Olen tässä alkanut mukamas valmistautua talven hiihtolenkkeihin, käymällä pururadalla jossa on myös jyrkkiä rinteitä mm. vanhan hyppyrimäen rinne.
Sauvojen pituus on 115cm (oma pituus 174cm, myyjän antamat sauvat oikein urheiluliikkeestä), rinnettä noustessa tuntuu että sauvat ovat liian lyhyet, joutuu menemään hieman liian kumaraan ja sauvat "lipsuu" irti maasta.
Onko minulla liian lyhyet sauvat maastoon jossa on mäkiä ja muutama jyrkempi rinne?
Mikä olisi oikea mitta?
Kävelysauvojen pituus ja rinteet
4
7084
Vastaukset
- Make
Omat valmennettavani käyttävät sauvarinteessä pertsan sauvan (85 %) ja kävelysauvan (65 %) välimuotoa eli n. 75 % hiihtäjän pituudesta. Näin suosittelisin sinulle 130 cm:n sauvoja sauvarinteeseen ja mäkiseen maastoon yleensä.
- Uusnäkkäläjärvi
OK, kokeillaanpas vanhoja sauvoja mitä varastoista löytyy, kiitos velä kerran.
- Virpi
Jos rinteessä vedetään myös matalaa loikkaa, niin 130 cm voi olla jopa hiukan lyhyt. Itse olen vajaa 170 cm ja sauvat 130 cm ja nekin ovat loikassa lyhyet. Pikkaisen pitkät sauvat eivät haittaa, koska aina voi säätää piikin maahaniskeytymiskohtaa taaksepäin.
Jokainen joutuu itse hakemaan omiin tarpeisiin oikeanmittaiset välineet. Myyjät tietenkin myyvät mielellään lyhyitä sauvoja ja sitten pitkiä sauvoja, kun asiakas kehittyy harrastuksessaan. - Henkka
oikea pituus 125 cm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa964853Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen312711- 342419
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺252002- 1181540
Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭121178Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘351113Ukrainan häviö pitää tunnistaa ja tunnustaa
Venäjä ei ole vain maa, jolla on suuri hyvin koulutettu ja varusteltu armeija, joka on osoittanut tehokkuutensa Ukraina2021039- 781003
Kalevantien rivarin tulipalo
Onko tuli hypännyt katolle autopalosta ? Onko tuossa seinässä auton lämmityspistokkeen paikka? Ikävä tapaus .23965