Tietotekniikkaketju jäi nurkan taakse. Eiköhän se ole edelleen tarpeellinen, kuten esim nuo sähköpostiongelmatkin osoittavat.
Tietotekniikka kys./vast.osasto
36
2669
Vastaukset
- näin on
Miten pystyy rekitödöityä, kun laittaa kaikki tietonsa niin tarkistetaan sp osoite niin ei saa enää nikkiä siihen rekisteriin,aina pomppaa ulos'
- Ryöste
Ketjulla oli kaksi muuta ylläpitäjää.
- Likka123
En malta olla kirjoittamatta tähän Petri Niikon kalevalamittaisesta runosta otetta.
Tuho tulkoon tietoverkkoon
piru PC:nsä periköön.
Nouskoon käry skannereista
pauke kuulukoon koneista
loppulaulu langan päästä.
Valvoin hullu vuorokauden
tehdessäni tiedostoa,
joka otti ja katosi
haihtui niin kuin poutapilvi -
vaiko virus sen tuhosi?
Nyt saa riittää rimpuiluni
painun perkele salolle!
Lähden metsään kirjan kanssa,
kirjan kanssa ja paperin.
Käytän päätä, en päätettä,
sähköisen sekundan juurta
.... - toimeksi saanut
"Kysymyksiä ja vastauksia tietotekniikasta
Kirjoittanut: ii-li 3.7.2006 klo 19.58
Nyt Mirjamarjan ketju on menossa nurkaan taakse. Hän on mökillään eikä pysty aloittamaan uutta ketjua. Mirjamarjan palsta jäi ii-lin yksinpuheluksi. Toivottavasti nyt ei käy niin.
Minusta on hyvä, jos on kysymyspalsta tietotekniikasta, joten aloitan sellaisen. Ihan sen vuoksi, että tietotekniikka-asiat olisivat samassa ketjussa."
En todellakaan saanut sinulta toimeksiantoa tähän ketjuun. Oli vaan ketjusta avun saaneiden yhteinen mielipide ketjun tarpeellisuudesta toimeksiantajani. Jatkoin vaan tätä Mirjamarjan ketjua kuten sinäkin. Ryöstö kuulostaa pahalta.
toimittanut catleija.- Catleija
En hetkeäkään luule, että sinä ii-li olisit Ryöste-nimimerkin takana.
- ii-li
Catleija kirjoitti:
En hetkeäkään luule, että sinä ii-li olisit Ryöste-nimimerkin takana.
En siirtänyt sitä itse, kun se oli niin hiljainen.
Se, että itse siirsin aikoinaan Mirjamarjan ketjun johtui siitä, että olemme henkilökohtaisia tuttavia, ja tiesin hänen silloin olevan maalla. Hän on siellä yhä.
Olen itse valitellut eri ketjuissa sitä, etten saa sähköpostejani auki. Eivät ne avaudu vieläkään, mutta eilen huomasin, että jos klikkaan Vastaa- tai Välitä-painiketta, pystyn lukemaan ne.
Toinen kumma juttu Suomi24:n sähköpostissa on kansio, jossa lukee ii-li. En edes tiedä, mikä se on, mutta jos sen avaa, niin ilmestyy teksti, jossa sanotaan, ettei sähköposti ole toiminnassa ollenkaan. Se on aivan erillinen asia ja ollut siellä koko ajan.
Voi hyvin olla, että ole jotenkin itse sotkenut sähköpostini.
- Abuela
Minä ostin kannettavan muutama kuukausi sitten, enkä opi millään käyttämään touch padia, joten laitettiin langallinen hiiri siihen.
Se on vaan osoittautunut liian vilkkaaksi, osoitin hyppii itsekseen milloin mihinkin nurkkaan.
Harmittaa kun luulee kirjoittavansa jotain ja kursori onkin ties missä, eikä kirjaimia tulekaan.
Mitä sille pitäisi tehdä?En tiedä kuinka koneessasi on käännetty tekstit suomeksi, mutta omassani pääsen säätelemään hiirtä, jos klikkaan ensin "tämä tietokone", sitten "muuta säätöjä", seuraavaksi tulee kovasti pieniä ikoneja, yhdessä on hiiren kuva ja sitä klikkaamalla voin säätää nopeuden hitaammaksi.
- aikasälli
Jos käytössä on Windows XP,avaa Ohjauspaneeli,sieltä avaa Hiiri.Sieltä Osoittimen asetukset välilehti.
