Vilpillisiä keinoja käytetään ainakin kartingin pikku luokissa sitä on turha kenenkään kieltää. Mutta miksi näin tehdään? Yrittääkö isät tyydyttää omia tarpeitaan lapsensa kustannuksella keinoja kaihtamatta? Miten vilpillä saavutetusta voitosta voi nauttia? Tuskin oikeasti mitenkään...
Voittajia ei ihme kyllä muisteta niin pitkään kuin niitä jotka jäävät kiinni vilpistä johon muuten on syytön se lapsi joka kyseistä autoa ajaa.
Tästä maasta löytyy aika monta erilaista kartingin aikuisharrastaja luokkaa mihin nämä laittomuuksia tehtailevat isät voisivat mennä ajamaan ja tekemään koiruuksiaan ettei tarvisi lapsen autoa laittomilla virityksillä parannella. Kuinkahan moni viisaita neuvoja lapselleen ja muille jakava huoltaja on muuten itse oikeasti edes ajanut karting autolla?
Miksi vilppiä tehdään
54
11334
Vastaukset
- pikku luokissa
sinun mielestä tehdään vilppiä. En ole itse ainakaan huomannut.
- joopa
minissä.
- vielä.
joopa kirjoitti:
minissä.
ajetaan cadettia. miksi epäilet että joku huijaa.
Huhut kertoo että ensi kaudeksi saadaan uusi luokka niin ei tarvitse enää ajaa raket moottoreilla. Vnna oikeilla kisa koneilla - cadetissa
vielä. kirjoitti:
ajetaan cadettia. miksi epäilet että joku huijaa.
Huhut kertoo että ensi kaudeksi saadaan uusi luokka niin ei tarvitse enää ajaa raket moottoreilla. Vnna oikeilla kisa koneillaompa niitä näkynyt cadeteissakin pienempiä rattaita mihin on lyöty numero 84...
niin ja tietysti bensiinin lisäaineita. - Lavinto cupissa
Muutamat cadetit piti aika kovaa ääntä kun ne kävi tyhjäkäyntiä lähtö ruudussa. Olisiko katalisaattori puhkaistu
- tainneet
Lavinto cupissa kirjoitti:
Muutamat cadetit piti aika kovaa ääntä kun ne kävi tyhjäkäyntiä lähtö ruudussa. Olisiko katalisaattori puhkaistu
Olla kuitenkaan kärjessä?
- tehdään
jo hiekkalaatikolla, kun rikotaan salaa naapurin kaijan hiekkalinna, ei tämä ole mikään kartingin lieveilmiö, aika vähän sitä vilppiä lopuksi kartingissa on, mutta on kuitenkin
- minkälaista
vilppiä sitten esiintyy?
- värisiä
minkälaista kirjoitti:
vilppiä sitten esiintyy?
puolan johtoja ja männänrenkaita, väärään suuntaan vinoja sylintereitä ym. Toivottavasti saataisiin uusi luokka mahdollisimman nopeasti. Ei voi olla tarkoituksen mukaista lasten harrastuksessa kaikki toi kikkailu rakettien kanssa.,
- vilppimän
minkälaista kirjoitti:
vilppiä sitten esiintyy?
ne on poistettu sellaiset jutut, ei niitä jaksa enää kertailla
- SUUNTAA
Seurailkaa kirjoituksia
ON TODELLA NYT KENTTÄ HERÄNNYT ALUEET SUUNNITTELEE UUTTA LUOKKAA "HARRASTEPUOLELLE" 8-13 V.- sorvi
siitä luokka jossa voi oikeesti alkaa viilata ja pinnotella (ETELÄN POJAT)
- boost
sorvi kirjoitti:
siitä luokka jossa voi oikeesti alkaa viilata ja pinnotella (ETELÄN POJAT)
vai uutta tuotahan on tehty monta vuotta ja nyt sä hokasit jospa sitä menestystäkin alkaisi tulla heräämisen myötä
- heräämö
boost kirjoitti:
vai uutta tuotahan on tehty monta vuotta ja nyt sä hokasit jospa sitä menestystäkin alkaisi tulla heräämisen myötä
nyt pitäs löytää se mäski mestari valmiiksi joka polttaa liemet kiinni
- moksu
heräämö kirjoitti:
nyt pitäs löytää se mäski mestari valmiiksi joka polttaa liemet kiinni
asusko sillan takana saarella
- just .........................
moksu kirjoitti:
asusko sillan takana saarella
ei sillan takana, vaan alla !!!!, olis yks mosa myytävänä rakettiin, ex räikkönen
- siltavahti
just ......................... kirjoitti:
ei sillan takana, vaan alla !!!!, olis yks mosa myytävänä rakettiin, ex räikkönen
onkos ittesä vilpertin tanssaama sant sant kamina
- ihan itte
siltavahti kirjoitti:
onkos ittesä vilpertin tanssaama sant sant kamina
vilberti teki mosan, 3 tonnii jos sais, kyllä sillä kadetissa pärjää, eiku siis kyläseuran kisat, eiku kyllä tulee vielä kisa jossa wilbertin koneet "laulaa" iloosesti, seurakisa jossa pierut pääsee kokeileen,
- kilpailu kiristyy
ihan itte kirjoitti:
vilberti teki mosan, 3 tonnii jos sais, kyllä sillä kadetissa pärjää, eiku siis kyläseuran kisat, eiku kyllä tulee vielä kisa jossa wilbertin koneet "laulaa" iloosesti, seurakisa jossa pierut pääsee kokeileen,
Nyt kaikki halukkaat jonoon mars!
- moksutin
kilpailu kiristyy kirjoitti:
Nyt kaikki halukkaat jonoon mars!
vartukaas kun se tammikaapisto aukee sieltä liinavaatteiden takaa rupes löytyy aarteita esim 46 kpl sant manuel mosaa ja siihen muut räntäsade raksut lisäksi on siinä ensikertalainen ihmeissään siinä menee seuraavat 40 vuotta tajutessa mitä tuli ostettua
- Nappistartti
Katselin vierestä kun lapset rääkkäsivät Parillan 60:stä Raket rungossa Oulun radalla.
-Tunsin itseni ihan hylätyksi ja tarpeettomaksi huoltajana ja sääntöjen viilaajana: Nuoriso istui autoon, painoi napista käyntiin ja eikun Fossiileja kiusaamaan. Suoranopeus fossiili luokkaa, kiihtyvyys parempi kuin Raksulla...
-Sitten helpotti kun näytettiin Paperit:
1)Aukoille, avauskulmille löytyi speksit "Arvo /- toleranssi" Ja viilata saa kunhan ei ylitä toleransseja. Jippii siinä luokka minullekin...
2)Hidasteena oli sytytyksen automaattinen säätö jota ei kuulemma magneeton siirrollakaan saa huijattua...
3) Huoltoväliksi luvattiin noin 60 tuntia
Voisi olla ihan mielenkiintoinen vaihtoehto noille "Perintö" Voittaja Raksuille.
Lähtisikö muita mukaan uuteen uljaaseen maalimaan - navikointi
Nappistartti kirjoitti:
Katselin vierestä kun lapset rääkkäsivät Parillan 60:stä Raket rungossa Oulun radalla.
-Tunsin itseni ihan hylätyksi ja tarpeettomaksi huoltajana ja sääntöjen viilaajana: Nuoriso istui autoon, painoi napista käyntiin ja eikun Fossiileja kiusaamaan. Suoranopeus fossiili luokkaa, kiihtyvyys parempi kuin Raksulla...
-Sitten helpotti kun näytettiin Paperit:
1)Aukoille, avauskulmille löytyi speksit "Arvo /- toleranssi" Ja viilata saa kunhan ei ylitä toleransseja. Jippii siinä luokka minullekin...
2)Hidasteena oli sytytyksen automaattinen säätö jota ei kuulemma magneeton siirrollakaan saa huijattua...
3) Huoltoväliksi luvattiin noin 60 tuntia
Voisi olla ihan mielenkiintoinen vaihtoehto noille "Perintö" Voittaja Raksuille.
Lähtisikö muita mukaan uuteen uljaaseen maalimaanon tainnu se navikointi laite jäärä sinne porin pskahuussiin klo 5.00 eikö jo sammalla kilp. johtajana
- hmpmhp
Nappistartti kirjoitti:
Katselin vierestä kun lapset rääkkäsivät Parillan 60:stä Raket rungossa Oulun radalla.
-Tunsin itseni ihan hylätyksi ja tarpeettomaksi huoltajana ja sääntöjen viilaajana: Nuoriso istui autoon, painoi napista käyntiin ja eikun Fossiileja kiusaamaan. Suoranopeus fossiili luokkaa, kiihtyvyys parempi kuin Raksulla...
-Sitten helpotti kun näytettiin Paperit:
1)Aukoille, avauskulmille löytyi speksit "Arvo /- toleranssi" Ja viilata saa kunhan ei ylitä toleransseja. Jippii siinä luokka minullekin...
2)Hidasteena oli sytytyksen automaattinen säätö jota ei kuulemma magneeton siirrollakaan saa huijattua...
3) Huoltoväliksi luvattiin noin 60 tuntia
Voisi olla ihan mielenkiintoinen vaihtoehto noille "Perintö" Voittaja Raksuille.
Lähtisikö muita mukaan uuteen uljaaseen maalimaanKokeiltiin Parillaa Vaasassa ja sillä radalla ei pärjännyt Raketille kuin suoranopeuksissa. Töysässä taitaa asiat olla toisinpäin. Kurvista lähdöt oli hitaampia kuin Raketeilla. Kuljettaja tykästyi ja kehui parempaa pitoa mm. kurveista lähdettäessä (vapaakytkin), käy kuin kilpakone ja näyttää kilpakoneelta ja on ICAJ tyyppinen (vapaakytkin, ajotyyli erilainen kuin suoravetoisella). Vaasan radalla jäi noin 1sek Raketin tämänvuoden kärkiajoista. Kone oli ihka uusi, parani koko ajan, ratasvalinnat eivät välttämättä osuneet aivan nappiin.
Huoltajana mielipide on positiivinen kyseistä konetta kohtaan. Ostamme kyseisen koneen jos sarja järjestetään. Tällä hetkellä asia taitaa olla siinä mallissa että 5 kuljettajaa tarvittaisiin, jotta tälle syksylle saataisiin kisa tai kaksi vielä järjestettyä. Parilla luokka oisi ymmärtääkseni hyvin pitkälle Raket luokan tyyppinen eli samalla autolla voisi ajaa molempia luokkia kaudenaikana suurempia muutoksia tekemättä.
Mielenkiintoinen tuttavuus, mm. kaasari oli tehtaan jäljiltä ja AUKESI 0,6 ja MENI KIINNI 0,5 vähän kuin IC-kaasarit!
Löytyykö muita Parillan pyörittämiä vielä tälle syksylle, jotta saataisiin kisat pystyyn? - luokanvaihto
Nappistartti kirjoitti:
Katselin vierestä kun lapset rääkkäsivät Parillan 60:stä Raket rungossa Oulun radalla.
-Tunsin itseni ihan hylätyksi ja tarpeettomaksi huoltajana ja sääntöjen viilaajana: Nuoriso istui autoon, painoi napista käyntiin ja eikun Fossiileja kiusaamaan. Suoranopeus fossiili luokkaa, kiihtyvyys parempi kuin Raksulla...
-Sitten helpotti kun näytettiin Paperit:
1)Aukoille, avauskulmille löytyi speksit "Arvo /- toleranssi" Ja viilata saa kunhan ei ylitä toleransseja. Jippii siinä luokka minullekin...
2)Hidasteena oli sytytyksen automaattinen säätö jota ei kuulemma magneeton siirrollakaan saa huijattua...
3) Huoltoväliksi luvattiin noin 60 tuntia
Voisi olla ihan mielenkiintoinen vaihtoehto noille "Perintö" Voittaja Raksuille.
Lähtisikö muita mukaan uuteen uljaaseen maalimaanMinkä ikäisenä saisi ajaa tätä Parilla 60 luokkaa?
Olisiko 10v tarpeeksi? Me siirrytään heti jos kilpailuja löytyy!! - tieto jakoon
Nappistartti kirjoitti:
Katselin vierestä kun lapset rääkkäsivät Parillan 60:stä Raket rungossa Oulun radalla.
-Tunsin itseni ihan hylätyksi ja tarpeettomaksi huoltajana ja sääntöjen viilaajana: Nuoriso istui autoon, painoi napista käyntiin ja eikun Fossiileja kiusaamaan. Suoranopeus fossiili luokkaa, kiihtyvyys parempi kuin Raksulla...
-Sitten helpotti kun näytettiin Paperit:
1)Aukoille, avauskulmille löytyi speksit "Arvo /- toleranssi" Ja viilata saa kunhan ei ylitä toleransseja. Jippii siinä luokka minullekin...
2)Hidasteena oli sytytyksen automaattinen säätö jota ei kuulemma magneeton siirrollakaan saa huijattua...
3) Huoltoväliksi luvattiin noin 60 tuntia
Voisi olla ihan mielenkiintoinen vaihtoehto noille "Perintö" Voittaja Raksuille.
Lähtisikö muita mukaan uuteen uljaaseen maalimaanMistä löytyy lisää tietoa tämän luokan suunnitelmista / kalustosta
- mukana
tieto jakoon kirjoitti:
Mistä löytyy lisää tietoa tämän luokan suunnitelmista / kalustosta
Tietoa uudesta luokasta pitäisi tulla.
www.kartingforum.net
Uuttaluokkaa ollaan puuhamassa nyt ihan tosissaan. Auki olevia asioita esim. nousupisteet, painot. - hmpmhp
tieto jakoon kirjoitti:
Mistä löytyy lisää tietoa tämän luokan suunnitelmista / kalustosta
Lisää tietoa saa mm. www.master-kart.com yhteystiedot. Olussa en tiedä kuka voisi vastata kysymyksiin mutta eiköhän sekin selviä. Ikähaarukka 8-13 vuotta. Aluksi tarkoitus ajaa aika-ajot yhdessä koko porukka ja jakaa esim. kolmeen ryhmään aika-ajon perusteella mikäli aikaerot suuria. Kuljettajan ikä ei silloin ole se taidonjakaja ja tietenkin kauden aikana olisi mahdollisuus nousta nopeampien joukkoon ajamaan kun nopeus ja taidot riittää. Tämä tieto on epävirallista ja kuultua/ itse kysyttyä hankkeen puuhamiehiltä. Vaasa-Seinäjoki-Kauhajoki-Töysä akselilla innostuneita on tietääkseni noin 4-6 kuljettajaa eli jos kaikki ovat mukana ja SITOUTUVAT NYT hankkimaan Parillan on pari kisaa tarjolla tälle syksylle. Keväällä 2007 olisi sitten vähän enepi tiedossa mahdollisesti.
- Jussi Pohjola
mukana kirjoitti:
Tietoa uudesta luokasta pitäisi tulla.
www.kartingforum.net
Uuttaluokkaa ollaan puuhamassa nyt ihan tosissaan. Auki olevia asioita esim. nousupisteet, painot.Tiedot lisätty etusivun uutisiin ja keskusteluun avattu oma aihe.
Jussi - Junior 60cc
hmpmhp kirjoitti:
Lisää tietoa saa mm. www.master-kart.com yhteystiedot. Olussa en tiedä kuka voisi vastata kysymyksiin mutta eiköhän sekin selviä. Ikähaarukka 8-13 vuotta. Aluksi tarkoitus ajaa aika-ajot yhdessä koko porukka ja jakaa esim. kolmeen ryhmään aika-ajon perusteella mikäli aikaerot suuria. Kuljettajan ikä ei silloin ole se taidonjakaja ja tietenkin kauden aikana olisi mahdollisuus nousta nopeampien joukkoon ajamaan kun nopeus ja taidot riittää. Tämä tieto on epävirallista ja kuultua/ itse kysyttyä hankkeen puuhamiehiltä. Vaasa-Seinäjoki-Kauhajoki-Töysä akselilla innostuneita on tietääkseni noin 4-6 kuljettajaa eli jos kaikki ovat mukana ja SITOUTUVAT NYT hankkimaan Parillan on pari kisaa tarjolla tälle syksylle. Keväällä 2007 olisi sitten vähän enepi tiedossa mahdollisesti.
Etelä-Suomessa on myös jo tehty useampia moottoritilauksia. Kisoihin tullaan.
PS. Tää homma kyllä kasvaa!!!
RAKET OUT - PARILLA IN!!! - hmpmhp
Junior 60cc kirjoitti:
Etelä-Suomessa on myös jo tehty useampia moottoritilauksia. Kisoihin tullaan.
PS. Tää homma kyllä kasvaa!!!
RAKET OUT - PARILLA IN!!!Joo, näyttäisi siltä että Parilla tulee, tosin tarkoitus ei ymmärtääkseni ole lopettaa Raket-luokkaa. Onhan ne kuitenkin erityyppiset koneet.
- Joulupukki
Turha väittää, niitä rajoja etsitään joka luokassa ja niitä ylitetään. Ei siitä kannata ottaa stressiä jos joku tekee vilppiä nostaakseen omaa vauhtiaan, sillä isommissa luokissa se tulee maksamaan.
- paksu-pete
sehän on selvää jos ajatat lastasi vilpillä cadetti ajan ja mini ajan niin sen jälkeen kun nouset rakettiin niin on tosi noloa katsoa kellosta kun ajelee samoja aikoja kun minissä vilpillisillä laitteilla tämän näkee seuraavaksi taas keväällä kun mini kuskit nousevat rakettiin laillisen mini-raketin ero noin sekuntti tai enemmän ps:on nähty jo tänävuonna nämä kikkailijat
- spa-Ghetti
paksu-pete kirjoitti:
sehän on selvää jos ajatat lastasi vilpillä cadetti ajan ja mini ajan niin sen jälkeen kun nouset rakettiin niin on tosi noloa katsoa kellosta kun ajelee samoja aikoja kun minissä vilpillisillä laitteilla tämän näkee seuraavaksi taas keväällä kun mini kuskit nousevat rakettiin laillisen mini-raketin ero noin sekuntti tai enemmän ps:on nähty jo tänävuonna nämä kikkailijat
Omaan nilkkaa se kolahtaa, mutta on niitä ihan oikeitakin kieroilijoita ja ne aiheuttaa hallaa koko lajille ja pahaa mieltä toisten lapsille. Kyllä heillekkin löytyy kasvattaja, mutta yleensä vasta sitten kun vahinko on jo tapahtunut.
- Ei kait sit mittään
Niin onpa hyvä kysymys, että mitä vilppiä. Kun näitä sitten vain joku kunnon iskä saisi tietää, niin ehkäpä sitten me muutkin.
Erikoisia asioita on vaan viime aikoina tullut vastaan, kun noita perintö-peltejä on siirtynyt meille pikku-perillisille. Löytyi ihan kummallisen karstoittunut pakoaukon yläreuna, jonka tietysti toopena kaavin pois, kun se pakotiiviste ei istunut kohdalleen. En kyllä tiedä vaikuttiko yhtään mihinkään. Astehommako??
Laskeskelin tässä kerran oman minin välityksen ja konekierrosten mukaan, että D2:lla ratsastavalla kaverilla meni suoran päässä kierrokset yli 12200, kun kerran pystyi siellä jättämään.. ja sitten kerrottiin sillä olevan lumivalkoinen pakokäyrä. Jotain mömmöökö??
Ja noi menopelithän ensin eivät kulje, mutta 4-5 kierroksen päästä meno maittaa. Keramiikkaako??
Tuntuu jotenkin siltä, että näissä asioissa on mukana muutamia nimi-velhoja, tai että ne ainakin hiljaa hyväksyvät nämä hommat. - menovesi
Ei kait sit mittään kirjoitti:
Niin onpa hyvä kysymys, että mitä vilppiä. Kun näitä sitten vain joku kunnon iskä saisi tietää, niin ehkäpä sitten me muutkin.
Erikoisia asioita on vaan viime aikoina tullut vastaan, kun noita perintö-peltejä on siirtynyt meille pikku-perillisille. Löytyi ihan kummallisen karstoittunut pakoaukon yläreuna, jonka tietysti toopena kaavin pois, kun se pakotiiviste ei istunut kohdalleen. En kyllä tiedä vaikuttiko yhtään mihinkään. Astehommako??
Laskeskelin tässä kerran oman minin välityksen ja konekierrosten mukaan, että D2:lla ratsastavalla kaverilla meni suoran päässä kierrokset yli 12200, kun kerran pystyi siellä jättämään.. ja sitten kerrottiin sillä olevan lumivalkoinen pakokäyrä. Jotain mömmöökö??
Ja noi menopelithän ensin eivät kulje, mutta 4-5 kierroksen päästä meno maittaa. Keramiikkaako??
Tuntuu jotenkin siltä, että näissä asioissa on mukana muutamia nimi-velhoja, tai että ne ainakin hiljaa hyväksyvät nämä hommat.pikkuluokissa kokeillaan kaikkea, poppamiehiä kokeilemassa millä meidän poika voittaa, ihmejuttu ettei näitä pystytä valvomaan
- Asserdahl
menovesi kirjoitti:
pikkuluokissa kokeillaan kaikkea, poppamiehiä kokeilemassa millä meidän poika voittaa, ihmejuttu ettei näitä pystytä valvomaan
Näissä cadeteissa ja mineissä ei kannata välittää vaikkei sinne kuumimpaan kärkeen ylläkkään, sillä niissä kuljettajien kehityserot ovat suurimpia ja parhaiten kasvaa kun antaa pojan vaan vääntää. raketissa sitten yhtä hyvällä, tai vähän huonommallakin koneella mennään lujempaa kuin viriviri koneilla ajavat. Keskinkertaiset pärjää ainoastaan vilpillä ja huiput pärjää taidolla. Kyllä ne lahjakkaat erottuu vaikka ei kireintä konetta olisikaan. Kuljettajan koulutuksessa on kaikkein suurin hyöty.
- asiaa!
Asserdahl kirjoitti:
Näissä cadeteissa ja mineissä ei kannata välittää vaikkei sinne kuumimpaan kärkeen ylläkkään, sillä niissä kuljettajien kehityserot ovat suurimpia ja parhaiten kasvaa kun antaa pojan vaan vääntää. raketissa sitten yhtä hyvällä, tai vähän huonommallakin koneella mennään lujempaa kuin viriviri koneilla ajavat. Keskinkertaiset pärjää ainoastaan vilpillä ja huiput pärjää taidolla. Kyllä ne lahjakkaat erottuu vaikka ei kireintä konetta olisikaan. Kuljettajan koulutuksessa on kaikkein suurin hyöty.
Osuit ,Asserdahl, juuri naulan kantaan! Paremmin ei asiaa voi esittää.
- epäilee?
Ei kait sit mittään kirjoitti:
Niin onpa hyvä kysymys, että mitä vilppiä. Kun näitä sitten vain joku kunnon iskä saisi tietää, niin ehkäpä sitten me muutkin.
Erikoisia asioita on vaan viime aikoina tullut vastaan, kun noita perintö-peltejä on siirtynyt meille pikku-perillisille. Löytyi ihan kummallisen karstoittunut pakoaukon yläreuna, jonka tietysti toopena kaavin pois, kun se pakotiiviste ei istunut kohdalleen. En kyllä tiedä vaikuttiko yhtään mihinkään. Astehommako??
Laskeskelin tässä kerran oman minin välityksen ja konekierrosten mukaan, että D2:lla ratsastavalla kaverilla meni suoran päässä kierrokset yli 12200, kun kerran pystyi siellä jättämään.. ja sitten kerrottiin sillä olevan lumivalkoinen pakokäyrä. Jotain mömmöökö??
Ja noi menopelithän ensin eivät kulje, mutta 4-5 kierroksen päästä meno maittaa. Keramiikkaako??
Tuntuu jotenkin siltä, että näissä asioissa on mukana muutamia nimi-velhoja, tai että ne ainakin hiljaa hyväksyvät nämä hommat.Anna pojalle vapaapäivä, niin rupeaa taas kulkua tulemaan!
- pönttöpaavo
epäilee? kirjoitti:
Anna pojalle vapaapäivä, niin rupeaa taas kulkua tulemaan!
Joo se epäilee, ja on se muutenkin ihan pöljä.
Mutta hei, harjoitellahan tässä lajissa ei kannata. Vapaapäiviä pojille vaan ja faijat illalla jurriin. Oikeastaan, eihän näissä tynkä-kisoissakaan kannata käydä harjoittelemassa. Fitsi. Siirrytään vaan suoraan kaikki fErrarille tai mErsulle. Tulisi paljon halvemmaksi ja olis järkevääkin. Etelässä kesät ja talvella jossain muualla.
Tietty voisihan sitä joskus käydä kateellisia kiusaamassa ja voittamassa jossain tosi kovassa paikassa. - Lentokoneenmoottori
epäilee? kirjoitti:
Anna pojalle vapaapäivä, niin rupeaa taas kulkua tulemaan!
...vielä lopeta kirjoittelemista, vähän kun vielä saadaan vauhtia keskusteluun niin heitän 3 kovaa konstia jolla Mini kulkee 1. pallille...
- konsteja
Lentokoneenmoottori kirjoitti:
...vielä lopeta kirjoittelemista, vähän kun vielä saadaan vauhtia keskusteluun niin heitän 3 kovaa konstia jolla Mini kulkee 1. pallille...
Kolme konstia tohon olis
- kuskille kyseisellä radalla treeniä yhden rengassarjan verran
- Rungosta kaikki väljyydet pois ja kulmat ym. säädöt oikein.
- Ehjä (ei viritetty) moottori - Vain 1200 €
konsteja kirjoitti:
Kolme konstia tohon olis
- kuskille kyseisellä radalla treeniä yhden rengassarjan verran
- Rungosta kaikki väljyydet pois ja kulmat ym. säädöt oikein.
- Ehjä (ei viritetty) moottoriKolme lisää:
- kaasari löysälle kuin mekaanikon vatsa
- isompi JA komeempi prikka kiinni
- kalakukko tarra kiinni etuspoikkaan, jo kulkoo
Mikäli näillä ei mene, joutuu panostamaan stage 2 virisarjaan:
- bensat suoraan Nasalta, raketti puolelta nääs...
- ratin ja penkin väliin Shumi look á like kypärä viriosat, myös kimi saatavilla sisältää änkytys ohjeen myös huoltajalle
- Lisäksi sarjaan kuuluu mm sponssihakemukset ja aktiivisen seurannan, lue rahat pois kuleksimasta
- huoltajalle kireemmän t-paidan, ja ehkä myös viriosat ylä-kroppaan (näitä on vähän jäljellä)
Stage kakkoseen on jo panostanut parikin kuskia, niistä on ollut aktiivista seurantaa lehdissä ja kaiken maailman palstoilla mm. Suomi 24 (ehkä seuratuin), mutta niihän se aina on, jos joku panostaa kunnolla - kaikki vain karehtii ja väittää, että mun poika ajais paremmin, tai ainakin sulla on mosa joka on tuotu jostain viri pajasta, tai jotain muuta..... - Welho
Vain 1200 € kirjoitti:
Kolme lisää:
- kaasari löysälle kuin mekaanikon vatsa
- isompi JA komeempi prikka kiinni
- kalakukko tarra kiinni etuspoikkaan, jo kulkoo
Mikäli näillä ei mene, joutuu panostamaan stage 2 virisarjaan:
- bensat suoraan Nasalta, raketti puolelta nääs...
- ratin ja penkin väliin Shumi look á like kypärä viriosat, myös kimi saatavilla sisältää änkytys ohjeen myös huoltajalle
- Lisäksi sarjaan kuuluu mm sponssihakemukset ja aktiivisen seurannan, lue rahat pois kuleksimasta
- huoltajalle kireemmän t-paidan, ja ehkä myös viriosat ylä-kroppaan (näitä on vähän jäljellä)
Stage kakkoseen on jo panostanut parikin kuskia, niistä on ollut aktiivista seurantaa lehdissä ja kaiken maailman palstoilla mm. Suomi 24 (ehkä seuratuin), mutta niihän se aina on, jos joku panostaa kunnolla - kaikki vain karehtii ja väittää, että mun poika ajais paremmin, tai ainakin sulla on mosa joka on tuotu jostain viri pajasta, tai jotain muuta.....Ohjeet kaikille avoimena: ottakaa opiksi! Kyllä lähtee kuin nappi paidasta pojan ajo kulkemaan. Mikä parasta, enää ei tarvitse kenenkään karehtia/epäillä, on niin hyvät apukeinot suoraan palstan sivulta jokaisen käyttöön. Eikä maksa paljon.
- luisti
Vain 1200 € kirjoitti:
Kolme lisää:
- kaasari löysälle kuin mekaanikon vatsa
- isompi JA komeempi prikka kiinni
- kalakukko tarra kiinni etuspoikkaan, jo kulkoo
Mikäli näillä ei mene, joutuu panostamaan stage 2 virisarjaan:
- bensat suoraan Nasalta, raketti puolelta nääs...
- ratin ja penkin väliin Shumi look á like kypärä viriosat, myös kimi saatavilla sisältää änkytys ohjeen myös huoltajalle
- Lisäksi sarjaan kuuluu mm sponssihakemukset ja aktiivisen seurannan, lue rahat pois kuleksimasta
- huoltajalle kireemmän t-paidan, ja ehkä myös viriosat ylä-kroppaan (näitä on vähän jäljellä)
Stage kakkoseen on jo panostanut parikin kuskia, niistä on ollut aktiivista seurantaa lehdissä ja kaiken maailman palstoilla mm. Suomi 24 (ehkä seuratuin), mutta niihän se aina on, jos joku panostaa kunnolla - kaikki vain karehtii ja väittää, että mun poika ajais paremmin, tai ainakin sulla on mosa joka on tuotu jostain viri pajasta, tai jotain muuta.....sul kai on perseessäkin fyrtin holkki valmiiksi
- vinkeistä Welho :D
Vain 1200 € kirjoitti:
Kolme lisää:
- kaasari löysälle kuin mekaanikon vatsa
- isompi JA komeempi prikka kiinni
- kalakukko tarra kiinni etuspoikkaan, jo kulkoo
Mikäli näillä ei mene, joutuu panostamaan stage 2 virisarjaan:
- bensat suoraan Nasalta, raketti puolelta nääs...
- ratin ja penkin väliin Shumi look á like kypärä viriosat, myös kimi saatavilla sisältää änkytys ohjeen myös huoltajalle
- Lisäksi sarjaan kuuluu mm sponssihakemukset ja aktiivisen seurannan, lue rahat pois kuleksimasta
- huoltajalle kireemmän t-paidan, ja ehkä myös viriosat ylä-kroppaan (näitä on vähän jäljellä)
Stage kakkoseen on jo panostanut parikin kuskia, niistä on ollut aktiivista seurantaa lehdissä ja kaiken maailman palstoilla mm. Suomi 24 (ehkä seuratuin), mutta niihän se aina on, jos joku panostaa kunnolla - kaikki vain karehtii ja väittää, että mun poika ajais paremmin, tai ainakin sulla on mosa joka on tuotu jostain viri pajasta, tai jotain muuta.....Nyt poika voittaa tattarisuon aluekisan, Mitä mieltä ?
-on tarjottu myös uutta teippisarjaa, pienempi tuulivastus ja enemmän vauhtiraitaa
-myös kypärään peltistä kalakukkoo, parantaa mutkissa pitoa mitä isompi.
-vanhoja muikkuja bensan sekaan niin kukaan ei viitsi ajella perässä.haisoo...
-takapuskuriin Halosen kuva, heikentää keskittymistä.
-kaiken sai 3:lla tonnilla - menee näin
vinkeistä Welho :D kirjoitti:
Nyt poika voittaa tattarisuon aluekisan, Mitä mieltä ?
-on tarjottu myös uutta teippisarjaa, pienempi tuulivastus ja enemmän vauhtiraitaa
-myös kypärään peltistä kalakukkoo, parantaa mutkissa pitoa mitä isompi.
-vanhoja muikkuja bensan sekaan niin kukaan ei viitsi ajella perässä.haisoo...
-takapuskuriin Halosen kuva, heikentää keskittymistä.
-kaiken sai 3:lla tonnillaUjuttaudu yhteistyöhaluisena ystänä kilpailijan leiriin ja varmista että kilpailijallasi on säädöt vituillaan. Varmista myös ettei kilpailijasi harjoittele niillä radoilla joilla aiotte kilpailla. Ainoa huono puoli jutussa on se että petollisesta yhteistyöstä seuraa AINA polvilumpioiden murskaaminen, mutta on se sen arvoista. Haha. Tää on kovaa peliä tämä karting.
- se olikin
menee näin kirjoitti:
Ujuttaudu yhteistyöhaluisena ystänä kilpailijan leiriin ja varmista että kilpailijallasi on säädöt vituillaan. Varmista myös ettei kilpailijasi harjoittele niillä radoilla joilla aiotte kilpailla. Ainoa huono puoli jutussa on se että petollisesta yhteistyöstä seuraa AINA polvilumpioiden murskaaminen, mutta on se sen arvoista. Haha. Tää on kovaa peliä tämä karting.
kun lähdin baavon baarista ja tuli pahasti turpiin, mutta vielä kävellään, seuraava ruudinkeksijän koitos olisi LAMMINpään kerhokisa
- raput poistettu
se olikin kirjoitti:
kun lähdin baavon baarista ja tuli pahasti turpiin, mutta vielä kävellään, seuraava ruudinkeksijän koitos olisi LAMMINpään kerhokisa
Siitä baavon Baarin takaoven edestä oli ne raput poistettu ja siinä sinä röntyilit. Sun kalsarit jäi muuten niihin törröttäviin rautanauloihin. Elli on parsinu ne, mut ne on aika pahasti ruosteessa sauman kohalta.
- ellille
raput poistettu kirjoitti:
Siitä baavon Baarin takaoven edestä oli ne raput poistettu ja siinä sinä röntyilit. Sun kalsarit jäi muuten niihin törröttäviin rautanauloihin. Elli on parsinu ne, mut ne on aika pahasti ruosteessa sauman kohalta.
vaihtaisin ne mielelläni kiloon niitä ruosteisia nauloja jota nypin seuraavana päivänä
- koijjari
Ei kait sit mittään kirjoitti:
Niin onpa hyvä kysymys, että mitä vilppiä. Kun näitä sitten vain joku kunnon iskä saisi tietää, niin ehkäpä sitten me muutkin.
Erikoisia asioita on vaan viime aikoina tullut vastaan, kun noita perintö-peltejä on siirtynyt meille pikku-perillisille. Löytyi ihan kummallisen karstoittunut pakoaukon yläreuna, jonka tietysti toopena kaavin pois, kun se pakotiiviste ei istunut kohdalleen. En kyllä tiedä vaikuttiko yhtään mihinkään. Astehommako??
Laskeskelin tässä kerran oman minin välityksen ja konekierrosten mukaan, että D2:lla ratsastavalla kaverilla meni suoran päässä kierrokset yli 12200, kun kerran pystyi siellä jättämään.. ja sitten kerrottiin sillä olevan lumivalkoinen pakokäyrä. Jotain mömmöökö??
Ja noi menopelithän ensin eivät kulje, mutta 4-5 kierroksen päästä meno maittaa. Keramiikkaako??
Tuntuu jotenkin siltä, että näissä asioissa on mukana muutamia nimi-velhoja, tai että ne ainakin hiljaa hyväksyvät nämä hommat.Tot noin muutama 85 kone on meitin tallissa.
D2 käy parhaiten kun tulppa on valkoinen ja pakokäyrän pää on sisältä myös valkoinen.
Samoilla väreillä muut meidän myllyt lähtis purkuun ison kiroilun kautta kiinnileikkautumisien jälkeen..
F:öffeli P:uttepossu rupeavat jo ahdistamaan vaaleanruskean kohdalla, Noin 50 astetta alhaisemmalla sylinterilämmöllä.
Tuo valkoinen väri tulee ihan vain seoksen laihuudesta Nesteen E85 ja Mobil Synteettisen seoksella. - vilppiä
koijjari kirjoitti:
Tot noin muutama 85 kone on meitin tallissa.
D2 käy parhaiten kun tulppa on valkoinen ja pakokäyrän pää on sisältä myös valkoinen.
Samoilla väreillä muut meidän myllyt lähtis purkuun ison kiroilun kautta kiinnileikkautumisien jälkeen..
F:öffeli P:uttepossu rupeavat jo ahdistamaan vaaleanruskean kohdalla, Noin 50 astetta alhaisemmalla sylinterilämmöllä.
Tuo valkoinen väri tulee ihan vain seoksen laihuudesta Nesteen E85 ja Mobil Synteettisen seoksella.sinä senkin, pitäis käyttää samaa öljyä kuin naapuri, nyt ei hyvä seuraa
- moi.
Ei kait sit mittään kirjoitti:
Niin onpa hyvä kysymys, että mitä vilppiä. Kun näitä sitten vain joku kunnon iskä saisi tietää, niin ehkäpä sitten me muutkin.
Erikoisia asioita on vaan viime aikoina tullut vastaan, kun noita perintö-peltejä on siirtynyt meille pikku-perillisille. Löytyi ihan kummallisen karstoittunut pakoaukon yläreuna, jonka tietysti toopena kaavin pois, kun se pakotiiviste ei istunut kohdalleen. En kyllä tiedä vaikuttiko yhtään mihinkään. Astehommako??
Laskeskelin tässä kerran oman minin välityksen ja konekierrosten mukaan, että D2:lla ratsastavalla kaverilla meni suoran päässä kierrokset yli 12200, kun kerran pystyi siellä jättämään.. ja sitten kerrottiin sillä olevan lumivalkoinen pakokäyrä. Jotain mömmöökö??
Ja noi menopelithän ensin eivät kulje, mutta 4-5 kierroksen päästä meno maittaa. Keramiikkaako??
Tuntuu jotenkin siltä, että näissä asioissa on mukana muutamia nimi-velhoja, tai että ne ainakin hiljaa hyväksyvät nämä hommat.Sinäkö niitä perättömiä huhuja levittelet varikolla toisten vehkeistä. Olet varsinainen ruikuttaja ja paskanpuhuja huolehdi omat asias, niin katsastus hoitaa kanssakilpailijoitten tarkastuksen. Se "mömmö" tais olla Lokinpaska silmälaseissasi.
P.S Voit tehdä vastalauseenkin. - moi moi ..
moi. kirjoitti:
Sinäkö niitä perättömiä huhuja levittelet varikolla toisten vehkeistä. Olet varsinainen ruikuttaja ja paskanpuhuja huolehdi omat asias, niin katsastus hoitaa kanssakilpailijoitten tarkastuksen. Se "mömmö" tais olla Lokinpaska silmälaseissasi.
P.S Voit tehdä vastalauseenkin.Joo ruikutus on ihan turhaa ja katsastus tekee hommansa aina ihan oikein. Lokinpaskaa tai ei - miksi kiihtyä, tämähän jutustelu on ihan hauskaa, paitsi tietty jos sitten olisikin jottain perää.
Siittä huijauksesta, jos joku jo kerran vuosia sitten ajattaa omaa poikaansa toisia vastaan pienkone pensalla ja sitten vielä aiheuttaa aluemestiksessä "kaverilleen" tosi-vakavan pensapulman, antamalla lainaksi Greeniä...
niin saapahan tässä muodostaa oman mielensä kait. Ja tästähän on ne faktat, eli ei kait se paskajuttua ole, ainakaan siis ihan kokonaan..
Ja tiedoksi - tässä ruikutan nyt minä - aiemmin muut. - c34
moi. kirjoitti:
Sinäkö niitä perättömiä huhuja levittelet varikolla toisten vehkeistä. Olet varsinainen ruikuttaja ja paskanpuhuja huolehdi omat asias, niin katsastus hoitaa kanssakilpailijoitten tarkastuksen. Se "mömmö" tais olla Lokinpaska silmälaseissasi.
P.S Voit tehdä vastalauseenkin.onkos tää lokinpaska (poverkonte) ENÄS TÄMÄ LOKIN KUSTA (x-1r) JA TÄMÄ LOKIN JUOMA (optimum treatment) TÄSTÄ VARIKKO HUHUT ja tässä osa syy koneitten epätasaisuuksiin ja myös kuljettajien ja katsastus hoh hoijaa ja kädet levällään olipas toi mummun poika nopia niin kauan kun tätä sulle mulle on paskan jauhanta ei lopu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184611Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5022431Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1422001Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.181869- 811576
- 1461505
- 111161
- 101964
- 124842
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40839