then you have not met the minimum consumption level and cannot reset

      *Note: On vehicles with "High" cluster, you will also see the amount of fuel (in litres) remaining until next service

      VAPAA käännös ylläolevasta…
      Eli, paina trippimittaria kun väännät virtalukosta virtoja päälle.
      Pidä pohjassa kunnes valot syttyy (öljyhuolto, Inspektio tai re)
      Paina napista uudelleen ja pidä 5 sekuntia kunnes re tai reset vilkkuu
      Vilkkuessa paina trippimittaria uudestaan. Jos reset tai re ei vilku, autolla ei ole ajettu minimi määrää ja näin ollen mittaria ei voi nollata.

    • Kra

      Mutta alkuperäinen kysymys on vielä osittain vastaamatta.

      Onko ajokilometreillä jokin merkitys näytön toiminnassa?

      • BMW Power

        Ajetut kilometrit, käytetyt kierrokset ja aika (ehkä myös starttaukset) vaikuttavat huoltokilometri näyttöön.

        En ymmärrä miksi et vaihda öljyfiltteriä samalla kun vaihdat öljyt.

        Parikin autokauppaista on minulle kertonut että heikoin lenkki on nimenomaan öljyfiltteri eikä niinkään ne nykyajan laadukkaat synteettiset öljyt.


      • Kra
        BMW Power kirjoitti:

        Ajetut kilometrit, käytetyt kierrokset ja aika (ehkä myös starttaukset) vaikuttavat huoltokilometri näyttöön.

        En ymmärrä miksi et vaihda öljyfiltteriä samalla kun vaihdat öljyt.

        Parikin autokauppaista on minulle kertonut että heikoin lenkki on nimenomaan öljyfiltteri eikä niinkään ne nykyajan laadukkaat synteettiset öljyt.

        Vuosien varrella olen monta kertaa öljynvaihdon jälkeen leikannut vanhan filtterin auki ja tutkinut suurennuslasin kanssa. Koskaan ei vielä ole löytynyt mitään merkittäviä määriä lastua tms hälyttävää. Tosin kyseessä on ollut lyhyemmät vaihtovälit kuin nyt tässä autossa.

        Voit olla oikeassa tuon suodattimen vaihdon suhteen kun ajetaan 15...20thkm samoilla öljyillä.

        Ei siihen vaihtamattomuuteen mitään sen kummempaa syytä ollut kuin, että en vain viitsinyt sitä tehdä. Täytyykin vaihtaa se lähiaikoina ja "teurastaa" vanha suodatin ihmeteltäväksi. Saas näkee mitä sieltä löytyy!

        Siksipä alunperin aloin kysyä tätä asiaa, josko systeemi haistelee esimerkiksi suodattimen aiheuttamaa painehäviötä jo ennen kuin suodattimen ohitusventtiili avautuu ja öljy kiertää suodattamattomana järjestelmässä.

        Kiitos huomiostasi.


      • huoltoväli
        Kra kirjoitti:

        Vuosien varrella olen monta kertaa öljynvaihdon jälkeen leikannut vanhan filtterin auki ja tutkinut suurennuslasin kanssa. Koskaan ei vielä ole löytynyt mitään merkittäviä määriä lastua tms hälyttävää. Tosin kyseessä on ollut lyhyemmät vaihtovälit kuin nyt tässä autossa.

        Voit olla oikeassa tuon suodattimen vaihdon suhteen kun ajetaan 15...20thkm samoilla öljyillä.

        Ei siihen vaihtamattomuuteen mitään sen kummempaa syytä ollut kuin, että en vain viitsinyt sitä tehdä. Täytyykin vaihtaa se lähiaikoina ja "teurastaa" vanha suodatin ihmeteltäväksi. Saas näkee mitä sieltä löytyy!

        Siksipä alunperin aloin kysyä tätä asiaa, josko systeemi haistelee esimerkiksi suodattimen aiheuttamaa painehäviötä jo ennen kuin suodattimen ohitusventtiili avautuu ja öljy kiertää suodattamattomana järjestelmässä.

        Kiitos huomiostasi.

        määräytyy ajotietokoneen mittaaman kulutuksen perusteella. Nuo painehäviöteoriat menee jo avaruusgeometrian puolelle.


      • Kra
        huoltoväli kirjoitti:

        määräytyy ajotietokoneen mittaaman kulutuksen perusteella. Nuo painehäviöteoriat menee jo avaruusgeometrian puolelle.