Nosta hiirtä. Jos alla palaa valo, vaihda hiirimatto yksiväriseksi (vaikka arkki paperia). Optiset hiiret "pelkäävät" kuvioita ja hyppyyttävät kursoria laidoille.
- saara.dma
vaarivaari kirjoitti:
Nosta hiirtä. Jos alla palaa valo, vaihda hiirimatto yksiväriseksi (vaikka arkki paperia). Optiset hiiret "pelkäävät" kuvioita ja hyppyyttävät kursoria laidoille.
saanut sellaisen käsityksen, että juuri optinen hiiri (alla palaa punainen valo) tarvitsee kirjavaa mattoa. Minun hiireni ei hyppyytä kursoria mihinkään.
Mikä mahtaa olla oikea käsitys? Pitääkö siis optisella hiirellä olla kirjava vai yksivärinen alusta? - fiiuliN
saara.dma kirjoitti:
saanut sellaisen käsityksen, että juuri optinen hiiri (alla palaa punainen valo) tarvitsee kirjavaa mattoa. Minun hiireni ei hyppyytä kursoria mihinkään.
Mikä mahtaa olla oikea käsitys? Pitääkö siis optisella hiirellä olla kirjava vai yksivärinen alusta?Minulla on optinen hiiri ja spiraalin muotoisia raitoja matossa.
Oikein hyvin on toiminut. - Abuela
vaarivaari kirjoitti:
ja olen kokeillut kaikenvärisiä papereita ja säätöjäkin. Nyt ostin tummansinisen hiirimaton (rannetuen takia) sillä se toimii vähän paremmin, mutta hyppelee vieläkin joskus.
- Catleija
Abuela kirjoitti:
ja olen kokeillut kaikenvärisiä papereita ja säätöjäkin. Nyt ostin tummansinisen hiirimaton (rannetuen takia) sillä se toimii vähän paremmin, mutta hyppelee vieläkin joskus.
Luulin, että rullahiiressä oli vika ja ostin optisen, mutta tämä äkkiä ilmestynyt vaiva ei ole häipynyt. Tulen sen kanssa jo toimeen. Mutta ihmettelen vaan.
Nimittäin Internet Explorerin kautta Suomisivuille tullessani, nuoli ja se käsi eivät liiku vähään aikaan ollenkaan eikä mihinkään. Mitkään temput ei auta.
Sitten nuolen viereen tulee tiimalasi ja hetken kuluttua kohdistin toimii ja sivun vieritykset myös. Mozilla firefoxissa toimii kaikki hyvin. - ii-li
...kannettavan touch padiin enkä edes näppäimistöön. Minulla oli töissä kannettavan kanssa tavallinen hiiri ja tavallinen näppäimistö (en ollut tarpeeksi fiini saamaan "telakkaa"), ja niitä aion jatkossakin käyttää, jos vielä hankin uuden kannettavan. On jo sen verran ehtinyt tulla käsivaivoja.
Oletko tosiaan kokeillut kaikki hiiren asetukset? Siellä on erikseen nopeus ja kiihdytys sekä Smart Move ja sijainnin päivitysnopeus. Sitten on vielä "Käytä vain MS Office yhteensopivaa vieritystä". - On tietenkin aivan sietämätöntä, jos hiiri ei toimi kunnolla. Se on kuitenkin aivan oleellinen osa kirjoittamista.
(Optisen hiiren kanssa ei pidä käyttää kiiltävää alustaa, kuten lakattua pöydän pintaa. Minkään hiiren alla ei pidä käyttää liukasta alustaa, mutta tämä on varmasti tuttua sinulle.) fiiuliN kirjoitti:
Minulla on optinen hiiri ja spiraalin muotoisia raitoja matossa.
Oikein hyvin on toiminut.Minulle nuo hyppyvaivat tukivat kannettavan mukana myydyn Logitechin "minirullahiiren" kanssa. Hidastin asetuksista nopeutta, mutta lopullisesti pääsin eroon hyppelystä, kun otin käyttöön punaisen A4 tulostuspaperiarkin. Siinä on riittävästi mikroskooppista kirjavuutta, että hiiri huomaa liikkeen. Entinen matto oli Australian kartta tyyppinen matkamuisto.
- jo nukkumaan,
vaarivaari kirjoitti:
Minulle nuo hyppyvaivat tukivat kannettavan mukana myydyn Logitechin "minirullahiiren" kanssa. Hidastin asetuksista nopeutta, mutta lopullisesti pääsin eroon hyppelystä, kun otin käyttöön punaisen A4 tulostuspaperiarkin. Siinä on riittävästi mikroskooppista kirjavuutta, että hiiri huomaa liikkeen. Entinen matto oli Australian kartta tyyppinen matkamuisto.
tulen peittelemään sut ja annan iltasuukon.
- Abuela
ii-li kirjoitti:
...kannettavan touch padiin enkä edes näppäimistöön. Minulla oli töissä kannettavan kanssa tavallinen hiiri ja tavallinen näppäimistö (en ollut tarpeeksi fiini saamaan "telakkaa"), ja niitä aion jatkossakin käyttää, jos vielä hankin uuden kannettavan. On jo sen verran ehtinyt tulla käsivaivoja.
Oletko tosiaan kokeillut kaikki hiiren asetukset? Siellä on erikseen nopeus ja kiihdytys sekä Smart Move ja sijainnin päivitysnopeus. Sitten on vielä "Käytä vain MS Office yhteensopivaa vieritystä". - On tietenkin aivan sietämätöntä, jos hiiri ei toimi kunnolla. Se on kuitenkin aivan oleellinen osa kirjoittamista.
(Optisen hiiren kanssa ei pidä käyttää kiiltävää alustaa, kuten lakattua pöydän pintaa. Minkään hiiren alla ei pidä käyttää liukasta alustaa, mutta tämä on varmasti tuttua sinulle.)vastauksista. Kokeilin nyt kaikkia säätöjä, ehkä se sopiva löytyy. On se vähän jo rauhoittunut ja ellei rauhoitu kokonaan, voin kokeilla toisenlaista hiirtä.
Tämä hiiri tuli kaupanpäällisenä, kun ostin koneelle kantolaukun, eikä se varmaan ole laadultaan paras mahdollinen. jo nukkumaan, kirjoitti:
tulen peittelemään sut ja annan iltasuukon.
Ilmankos nukuinkin hyvin - mutta "levottomasti" ;-)
Suomi24:n sähköpostissa, nimittäin ei-toivottujen lähettäjien viestien torjumisen.
Jouduin käyttämään sitä ensimmäisen kerran tänään, kun tuli viesti naapuripalstalle ilmestyneeltä uudelta (?) purnaajalta, joka nyt on keräilevinään kunnon armeijaa seriffiä vastaan.
Kaikkeen sitä energiaansa tuhlataankin kuin tuollaisiin tyhjänpäiväisyyksiin.- Catleija
Minä en ole tyytyväinen Firefoxin kuviin. Ovat epäselviä ja värit huonoja. Onkohan kyse omasta koneesta ja asetuksista? Voinko asialle tehdä jotain?
- my.mm.eli
mikähän kuva olisi jota katsoisin, että voisin verrata miten se näkyisi minun koneessani? Harvoin käytän muuta kuin Mozilla Firefoxia selaimenani, enkä ole huomannut mitään vikaa kuvissa. Taitaa tuota Firefoxiakin olla monta versiota, en oikein ymmärrä niitä. Minulla kuitenkin tuo perusversio 1.5.0.5 ilman mitään lisukkeita. Ihan tyytyväinen olen siihen, riittävä minun käyttööni.
Kommentoin vain kun ei ole kukaan sinulle ohjeita ongelmaasi antanut.
Hei, common, tietokoneviisaat! - vEikkO
Tarkista Firefoxin asetuksista Sisältö-Kirjaisinlajit ja värit-Lisäasetukset-Näytön tarkkuus,se tulisi olla (ainakin)96dbi.
- Catleija
my.mm.eli kirjoitti:
mikähän kuva olisi jota katsoisin, että voisin verrata miten se näkyisi minun koneessani? Harvoin käytän muuta kuin Mozilla Firefoxia selaimenani, enkä ole huomannut mitään vikaa kuvissa. Taitaa tuota Firefoxiakin olla monta versiota, en oikein ymmärrä niitä. Minulla kuitenkin tuo perusversio 1.5.0.5 ilman mitään lisukkeita. Ihan tyytyväinen olen siihen, riittävä minun käyttööni.
Kommentoin vain kun ei ole kukaan sinulle ohjeita ongelmaasi antanut.
Hei, common, tietokoneviisaat!Kun vertaan esim. Iltasanoman kuvia Internet Explorerin ja Firefoxin välillä, niin IE:n kuvat normaalin selviä F:n ei.
- Catleija
vEikkO kirjoitti:
Tarkista Firefoxin asetuksista Sisältö-Kirjaisinlajit ja värit-Lisäasetukset-Näytön tarkkuus,se tulisi olla (ainakin)96dbi.
Asetuksissa näytön tarkkuus oli 96 dbi.
- my.mm.eli
Catleija kirjoitti:
Kun vertaan esim. Iltasanoman kuvia Internet Explorerin ja Firefoxin välillä, niin IE:n kuvat normaalin selviä F:n ei.
ko. kuvia IE:n ja Firefox:n selaimilla. En nähnyt mitään eroa, presiis yhtä selviä olivat.
Tyttäreni on minulle tehnyt nuo asetukset, en edes uskalla mennä niitä katsomaan, pelosta että sotken jotain.
Joten, eipä minusta sinulle avuksi tässä asiassa, valitettavasti.
- ii-li
...miksi teksti lävähtää joskus kirkkaan siniseksi ja fontti muuttuu. Olin ihmetellyt sitä itsekin pariin otteeseen.
Olisihan minun pitänyt jo silloin muistaa, että päivitä- (refresh-) painikkeella tilanne korjaantuu.
Joskus vain ei muista eikä tule ajatelleeksi. :)aika hyvä expertti sanaston suhteen : ja kysyisinkin sellaista sanaa kun :kumulatiivinen.
Se esiintyy INTERNET EXPLORERIN TIETOTURVAPÄIVITYS
otsikossa .
Hain sitä sanaa sanakirjoista mutta en löytänyt.
Jos vaan joku sattuu tietämään niin voisiko hän
selventää --sanan merkitystä-.
On monta sanaa jotka ovat aivan käsittämättömiä ,vaikka ne esiintyy ohjeissa .esm,
Terveisin: odottava ullamirjami.- Hintriika
ullamirjami kirjoitti:
aika hyvä expertti sanaston suhteen : ja kysyisinkin sellaista sanaa kun :kumulatiivinen.
otsikossa .
On monta sanaa jotka ovat aivan käsittämättömiä ,vaikka ne esiintyy ohjeissa .esm,
Terveisin: odottava ullamirjami.En osaa tarkalleen sanoa, mitä sana tietoturvan yhteydessä meinaa, mutta suomennettuna se on "kasaava" tai "yhdistävä". Aikanaan piti koulussa osata kumalatiiviset konjunktiot: ja, ynnä, sekä...
Liekö tiedosta mitään apua? - ii-li
ullamirjami kirjoitti:
aika hyvä expertti sanaston suhteen : ja kysyisinkin sellaista sanaa kun :kumulatiivinen.
otsikossa .
Terveisin: odottava ullamirjami.En löytänyt kohtaa, jossa sana esiintyy. Periaatteessa kumulatiivinen tarkoittaa, että päivitys tulee entisen lisäksi, eikä poista mitään. Eli siis lisäys tai päivitys ei korvaa ja poista jotakin vanhaa ohjelmanpätkää, vaan kaikki entinen säilyy myös. Tietokoneohjelmissa se kaiketi merkitsee sitä, että vanhoja ohjelman osia yhä tarvitaan päivityksen jälkeenkin.
Kumuloitua: kasaantua, kertyä.
Osaisikohan joku selittää paremmin? - ii-li
ii-li kirjoitti:
En löytänyt kohtaa, jossa sana esiintyy. Periaatteessa kumulatiivinen tarkoittaa, että päivitys tulee entisen lisäksi, eikä poista mitään. Eli siis lisäys tai päivitys ei korvaa ja poista jotakin vanhaa ohjelmanpätkää, vaan kaikki entinen säilyy myös. Tietokoneohjelmissa se kaiketi merkitsee sitä, että vanhoja ohjelman osia yhä tarvitaan päivityksen jälkeenkin.
Osaisikohan joku selittää paremmin?Kaikille lienee tuttu lääkkeiden kumulatiivinen vaikutus. Lääkkeet lisäävät toistensa tehoa, ja lopulta saattaa seurata vaikka myrkytys. Esimerkiksi alkoholi unilääkkeet aiheuttavat sekavuustilan ja monikertaisen päihymisen.
ii-li kirjoitti:
En löytänyt kohtaa, jossa sana esiintyy. Periaatteessa kumulatiivinen tarkoittaa, että päivitys tulee entisen lisäksi, eikä poista mitään. Eli siis lisäys tai päivitys ei korvaa ja poista jotakin vanhaa ohjelmanpätkää, vaan kaikki entinen säilyy myös. Tietokoneohjelmissa se kaiketi merkitsee sitä, että vanhoja ohjelman osia yhä tarvitaan päivityksen jälkeenkin.
Osaisikohan joku selittää paremmin?sain tietää sanan merkityksen --laitan sen muistiin ,vastaisuuden varalle!
ulla mirjami- Catleija
ii-li kirjoitti:
Osaisikohan joku selittää paremmin?Minäkin ymmärsin sen, mutta en olisi osannut sitä noin selkeästi ilmaista.
- Catleija
ii-li kirjoitti:
Kaikille lienee tuttu lääkkeiden kumulatiivinen vaikutus. Lääkkeet lisäävät toistensa tehoa, ja lopulta saattaa seurata vaikka myrkytys. Esimerkiksi alkoholi unilääkkeet aiheuttavat sekavuustilan ja monikertaisen päihymisen.
Tuohon tekee vielä lisätä, että aina ei vaikutuksen kumuloitumiseen tarvita kahta ainetta. Yksittäinenkin lääke voi kertyä elimistöön aiheuttaen epätoivottuja vaikutuksia. Lääkkeet hajoavat lisäksi elimistössä eri tahtiin. Varsinkin lääkkeissä, joissa on pitempi puoliintumisaika vanhuksilla tämä on huomioitava, koska elimistön toiminta on hidastunut ja heikentynyt. Sellainenkin tavallinen sydänlääke kun Digoxin voi ajan kanssa kumuloitua elimistöön ja aiheuttaa jopa myrkytyksen. Tämäkin pistää taas jonkun sapen kiehumaan, kun vakinikit loistavat tietosanakirjojen tiedoilla, mutta voihan sitä olla sisäistettyäkin tietoa monilla. Kaikkea se kateus teettää.
- ii-li
Catleija kirjoitti:
Tuohon tekee vielä lisätä, että aina ei vaikutuksen kumuloitumiseen tarvita kahta ainetta. Yksittäinenkin lääke voi kertyä elimistöön aiheuttaen epätoivottuja vaikutuksia. Lääkkeet hajoavat lisäksi elimistössä eri tahtiin. Varsinkin lääkkeissä, joissa on pitempi puoliintumisaika vanhuksilla tämä on huomioitava, koska elimistön toiminta on hidastunut ja heikentynyt. Sellainenkin tavallinen sydänlääke kun Digoxin voi ajan kanssa kumuloitua elimistöön ja aiheuttaa jopa myrkytyksen. Tämäkin pistää taas jonkun sapen kiehumaan, kun vakinikit loistavat tietosanakirjojen tiedoilla, mutta voihan sitä olla sisäistettyäkin tietoa monilla. Kaikkea se kateus teettää.
Samoin DDT kumuloituu ravitoketjussa, koska se ei poistu elimistöstä. Viime kädessä se on sitten ihminen joka saa kaiken myrkyn sisäänsä.
Sitä en tiennyt, että digoksiini kumuloituu elimistöön. - Silloin, kun itselleni määrätään jotakin uutta lääkettä, niin kysyn aina sen säilymisaikaa elimistössä. Erityisesti kolmiolääkkeiden kohdalla se on varsin tarpeellinen tieto. Täytyy tietää, milloin voi mennä taas auton rattiin.
Minua on aina vähän askarruttanut laiduttaminen. Lisäaineet, myrkyt sun muut liiat kemikaalit yleensä kertyvät ja jäävät rasvakudokseen. Miten sitten käy, kun rasva alkaa "sulaa" ja elimistö ottaa läskin energian käyttöönsä? Catleija kirjoitti:
tullut pikkusen selville sana "kumulatiivinen" sana .
Mutta aina siihen voi vielä joku lisätä jotain --jos sen "salat" tulisi minullekkin selville --tässä tietokoneessa!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 302945
- 951616
- 1271454
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa371274- 801196
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo261089- 551017
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270961MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil228953Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall121920