        ..........Nuo painehäviöteoriat menee jo avaruusgeometrian puolelle.............

        Onhan tuo jo vuosikymmeniä vanha keksintö, suodattimen tukkeutumisen ilmaisin. Toteutettuna mekaanisesti tai sähköisesti. Miksei sellainen voisi olla BMW:ssä kun siinä näyttää olevan paljon muutakin paljon uudempaakin tekniikkaa hyötykäytössä.

        Uskallampa väittää, että aika monessa laitteessa vaihdetaan suodattimia tarpeettomankin usein. Kun ei ole kunnollista seurantaa/tietoa suodattimen todellisesta sisällöstä/kunnosta.


      • ÅÅÅÅÅÅÅ
        Kra kirjoitti:

        ..........Nuo painehäviöteoriat menee jo avaruusgeometrian puolelle.............

        Onhan tuo jo vuosikymmeniä vanha keksintö, suodattimen tukkeutumisen ilmaisin. Toteutettuna mekaanisesti tai sähköisesti. Miksei sellainen voisi olla BMW:ssä kun siinä näyttää olevan paljon muutakin paljon uudempaakin tekniikkaa hyötykäytössä.

        Uskallampa väittää, että aika monessa laitteessa vaihdetaan suodattimia tarpeettomankin usein. Kun ei ole kunnollista seurantaa/tietoa suodattimen todellisesta sisällöstä/kunnosta.

        Jossakin puhelaan, että huoltoväli määräytyisi (ainakin osaksi) öljyn sähkönjohtavuuden perusteella.


      • täyspäisiä
        Kra kirjoitti:

        Vuosien varrella olen monta kertaa öljynvaihdon jälkeen leikannut vanhan filtterin auki ja tutkinut suurennuslasin kanssa. Koskaan ei vielä ole löytynyt mitään merkittäviä määriä lastua tms hälyttävää. Tosin kyseessä on ollut lyhyemmät vaihtovälit kuin nyt tässä autossa.

        Voit olla oikeassa tuon suodattimen vaihdon suhteen kun ajetaan 15...20thkm samoilla öljyillä.

        Ei siihen vaihtamattomuuteen mitään sen kummempaa syytä ollut kuin, että en vain viitsinyt sitä tehdä. Täytyykin vaihtaa se lähiaikoina ja "teurastaa" vanha suodatin ihmeteltäväksi. Saas näkee mitä sieltä löytyy!

        Siksipä alunperin aloin kysyä tätä asiaa, josko systeemi haistelee esimerkiksi suodattimen aiheuttamaa painehäviötä jo ennen kuin suodattimen ohitusventtiili avautuu ja öljy kiertää suodattamattomana järjestelmässä.

        Kiitos huomiostasi.

        kun pähkäilette suodattimen vaihdosta. auto maksaa 70tuh.e. Tosi säästöä, kun ei vaihda muutaman euron hintaista suodatinta.


      • täyspäisiä kirjoitti:

        kun pähkäilette suodattimen vaihdosta. auto maksaa 70tuh.e. Tosi säästöä, kun ei vaihda muutaman euron hintaista suodatinta.

        Olen miettinyt itsekin.Koska ainakin 320 suodatin maksaa jos muistan oikein niin 13,50€.
        Että ei kannattaisi miettiä vaihtaako vai ei.


      • Kra
        täyspäisiä kirjoitti:

        kun pähkäilette suodattimen vaihdosta. auto maksaa 70tuh.e. Tosi säästöä, kun ei vaihda muutaman euron hintaista suodatinta.

        Mullakin on peräti "viisaan paperit" esittää tarvittaessa.

        En kylläkään ole sanallakaan maininnut mistään säästämisestä, kyse olikin, että onko oikeasti tarvetta vaihtaa. Turhat huoltotoimet kun ovat suoranaista tuhlausta. Siinä on pieni ero.


      • TTTTTTTTT
        Kra kirjoitti:

        Mullakin on peräti "viisaan paperit" esittää tarvittaessa.

        En kylläkään ole sanallakaan maininnut mistään säästämisestä, kyse olikin, että onko oikeasti tarvetta vaihtaa. Turhat huoltotoimet kun ovat suoranaista tuhlausta. Siinä on pieni ero.

        Sama hevosmiesten tietotoimisto osaa kertoa, että isommissa "rekka-autoissa" vaihdetaankin öljynsuodatin ja jatketaan samoilla öljyillä. Öljytilavuudet on kylläkin suuria.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      615
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe